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Eurofighter: Jobs For Romania If F-16 Buy Cancelled

By TOM KINGTON

ROME - The Eurofighter consortium has told Romanian lawmakers that up to 5,000 skilled jobs could be created in Romania if they scrap plans to buy F-16 fighter jets and acquire the Eurofighter Typhoon instead.

The proposal was made May 11 in Bucharest by Maurizio De Mitri, a senior vice president at Alenia Aeronautica, the unit of Italy's Finmeccanica group that is a member of the consortium.

De Mitri outlined plans to sell Romania 24 Tranche 1 Typhoons, which are now flying in Italy following their delivery to the Italian Air Force between the end of 2003 and 2008. The price, including logistical support and training, would be 1 billion euros ($1.3 billion), he said.

That matches the price tag for 24 used Lockheed Martin F-16s, which Romania's Supreme Defense Council opted to acquire in March.

But the council's decision to buy F-16s requires Romanian parliamentary approval, and on May 11, the Senate Defense Commission called in representatives of rivals Eurofighter and Sweden's Saab, which builds the Gripen fighter, after stating it wished to hear from Lockheed's competitors.

Swedish officials previously said in April they could sell Romania 24 new Gripen aircraft for $1.3 billion, the same price as the 24 second-hand F-16s, in a deal including training, logistics support, 100 percent offset and easy payment terms.

On May 11, the Eurofighter consortium outlined its deal to the lawmakers, with Alenia executive De Mitri claiming that the 100 percent offset deal, as well as technology transfer and local industrial participation, could generate 5,000 jobs locally.

"Romanian industry could be involved in a logistical support program similar to that seen in other Eurofighter partner nations, which is leading to record performances for the aircraft," a Eurofighter spokesman said.

"Our price also includes logistical support and training, and we are also offering long-term repayment," he added.

The Italian Eurofighters could be delivered between the end of 2011 and the end of 2012, he said.

A spokeswoman at Alenia Aeronautica, which has led the Eurofighter campaign, said the Italian aircraft offered had flown less than 10 percent of their expected lifetime flying hours. A formal offer of the aircraft would be made by the end of this month, she added.


traducción:

Eurofighter: Empleo para Rumanía Si compra de F-16 es cancelada

Por TOM Kington

ROMA - El consorcio Eurofighter ha dicho a los legisladores rumanos que hasta 5.000 puestos de trabajo cualificados se podría crear en Rumania si planea comprar chatarra de combate F-16 aviones y adquirir el Eurofighter Typhoon en su lugar.

La propuesta fue hecha 11 de mayo en Bucarest por Maurizio De Mitri, un vicepresidente de Alenia Aeronautica, la unidad del grupo italiano Finmeccanica que es un miembro del consorcio.

De Mitri destacó los planes para vender Rumanía 24 Tramo 1 tifones, que ahora vuelan en Italia tras su entrega a la Fuerza Aérea italiana entre el final de 2003 y 2008. El precio, incluido el apoyo logístico y formación, sería 1 millones de euros (1.3 mil millones dólares), dijo.

Esto coincide con el precio de 24 utilizadas Lockheed Martin F-16, que Supremo Consejo para la Defensa de Rumania optó por adquirir marzo.

Pero la decisión del consejo para comprar aviones F-16 requiere la aprobación parlamentaria de Rumania, y el 11 de mayo, el Senado de la Comisión de Defensa llamó a los representantes de los rivales de Eurofighter y Saab de Suecia, que se basa el caza Gripen, después de manifestar su deseo de escuchar a los competidores de Lockheed.

funcionarios suecos ya dijo en abril que podría vender Rumanía 24 nuevos aviones Gripen por $ 1.3 millones de dólares, el mismo precio que los 24 de segunda mano F-16, en una operación incluida la capacitación, apoyo logístico, 100 por ciento de la compensación y facilidades de pago.

El 11 de mayo, el consorcio Eurofighter esbozó su acuerdo para los legisladores, con Alenia ejecutivo Mitri De alegando que el 100 por ciento frente desplazamiento, así como la transferencia de tecnología y participación local industrial, podría generar 5.000 puestos de trabajo a nivel local.

"La industria rumana podría participar en un programa de apoyo logístico similar a la observada en otras naciones asociadas del Eurofighter, que está dando lugar a actuaciones de registro de la aeronave", dijo un portavoz de Eurofighter.

"Nuestro precio también incluye el apoyo logístico y de formación, y también estamos ofreciendo el reembolso a largo plazo", agregó.

El Eurofighter italiano podría ser entregados entre finales de 2011 y finales de 2012, dijo.

Una portavoz de Alenia Aeronautica, que ha llevado la campaña Eurofighter, dijo que el avión había volado italiana ofreció menos del 10 por ciento de su tiempo de vida esperado horas de vuelo. Una oferta formal de la aeronave se haría a finales de este mes, agregó.


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Multi Billion Programmes - Middle East and North Africa Developing Defences

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Local arms manufacturing in the Middle East and North Africa region is set to grow. Robert Bailey outlines some of the projects and collaborations that are underway

Middle Eastern and North African (MENA) defence industries are becoming more self reliant as they shift from direct equipment purchases to local production. Where technology transfer has for more than two decades been an established part of headline-catching, multi billion dollar offset programmes, the focus now, for even the smaller countries, is to require technology transfer as a first step to developing their own armaments manufacturing capability.

Nevertheless, the MENA region is still a hugely lucrative market for Western arms manufacturers. Its spending on military equipment continues to be the highest of any region outside North America and Europe. Saudi Arabia’s defence expenditure alone totalled more than $38 billion in 2008, ranking ninth in the world.

After maintaining a low profile for many decades, the UAE has emerged as one of the world’s largest purchasers of advanced military equipment. Scarcely had the delivery of 60 of the latest Lockheed F-16 fighter aircraft been completed – to add to the 50 Mirage 2000 fighters acquired in 2008 – than the UAE authorities availed themselves of the Abu Dhabi defence exhibition, which was staged in early 2009, to order four giant Lockheed Martin C-17 and the smaller C-130 military transport aircraft, and jet fighter trainer aircraft from Italy’s Alenia.

The federation is also negotiating a $9 billion package for Lockheed’s terminal high-altitude air-defence system and Patriot air-defence missile systems. Three more Airbus A330 tanker aircraft are also slated to add to three already purchased and due for delivery in 2011.

Another relatively new armaments market is Algeria, which is pursuing a major modernisation programme. In the past two years, the growth in annual defence spending has more than trebled to 33 per cent. Potential suppliers have been courting Algeria’s top brass since an arms embargo was lifted in 2005. These include the UK, whose defence minister visited Algiers in October for talks with President Bouteflika.

However, it was a sign of the times that the Anglo-Italian group AgustaWestland discovered, when negotiating the sale of an extra 100 helicopters to supplement a completed $600 million order, that the deal could well depend on agreeing to a large proportion of them being assembled locally.

Libya is another country that has emerged from pariah status to be wooed assiduously by arms suppliers. Since the lifting of the international arms embargo, several countries – notably the UK, France and Russia – have beaten a path to Tripoli to offer equipment and military training.

France is reportedly negotiating a $6.4 billion arms package, including the supply of Rafale fighter jets, which could hinge on offering some local production and assembly. However, the Libyans may be more inclined to stick with their traditional Russian suppliers. A number of contracts involving the supply of Sukhoi-30 and MiG 29 fighter aircraft, as well as helicopters and the modernisation of Russian-supplied tanks, were confirmed in October.

Russia’s state armaments marketing organisation, Rosoboronexport Russia, is active in other Arab markets. It has offered to supply Lebanon with MiG 29 fighters to beef up its depleted air force, as well as air-defence missile systems and T90 main battle tanks. It is also working on $2 billion worth of contracts with Saudi Arabia for the sale of 150 helicopters, T90 main battle tanks and BMP infantry-fighting vehicles.

Retraining Iraq’s Russian-equipped army has been a long and complicated process. However, with more than $8 billion of orders for US helicopters, tanks and armoured combat vehicles in hand, Iraq is well on the way to rebuilding its equipment inventory with American arms. Most of this materiel was financed with aid, but as oil revenues improve, Iraq could become a leading defence market in its own right.

Another important defence provision that relates particularly to Iraq is security services. G4S, formerly Group Four Securicor, has 40,000 employees working in the Middle East, a large proportion of them in Iraq where it has nine branches. The British security firm, Aegis, which processes and monitors all private security operations in Iraq, also has a large presence with 15 branches.

Although the US Fifth Fleet is headquartered in Bahrain, and many other navies regularly visit Gulf waters, the Gulf Cooperation Council is assuming much more responsibility for its own security; naval and air defences are being reinforced. The Sultanate of Oman has taken delivery of the first of three state-of-the-art 2,700-tonne Corvettes from the UK’s Vosper Thorneycroft group, as part of a $715 million deal. Meanwhile, Bahrain’s navy is reportedly seeking to buy three new frigates.

However, MENA countries are now looking to develop their own capabilities. Arms production was pioneered by Egypt, which built its industry on the back of the Arab Organisation for Industrialisation, an abortive attempt in the 1980s to create a pan-Arab military industrial complex. Egypt has relied heavily on US military assistance and now builds US-designed tanks and other military platforms.

Offset, where typically the supplier invests 35 per cent of the value of a defence project in a local industrial undertaking, was pioneered by Saudi Arabia with the launch, in 1984, of Boeing’s Peace Shield programme, followed by British Aerospace’s Yamamah programme. Now it is widely used as a stepping-stone to local production.

For example, the UAE’s $817 million Baymunah naval programme involves the design, construction and outfitting of six Corvettes. The first ship was built by Constructions Mecaniques de Normandie in France; the remainder will be built by Abu Dhabi Shipbuilding (ADSB), which is 40 per cent owned by the Abu Dhabi government’s investment agency Mubadala. ADSB is also providing the UAE navy with 12 missile-armed fast-attack craft and four maritime patrol aircraft. The shipyard also has an order for a troop-carrying ship from Oman.

Mubadala has also established a helicopter pilot training school in Al Ain and has strengthened the Federation’s maintenance, repair and overhaul facilities by acquiring the Gulf Aircraft Maintenance Company, whose core business is servicing a variety of military aircraft, including the UAE’s F-16s and Mirage 2000-9s, as well as military and civilian makes of helicopter. It is sinking $500 million into revamping and broadening the scope of the company, which has now become Abu Dhabi Aircraft Technologies.

It has invested in Al Yah Satellite Communications Company, which provides the federation’s armed forces with a secure satellite communications system. The company’s first-launch satellite is currently being built by Europe’s EADS Astrium and Thales Alenia Space. Mubadala has also joined with the US company EDS Defence and Security, to create the Injazat Data Systems IT, an outsourcing company, to provide data security systems for the armed services.

Independent of Mubadala, Tawazum Holdings, an offshoot of Abu Dhabi’s Offset Programme Bureau, owns Caracal International, a company that specialises in manufacturing and distributing small arms. Tawazum has also joined forces with Al Jaber Group and Germany’s Rheinmetall Munitions Systems to build a munitions factory.

While a frontrunner in the development of a viable indigenous defence industry, the UAE faces strong regional competition. Jordan, similar to Egypt, is well on the way to building a national defence industry. A recent contract involved calls for 100 Turkish-designed armoured vehicles to be assembled locally. The King Abdullah 11 Design and Development Bureau is also carrying out additional upgrading work, in Amman, on US-made main battle tanks.

However, Saudi Arabia has embarked on the region’s technically most ambitious programme: a plan to develop a fully-fledged aeronautics industry on the back of local assembly of the Eurofighter Typhoon. The first 24 of a 72-plane, $32.9 billion order are being delivered direct from the UK; the first two aircraft arrived in Taif last July. The remaining 48 are to be assembled by Alsalam Aircraft Company, in new factories being constructed in Riyadh. Another Saudi company, Advanced Electronics, is in talks with BAE Systems, the Eurofighter Typhoon’s prime manufacturer, to produce components for the fighters.

Global Arab Network

Robert Bailey is Global Arab Network consulting editor and writer specialising in the Middle East. This article is published in partnership with the Middle East Association.


traducción:

Programas de miles de millones - Oriente Medio y África del Norte en desarrollo Defensas

Red Árabe Mundial
05/13/2010

locales de fabricación de armas en el Oriente Medio y África del Norte está preparando para crecer. Robert Bailey describe algunos de los proyectos y colaboraciones que se están realizando

Oriente Medio y Norte de África (MENA) las industrias de defensa son cada vez más autosuficiente, ya que pasar de las compras de equipo directo a la producción local. En caso de transferencia de tecnología desde hace más de dos décadas ha sido una parte de los programas establecidos título vistoso, de miles de millones de dólares en offset, la atención ahora, ya que incluso los países más pequeños, es exigir la transferencia de tecnología como un primer paso para desarrollar su propio armamento capacidad de fabricación .

Sin embargo, la región de MENA es todavía un mercado muy lucrativo para los fabricantes de armas occidentales. Su gasto en equipo militar sigue siendo la más alta de cualquier región fuera de Norteamérica y Europa. los gastos de defensa de Arabia Saudita totalizaron más de $ 38 millones en 2008, ocupa el noveno lugar en el mundo.

Después de mantener un perfil bajo durante muchas décadas, los Emiratos Árabes Unidos se ha convertido en uno de los mayores compradores del mundo de equipos militares avanzados. Apenas la entrega de 60 aviones de la Lockheed F última-16 de combate llevado a cabo - para añadir a los 50 Mirage 2000 adquiridos en 2008 - que la autoridades de los EAU se aprovecharon de la exposición la defensa de Abu Dhabi, que se estrenó a principios de 2009, de orden gigante cuatro Lockheed Martin C-17 y la C-130 pequeños aviones de transporte militar y aviones de entrenamiento caza a reacción de Alenia de Italia.

La federación también está negociando un paquete de $ 9 mil millones para la terminal de Lockheed sistema de defensa aérea a gran altitud y sistemas de misiles Patriot de defensa aérea. Otros tres Airbus A330 son aviones cisterna prevista también para añadir tres ya comprado y ellos deberán ser entregados en 2011.

Otro mercado relativamente nuevo armamento es Argelia, que está llevando a cabo un importante programa de modernización. En los últimos dos años, el crecimiento en el gasto anual de defensa se ha más que triplicado a 33 por ciento. Los proveedores potenciales han estado cortejando plana mayor de Argelia desde un embargo de armas se levantó en 2005. Estos incluyen el Reino Unido, cuyo ministro de Defensa visitó Argel en octubre para reunirse con el presidente Bouteflika.

Sin embargo, era un signo de los tiempos que el grupo anglo-italiano AgustaWestland descubierto, al negociar la venta de un extra de 100 helicópteros para complementar una completado 600 millones dólares para que la oferta podría depender de acuerdo a una gran proporción de ellos ensamblados localmente.

Libia es otro país que ha surgido de la condición de paria a ser cortejado asiduamente por los proveedores de armas. Desde el levantamiento del embargo de armas internacional, varios países - en particular el Reino Unido, Francia y Rusia - han golpeado a un camino a Trípoli para ofrecer equipos y entrenamiento militar.

Francia estaría negociando un paquete de 6,4 mil millones dólares de armas, incluido el suministro de los aviones de combate Rafale, que podría depender de ofrecer parte de la producción local y de reunión. Sin embargo, los libios pueden estar más inclinados a seguir con sus proveedores rusos tradicionales. Una serie de contratos para el suministro de Sukhoi-30 y MiG-29 aviones de combate, así como helicópteros y la modernización de los tanques rusos proporcionados, fueron confirmados en octubre.

del Estado Ruso de organización de comercialización de armamento, Rosoboronexport de Rusia, está presente en otros mercados árabes. Se ha ofrecido a la oferta Líbano con 29 cazas MiG para reforzar su fuerza de aire empobrecido, así como sistemas de defensa aérea con misiles y tanques T90 principal batalla. También está trabajando con $ 2 mil millones del valor de los contratos con Arabia Saudita por la venta de 150 helicópteros, tanques T90 principales batallas y combates de infantería BMP-vehículos.

ejército ruso equipado Reconversión de Irak ha sido un proceso largo y complicado. Sin embargo, con más de $ 8 mil millones de pedidos de helicópteros de EE.UU., tanques y vehículos blindados de combate en la mano, Irak está en camino a la reconstrucción de su inventario de equipo con armas estadounidenses. La mayoría de este material fue financiado con la ayuda, sino como mejorar los ingresos del petróleo, Irak podría convertirse en un mercado de defensa líder en su propio derecho.

Otra disposición importante que la defensa se refiere en particular a Irak son los servicios de seguridad. G4S, anteriormente Grupo Cuatro Securicor, tiene 40.000 empleados que trabajan en el Oriente Medio, una gran proporción de ellos en Irak, donde cuenta con nueve sucursales. La firma de seguridad británica Aegis, que procesa y controla todas las operaciones de seguridad privada en Irak, también tiene una gran presencia con 15 sucursales.

Aunque los EE.UU. Quinta Flota tiene su sede en Bahrein, y muchas otras marinas visitan regularmente las aguas del Golfo, el Consejo de Cooperación del Golfo está asumiendo una mayor responsabilidad por su propia seguridad; naval y de defensa antiaérea se están reforzando. El Sultanato de Omán ha hecho cargo de la primera de tres-estado de la técnica-Corvettes 2700 toneladas de Vosper el Reino Unido el grupo de Thorneycroft, como parte de un acuerdo de US $ 715 millones. Mientras tanto, la marina de Bahrein se informa que pretendan comprar tres nuevas fragatas.

Sin embargo, los países MENA tratan ahora de desarrollar sus propias capacidades. la producción de armas fue iniciada por Egipto, que construyó su industria en la parte posterior de la Organización Árabe para la Industrialización de un intento fallido en la década de 1980 para crear un pan-árabe complejo industrial militar. Egipto se ha basado en gran medida de ayuda militar de EE.UU. y ahora se basa diseñada por Estados Unidos y otras plataformas de tanques militares.

Offset, donde por lo general el proveedor invierte el 35 por ciento del valor de un proyecto de defensa en una empresa industrial local, fue introducida por Arabia Saudita con el lanzamiento, en 1984, de la Paz de Boeing programa Escudo, seguido por el programa de British Aerospace Yamamah. Ahora es ampliamente utilizado como un trampolín a la producción local.

Por ejemplo, 817 millones dólares de los EAU programa Baymunah navales implica el diseño, construcción y equipamiento de seis corbetas. El primer barco fue construido por Construcciones Mecánicas de Normandía en Francia, y el resto será construido por Abu Dhabi la construcción naval (ADSB), que es del 40 por ciento propiedad de Mubadala del Gobierno de Abu Dhabi agencia de inversión. ADSB también está proporcionando la marina Emiratos Árabes Unidos con 12 embarcaciones rápidas de ataque con misiles armados y cuatro aviones de patrulla marítima. El astillero también tiene una orden de un buque de transporte de tropas de Omán.

Mubadala también ha establecido un piloto de helicóptero escuela de entrenamiento de Al Ain y ha fortalecido el mantenimiento de la Federación, instalaciones de reparación y revisión general mediante la adquisición del Golfo de mantenimiento de aeronaves de la empresa, cuya actividad principal es dar servicio a una variedad de aeronaves militares, incluida la de los EAU F-16 y Mirage 2000-9s, así como militares y civiles hace de helicóptero. Se está hundiendo 500 millones dólares en remodelar y ampliar el alcance de la empresa, que se ha convertido en Abu Dhabi Tecnologías de aeronaves.

Ha invertido en Al Yah Compañía de Comunicaciones por satélite, que proporciona las fuerzas armadas de la federación con un sistema de comunicaciones seguras por satélite. primer lanzamiento de satélites de la compañía está siendo construido por EADS Astrium en Europa y Thales Alenia Space. Mubadala también se ha unido con los EE.UU. empresa EDS de Defensa y Seguridad, para crear el Injazat de datos IT Systems, una empresa de outsourcing, para proporcionar datos de los sistemas de seguridad para las fuerzas armadas.

Independiente de Mubadala, Participaciones Tawazum, una rama de Offset Oficina de Abu Dhabi Programa, es propietario de Caracal International, una compañía que se especializa en la fabricación y distribución de armas pequeñas. Tawazum también ha unido fuerzas con el Grupo Al Jaber y Rheinmetall Alemania Sistemas de municiones para construir una fábrica de municiones.

Si bien a la vanguardia en el desarrollo de una industria de defensa viable indígenas, los Emiratos Árabes Unidos se enfrenta a la competencia regional. Jordania, al igual que Egipto, está en el buen camino para construir una industria de defensa nacional. Un contrato reciente es el de las llamadas de 100 turco-diseñados vehículos blindados para ser ensamblados localmente. El rey Abdullah 11 Diseño y Oficina de Desarrollo también está llevando a cabo el trabajo adicional de actualizar, en Ammán, en hechos en Estados Unidos tanques principales de batalla.

Sin embargo, Arabia Saudita ha puesto en marcha técnica de la región más ambicioso programa: un plan para desarrollar una industria aeronáutica de pleno derecho en la parte posterior de la asamblea local del Eurofighter Typhoon. Los 24 primeros de un avión de 72, 32,9 mil millones dólares el fin se están entregando directamente desde el Reino Unido, los dos primeros aviones llegaron en Taif en julio pasado. Los restantes 48 son para ser montados por Alsalam Aircraft Company, en las nuevas fábricas se están construyendo en Riad. Otra compañía saudí, Advanced Electronics, está en conversaciones con BAE Systems, fabricante de primera del Eurofighter Typhoon, para producir componentes para los combatientes.

Red Árabe Mundial

Robert Bailey es Global Consulting Network árabes editor y escritor especializado en el Oriente Medio. Este artículo se publica en colaboración con la Asociación del Medio Oriente.


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French warships for Russia may be armed with Ka-52 helicopters

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MOSCOW, May 12 (RIA Novosti) - Russian Ka-52 Alligator helicopters may be the best choice to arm Mistral helicopter carriers, which Russia plans to purchase from France, the chief of Russian helicopter holding said on Wednesday.

Russia negotiates the purchase of at least one Mistral-class amphibious assault ship, worth 400-500 million euros (around $530-$660 million) and plans to build three more vessels of the same class in partnership with a French naval shipbuilder.

The director of the Federal Service of Military-Technical Cooperation in April told RIA Novosti the political decision on the Mistral's purchase had already been taken.

"The French have said the Ka-52 could be the best helicopter for the aircraft carriers [helicopter carriers]," Andrei Shibitov said while answering a question on which helicopter may be used on the Mistral. Two other types of helicopters were tested on the Mistral when the ship made a short port call in Russia in 2009, he added.

The Ka-52 is armed with a 30-mm cannon, Vikhr (Whirlwind) laser guided missiles, rockets, including S-24s, as well as bombs.

The Ka-52 is a modification of the basic Ka-50 Hokum model. The development of the Ka-52 started in 1994 in Russia, but its serial production began only in 2008.

The helicopter is also equipped with two radars, one for ground and one for aerial targets and a Samshite nighttime-daytime thermal sighting system.


traducción:

buques de guerra franceses para Rusia puede ser armado con helicópteros Ka-52

RIA "Novosti"
05/13/2010

MOSCU, 12 may (RIA Novosti) - Rusia 52 helicópteros Ka-cocodrilo puede ser la mejor opción para armar a las compañías Mistral helicóptero, que Rusia planea comprar a Francia, el jefe de la celebración de Rusia dijo el miércoles el helicóptero.

Rusia negocia la compra de al menos un buque de asalto anfibio de la clase Mistral, por valor de 400-500 million de euros (alrededor de $ 530 - $ 660 000 000) y los planes para construir tres buques de más de la misma clase en colaboración con un constructor de buques de la marina francesa.

El director del Servicio Federal de cooperación técnico-militar en abril dijo a RIA Novosti la decisión política sobre la compra de Gabriela Mistral ya había sido tomada.

"Los franceses han dicho que el Ka-52 podría ser el mejor helicóptero de los portaaviones portadores [helicóptero]", dijo Andrei Shibitov tiempo que responde a una cuestión sobre la que un helicóptero se puede utilizar en el Mistral. Otros dos tipos de helicópteros fueron probados en el Mistral cuando el barco hizo una llamada corta puerto en Rusia en 2009, agregó.

El Ka-52 está armado con un cañón de 30-mm, Vikhr (Torbellino) misiles guiados por láser, cohetes, como el S-24, así como bombas.

El Ka-52 es una modificación del modelo básico de Ka-50 Hokum. El desarrollo del Ka-52 comenzó en 1994 en Rusia, pero su producción en serie no comenzó hasta 2008.

El helicóptero también está equipado con dos radares, uno para tierra y otro para blancos aéreos y un sistema de avistamiento Samshite térmica durante la noche-día.

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F/A 18 Super Hornet will fit the bill for IAF, says U.S

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As the race for the IAF bid to procure 126 Medium Multirole Combat Aircraft enters the home stretch, the United States Navy vouched for the versatility of the F/A-18 Super Hornet, one of the six aircraft in competition, with features closer to a fifth-generation fighter aircraft.

The Indian Air Force is scheduled to complete flight evaluation trials during the month with the last of the six competitors. The Super Hornet from the Boeing stable has gone through all three phases of trial across different weather conditions in India and weapons at the manufacturers' locations.

The Naval Air Station, Oceana here in the U.S. southeast coast, has under its wing 17 operating squadrons of these fighter jets including 10 Super Hornet squadrons that fly from both the land base and the aircraft carrier.

Emphasising that F/A18 would continue to be the U.S. Navy's workhorse even after the induction of the futuristic F-35, Cmdr Mike Gusko said the new version would complement the existing fleet of Super Hornets, which would continue to serve well beyond 2035.

He said the aircraft could operate from dry, wet and icy runways, an ability fitting in with the overall requirements of the IAF.

The Block-II aircraft (Super Hornet) comes with ability to operate in all-weather providing air defence superiority, precision attack, close-air support, and an advanced radar for weapons system.

Apart from combat manoeuvrability and unlimited angle of attack, which its test pilots demonstrated to the visiting group, it had the active electronically scanned array radar (AESA), the Navy official said. The AESA radar is being upgraded and the version would be on offer.

The Commanding Officer of the Center for Aviation Technical Training Unit, Cdr John Wood, said the NAS, Oceana facility also had both maintenance and training establishment, with the latter running courses for fresh recruits to advanced level staff of varying durations.

The simulator-assisted training establishment brings the technicians closest to understanding the intricate wiring pattern and design, breaking it into segments and guiding them through electronic and printed manuals.

Bret Marks, programme manager for F/A 18 India, said the IAF would get two of the training units in India as part of the deal with the option of buying a third one and an offer to train trainers here. Of the 126 aircraft, the IAF is looking for 80 single-seaters and the rest with tandem operated cockpit. Boeing offers F/A-18 E in the first category and F/A-18 F in the other.


traducción:

F / A 18 Super Hornet se ajustará al presupuestp de la FAI, dice EE.UU.

El hindú
05/14/2010

A medida que la carrera por la candidatura IAF para adquirir 126 Medio Multirole Aviones de combate entra en la recta final, la Armada de los Estados Unidos respondió por la versatilidad del F/A-18 Super Hornet, uno de los seis aviones de la competencia, con las características más cerca de un quinta generación de aviones de combate.

La Fuerza Aérea India tiene previsto completar las pruebas en vuelos de evaluación durante el mes, el último de los seis competidores. El Super Hornet de la Boeing estable ha pasado por las tres fases de prueba en diferentes condiciones climáticas en la India y las armas en los lugares de los fabricantes.

La Estación Aérea Naval Oceana, aquí en la costa sureste de EE.UU., tiene bajo su ala de 17 escuadrones de operación de estos aviones de combate, incluyendo 10 Super Hornet escuadrones que vuelan tanto de la base de la tierra y el portaaviones.

Destacando que el F/A18 seguirá siendo caballo de batalla de la Marina de los EE.UU., incluso después de la inducción de la futurista F-35, el comandante Mike Gusko dijo que la nueva versión complementaría la actual flota de Super Hornet, que siga sirviendo mucho más allá de 2035.

Él dijo que el avión podría operar de seco, mojado y las pistas de hielo, un ajuste en la capacidad de los requisitos generales de la IAF.

El avión Block-II (Super Hornet) viene con capacidad para operar en todo tiempo proporcionar superioridad aérea de defensa, ataque de precisión, apoyo aéreo cercano, y un avanzado radar para el sistema de armas.

Aparte de luchar contra la maniobrabilidad y el ángulo ilimitado de ataque, que sus pilotos de pruebas demostraron que el grupo visitante, que tenía el radar de matriz activa de lectura óptica (AESA), el oficial de la Marina, dijo. El radar AESA se está mejorando y la versión sería que se ofrecen.

El oficial al mando del Centro de Entrenamiento Técnico de Aviación Unidad, Cdr John Wood, dijo que la NAS, instalación de Oceana también tuvo tanto el mantenimiento y el establecimiento de formación, con los cursos de este último candidato a nuevos reclutas al personal de nivel avanzado de duración variable.

La institución de formación con simulador asistida trae más cercano a los técnicos para entender el patrón de conexiones intrincadas y diseño, dividiéndola en segmentos y guiarlos a través de manuales electrónicos e impresos.

Bret Marks, director del programa para el F / A 18 la India, dijo que la FAI sacar dos de las unidades de formación en la India como parte del acuerdo con la opción de comprar una tercera y una oferta de formación de formadores aquí. De los 126 aviones, la IAF está buscando a 80 monoplazas y el resto con cabina biplaza operados. Boeing F/A-18 E ofrece en la primera categoría y F F/A-18 en la otra.


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Attack helicopter evaluation trials likely in summer

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With the Indian Air Force embarking on modernisation, the skies over different parts of the country will witness yet another high-profile test with evaluations of attack helicopters due to start this summer.

Seeking to get off the mark, Boeing is fielding the AH-64D Apache helicopter for the trials, Dean Millsap, regional director, Asia Pacific International Business Development, told a group of visiting Indian journalists here.

Mr. Millisap said an IAF team was due to arrive in the United States and thereafter dates for the trials in different weather conditions would be finalised. Boeing is among the international companies that responded to the Request for Proposal (RFP) issued by the IAF last year for supply of 22 attack helicopters.

These will replace the Russian-made attack helicopters being operated by the IAF. Boeing is also offering Chinooks, its tandem rotor, twin engine, heavy lift twin rotor helicopters. The deal is estimated to be around $ 2 billion.

The Boeing representative told the journalists, after a tour of the facility where Chinooks are manufactured, that in the case of Apache, India would get the Block 3 helicopter, the same version that was being acquired by the U.S. Air Force.

Since 1984, over 1,700 Apache attack helicopters have been manufactured and Block 3 came on the assembly line last year equipped with improved target detection, increased situational awareness and survivability. One of the features, he said, was connectivity with unmanned aerial vehicles.

The present-day Apache helicopters can perform multimissions, including with fire-and-forget missiles, auxiliary fuel tanks, air-to-air missiles, crashworthy structure, advanced sensors, advanced targeting sight and integrated electronic maintenance.

Boeing is also augmenting its manufacturing facility to meet its orders by ramping up production from 4.5 Chinooks a month to six by 2011. The company is in the race for 126 Medium Multi Role Combat Aircraft and has completed a set of trials.


traducción:

ensayos de evaluación para helicóptero de Ataque, probablemente se dé en el verano

El hindú
05/14/2010

Con la Fuerza Aérea de la India de embarcarse en la modernización, los cielos de diferentes partes del país será testigo de una nueva prueba de alto nivel con las evaluaciones de los helicópteros de ataque que comenzará este verano.

Tratando de bajar la marca, Boeing es alinear el helicóptero Apache AH-64D para las pruebas, Dean Millsap, director regional de Asia y el Pacífico Desarrollo de Negocios Internacionales, dijo a un grupo de periodistas visitantes indios aquí.

El Sr. Millisap dijo un equipo de la FAI, tiene previsto llegar en los Estados Unidos y, posteriormente, las fechas para las pruebas en diferentes condiciones climáticas se finalizará. Boeing es una de las compañías internacionales que respondieron a la solicitud de propuesta (RFP) emitidas por la FIA el año pasado para el suministro de 22 helicópteros de ataque.

Para reemplazar los helicópteros de ataque de fabricación rusa siendo operada por la IAF. Boeing también está ofreciendo Chinooks, su tándem rotor, bimotor, pesado doble ascensor helicópteros rotor. El acuerdo se estima en alrededor de $ 2 mil millones.

El representante de Boeing, dijo a los periodistas, después de un recorrido por las instalaciones donde se fabrican helicópteros Chinook, que en el caso de Apache, la India obtener el Bloque 3 de helicópteros, la misma versión que estaba siendo adquirido por la Fuerza Aérea de los EE.UU..

Desde 1984, más de 1.700 helicópteros de ataque Apache se han fabricado y Bloque 3 entró en la línea de montaje del año pasado equipado con detección de objetivos mejorado, mayor conocimiento de la situación y la supervivencia. Una de las características, dijo, era la conectividad con vehículos aéreos no tripulados.

Los helicópteros Apache de hoy en día puede realizar multimissions, incluso con el fuego-y-olvidar misiles, tanques de combustible auxiliares, misiles aire-aire, la estructura a prueba de choques, sensores avanzados, orientación avanzados vista y el mantenimiento del equipo electrónico integrado.

Boeing también está aumentando su planta de fabricación para cumplir con sus pedidos de aumento de la producción del 4,5 Chinooks un mes a seis en 2011. La compañía está en la carrera por 126 Medio multi-misión Aviones de combate y ha completado una serie de ensayos.

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Boeing's "F/A-XX" Aims For Future Fighter Contracts

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The Navy has its eyes on next generation replacement fighter aircraft that may be needed as early as 2025 to replace the F/A-18E/F Super Hornet, and Boeing has publicly unveiled its latest design proposals. Boeing's two twin-engine concepts are both tailless vehicles that may also be mission-capable as pilot-optional aircraft. Boeing displayed one at the Navy League Sea Air And Space Expo on May 3, as a 1/16th scale model and the latest manifestation of its F/A-XX. The design's planform reflects that of the single-engine Phantom Ray, a stealthy unmanned tailless 50-foot-wingspan Phantom Works prototype unveiled on May 10, in St. Louis. Boeing is seeking to fill the Navy's desire for "next generation air dominance," after losing out on the massive Joint Strike Fighter contract won by Lockheed Martin. Decisions that would lead to the creation of technology demonstrators for the next round of aircraft may begin in late 2011 and lead to competition between prototype designs by 2013.

Programs like this not only feed the next generation of military preparedness but also keep the coals burning for Boeing, which lost out when Lockheed Martin in 2001 won its contracts for the Joint Strike Fighter. With that aircraft currently in the works and not yet operationally deployed, Boeing's next chance to see its own fighter design contracted and operational may be at least 15 years away upon the predicted retirement of the Super Hornet. Like the Navy, the US Air Force is also already looking ahead for the vehicle that will replace the F-22, which presents another opportunity for Boeing and its competitors.


traducción:

"Boeing F / A-XX" apunta hacia contratos de caza futuro

05/14/2010

La Armada tiene sus ojos puestos en aviones de combate de nueva generación de reemplazo que puede ser necesaria lo antes 2025 para reemplazar el F/A-18E/F Super Hornet, y Boeing ha presentado públicamente su último propuestas de diseño. dos Boeing conceptos de doble motor son vehículos sin cola que también pueden ser capaces de misión como piloto de aviones opcional. Boeing muestran una a la Liga Naval Mar del Aire y del Espacio Expo el 03 de mayo, como un modelo a escala 1/16o y la última manifestación de su F / A-XX. forma en planta El diseño refleja la de los de un solo motor Phantom Ray, un furtivo no tripulados sin cola de 50 pies de envergadura Phantom prototipo de Obras Públicas dio a conocer el 10 de mayo, en San Luis. Boeing busca llenar el deseo de la Marina de "posición dominante próxima generación de aire", después de perder en la Huelga masiva contrato mixto de combate ganado por Lockheed Martin. Las decisiones que conduzcan a la creación de demostradores de tecnología para la próxima ronda de las aeronaves pueden comenzar a finales de 2011 y llevar a una competencia entre los diseños de prototipo en 2013.

Programas como éste no sólo alimentar a la próxima generación de la preparación militar, sino también mantener las brasas para Boeing, que perdió cuando Lockheed Martin en 2001 ganó su contratos de Joint Strike Fighter. Con la aeronave en la actualidad en las obras y aún no desplegadas operacionalmente, próxima oportunidad de Boeing para ver su diseño propio boxeador contratado y operativo podrá ser por lo menos 15 años de distancia al retiro previsto de los Super Hornet. Al igual que la Armada, la Fuerza Aérea de los EE.UU. también está ya mirando hacia el futuro para el vehículo que va a reemplazar a los F-22, que presenta una nueva oportunidad para Boeing y sus competidores.


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Top gun: Blacktown fighter pilot takes to Malaysian skies

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BLACKTOWN’S Brendan Smith, 26, has just been soaring over the South China Sea in his RAAF F/A-18 Hornet fighter. The young RAAF Flying Officer was part of a major multinational training exercise over the Malaysian peninsula.

Brendan is one of several hundred Australian Defence Force personnel who have been part of `Exercise Bersama Shield’, conducted by the Five Power Defence Agreement during 26 April to 8 May.

Brendan attended Tyndale Christian School for 13 years and played for the Blacktown City Reform Churched soccer club for 10, but he is now flying the RAAF’s frontline combat aircraft.

``I still pinch myself this day that I’m flying one of the most advanced combat aircraft in the world,” Brendan said.
His exercise missions have included reconnaissance and the suppression of enemy air defences.

Although a relatively new pilot, Brendan had been looking forward to the challenge of training with the different combat aircraft types of the Five Power Defence Agreement. He mixed it with the Russian-designed MiG-29 Fulcrum and the USA’s F-16 Fighting Falcon.

Brendan is following in the footsteps of his grandfather, Victor Smith, who piloted a B-24 Liberator bomber in WWII.
Eight F/A-18 fighters from 75 Squadron and one AP-3C Orion from 10 Squadron are training alongside more than 59 military aircraft, 19 warships and 2500 personnel from Malaysia, Singapore, New Zealand and the UK.

It’s a bit like old home week for Brendan’s 75 Squadron, which was permanently based at Malaysia’s Butterworth Air Base from 1966 to 1988, before it returning to RAAF Base Tindal in the Northern Territory.

The Five Power Defence Agreement was established as a regional security initiative almost 40 years ago and is now an integral part of Australia’s regional engagement strategy.

In recent years Brendan’s squadron has also seen operational service over Iraq, Afghanistan and the Indian Ocean.


traducción:

Top Gun: piloto de combate Blacktown lleva a cielos de Malasia

Defensor
05/14/2010

Brendan Blacktown Smith, de 26 años, acaba de ser volando sobre el Mar Meridional de China en su caza F/A-18 Hornet RAAF. El joven RAAF el oficial de vuelo era parte de un ejercicio de entrenamiento multinacional sobre la península de Malasia.

Brendan es uno de varios cientos de australianos personal de la Fuerza de Defensa que han sido parte de «El ejercicio Bersama Shield ', llevada a cabo por los Cinco Acuerdo defensa de la energía durante abril 26 a mayo 8.

Brendan asistió a la escuela cristiana de Tyndale de 13 años, jugó en el club de fútbol de la Ciudad de Blacktown Reforma Churched de 10, pero ahora está volando aviones de la RAAF primera línea de combate.

`` Todavía me pellizco este día que estoy volando uno de los aviones de combate más avanzados del mundo ", dijo Brendan.
Sus misiones han incluido el ejercicio de reconocimiento y la supresión de las defensas aéreas enemigas.

A pesar de un piloto relativamente nuevo, Brendan había estado esperando con ansias el reto de la formación con los distintos tipos de aeronaves de combate de los Cinco Acuerdo defensa de la energía. Lo mezcló con la de diseño ruso MiG-29 Fulcrum y Falcon de los EE.UU. F-16 Fighting.

Brendan está siguiendo los pasos de su abuelo, Víctor Smith, que pilotó un bombardero B-24 Liberator en la Segunda Guerra Mundial.
Ocho cazas F/A-18 escuadrilla de 75 y un AP-3C Orion de la Escuadrilla 10 son de formación junto con más de 59 aviones militares, barcos de guerra 19 y 2500 personal de Malasia, Singapur, Nueva Zelanda y el Reino Unido.

Es un poco como la semana antigua casa el 75 Escuadrón de Brendan, que se basa de forma permanente en Butterworth Base Aérea de Malasia desde 1966 hasta 1988, antes de regresar a RAAF Tindal en el Territorio del Norte.

Los Cinco defensa de la energía Acuerdo se estableció como una iniciativa de seguridad regional hace casi 40 años y ahora es una parte integral de la estrategia de compromiso regional de Australia.

En los últimos años escuadrón Brendan también ha estado en servicio operacional sobre Irak, Afganistán y el Océano Índico.

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IAF's acquisition of Boeing C-17 transport aircraft heading for trouble

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An Indian Air Force order for 10 Boeing C-17 Globemaster III heavy-lift transport aircraft is looking like an uncertain acquisition with a production-line strike at the Boeing facility where the giant aircraft are built and clear hints from the Pentagon that the programme will soon shut down.

The C-17 is a long running programme that the Pentagon has been desperately trying to kill off for years without success as US Congressmen, scared of the economic impact of a plant closure on their constituents, keep it alive under some pretext or the other.

1,700 assembly-line workers at the Long Beach, Calif, plant struck work for a second day Wednesday, demanding better pension and medical benefits. Earlier, talks between management and the United Aerospace Workers broke down last week after employees rejected a 46-month contract offer from the company.

On an average Boeing builds around 16 C-17s a year, primarily for the US Air Force, at an average price tag of about $200 million each. Orders, though, have been declining and the company has recently said it would further bring down annual production rate to 10 by mid-2011.


IAF's acquisition of Boeing C-17 transport aircraft heading for trouble news

13 May 2010

An Indian Air Force order for 10 Boeing C-17 Globemaster III heavy-lift transport aircraft is looking like an uncertain acquisition with a production-line strike at the Boeing facility where the giant aircraft are built and clear hints from the Pentagon that the programme will soon shut down.


C-17Globemaster III
The C-17 is a long running programme that the Pentagon has been desperately trying to kill off for years without success as US Congressmen, scared of the economic impact of a plant closure on their constituents, keep it alive under some pretext or the other.

1,700 assembly-line workers at the Long Beach, Calif, plant struck work for a second day Wednesday, demanding better pension and medical benefits. Earlier, talks between management and the United Aerospace Workers broke down last week after employees rejected a 46-month contract offer from the company.

On an average Boeing builds around 16 C-17s a year, primarily for the US Air Force, at an average price tag of about $200 million each. Orders, though, have been declining and the company has recently said it would further bring down annual production rate to 10 by mid-2011.

For the US military the aircraft has become a prize lemon being too costly to acquire. In any case the unnecessary additions to the air force fleet have ensured that the USAF fleet is already chock-a-bloc with it. But as has been the political practise, interested Congressmen keep the programme alive by compelling the Pentagon to acquire sufficient numbers each year so that the plants never close down.

The US military, for long, has sought an end for the programme and focus on upgrading its ageing Lockheed Martin Corp C-5 Galaxy fleet which can happen at a fraction of the cost of acquiring the C-17s.


traducción:

adquisición de la IAF de Boeing C-17 aviones de transporte en dirección a problemas

dominio b.com
05/14/2010

Un indio de la Fuerza Aérea para el 10 Boeing C-17 Globemaster III aviones de transporte de carga pesada está buscando como una adquisición incierto con una huelga de línea de producción en la planta de Boeing, donde se construyen los aviones gigantes y claros recuerdos del Pentágono que el programa pronto cerrará.

El C-17 es un programa de larga data de que el Pentágono ha estado tratando desesperadamente de matar durante años sin éxito como congresistas EE.UU., miedo de las repercusiones económicas de un cierre de la planta en sus componentes, mantenerlo vivo, con un pretexto u otro.

1.700 trabajadores de la línea de montaje en el Long Beach, California, planta golpeó el trabajo por segundo día miércoles, en demanda de mejores pensiones y beneficios médicos. Más temprano, las conversaciones entre la dirección y el Sindicato de Trabajadores Aeroespaciales rompieron la semana pasada después que los empleados rechazaron una oferta de contrato de 46 meses de la compañía.

En un promedio Boeing construye alrededor de 16 C-17 al año, principalmente para la Fuerza Aérea de los EE.UU., a un precio promedio de alrededor de $ 200 millones cada uno. Los pedidos, sin embargo, han ido disminuyendo y la empresa ha dicho recientemente que más provocaría un descenso de la tasa de producción anual a 10 a mediados de 2011.


adquisición de aviones de transporte C-17 de Boeing de la IAF en dirección a problemas de noticias

13 de mayo 2010

Un indio de la Fuerza Aérea para el 10 Boeing C-17 Globemaster III aviones de transporte de carga pesada está buscando como una adquisición incierto con una huelga de línea de producción en la planta de Boeing, donde se construyen los aviones gigantes y claros recuerdos del Pentágono que el programa pronto cerrará.


C-III 17Globemaster
El C-17 es un programa de larga data de que el Pentágono ha estado tratando desesperadamente de matar durante años sin éxito como congresistas EE.UU., miedo de las repercusiones económicas de un cierre de la planta en sus componentes, mantenerlo vivo, con un pretexto u otro.

1.700 trabajadores de la línea de montaje en el Long Beach, California, planta golpeó el trabajo por segundo día miércoles, en demanda de mejores pensiones y beneficios médicos. Más temprano, las conversaciones entre la dirección y el Sindicato de Trabajadores Aeroespaciales rompieron la semana pasada después que los empleados rechazaron una oferta de contrato de 46 meses de la compañía.

En un promedio Boeing construye alrededor de 16 C-17 al año, principalmente para la Fuerza Aérea de los EE.UU., a un precio promedio de alrededor de $ 200 millones cada uno. Los pedidos, sin embargo, han ido disminuyendo y la empresa ha dicho recientemente que más provocaría un descenso de la tasa de producción anual a 10 a mediados de 2011.

Para los militares de EE.UU. de la aeronave se ha convertido en un premio limón ser demasiado costosa de adquirir. En cualquier caso, las adiciones innecesarias a la flota de la fuerza aérea han asegurado que la flota de la USAF ya está hasta los topes un bloque con ella-. Pero como ha sido la práctica política, los congresistas interesados mantener el programa con vida al obligar al Pentágono a adquirir un número suficiente cada año para que las plantas no cerrar.

El ejército de EE.UU., por mucho tiempo, ha tratado de una final para el programa y se centran en la mejora de su envejecimiento Lockheed Martin Corp C-5 Galaxy de la flota que puede suceder en una fracción del coste de adquisición de la C-17.

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Chinese Navy Obtains Illegal Aircraft

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May 16, 2010: Satellite photos recently revealed that the Chinese Navy has received J-11 jet fighters. These are illegal Chinese copies of the Russian Su-27. This plagiarism has been a source of friction between Russia and China for over five years. It all began, legally, in 1995, when China paid $2.5 billion for the right to build 200 Su-27s. Russia would supply engines and electronics, with China building the other components according to Russian plans and specifications. But after 95 of the Chinese built aircraft were built, Russia cancelled the agreement. They claimed that China was using the knowledge acquired with this Su-27 program, to build their own copy of the Su-27, the J-11. Russia kept the piracy issue quiet, and warned the Chinese that simply copying Russian technology would produce an inferior aircraft. Apparently the Chinese did not agree, and are continuing their work on the J-11, using only, what they claim is, Chinese technology.

The J-11 is believed to now include better electronics and some other Chinese design modifications. China can manufacture most of the components of the J-11, the one major element it must import are the engines. China believes it will be free from dependence on Russia for military jet engines within the next 5-10 years. Currently, China imports two Russian engines, the $3.5 million AL-31 (for the Su-27/30, J-11, J-10) and the $2.5 million RD-93 (a version of the MiG-29s RD-33) for the JF-17 (a F-16 type aircraft developed in cooperation with Pakistan.)

Meanwhile, Chinese engineers have managed to master most of the manufacturing techniques needed to make a Chinese copy of the Russian AL31F engine. This Chinese copy, the WS10A, was part of a program that has also developed the WS-13, to replace the RD-93. China has long copied foreign technology, not always successfully. But in the last decade, China has poured much money into developing a jet engine manufacturing capability. The Chinese encountered many of the same problems as the Russians did when developing their own engine design and construction skills. But China has several advantages. First, they know of the mistakes the Russians had made, and so were able to avoid many of them. Then there was the fact that China had better access to Western manufacturing technology (both legally and illegally). Finally, China was, unlike the Soviets, able to develop their engine manufacturing capabilities in a market economy. This was much more efficient than the command economy that the Soviets were saddled with for seven decades.

The navy already has a regiment of 24 Su-30s (an advanced version of the Su-27), so they have experience with this type . The J-11s will apparently join the Su-30s in defending Chinese naval bases. The navy's offensive airpower comes in the form of J-8s (a two engine version of the MiG-21, which is no good as a fighter, but proved adequate as a bomber) and even older copies of Russian bombers. The J-11 can also be equipped with anti-ship missiles, and may eventually replace the J-8 and other missile carrying naval aircraft.

The J-8 is an 18 ton, two engine, variant of the MiG-21. This was China's first attempt at building their own aircraft design. But it was not a very original or successful effort. The J-8 first flew in 1969, and didn't get into service until 1980. It was quickly realized that this was a turkey. Fewer than 400 were built. The F-8 carries about three tons of bombs, and is not very maneuverable. China decided to make the most of it, and used the J-8 as a reconnaissance and electronic warfare aircraft. Thus the navy adopted it as well. It was a J-8 that collided with an American EP-3 reconnaissance aircraft off the coast in 2001. The J-8, which made the mistake of maneuvering too close to the much slower (propeller driven) EP-3, and crashed. The EP-3 survived and made an emergency landing in China, kicking off months of diplomatic tension.

The J-11 is a continuation of the J-8 effort, but using more modern technology, and three decades of experience building warplanes. Russian concerns about Chinese inexperience are unfounded. The Chinese have a track record in this area, and the J-11 is apparently the best locally manufactured combat aircraft they have yet produced. With the growing Chinese skill in building jet engines, China has entered the big leagues of warplane manufacturing.


traducción:

Armada china obtiene aviones ilegales

16 de mayo 2010: Las fotos satelitales reveló recientemente que la Armada china ha recibido J-11 cazas a reacción. Estos son ilegales copias chinas de los rusos Su-27. Este plagio ha sido una fuente de fricción entre Rusia y China por más de cinco años. Todo comenzó, legalmente, en 1995, cuando China pagó $ 2,5 mil millones para el derecho a construir 200 Su-27. Rusia suministrará los motores y la electrónica, con China la construcción de los otros componentes de acuerdo a los planes de Rusia y especificaciones. Pero después del 95 aviones construidos chinos fueron construidos, Rusia canceló el acuerdo. Afirmaron que China estaba utilizando los conocimientos adquiridos con este programa de Su-27, para construir su propia copia del Su-27, el J-11. Rusia mantuvo el problema de la piratería tranquilo, y advirtió a los chinos que la tecnología simplemente copiando rusos iban a producir un avión inferior. Al parecer los chinos no estaban de acuerdo, y continúan con su trabajo en la J-11, utilizando únicamente, lo que dicen es, la tecnología china.

El J-11 se cree que son ahora mejor de la electrónica y algunas otras modificaciones de diseño chino. China puede fabricar la mayor parte de los componentes de la J-11, el único elemento importante que debe importar son los motores. China cree que será libre de la dependencia de Rusia para motores a reacción militar dentro de los próximos 5-10 años. En la actualidad, las importaciones de China con dos motores de Rusia, los 3,5 millones dólares AL-31 (para el Su-27/30, J-11, J-10) y los $ 2,5 millones RD-93 (una versión del MiG-29 RD-33) para la JF-17 (un avión F-16 tipo desarrollado en cooperación con Pakistán.)

Mientras tanto, los ingenieros chinos han logrado dominar la mayor parte de las técnicas de fabricación necesarios para hacer una copia china del motor de Rusia AL31F. Esta copia china, el WS10A, formaba parte de un programa que también ha desarrollado el estándar WS-13, en sustitución del RD-93. Largo tiempo China ha copiado la tecnología extranjera, no siempre con éxito. Pero en la última década, China ha invertido mucho dinero en el desarrollo de un motor a reacción capacidad de fabricación. Los chinos encontraron muchos de los mismos problemas que los rusos hicieron en el desarrollo de su diseño propio motor y la construcción de habilidades. Sin embargo, China tiene varias ventajas. En primer lugar, que saben de los errores que los rusos habían hecho, y así fueron capaces de evitar muchos de ellos. Luego estaba el hecho de que China había un mejor acceso a la tecnología de fabricación occidental (tanto legal como ilegal). Por último, China fue, a diferencia de los soviéticos, capaces de desarrollar sus capacidades de fabricación de motores en una economía de mercado. Esto era mucho más eficiente que la economía dirigida que los soviéticos estaban ensillados hace siete décadas.

La Armada ya cuenta con un regimiento de 24 Su-30 (una versión avanzada del Su-27), así que tienen experiencia con este tipo. El J-11, aparentemente se unirá a la Su-30 en la defensa de bases navales chinas. El poder aéreo ofensivo Armada viene en forma de J-8 (una versión del motor de dos de los MiG-21, que no es bueno como un luchador, pero ha resultado ser suficiente como bombardero) e incluso mayores ejemplares de bombarderos rusos. El J-11 también puede ser equipado con misiles anti-buque, y eventualmente podrá sustituir a la J-8 y otros misiles llevar aviones navales.

El J-8 es una tonelada 18, motor de dos, variante del MiG-21. Este fue el primer intento de China en la construcción de su diseño de aviones propios. Pero no fue un esfuerzo muy originales ni éxito. El J-8 voló por primera vez en 1969, y no entrar en servicio hasta 1980. Se dio cuenta rápidamente que se trataba de un pavo. Menos de 400 fueron construidos. El F-8 lleva cerca de tres toneladas de bombas, y no es muy maniobrable. China decidió sacar el máximo partido de ella, y utilizó el J-8 como un reconocimiento y aviones de guerra electrónica. Así, la marina, la comisión aprobó también. Fue un J-8 que chocó con un avión de reconocimiento estadounidense EP-3 frente a la costa en 2001. El J-8, que cometió el error de maniobra demasiado cerca de la mucho más lenta (de hélice) EP-3, y se estrelló. El EP-3 sobrevivieron y realizó un aterrizaje de emergencia en China, dando inicio a meses de tensión diplomática.

El J-11 es una continuación de la J-8 esfuerzo, pero utilizando la tecnología más moderna, y tres décadas de experiencia en la construcción, aviones de combate. las preocupaciones rusas sobre la inexperiencia de China son infundadas. Los chinos tienen un buen historial en este área, y el 11-J es aparentemente el mejor avión de combate de fabricación nacional se han producido aún. Con la creciente habilidad de China en la construcción de motores a reacción, China ha entrado en las grandes ligas de la fabricación de aviones de guerra.

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Mensaje por pasadeno »

Esto me recuerda a mí al cuento de Hans Chritian Andersen “el nuevo traje del emperador”:

Lockheed dice que la capa de fibra usada en el JSF reducirá los costes de mantenimiento

Lockheed Martin dice que la capa de fibra que se usa en el JSF para hacerlo más furtivo reducirá su costo. Previos aviones furtivos estaban recubiertos con placas y capas de pintura metálica, pero la nueva capa de fibra se puede aplicar al mismo tiempo que se curan los materiales compuestos con los que está fabricado el 42% del avión. Esto hace que la capa sea mucho más permanente, y que no se pierda a no ser que la estructura misma sea dañada. Lockheed no dio más detalles sobre la capa de fibra, porque dice que no los puede divulgar, pero dijo que reducirá los costes de mantenimiento para los operadores del F-35, haciendo que el coste de operación del F-35 sea menor que el de los aviones que va a reemplazar. Otros analistas discrepan con Lockheed y piensan que los costes serán mayores.

Fuente: http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... el=defense

Saludos


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Mensaje por Ali Al Saachez »

Chinese Military Won't Accept 'Made In China' Fighters.


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Militares chinos no aceptará 'Fighters Made in China'

PEKIN (Kyodo) - Fuerza Aerea China se ha negado a aceptar 16 cazas J-11B fabricado por un fabricante de aviones nacionales debido a problemas técnicos, la revista Examen Kanwa Defensa dijo en su edición de junio, citando a una fuente de inteligencia occidentales en Beijing.

China se cree que ha desarrollado el nuevo caza basado en la tecnología de la especulación de combate ruso Sujoi Su-27, lo que provocó que el fabricante, Shenyang Aircraft Corp., puede haber fallado en emplear la tecnología de Rusia con precisión.

Shenyang Aircraft, con sede en la provincia de Liaoning, fabricado 16 cazas J-11B en 2009.

"Cuando la Fuerza Aérea fue que para la entrega de cheques, J-11B había vibraciones anormales después de despegar", dijo la revista citando la fuente según el diario. "Como resultado, la Fuerza Aérea se negó a aceptar la aeronave."

Una fuente militar chino dijo que el J-11B no fue elegido para su exposición en el desfile militar del Día Nacional en octubre del año pasado debido a las dudas sobre características técnicas de la caza, según la revista.

http://www.manufacturing.net/article.aspx?id=257074


Empléame con razón. Enfúndame con honor. Saber y obrar son la misma cosa.
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Mensaje por Ali Al Saachez »

Rusia, EE.UU. reflexionan producción conjunta de aviones de transporte An-124.

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Los Estados Unidos está considerando una propuesta de Rusia sobre la producción conjunta de An-124 aviones de transporte de carga pesada Cóndor, un diputado de Rusia, dijo el primer ministro.

El An-124 fue diseñado por la oficina Antonov en 1982, y fue producido en Kiev de Ucrania y de Rusia Ulyanovsk plantas hasta 1995. Aunque no hay una 124s-se está construyendo en la actualidad, Rusia y Ucrania han accedió a reanudar la producción en el futuro.

"Hemos hablado de un proyecto a gran escala, que incluya la producción conjunta del avión, la creación de una joint-venture, para compartir los derechos, las ventas a los clientes rusos y estadounidenses - tanto civiles como militares - y la creación de un régimen de post-producción prestación de servicios ", dijo Sergei Ivanov a periodistas en Washington.

El An-124 es similar a la estadounidense Lockheed C-5 Galaxy, pero tiene una carga útil de un 25% más grande.

El avión tiene una carga útil máxima de 150 toneladas métricas, con un rango de vuelo de unos 3.000 kilómetros (1.864 millas).

Un 124s-han sido ampliamente utilizados por varias empresas de EE.UU.. Compañía de carga rusa Volga-Dnepr tiene contratos con Boeing para transportar componentes aeronáuticos de gran tamaño a su fábrica de Everett.

United Launch Alliance contratos An-124 para transportar el vehículo de lanzamiento Atlas V desde sus instalaciones cerca de Denver a Cabo Cañaveral.

Space Systems Loral contratos el An-124 para transportar satélites de Palo Alto en California hasta el puerto espacial de Arianespace en Kourou, Guayana Francesa.

Según Ivanov, el Pentágono ha contratado aviones An-124 con fines de transporte militar hasta 2016.

"El An-124 aviones, durante la era soviética, se han utilizado ampliamente en los intereses de los clientes de EE.UU.. Estamos ofreciendo un proyecto a gran escala, en lugar de un contrato de arrendamiento simple", dijo Ivanov.

Rusia planea fabricar un total de 20 aviones An-124 para el año 2020 de acuerdo con el programa estatal de adquisición de armas.

WASHINGTON, 18 may (RIA Novosti)

http://en.rian.ru/russia/20100518/159058236.html

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Bogdan-The-Kozak
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Mensaje por Bogdan-The-Kozak »

Aham, claro - y hacerles una directa o indirecta competencia a los C-5 y los C-17... aunque ojala :)


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Iris
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Mensaje por Iris »

España, en cooperación con Noruega, lanzará el mayor satélite de comunicación militar en 2013



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18/05/2010 (Infodefensa.com) Madrid - Los ministerios de Defensa de España y Noruega pondrá en órbita en 2014 uno de los mayores satélites militares de comunicaciones seguras y encriptadas (banda Ka) con una inversión de 300 millones de inversión, anunció Roberto López, consejero delegado de Hisdesat, empresa responsable de su desarrollo, fabricación y lanzamiento.

El pasado 27 de marzo, el parlamento noruego aprobó la adjudicación del concurso internacional para la construcción del satélite a favor de la compañía española, una de los principales operadoras de servicios gubernamentales por satélite que actualmente tiene en órbita y operativos los satélites de comunicaciones Spainsat y Xstar.

El Hisnorsat, nombre que recibirá el satélite, que responde a un programa de cooperación entre los Ministerios de Defensa español y noruego, cuenta con un 60 por ciento de participación española y el 40 por ciento noruega.

El nuevo satélite de comunicaciones será de los considerados de gran tamaño -más de cinco toneladas de peso frente a las 3,7 toneladas de los actuales-, incluirá unos 40 transpondedores y tendrá unos 15 años de vida.

Lanzado en 2013

Será lanzado a finales de 2013 y se espera que entre en servicio en 2014, según ha avanzado López, quien ha subrayado que se trata de uno de los principales retos de Hisdesat y una oportunidad para las nueva tecnologías y la industria aeroespacial.

Con una cobertura que abarcará desde Australia hasta América Latina, proporcionará información a áreas en las que están desplegadas las Fuerzas Armadas españolas como Afganistán, Líbano o Somalia.

Para su desarrollo y fabricación Hisdesat convocará un concurso internacional, que se abrirá a finales de este año, ha precisado López. Se prevé que sea puesto en órbita con un vehículo o nave espacial tipo Arianne 5 o Soyuz.

Asimismo está previsto que próximamente se firme del acuerdo de cooperación entre los Ministerios de Defensa de España y Noruega.

Por otra parte, entre sus principales proyectos inmediatos Hisdesat tiene previsto poner en órbita otros dos satélites de observación de la Tierra dentro del Programa Nacional de Observación de la Tierra (PNOT): Paz (en 2012) e Ingenio (2014).

Este programa, cuyos satélites se están construyendo, es el mayor reto para la industria española, porque ambos se fabrican y ensamblan en España.

Beneficios de Hisdesat

En su balance de cinco años de actividad de Hisdesat, López ha destacado que esta compañía se ha consolidado como uno de los principales operadores de servicios gubernamentales por satélite, con unos beneficios brutos de 19,6 millones de euros durante 2009. El beneficio bruto antes de explotación (Ebidta) aumentó en 2009 un 6,5 por ciento y pasó de 38,7 millones de euros hasta 41,2 millones.

Su cifra de ingresos ha ascendido a 57,1 millones, con un crecimiento del 6 por ciento respecto a 2008, y la inversión acumulada en programas aeroespaciales de comunicaciones y observación asciende a 330 millones de euros.

López ha asegurado que los contratos firmados a largo plazo, así como el inicio de programas de observación y los acuerdos sobre nuevos proyectos, garantizan la continuidad y rentabilidad de la compañía en el futuro.

El 60 por ciento de los ingresos de Hisdesat corresponden a entidades gubernamentales españolas como los Ministerios de Defensa, Interior y Exteriores, y el otro 40 por ciento proviene de Estados Unidos y Europa.

Además del Gobierno español, figuran entre sus clientes el Ministerio de Defensa de Bélgica, la Marina danesa, el Ministerio de Defensa de Noruega, y el Departamento de Estado de EEUU y sus servicios de inteligencia.

.- Saludos.


Compañero forista fallecido el 16 de julio de 2011. Ver homenaje en el FMG
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Ali Al Saachez
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Mensaje por Ali Al Saachez »

Defensa Inmoviliza la nueva flota de Helicopteros.

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Por Sabra carril

Actualizado el Miércoles 19 de mayo 2010 10:54 am CST

El Gobierno Federal ha confirmado su nueva flota de helicópteros del Ejército ha estado en tierra debido a problemas de motor.

Pero la decisión de tierra a la flota MRH90 se mantuvo en secreto durante cuatro semanas, al parecer debido a la vergüenza permanente sobre la cancelación del proyecto helicóptero 1 mil millones dólares Seasprite.

La oposición dice que prosiga con el tema en el Senado estimaciones audiencias en las próximas dos semanas.

Australia ha recibido 11 nuevas MRH90 Eurocopter hasta ahora. Defensa ha encargado 40 helicópteros de la multi-función llamada a un costo de unos $ 4 mil millones.

El fabricante también de hacer una oferta para vender otros 24 Defensa de las máquinas de la Marina.

Pero un último mes de los helicópteros experimentado lo que Defensa pide un "incidente técnico". En la industria de la aviación, sin embargo, se conoce como una falla catastrófica.

El piloto experimentado un fallo de motor, pero logró una enfermera de la aeronave de dos motores de nuevo a la Base Aérea de Edimburgo, en las afueras de Adelaida.

Los ingenieros han viajado desde Europa, pero hasta ahora no han podido encontrar la causa de la falla, y como consecuencia de Defensa ha dejado en tierra la flota entera.

El incidente ocurrió el 20 de abril y las noticias sobre ella y la tierra de la flota se mantuvo en silencio hasta que Defensa dio a conocer un comunicado en su página web la noche anterior.

El ministro responsable, Greg Combet, no estuvo disponible para entrevista de esta mañana, pero su oficina confirmó la flota había sido conectado a tierra.

AM Defensa llamó por teléfono para una entrevista sólo para enterarse de que responde a las solicitudes por escrito sólo y era poco probable que alguien estará disponible para la entrevista de esta mañana.

El secreto '

Las nuevas adquisiciones vienen después de la desastrosa Seasprite programa encargado por el gobierno federal anterior y anulados por el actual gobierno a un costo de $ 1 mil millones.

El portavoz de Oposición para la ciencia y la defensa personal, Bob Baldwin, dice que el problema no es el de puesta a tierra del helicóptero debido a un fallo.

"Eso es digno de elogio. El asunto aquí es el secreto que se ha producido en virtud del presente Rudd / Labor del Gobierno, donde se han hecho ocultar de la opinión pública durante 28 días el hecho de que ha habido un problema con este helicóptero", dijo Baldwin.

"Ahora, señor Combet se ha etiquetado como el Sr. Fix It. Soy todavía no ha visto una cosa que el señor ha hecho Combet fijo.

"Este es el primer informe de los fallos del motor. No ha habido problemas con el helicóptero que han sido subsanadas durante la fase de introducción, el cual es normal con nuevas piezas de equipo."

Defensa sólo emitió un comunicado sobre la noche pasada y de puesta a tierra del Sr. Baldwin dice que es importante la advertencia va dirigida a todos los operadores del helicóptero en todo el mundo.

"Eso no es un problema para que todas las aeronaves pueden ser examinadas para ver si se trata de un incidente aislado o, de hecho se ha diseminado entre toda la flota", dijo.

"No sabemos lo que ha ocurrido allí. Les puedo asegurar una cosa, que la próxima semana en el Senado estima que esta cuestión se llevará a cabo.

"Va a ser perseguidos debido a que el Gobierno ha tratado de esconderse de la seguridad aérea pública un problema que afecta, un problema que afecta a nuestra Fuerza Aérea y la seguridad del personal que necesitamos respuestas".

http://www.abc.net.au/news/stories/2010 ... 903502.htm

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