RAF forced to cut training hours for pilots on new Typhoon jet
RAF has just eight pilots capable of flying ground attack missions in new Typhoon
The RAF sacked pilots training to fly existing fast jets. Now it has been forced to ground pilots learning to fly the next generation of planes.
In a devastating report on waste and inefficiency in the MoD, parliament's independent watchdog says a lack of spare parts has forced the RAF to cut the hours pilots need to learn to fly its new, long-delayed, fleet of Typhoon aircraft.
This has "increased flying risks", it says, and as a result, the RAF now has just eight pilots capable of undertaking ground attack missions in a Typhoon.
"Whilst this is sufficient at present, it will not be so in the future," warns the National Audit Office.
The Typhoon, originally called the Eurofighter and conceived in the 1980s to attack Soviet planes in the skies of northern Europe, has ballooned into a £37bn project.
Partly because of a decision to cut the number of Typhoons, the cost of each plane has risen by 75%, according to the report.
The RAF will still be getting 16 more Typhoons, at a cost of £2.7bn, than it says it needs because the MoD would have had to pay for them anyway due to contractual obligations with the manufacturers.
Typhoon production costs have increased by 20%, and now amount to more than £20bn.
"The balance between costs, numbers of equipment, and the importance of the operational capability to be provided are important factors when the department decides whether a project offers sufficient value for it to invest in," says the NAO.
It adds: "Not having a realistic understanding of any of these factors can adversely affect the perceived value of the project."
The multi-role version of the Typhoon, which would be deployed over Libya in the event of an international agreement to impose a no-fly zone, will not be fully updated until 2018, says the report. It is due to be scrapped in 2030.
Meanwhile, the RAF is to scrap 53 of its oldest Typhoon version, which became operational only three years ago at a cost of more than £4.5bn, because it cannot afford to update them.
Margaret Hodge, former Labour minister and now chair of the Commons public accounts committee, said: "Yet again we see evidence of over-optimistic cost projections, slow decision-making, and problems with operational deployment of aircraft."
http://www.guardian.co.uk/uk/2011/mar/02/raf-cut-training-pilots-typhoon
Fuerza Aérea del Reino Unido
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Más buenas noticias.
- Mauricio
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Orel . escribió:¡Hola!Analysis undertaken for the NAO concluded that the current unit production cost, excluding the collaborative development phase, is similar to comparable aircraft types.
Esa frase está cogida de la noticia de Mauricio, que además señalaste en negrita, y dice bien clarito que el mismo organismo que está criticando reconoce que el coste unitario de producción actual es similar al de otros cazas semejantes. ¿Es más caro que los demás o tan caro como ellos? Un saludo
Ya, pero es con trampa, ¿No? Una trampa que LM también usa, pero trampa al fín. Se quejan que les cortaron el F-22 justo cuando el costo de producción unitaria ha llegado a 140 millones de dólares. Pero eso no quita que para llegar a ese costo primero unas demoras y excesos que hacen que en conjunto el avión cueste casi 350 millones la unidad. Y en el Tiffie lo mismo. Hace el próximo Tiffie costará 60 y tantos millones, pero eso no quita que el costo unitario real haya subido 75%.
Imperialista entregado a las Fuerzas Capitalistas del Mal
- Azazel
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Mauricio escribió:126 millones de LIBRAS por avión. En el cuarto lote los EE.UU. han pagado 111 millones de DOLARES por aparato. 126 millones de Libras son más de 200 millones de dólares.
Mauricio escribió:Orel . escribió:¡Hola!Analysis undertaken for the NAO concluded that the current unit production cost, excluding the collaborative development phase, is similar to comparable aircraft types.
Esa frase está cogida de la noticia de Mauricio, que además señalaste en negrita, y dice bien clarito que el mismo organismo que está criticando reconoce que el coste unitario de producción actual es similar al de otros cazas semejantes. ¿Es más caro que los demás o tan caro como ellos? Un saludo
Ya, pero es con trampa, ¿No? Una trampa que LM también usa, pero trampa al fín. Se quejan que les cortaron el F-22 justo cuando el costo de producción unitaria ha llegado a 140 millones de dólares. Pero eso no quita que para llegar a ese costo primero unas demoras y excesos que hacen que en conjunto el avión cueste casi 350 millones la unidad. Y en el Tiffie lo mismo. Hace el próximo Tiffie costará 60 y tantos millones, pero eso no quita que el costo unitario real haya subido 75%.
Que juegos malabares mas raros haces Mauricio. ¿Y cuanto sale en global el JSF? Porque hace un momento acabas de comparar el precio global del Tiffie con el último precio de producción unitario del JSF. Al que le faltan unas cuantas cositas para que sirva para algo ¿no?
¿No será 200 millones del tiffie el precio de todo el proyecto repartido por su número de aviones y 111 solo el precio de producción unitario de los últimos F35?
Además ¿No puede ser que le falte el motor al precio que has dicho de 111 millones?
http://www.militar.org.ua/foro/todo-sob ... 36-60.html
- Mauricio
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Azazel escribió:Mauricio escribió:126 millones de LIBRAS por avión. En el cuarto lote los EE.UU. han pagado 111 millones de DOLARES por aparato. 126 millones de Libras son más de 200 millones de dólares.Mauricio escribió:Orel . escribió:¡Hola!Analysis undertaken for the NAO concluded that the current unit production cost, excluding the collaborative development phase, is similar to comparable aircraft types.
Esa frase está cogida de la noticia de Mauricio, que además señalaste en negrita, y dice bien clarito que el mismo organismo que está criticando reconoce que el coste unitario de producción actual es similar al de otros cazas semejantes. ¿Es más caro que los demás o tan caro como ellos? Un saludo
Ya, pero es con trampa, ¿No? Una trampa que LM también usa, pero trampa al fín. Se quejan que les cortaron el F-22 justo cuando el costo de producción unitaria ha llegado a 140 millones de dólares. Pero eso no quita que para llegar a ese costo primero unas demoras y excesos que hacen que en conjunto el avión cueste casi 350 millones la unidad. Y en el Tiffie lo mismo. Hace el próximo Tiffie costará 60 y tantos millones, pero eso no quita que el costo unitario real haya subido 75%.
Que juegos malabares mas raros haces Mauricio. ¿Y cuanto sale en global el JSF? Porque hace un momento acabas de comparar el precio global del Tiffie con el último precio de producción unitario del JSF. Al que le faltan unas cuantas cositas para que sirva para algo ¿no?
¿No será 200 millones del tiffie el precio de todo el proyecto repartido por su número de aviones y 111 solo el precio de producción unitario de los últimos F35?
Además ¿No puede ser que le falte el motor al precio que has dicho de 111 millones?
http://www.militar.org.ua/foro/todo-sob ... 36-60.html
Si, pero el precio de uno es estable y del otro está bajando. El precio de un Tiffie de producción ronda los 112 millones de dólares. El precio de un F-35 de LRIP tienede a la baja. Una vez ya hice un desglosado de lo que había costado cada avión de cada uno de los primeros cuatro lotes. Entre lo pagado por el primero y lo pagado por los del cuarto lote, el precio ahora es la mitad de lo que era.
Cuánto costará el programa entero es algo que nadie puede decir con certeza, porque el progama de desarrollo no ha terminado ni todas las versiones se encuentran en el mismo grado de madurez.
Imperialista entregado a las Fuerzas Capitalistas del Mal
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Continúa la sangría en el Real Club de Vuelo. Estos son los T2, Hawk se la serie Mk. 12X, aviones prácticamente nuevos.
U.K. May Slash Hawk Advanced Trainers By One-ThirdBy
ANDREW CHUTER
Published: 4 Mar 2011 12:25
LONDON - Britain may cut its fleet of Hawk T2 advanced training aircraft by nearly one-third following last year's government decision to slash the number of combat jets flown by the Royal Air Force and Royal Navy.
Eight, maybe more, of the new BAE Systems jets could be disposed of without ever having been used for training pilots, industry executives here said.
"The requirement is for about 20 aircraft, but we are looking at how we might keep other T2s occupied by offering training to foreign governments as part of the Military Flying Training System program," one executive here said.
A Ministry of Defence spokesman said he could provide no details on possible T2 cuts as the department continues to explore a number of options. He dismissed suggestions the aircraft could be used to update the Red Arrows aerobatic team from the current T1 Hawk.
The previous government ordered 28 of the Hawk Advanced Jet Trainers, known as the T2 in RAF service, in a controversial 450 million-pound ($733.5 million) deal with BAE, in part to keep the aircraft in production.
Now, with deliveries of the new glass cockpit version of the Hawk almost complete, focus is switching to exactly how many trainer jets and pilots will be needed after the Strategic Defense and Security Review last year axed the Harrier GR9 fleet and heavily reduced Tornado GR4 numbers.
Further cuts to the Tornado fleet are possible as the MoD attempts to nail down spending plans for fiscal 2011, which will require another round of heavy capability and program reductions to bring the department's budget into balance.
One MoD insider said the number of fast-jet pilots emerging from the training pipeline next year could be between 30 percent and 40 percent lower than the usual output.
Just how serious the pilot cuts are was illustrated last week when Defence Secretary Liam Fox announced that 170 of the 514 pilots already in the training pipeline would be dropped. The bulk of the reductions are expected to fall in the fast-jet pilot sector.
The cuts were part of a redundancy program that will see RAF personnel numbers fall by 5,000 over the next four years to about 33,500.
Army and Navy cuts are due to be detailed early next month. Some 17,000 military personnel are expected to be made redundant.
Imperialista entregado a las Fuerzas Capitalistas del Mal
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Mauricio escribió::shock:
Continúa la sangría en el Real Club de Vuelo. Estos son los T2, Hawk se la serie Mk. 12X, aviones prácticamente nuevos.U.K. May Slash Hawk Advanced Trainers By One-ThirdBy
ANDREW CHUTER
Published: 4 Mar 2011 12:25
LONDON - Britain may cut its fleet of Hawk T2 advanced training aircraft by nearly one-third following last year's government decision to slash the number of combat jets flown by the Royal Air Force and Royal Navy.
Eight, maybe more, of the new BAE Systems jets could be disposed of without ever having been used for training pilots, industry executives here said.
"The requirement is for about 20 aircraft, but we are looking at how we might keep other T2s occupied by offering training to foreign governments as part of the Military Flying Training System program," one executive here said.
A Ministry of Defence spokesman said he could provide no details on possible T2 cuts as the department continues to explore a number of options. He dismissed suggestions the aircraft could be used to update the Red Arrows aerobatic team from the current T1 Hawk.
The previous government ordered 28 of the Hawk Advanced Jet Trainers, known as the T2 in RAF service, in a controversial 450 million-pound ($733.5 million) deal with BAE, in part to keep the aircraft in production.
Now, with deliveries of the new glass cockpit version of the Hawk almost complete, focus is switching to exactly how many trainer jets and pilots will be needed after the Strategic Defense and Security Review last year axed the Harrier GR9 fleet and heavily reduced Tornado GR4 numbers.
Further cuts to the Tornado fleet are possible as the MoD attempts to nail down spending plans for fiscal 2011, which will require another round of heavy capability and program reductions to bring the department's budget into balance.
One MoD insider said the number of fast-jet pilots emerging from the training pipeline next year could be between 30 percent and 40 percent lower than the usual output.
Just how serious the pilot cuts are was illustrated last week when Defence Secretary Liam Fox announced that 170 of the 514 pilots already in the training pipeline would be dropped. The bulk of the reductions are expected to fall in the fast-jet pilot sector.
The cuts were part of a redundancy program that will see RAF personnel numbers fall by 5,000 over the next four years to about 33,500.
Army and Navy cuts are due to be detailed early next month. Some 17,000 military personnel are expected to be made redundant.
Nada de nervios, todo va dentro de los recortes previstos, todo por una moderna y eficiente dentro de los recursos posible RAF.
Royal Air Force
The Royal Air Force's future capabilities will include a fleet of two of the most capable fast jets anywhere in the world: a modernised multi-role Typhoon fleet and the Joint Strike Fighter (JSF) to provide combat intelligence, surveillance, target acquisition and reconnaissance (ISTAR) capabilities.
It will also have strategic surveillance and intelligence platforms as part of our broader ISTAR capability, including: E-3D Sentry AWACS (Airborne Warning and Control System) to provide airborne command, control and surveillance; Rivet Joint signals intelligence aircraft to provide independent strategic intelligence gathering; and a range of remotely piloted air systems.
The air transport fleet will be upgraded with the addition of A400M transport aircraft and A330 future strategic tanker and transport aircraft as well as the planned C-17 fleet. These aircraft will enable us to deploy rapidly, support and recover UK forces and their equipment anywhere in the world, and provide airborne refuelling to maximise the range and endurance of our aircraft.
The support helicopter capability (both RAF and RN) will also provide battlefield mobility from land and sea, based on Chinook heavy- and Merlin medium-lift helicopters, able to move personnel and equipment rapidly over considerable distances.
In addition, RAF Regiment force protection squadrons at high readiness will protect deployed aircraft and personnel in hostile areas and provide elements of Defence's joint CBRN (chemical, biological, radiological and nuclear) detection capabilities.
Para cumplir con esta nueva estructura de la Royal Air Force:
• reducir en alrededor de 5.000 efectivos a unos 33.000 en 2015, y con una hipótesis, por ahora, de un requisito de cerca de 31.500 en 2020;
• retirar la C-130 Hércules de transporte de la flota de diez años antes de lo previsto ya que la transición a los más capaces y más grande del A400M;
• retirar los aviones de vigilancia centinela, una vez que ya no es necesario para apoyar las operaciones en Afganistán;
• racionalizar el patrimonio del MAR;
• retener Tornados, que continuará operando en Afganistán;
• quitar Harrier del servicio en la transición a una fuerza de reacción rápida futuro del tifón y JSF. Esto significará una diferencia para las operaciones de portadora de chorro rápido. JSF, como corredor de cross, será operado conjuntamente por la RAF y los pilotos de la Royal Navy;
• No poner en servicio la MRA4 Nimrod, y
• retirar VC-10 y las tres variantes de los aviones TriStar a partir de 2013 como de transición hacia la A330 mayor capacidad de transporte estratégico y el futuro avión cisterna.
http://www.mod.uk/DefenceInternet/Defen ... lished.htm
"Los tiranos no pueden acercarse a los muros invencibles de Colombia sin expiar con su impura sangre la audacia de sus delirios."...Simón Bolívar
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- Suboficial
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Hola
Una pregunta que planteo,ante los recortes que esta aplicando la RAF con sus plataformas tripuladas,podria compensarlo por otra parte,con una combinacion de UAV y UCAV.
Entiendo que los recortes prespuestarios afectan por igual pero imagino que si la RAF se queda con un numero tan 'minimo' de Typhoon/F-35,¿no podria por ejemplo,apoyarse mas en UAV/UCAV como mal menor?.Hipoteticamente,¿podria funcionar?.
Saludos
Una pregunta que planteo,ante los recortes que esta aplicando la RAF con sus plataformas tripuladas,podria compensarlo por otra parte,con una combinacion de UAV y UCAV.
Entiendo que los recortes prespuestarios afectan por igual pero imagino que si la RAF se queda con un numero tan 'minimo' de Typhoon/F-35,¿no podria por ejemplo,apoyarse mas en UAV/UCAV como mal menor?.Hipoteticamente,¿podria funcionar?.
Saludos
Por España Resisto
- Mauricio
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oscar00 escribió:Hola
Una pregunta que planteo,ante los recortes que esta aplicando la RAF con sus plataformas tripuladas,podria compensarlo por otra parte,con una combinacion de UAV y UCAV.
Entiendo que los recortes prespuestarios afectan por igual pero imagino que si la RAF se queda con un numero tan 'minimo' de Typhoon/F-35,¿no podria por ejemplo,apoyarse mas en UAV/UCAV como mal menor?.Hipoteticamente,¿podria funcionar?.
Saludos
Opinion personal - no veo a la tecnologia al nivel de madurez donde puede reemplazar a plataformas tripuladas. Falta un rato. Y mientras mas critica la mision, mas rato falta.
La RAF tiene dos programas paralelos de UAVs. El primero es el Watchkeeper, una version del Elbit Hermes 450 con una suite de sensores escogida por ellos distinta a la de la version normal de fabrica.
El segundo es Predators y Reapers. La RAF ya tiene como cinco anos volando Predators en una unidad mixta con la USAF operando desde Creech AFB. Mas recientemente han adquirido un numero de MQ-9 Reaper, ya propios de ellos solos.
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Según la wiki, no ; fuera de Gran Bretaña tiene en Gibraltar, Chipre, las Malvinas, Qatar e Isla Ascensión.
http://en.wikipedia.org/wiki/RAF_Bases# ... F_Stations
http://en.wikipedia.org/wiki/RAF_Bases# ... F_Stations
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And... escribió:Una pregunta algo básica, la RAF y la RN todavía tienen bases en Malta?
Gracias!
Según la pagina de la RAF, estas son sus bases fuera del Reino Unido:
Bases RAF
No aparece Malta entre ellas.
Saludos.
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UK retires last Tornado F3 fighters
By Craig Hoyle
The UK Royal Air Force will stand down its last Panavia Tornado F3-equipped unit on 22 March, with the type having completed a service life spanning 25 years.
Operations with the supersonic interceptor will come to an end with the disbandment of 111 Sqn, which has flown F3s from RAF Leuchars in Scotland since 1990 and been the sole UK unit to operate the type since July 2009.
http://www.flightglobal.com/articles/2011/03/22/354597/video.html
Ningún plan, por bueno que sea, resiste su primer recorte presupuestario.
- Mauricio
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De acierto en acierto...
Shortage of RAF Pilots for Libya As Defence Cuts Bite
Source: Daily Telegraph; published March 28, 2011
The RAF risks running short of pilots for operations over Libya as cuts to the defence budget threaten to undermine front-line operations, The Daily Telegraph can disclose.
Since the conflict began, a squadron of 18 RAF Typhoon pilots has enforced the Libya no-fly zone from an air base in southern Italy. However, a shortage of qualified fighter pilots means the RAF may not have enough to replace all of them when the squadron has to rotate in a few weeks.
The situation is so serious that the RAF has halted the teaching of trainee Typhoon pilots so instructors can be drafted on to the front line, according to air force sources. The handful of pilots used for air shows will also be withdrawn from displays this summer.
The shortage has arisen because cuts to the defence budget over the past decade have limited the number of pilots who have been trained to fly the new Typhoon.
There are also fewer newly qualified pilots coming through after the RAF was forced to cut a quarter of its trainee places due to cuts announced in last year’s Strategic Defence and Security Review.
The Government’s decision to decommission HMS Ark Royal, Harrier jump jets and the Nimrod reconnaissance aircraft — all of which could have played a role in the Libya conflict — has exacerbated the problem. Serving RAF pilots contacted The Daily Telegraph to warn of the risks to the Libya operation. “We have a declining pool of pilots,” one said. “There’s less people to do twice as much work. If we are not training any more we are going to run out of personnel very soon.”
He added that halting Typhoon fighter pilot training was a “desperate measure” that could not go on “without making the Typhoon force unviable”.
Jim Murphy, the shadow defence secretary, said: “There is a great concern in Parliament about the Government’s cuts to RAF pilots. We would be very worried if government cuts were to impede future operations.”
Out of 69 qualified RAF Typhoon pilots, including instructors, 18 are in southern Italy flying missions over Libya. Of the rest, 24 are committed to the Quick Reaction Alert protecting Britain’s air space and 12 are in the Falklands in a similar role. That leaves only 15 to replace those currently based in Italy.
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