Sobre los P-3 Orion

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Roberto Gutierrez Martín
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por Roberto Gutierrez Martín »

f.plaza escribió:
El A330 es aun mas largo, y es distinto en cuanto a su diseño, para misiones del tipo alto y rapido, bien AEW bien tanker, no tienes demasiados problemas, pero para misiones como Marpat, las cosas se complican, porque ninguno de los dos estan pensados para poder realizar ciertas maniobras a ciertas alturas, ¿tu te imaginas a cualquiera de los dos, haciendo una pasada con el MAD a 300 Ft de altua y menos?.

Eso es porque tú que sigues en la inopia sigues diciendo que el avión de marpat tiene que volar bajo cosa completamente falsa.

El avión de marpat vuela ALTO. Los que vuelan bajo o a media altura son los UAV que van a ser perfectamente capaces de hacer la labor del reconocimiento cubriendo una area mucho mayor a un coste mucho menor.


mma escribió:Si, y esos Uavs son capaces de llevar lo mismo que lleva el avión, ¿o vas a necesitar treinta uavs?

Por ahora, mientras el Phase no esté listo, las sonoboyas hay que lanzarlas a baja cota. Por ahora, mientras no se invente otro sistema, el marcado con humo para comenzar los ataques de torpedos hay que hacerlos a baja cota y por ahora, mientras no se invente otro sistema, los torpedos hay que lanzarlos a baja cota. Y el Mad, para el que no hay sustituto, siempre hay que usarlo a baja cota.

Puedes quitarlo por ahorrar peso como han hecho en Usa y problema que te quitas, no puedes colocarselo a un Uav porque pesa casi 2 toneladas pero como hagas como los indios y australianos y lo montes explica tu como se detecta algo con el Mad desde ahí arriba.

De hecho la estructura del Poseidon ha sido modificada para que pueda hacer sus misiones a una altura de 60 metros sobre el nivel del mar, de manera que una de las peticiones del programa era que fuera capaz de mantenerse orbitando a esa altura a una velocidad de 180 nudos "después" de hacer el transito a alta cota.

No hables de inopia tan alegremente...



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Y luego me lloras ! Te las ganas a pulso....


EJ
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Sobre los P-3 Orion

Mensaje por EJ »

From Feb. 14-26 2012, eleven NATO nations will provide five submarines, 15 aircraft (including shore and ship based helos) and 12 surface ships (including 2 auxiliary ships from Italy and one NATO research vessel) to take part in Proud Manta 12, NATO’s largest anti-submarine warfare exercise.

The exercise will take place in the Ionian Sea to the southeast of Sicily. Forces are provided by Canada, France, Germany, Greece, Italy, Netherlands, Norway, Spain, Turkey, the United Kingdom, and the United States.

Five submarines from France, Greece, Italy, Spain and Turkey are scheduled to join the exercise. Each submarine will have the opportunity to conduct a variety of submarine operations, including being both a hunter and the hunted. NATO surface ships from Standing NATO Maritime Group 1 (with a Dutch flagship, German and Canadian frigates and a German Oiler), a French destroyer, an Italian destroyer and frigate, two Italian auxiliary ships, a U.S. cruiser and destroyer and a NATO research vessel will participate in the exercise.

The exercise will demonstrate NATO’s determination to maintain proficiency and improve interoperability in coordinated anti-submarine warfare, anti-surface warfare, coastal surveillance and other maritime operations using a multinational force of ships, submarines and aircraft. Furthermore it will aim to provide operational training in potential NRF tasks/roles and missions as well as exercising the procedures for current or future operations.

The units will also be exercised in defense against terrorism operations.

Maritime Patrol Aircraft and ASW helicopters will operate from air bases in Sicily, and are contributed by Canada, France, Germany, Italy, Norway, United Kingdom and The United States. More than 100 air missions are planned, and on average this will result in a crew briefing every three hours, day and night, throughout the exercise. The exercise will be controlled from the co-located multinational Headquarters of the Commander Submarines Allied Naval Forces South and the Commander Maritime Air Naples located in Naples, Italy.

This edition of the Proud Manta series follows on from the previous Noble Manta series. It constitutes NATO’s main opportunity to train possible NRF forces in ASW and other maritime operations. Both the overall aims of the exercise and the focus on ASW remain consistent through the years, while the relative emphasis among other maritime tasks is adjusted each year to better align with current training requirements. This year Proud Manta will concentrate on coordinated ASW but with greater emphasis on simultaneous execution of other current and future NRF tasks to better train across the multimission capabilities of NATO's maritime forces.

The Manta Series also provides a unique opportunity and operational environment for operational experimentation with new technology and tactics. Operational experimentation helps to determine how these new tools should be or could be used in actual operations and to assess the actual impact or improvement of warfighting capability, both key parts of the transition from the laboratory to the fleet.

This year’s Manta will host for the first time the NURC research vessel NRV Alliance, which is the quietest purpose-built research vessel in its class, and the only ship jointly owned by all NATO nations. NURC will conduct three experiments: detection and tracking using AUVs; testing NURC-developed software for real time performance prediction; and monitoring the sea test area with glider to better understand the presence and behavior of marine life.


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espin
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por espin »

Vamos a ver, mientras que no haya "parné" os podeis ir olvidando del sustituto de los P3, pero necesitarlos, los necesitamos como el comer...

Los C-295 Persuader son excelentes, pero lo son para lo que han sido diseñados y con el alcance y capacidades inherentes a la plataforma de transporte media utilizada como base para instalar los equipos, que no llegan ni de lejos a las que ofrece el Orion, claro que también los costos son muy inferiores.

A lo que voy es que en cuanto se pueda se tienen que adquirir algunas unidades de aviones de patrulla marítima de largo alcance, y esos no pueden ser ni A-400, ni Poseidón, ni P1 (y mira que me gusta), solo podrán ser A-319 MPA, pero como de barato no tienen nada, habrá que esperar a tiempos mejores y tirar de plataformas reacondicionadas (¿Spanair?), pero no podemos tirar únicamente con los Persuader, una vez que los veteranos y excelentes P-3 lleguen al final de su vida operativa.

Saludos.

Y conseguir nuevas células y modernizarlas en EADS no creo que sea posible por lo baqueteado de todas las unidades y lo codiciadas que han sido desde hace años. Dudo que quede alguna aprovechable por ahí


Alejandro Cabrera
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por Alejandro Cabrera »

Buenas señores, aprovecho para presentarme y preguntar una dudilla.

En primer lugar deciros que os leo desde hace tiempo, y que por fin me he atrevido a registrarme, mi nombre es Alejandro Cabrera y soy de Arahal (Sevilla), y vivo justo en la aproximación de la pista 20 de la Base Aérea de Morón (OZP/LEMO) con lo que llevo la aviación en la sangre desde hace mucho tiempo.

También soy spotter, es decir, aficionado a fotografiar aviones, con lo que todo lo que sea aviación militar, especialmente de la Armada, me apasiona, podéis ver muchas de mis fotos aqui:
http://www.aviationcorner.net/gallery.a ... er_id=3341
o aqui:
http://www.flickr.com/photos/50531088@N05/

Bueno, no me dilato más, solo deciros que espero aprender mucho en vuestro foro, que, por lo que he venido observando, está muy bien montado.

He aquí mi duda:
Ayer tuve la oportunidad de visitar con mi instituto la Base Aérea de Morón, y hablando con una sargento, me comentaba que nos quedan operativos 3 P-3 Orión en mi querido Grupo 22, distribuidos de la siguiente manera:
1.- En LEMO.
2.- En Madrid (no especificó si en Getafe o dónde) haciendo modernización.
3.- En Djibuti, con la Operación Atalanta.
Mi duda está aqui: ¿De verdad nos quedan tan pocos? Es que no me gusta para nada que tengamos solo tres aviones, se nos estropea el de Djibuti y hay que mandar otro, y en LEMO nos quedamos sin ninguno...


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Tercio Norte
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por Tercio Norte »

Buenas Alejandro, el 13 de enero 2012 Ej me hizo un resumen bastante completito de la situacion, en principio tenemos 5 P3-B y 2 P3-A, creo que los A los utilizaban para instruccion y los B son los que se estan modernizando, me imagino que te dirian que tenemos 3, refiriendose a los activos y los otros 2 en alguna fase de modernizacion, pero si, la situacion actual de los P3 es critica, y no tiene visos de mejorar, por eso se discute tanto aqui sobre sus posibles sustitutos, C-295, P8, algun airbus (aqui hay de todo desde el 319 al 330), total, no hay pasta :sm:

un saludo.


si vis pacem para belum.
JoseLs
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por JoseLs »

Nos ibamos a quedar con 4 P-3M de los cinco originales (B) pero al final debido a problemas de prsupuesto y mal estado de los aviones nos quedamos con 3 P-3M y segun creo los dos A?? Además como ha comentado EJ es dificil que los aviones pasen de 2015-2017 si no se les aplica un programa de revisión estructural y substitución de partes como las alas etc etc tipo SLEP o similar.

Asi estamos.

Hola Alejandro Cabrera (yo también estoy en Foroaviones) :cool:


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Alejandro Cabrera
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por Alejandro Cabrera »

JoseLs escribió:Nos ibamos a quedar con 4 P-3M de los cinco originales (B) pero al final debido a problemas de prsupuesto y mal estado de los aviones nos quedamos con 3 P-3M y segun creo los dos A?? Además como ha comentado EJ es dificil que los aviones pasen de 2015-2017 si no se les aplica un programa de revisión estructural y substitución de partes como las alas etc etc tipo SLEP o similar.

Asi estamos.

Hola Alejandro Cabrera (yo también estoy en Foroaviones) :cool:

¿Nick?

Un saludo.


EJ
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Sobre los P-3 Orion

Mensaje por EJ »

Boeing said Feb. 13 it hopes to decide in the next few months whether to put a scaled-down version of the P-8 Poseidon maritime surveillance aircraft’s mission system into a smaller platform.

“We are looking hard at either a mid-sized platform or scaling down the P-8, and hopefully we will make a decision [whether to proceed] later this year,” said Jeff Kohler, vice president of Boeing Military Aircraft, ahead of the Singapore Airshow opening Feb. 14.

The Boeing executive said his company is in discussions with two or three potential platform providers in the regional jet size market.

Boeing is currently developing the 737-based P-8 for the U.S. Navy and export customer India but said a smaller offering would better suit nations that do not require all the capabilities Poseidon will have to offer when it enters service in 2013.

“P-8 has tremendous capabilities, but not every country has requirements for anti-submarine warfare or torpedoes,” Kohler said. “They need ISR. The entire mission system is a Boeing product ... The U.S. Navy is working with us to improve essentially something you can scale into different size aircraft.”

Kohler said he expected interest in the P-8 to pick up next year.

“The maritime environment in the Pacific has everybody’s attention right now. Several nations have asked the [Navy] and Boeing for a briefing, and we are working with the Navy to satisfy those requirements,” he said.


JoseLs
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por JoseLs »

Y Airbus viendolas venir ... al final acabaremos comprando todos Poseidon "degraded".


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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por EJ »

Y el P-8 Poseidon esta ya de ejercicios, aunque sean limitados

Swooping low over the aircraft carrier Enterprise, the Navy’s newest jet looks every bit a war craft, with little to belie its commercial airliner lineage or current test missions.

The P-8A Poseidon maritime multi-mission aircraft apparently made its first appearance in an operational, fleet exercise Feb. 3 when it began flying sorties in support of Exercise Bold Alligator, the largest amphibious exercise in a decade, now taking place along the coasts of Virginia and North Carolina.

The P-8A flew 20 missions in support of the Enterprise and its strike group, and another 14 sorties operating with the amphibious strike group and Marine expeditionary forces, according to U.S. Fleet Forces Command in Norfolk, Va.

That’s a departure from the extensive P-8A flight test programs being flown by Air Test and Evaluation Squadrons 1 and 20 (VX-1 and VX-20) from Naval Air Station Patuxent River, Md.

Sporting a spiffy sinking submarine logo on its tail, the VX-1 P-8A photographed from the Enterprise is known as “T-6,” the last of six test and evaluation aircraft delivered to the Navy by Boeing. It was accepted by the Navy and arrived at Pax River on Jan. 17, said LaToya Graddy, a spokesperson for Naval Air Systems Command.

The aircraft also will be used in upcoming operational test exercises set to begin this summer, she added.


jji
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por jji »

A corto-medio plazo
Una buena opción pueden ser 5 C 295 ASW (economico y nacional),pienso que suficiente para controlar las aguas peninsulares y las canarias por Autonomia y armamento además de beneficiarse del apoyo del resto de unidades del EA.
El C 295 sirve tb para misiones en el exterior de baja intensidad.Para misiones de más Alcance una solución más realista es hacerse con 3 Celulas en Buen estado de la ultima versión del P3 (ya que muchos se cambian por el P8) y así integrar en los mismos los equipos de nuestros P3.

A largo Plazo

Si lo permiten los presupuestos hacernos con alguna plataforma de ultima generación (P8 ó 319) pero siempre complementandolos con los C295 para así no infrautilizar los medios en misiones de poca embergadura.


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espin
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por espin »

Claro que si amigo JJI, lo malo de tu razonamiento es que ya hoy no existen células en buen estado de P3, así que imagina cuando entre EL P8 en servicio dentro de unos años...

El problema de la sustitución del P3 es que no hay un sustituto 1a1, sino que su sustituto natural actual (p8 ó MPA), son mucho más grandes y costosos de operar, y la excelencia alcanzada por el veterano p3, no puede ser igualada hoy en día por capacidades y costos por ninguna plataforma existente. Tenías que leer las maravillas que cuentan sus operadores respecto de la capacidad y nobleza de la plataforma, en las misiones de patrulla para las que fue diseñado. Es tan excelente y tan capaz, que si hoy (60 años después de su concepción), se siguiera construyendo, no muchos se decantarían por un P8 o un MPA.

Creo que lo ideal sería desarrollar una plaforma de carga (EADS-CASA lo está estudiando en la actualidad), superior al C-295, tetra motor y turbo-hélice, y capaz de operar con todos los sistemas del modernizado P3M de EADS, y buenas reservas de espacio para sonoboyas, armamento y carga variada, que fuera lo más modular posible, y que pudiera ser convertido hasta cierto punto en diáfano para transporte, a un precio competitivo de compra, mantenimiento y operación. Ó lo que es lo mismo, un sustituto modernizado pero similar en capacidadesl al veterano P3, pero que no llegue a un P8, pero claro, no se si sería viable ya que sería una competencia para el P8 americano y el propio MPA europeo...

En fin, ya se verá...


EJ
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por EJ »

Y mientras aquí estamos como estamos, la Usn esta haciendo ya trabajar el P-8 en sus primeras misiones Asw.

Tened en cuenta que la mayor parte de los equipos están funcionando desde hace ya tiempo en algunos batch de los P-3, lo que hace que cuando lleguen al P-8 lleguen ya en un estado de madurez considerable.

Soon to begin joining the fleet’s anti-submarine warfare (ASW) force is the Navy’s newest multi-mission platform, the P-8A Poseidon, which recently flew four successful operational missions Feb. 20-24 against submarines that did their best to elude the aircraft during a single-plane detachment to NAS Jacksonville.

ASW is an enabling mission for the Navy to combat challenges posed by new generations of very quiet nuclear and non-nuclear submarines.
VX-1 Test Pilot Cmdr. John Verniest is the P-8A operational test director and NATOPS program manager at NAS Patuxent River, Md.
“During our weeklong detachment at NAS Jax we conducted four ASW missions and flew more than 30 hours to see how well our P-8A aircraft and mission systems performed in an operational environment against real-world submarines,” Verniest said.

“What we learned from this det will be helpful in our upcoming operational test readiness review to assess the maturity of the aircraft and its systems in preparation for our initial operational test and evaluation (IOT&E) later this year.”

He explained that the submarine force was informed that the P-8A would be on station at certain times in an attempt to detect and track them. Naturally, Sailors of the “silent service” did not want to be detected.

For each mission, with flights ranging from six to almost nine hours and averaging four hours on station, the Poseidon combat aircrew located a real target (submarine) – somewhere off the east coast – and tracked it throughout the on-station period.
“This was a very successful employment of the sensor systems on board to support the Poseidon’s ASW mission – that is to rapidly search a possible contact area and localize the submarine threat within it.

Our VX-1 and VP-30 Trusted Agent aircrew did a great job to search, detect, localize, track and simulate attacks on the subsurface targets,” Verniest said.

When asked to comment on the P-8’s ability to operate ‘higher, faster and farther’ he smiled and said, “I won’t dispute that, especially with transit speeds that are quite a bit faster than the legacy (P-3) platform. The endurance times of the P-8 during the detachment were also consistent with the legacy platform’s mission profile.”

He added, “Systems performance proved to be stable and reliable. We were also able to look at the maintainability and supportability of the P-8 aircraft while operating in a detachment mode away from our home station.”

The Poseidon was also made available for training to VP-30 personnel. This detachment included 14 aircrew and 23 maintainers. A number of VP-30 aircrew flew alongside the VX-1 test aircrew for training in preparation for the arrival of VP-30’s first P-8A. The fleet replacement squadron for the P-8A, VP-30, will soon accept its first low-rate initial production aircraft from the Boeing Company in March.


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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por EJ »

Dada la situación en el estrecho de Ormuz, los Japoneses se están plateando el hacerse presentes en la zona, junto a resto de aliados, con sus P-3C.
Que por cierto, merece y mucho la pena verlos por dentro, de verdad que los japos se merecen un capitulo aparte.
Due to the deteriorating situation in Iran, the Japanese government, now studying how to respond if and when the Strait of Hormuz, between the Gulf of Oman and the Persian Gulf, is blockaded, has begun feasibility studies on a plan to engage the Maritime Self-Defense Force's P-3C patrol planes, currently dispatched for antipiracy missions in waters off Somalia in East Africa, in warning and surveillance activities. Prime Minister Yoshihiko Noda has already been briefed on the plan and he has ordered officials to work out the details, according to government sources.

In order to provide for an armed conflict that may be touched off by Iran's nuclear development, the government has now set about studying problems that are anticipated when dispatching MSDF destroyers to escort tankers or when MSDF minesweepers if mines are laid. In this connection, the P-3C dispatch plan is also being considered.

Japan, under its antipiracy law, has now sent two P-3Cs to the Gulf of Aden off Somalia to watch for suspicious vessels and provide commercial vessels with information. These two MSDF P-3C planes are based in Djibouti, an East African country that sits on the west coast of the Gulf of Aden, and the Strait of Hormuz is situated about 2,000 kilometers from Djibouti. Given this, these Djibouti-based P-3Cs can respond earlier than in the case of sending other P-3Cs from Japan, officials say.

The MSDF's P-3C missions to be conducted overseas are outlined in the antipiracy law. However, there is an idea being floated from within the government for revising the scope of P-3C missions and adding patrol activities in the Strait of Hormuz. This modification can be made with a cabinet decision alone and there is no legal requirement to ask the Diet for approval, according to the officials.

However, if the MSDF's P-3C patrol planes, which are based in Djibouti for antipiracy missions off Somalia, are diverted to warning and surveillance activities in the Strait of Hormuz in the event of a contingency there, their activities can be taken as acting in concert with a country using armed force in an armed conflict and this could be unconstitutional. In addition, it is also feared that the MSDF will be lax on warning activities in the Gulf of Aden when its P-3Cs are patrolling over the Strait of Hormuz. For this reason, the government is also considering an alternative plan for Japan to take on the warning activities of other countries' naval forces in the Gulf of Aden when their fleets, currently acting in the Gulf of Aden, are headed for the Strait of Hormuz.


cartago
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Re: Sobre los P-3 Orion

Mensaje por cartago »

Hoy soy nuevo,ya salude en otro hilo anteriormente, solo queria decir que un compañero en Portugal me comenta que alli hay un rumor de que España negocia con Portugal la adquisición de unos de sus P-3B.
Repito solo es un rumor que me llega desde el país vecino.
Saludos


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