Todo sobre el F-35 Lightning II

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maximo
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Mensaje por maximo »

@Mauricio
Israel se comprometió a 20 y Canada a 65, lee más.


Ay, "comprometer"...."comprar".... ¡Que pequeña diferencia! :twisted: :twisted: :twisted:

@dacer @mma @Yorktown

No, lo de que los holandeses se caen de la compra es un aventuramiento mio, no una afirmacion. En Holanda las cosas para este avion no pintan precisamente bien. Ya sabemos que no es nuevo, que viene de lejos. Pero que todo lo que llega de alli es negativo respecto a el. El que se caiga es solo cuestion de tiempo. Para empezar, yo apuesto por una "brasileñada" con un FX-n. Y mientras tanto, a tirar de F-16.

Sostiene Yorktown...

Y los Manolos del mundo traducen el debate por...


Una vez le oi decir a Ray Charles: "estos malditos negros..."

Sostiene Mauricio
Tanto Israel como Japón pueden comprar lo que mejor les parezca.


Siempre que el Ford T sea negro.


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Yorktown
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Mensaje por Yorktown »

No, lo de que los holandeses se caen de la compra es un aventuramiento mio, no una afirmacion


Holanda. Que se cae. Que no los compra.


Credibilidad, cero.

Saludos.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

maximo escribió:@Mauricio
Israel se comprometió a 20 y Canada a 65, lee más.


Ay, "comprometer"...."comprar".... ¡Que pequeña diferencia! :twisted: :twisted: :twisted:


Mas o menos como Ingleses y Alemanes en el Euroaborto... :mrgreen:

Ay Máximo. Las toreadas no me extrañan porque es tu estilo, pero por lo menos las dabas con conocimiento de causa. Pero últimamente... patinas un poco, ¿Eh?

Israel signs $2.75bn agreement for 20 F-35s

By Arie Egozi

The letter of offer and acceptance for the supply of 20 Lockheed Martin F-35 stealth fighters to the Israeli air force was signed in New York on 7 October.

"We're very pleased with the government of Israel's decision to move forward with the US government's letter of offer and acceptance for the F-35," says Tom Burbage, Lockheed executive vice-president and general manager of F-35 Program Integration.

"This is another step in the long-standing relationship between Lockheed Martin and the nation of Israel. The Lightning II will strengthen Israel's national security posture both militarily and industrially."

The Joint Strike Fighter purchase will involve an immediate $1 billion in offset work for Israeli defence companies. This will grow if Israel exercises options to purchase more of the aircraft.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... f-35s.html

O dicho de otra manera... están comprados.


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Yorktown
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Mensaje por Yorktown »

El Cuerpo sigue empeñado en su avión, y poniendo toda la carne en el asador

Marine Corps Commandant Visits F-35 Test Facility

PATUXENT RIVER, Md. -- Commandant of the Marine Corps Gen. James Amos, Assistant Commandant of the Marine Corps Gen. Joseph Dunford and Lt. Col. Fred Schenk and Lt. Col. Matt Kelly of the F-35 Integrated Test Force inspecting a F-35B test aircraft on December 17, 2010. Earlier that week with reporters, Gen. Amos said, "The programmatic health of the STOVL variant of the F-35 is a matter of great national interest. Right now, we have 11 aircraft carriers and 11 "big deck" amphibious ships - so our nation effectively has 22 carrier-type capital ships to do our nation's bidding. We need to put fifth generation aircraft on all 22 of those ships if we are to maintain operational flexibility for the National Command Authority and the Combatant Commander."

http://www.navair.navy.mil/NewsReleases ... w&id=4479#


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maximo
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Mensaje por maximo »

Las toreadas no me extrañan porque es tu estilo


Pues deberias ver mis corridas...


O dicho de otra manera... están comprados.


¿Los israelies comprados?

No me cabe la menor duda. Lo de los aviones, tendremos que verlo (que lo veremos). Pero por ahora estan tan comprados como los italianos.


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Mensaje por ASCUA »

Una muestra de los proble mas que aquejan al F-35B


What the Pentagon’s Top Tester Said About the F-35B

http://www.defencetalk.com/what-the-pen ... 35b-31512/


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Un notición...

U.S. May Allow India to Join JSF Effort

By DAVE MAJUMDAR
Published: 26 Jan 2011 16:33

The United States is open to Indian participation in the Joint Strike Fighter (JSF) program, and eventual purchase of its fifth generation F-35 Lightning II stealth fighter, Pentagon acquisitions Chief Ashton Carter said Jan. 26.

"There is nothing on our side, no principle which bars that on our side, Indian participation in the Joint Strike Fighter. Right now, they're focused on these aircraft which are top-of-the-line fourth-gen fighters," Carter said.

However, the decision to pursue the F-35 is India's alone.

In a follow-up email, Pentagon spokeswoman Cheryl Irwin said, "If, at some point down the road, India were interested in purchasing JSF from us, then we would engage the Indians in an open, transparent manner at that time. But this would obviously be something that the Indian government would have to decide it wanted or needed."

Carter was speaking at the release of a report by the Carnegie Endowment's Ashley Tellis on India's Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) program. The Indian contract calls for the purchase of 126 fighters and is valued at more than $10 billion, Carter said. Competitors include the Lockheed Martin F-16IN Super Viper, Boeing F/A-18E/F Super Hornet, Eurofighter Typhoon, Dassault Rafale, Saab JAS-39 Gripen and the Mikoyan MiG-35.

Carter touted the American-built F-16 and F/A-18 as being the most technologically advanced aircraft in the competition.

"I think that, without saying anything disparaging about the other entrants, both F/A-18 and the F-16 offers include the best technology," he said.

Tellis echoed Carter's comments, saying the two U.S. competitors offered the best capability for the lowest price. Of particular interest to India are the American fighters' Active Electronically Scanned Array radars (AESA), he said. The European and Russian aircraft do not currently have operational AESA radars available. The U.S. military, meanwhile, is currently operating its second generation of AESA radars.

The most important factors in any Indian decision will likely be technology transfer and industrial participation, Carter said. Carter also stressed the importance of lifecycle costs because 70 percent of a weapon's total cost resides in not in the initial purchase price, but rather in sustainment. According to Tellis, both the F-16 and F/A-18 offer the lowest lifecycle costs out of the aircraft on offer.

Carter also stressed the importance of transparency.

"I'm committed to in our process, both with respect to India and in our own internal processes, an open and transparent process, and I think we can promise the Indian government that," he said.


http://www.defensenews.com/story.php?c= ... &i=5548948

Importante y sabia decisión. No solamente por el bien del programa, sino por las implicaciones en la relación de los EE.UU. con la India.


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maximo
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Mensaje por maximo »

The United States is open to Indian participation in the Joint Strike Fighter (JSF)


¿Necesitan primos nuevos a los que timar?


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

maximo escribió:
The United States is open to Indian participation in the Joint Strike Fighter (JSF)


¿Necesitan primos nuevos a los que timar?


Mejor timar que ser timado. Como los primos les hicieron a Uds., por ejemplo... :mrgreen:


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Mensaje por flanker33 »

Parece ser que a los indios no les apetece la idea del F-35:

With own 5G jet plan, India 'rejects' US offer

Saludos.


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Mensaje por flanker33 »

Problemillas para el F-35 en Canada:

Canadian military can't refuel controversial fighter jet in mid-air

con el reabastecimiento en vuelo y las operaciones en pistas cortas del norte de Canada.

Saludos.


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Mensaje por maximo »

Mejor timar que ser timado. Como los primos les hicieron a Uds., por ejemplo... Mr. Green


No te creas, nosotros estamos muy contentos con los F-18.


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Mensaje por Mauricio »

F135 vs F136, Here We Go Again

Posted by Graham Warwick at 2/10/2011 4:04 PM CST

Shoot me, before the pain returns, because the Great Engine War of Words (GEWW) is revving up again. Next week the Pentagon will release its FY2012 budget request, which likely won't contain money for the General Electric/Rolls-Royce F136 alternate engine, and Congress will take up the stalled FY2011 budget, which may or may not end up with money in it for the F136.

In a bid to get out ahead, Pratt & Whitney held a media roundtable in Washington today (Feb 10). The first item of news was that Pratt has a "handshake" with the JSF program office on the low-rate initial production lot 4 fixed-price contract for F135 engines, at a unit cost 16% below the LRIP 3 cost-plus contract.

But the main reason for meeting the press seems to have been to get out ahead of the news that, as part of the F-35 development replan within the Pentagon's 2012 budget, Pratt will receive contracts totalling about a billion dollars for more engines, flight-test support and component improvements.

Acknowledging that GE and Rolls will make as much hay with this news as they can (and they are), Pratt's military engines' president Warren Boley sought to explain what the extra money will pay for.

Of the billion, about $600 million will pay for extra engines and other resources to support flight testing of the F-35, which will now continue to October 2016. Pratt's current contract ends in 2013, said Boley, so more money is needed to support another three years of flight test.

The remaining $400 million or so will pay for a "component improvement program [CIP]-like" effort to improve the performance and durability of the F135. This is certain to have GE/Rolls and opponents of the F-35 rubbing their hands and crying "redesign!"

Boley tried to put a different spin on it. Pratt has finished developing the F135, having achieved initial service release (ISR) with both the CTOL and STOVL engines. Traditionally, he argued, SDD and ISR are followed by a CIP program to drive improvements into the engine. But because F-35 development is now extended into 2016, the "CIP-like" engine improvement effort for the F135 will overlap with the flight-test support phase.

Fair enough, but what will around $400 million over three years pay for in terms of engine improvements? Boley said the component-improvement work will increase the design margins and robustness of the engine, and particularly the STOVL lift system. He cited changes to the shaft-driven lift fan, clutch and roll posts.

Lift-fan changes center on the interstage damper, which sits between the counter-rotating fan stages and damps out vibrations. For the clutch, the issue is heat generated by drag between adjacent plates, which are touching when the clutch is disengaged. For the roll posts, it's overheating of the nozzle actuators. In each case design changes are intended to add margin and reduce maintenance, he said.

But with the F135 already released for service and in production, no amount of explanation is going to prevent accusations that Pratt is getting more money to improve its engine while still in a development program, even as GE/Rolls fight for the funds originally programmed for development of their engine.

"GE says we took a $5 billion development contract and turned it into $7.5 billion," Boley said, answering a question about cost overruns on Pratt'S SDD contract. Two-thirds of the overrun - $1.6 billion - was a result of requirements changes "for which we got new money"m, he said. The other $800 million was down to Pratt's performance - "That's 10% on execution, not a 50% gross overrun," he argued.

But it is still a hefty overrun, and with around a billion dollars more headed Pratt's way, the GEWW debate over the next week or so will get intense. I feel a headache coming on, pass me the anti-screech kit...


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Mensaje por JorgeMM »

Os calentáis con ganas, eh? Hay que reconocer que además de aprender algo del F 35 uno se lo pasa bien, es mejor que hechar la siesta.

En mi humilde opinión, ya que esto a degenerado en una pelea Tiffy Vs Yankis, ¿no son ambos programas un tanto similares en su desarrollo(y consecuentes)? El Tifon es un excelente avión, pero al precio que ha salido no lo considero una timada pero si un error. Y para mi el F 35 va siguiendo el mismo camino de manera milimétrica y decisiva.....

¿No es el error el modelo de gestión de los contratos?
¿No será el error el modelo de doctrina que se sigue?Al menos, en cuanto a la concepción de los propios aparatos a definir.
¿Que tienen en común el A-10, el F16, el F-18 aparte de que vuelan?
¿Que tienen en común el Tornado ADV, el IDS, el Jaguar?

Perdón si me salgo un poco del hilo, pero es que no se donde encontrar respuestas a ese tipo de preguntas.

Saludos a todos!


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Mensaje por maximo »

El Tifon es un excelente avión, pero al precio que ha salido no lo considero una timada pero si un error. Y para mi el F 35 va siguiendo el mismo camino de manera milimétrica y decisiva.....


Es que lo bueno es caro. Y si no es caro, no es tan bueno. Por eso el que pretende vender duros a cuatro pesetas, miente como un bellaco.


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