Me refiero a los Abrams, si todos las exportados llevan turbina.
Si, llevan turbina. Creo que a los turcos les ofrecieron una versión con motor diesel.
Saludos.
Diego Alatriste escribió:Me refiero a los Abrams, si todos las exportados llevan turbina.
Saludos desde Flandes
The Army has plans to increase capability for its Abrams tanks in
the near term, and a future modernization plan is in the works with
tank-producer General Dynamics [GD] since the heavy armor will be part
of the force until at least 2030, an Army official said.
"Probably a year ago, two years ago, heavy was a four letter
word," Lt. Col. Michael Flanagan, product manager for Abrams Tank
System, said in an interview with Defense Daily. "Now there's a
recognition that the heavy brigade combat team, depending on who you
talk to, will be a component of our Army beyond 2030."
As the Army moves to 43 or as many as 48 modular brigade combat
teams (BCT), 35 of them will be heavy BCTs. Even as the Future Combat
System comes on line, only 15 of the heavy BCTs, will be replaced.
The role of Abrams in Iraq and the heavy force galvanized the
effort to move forward. Because of the success of the heavy BCT in
Iraq, with Abrams and Bradley Fighting Vehicles, there's a recognition
that even in the urban fight there's a definite role for those systems,
he said.
Combat commanders coming out of the theater have been "very vocal
in stating that the Abrams in particular has been the preeminent
weapons system in the urban fight," Flanagan said. In fact, even for
some in the Army, this would appear to be counterintuitive, because
people don't think about tanks and urban warfare.
What we're hearing from guys coming out of the fight, is that
when a tank enters a village or enters an intersection, all of sudden
the mood of the fight changes dramatically," he said.
Mauricio escribió: Una vez más la experiencia demuestra lo que los "oscurantistas fanáticos del RHA" (SUT dixit) venimos diciendo desde hace años
buba escribió:todos sabemos que los ifv rusos no son precisamente cómodos especialmente en marchas largas, más comodidad implica más volumen y por tanto más protección, ergo más peso.
Además la mayor parte de los ifv occidentales utilizan puertas o rampas traseras (warrior sino mal recuerdo) y un modulo completo y único para la tripulación mientras que los rusos sino mal recuerdo salen por escotillas (con todos los problemas que eso implica.
buba escribió:eso ya son 4,2 toneladas y creo que todos sabemos que los ifv rusos no son precisamente cómodos especialmente en marchas largas, más comodidad implica más volumen y por tanto más protección, ergo más peso.
Además la mayor parte de los ifv occidentales utilizan puertas o rampas traseras (warrior sino mal recuerdo) y un modulo completo y único para la tripulación mientras que los rusos sino mal recuerdo salen por escotillas (la camara de la escuadra esta rodeando la trasera de la torre), con todos los problemas que eso implica.
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