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Kraken
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Mensaje por Kraken »

In-flight failure leads to F-35 grounding
By Stephen Trimble

The Lockheed Martin F-35 is grounded while programme officials investigate a dual generator failure and oil leak on the AF-4 test aircraft on 9 March.

The in-flight power failure forced the test aircraft, which is dedicated to mission systems testing, to return and land at Edwards AFB, Lockheed says.

The joint programme office has “temporarily suspended” flights by the F-35 until a root cause is determined, the company adds.

“Once the cause is known, the appropriate repairs and improvements will be made before flight operations resume,” Lockheed says.

This is the second grounding order for the F-35 in six months. On 1 October, a software problem discovered in simulations caused the programme to park the test fleet for several days.

If not fixed, that glitch could have allowed a fuel pump to shut down at altitudes over 10,000ft.

At the same time as fuel pump problem was discovered, a weakness was also found in the hinge of the lift-fan auxiliary air inlet for the F-35B short take-off and vertical landing (STOVL) variant. That problem forced Lockheed to halt all vertical landing tests for more than two months.

But the generator failure and oil leak on AF-4 marks the first in-flight issue for a conventional take-off and landing (CTOL) variant since the 19 test flight in May 2007 by the AA-1 test aircraft.

That issue also involved a power system failure. An electrical short disabled the flight controls in the horizontal stabilizer, but former chief test pilot Jon Beesley landed the aircraft without incident.

Lockheed also has had problems before with the generator on the carrier-based version of the F-35. In 2007, Lockheed acknowledged the generator was sized to support only 65% of the power requirement for the F-35C.


http://www.flightglobal.com/articles/2011/03/11/354281/in-flight-failure-leads-to-f-35-grounding.html


Ningún plan, por bueno que sea, resiste su primer recorte presupuestario.
dacer
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Mensaje por dacer »

ASCUA escribió:Claro que hay problemas...
Claro que es normal...

Claro que... no todo el mundo piensa igual. Algunos, Guardiola dixit, piensan que mean colonia.

Unas pizquitas de realidad al aire.


En parte escribi viendo tu post. Pero no criticandolo, mas bien todo lo contrario. Es noticia, y precisamente por eso hay que postearlo. Siempre hay que filtrar la credibilidad de la fuente y de quien la transmite. Logicamente tambien hay que postear las noticias buenas, no solo las malas. Lo malo de las noticias buenas es que las suelen postear el fabricante, y en ello mete todo su departamente de marketing para en cuatro palabras venderte una ilusion. Casi siempre en las noticias buenas, a partir del tercer parrafo es cuando realmente lees algo interesante. Los dos primeros son puro marketing.

Sl2


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maximo
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Mensaje por maximo »

El problema no son los fallos, sino que a mi entender se esta entrando directamente en mentir. Mienten a los compromisarios, mienten a la USAF y mienten a los contribuyentes americanos. Y mienten dolosamente. En el sistema de encargo a las empresas parece que la unica tactica valida es la de un tio ligando en una discoteca: prometer hasta meter; y una vez metido, nada de lo prometido.

Y es que asi es muy facil "¿Por cuanto dice usted que quiere que se lo presupueste? Pues por eso y dos huevos duros". Despues, cuando ya te han dado el contrato, el presupuesto se multiplica por dos o tres y resulta que para hacer la mitad de las cosas de los power point hace falta maaas dinero. Asi tambien gano yo los concursos, no te fastidia.

Y es lo que yo digo: que no hay milagros. ¿Tu quieres unas prestaciones? pues hay que pagarlas. Y no solo en dinero. Eso de que una nacion, o una empresa, o el puton de bastos, va a fabricar una aeronave que hace el doble de cosas que las demas y a mitad de precio... Eso que se lo crea el incauto que quiera. Pero es como el timo del tocomocho, que el timado tiene gran parte de culpa.


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Azazel
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Mensaje por Azazel »

maximo escribió:El problema no son los fallos, sino que a mi entender se esta entrando directamente en mentir. Mienten a los compromisarios, mienten a la USAF y mienten a los contribuyentes americanos. Y mienten dolosamente. En el sistema de encargo a las empresas parece que la unica tactica valida es la de un tio ligando en una discoteca: prometer hasta meter; y una vez metido, nada de lo prometido.


Hombre, así es la empresa privada, llámese EADS o LM o yogures CLESA.

Al contrario que el anti-efa club (que solo critica siempre a los mismos) ahora voy a defender a LM.

El problema es que hacer 3 aviones en un desarrollo sale muy caro, e intentar sustituir al A10, F15, F16, F18, Av8 y no se que mas, es un poco imposible. Así que no va a cumplir lo que se le pedía. Ni va a ser barato, ni va a ser bueno en todo, ni va a ser un buen quinta generación (muy stealth tipo F22 no va a ser), ni va a ser un excelente en nada. Pero al final va a silr a delante, será bastante bueno en casi todo, y se va a vender todo lo que se puedan permitir los yankis.

Pero toda esta historia es la misma del EFA, y del F22. Se recorta un poquito los número de aquí y de allá y no pasa nada. Todo esto pasa aquí, en Francia, en yankilandia y en rusilandia. Es lo mismo para todos. Hacer un avión decente se está poniendo muy caro.

(Y Mauricio y Plisken calladitos. Sin embargo salen las mismas cifras del EFA y lo ponen a parir).


Roberto Gutierrez Martín
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Mensaje por Roberto Gutierrez Martín »

Ya me extrañaba a mi que los hilos sobre la armada española estuviesen tan paraditos... cualquiera dice algo dle gordo con la que está cayendo.

Precios erroneos? contratos falseados? publicidad engañosa? que va, si es maravilloso de la muerte.

joe, estos venden cazas o lavadoras ??? :crazy:


Maya
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Mensaje por Maya »

Goshawk
Primer modelo de producción de F-35A llega al cielo

Un nuevo capítulo en la historia de los combatientes de la Fuerza Aérea de los EE.UU. comenzó ayer cuando el servicio es el puño de producción del modelo F-35 Joint Strike Fighter llevó a los cielos en el Fuerte de Lockheed Worth, TX., Facilidades para la primera vez.....


Amigoo Goshawk, gracias por el intento de traducir la nota.... pero la proxima vez, alejate de esos traductores tipo Google, que son una autentica M.... Que molesto es leer algo asi de incoherente y tan trabado. :computermad:




...y a proposito del F-35, alli les dejo un video sobre "La Forma de las Cosas por Venir"; como funciona la cabina de un F-35? como encuentra un aeropuerto? como hace la trancisión a vuelo estacionario? y como envia las armas hacia el objetivo? ... simplemente impresionante!

http://www.youtube.com/watch?v=SbnWg4v6iHk&feature=related




Saludos cordiales.
:D


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maximo
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Mensaje por maximo »

..y a proposito del F-35, alli les dejo un video sobre "La Forma de las Cosas por Venir"; como funciona la cabina de un F-35? como encuentra un aeropuerto? como hace la trancisión a vuelo estacionario? y como envia las armas hacia el objetivo? ... simplemente impresionante!


Bueno... Es un video (al menos el primero) que ya esta un poco anticuado. Solo hay que ver la toma de aire. Pero todo lo demas en el simulador es lo normal en la ultima generacion de aviones. Todos, mas o menos, actuan asi. Lo que si es interesante es el manejo tan simple de los mandos de vuelo digitales en el vuelo vertical. Eso es un punto.


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X Wing
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Mensaje por X Wing »

Maya escribió:Goshawk
Primer modelo de producción de F-35A llega al cielo

Un nuevo capítulo en la historia de los combatientes de la Fuerza Aérea de los EE.UU. comenzó ayer cuando el servicio es el puño de producción del modelo F-35 Joint Strike Fighter llevó a los cielos en el Fuerte de Lockheed Worth, TX., Facilidades para la primera vez.....


Amigoo Goshawk, gracias por el intento de traducir la nota.... pero la proxima vez, alejate de esos traductores tipo Google, que son una autentica M.... Que molesto es leer algo asi de incoherente y tan trabado. :computermad:




...y a proposito del F-35, alli les dejo un video sobre "La Forma de las Cosas por Venir"; como funciona la cabina de un F-35? como encuentra un aeropuerto? como hace la trancisión a vuelo estacionario? y como envia las armas hacia el objetivo? ... simplemente impresionante!

http://www.youtube.com/watch?v=SbnWg4v6iHk&feature=related




Saludos cordiales.
:D


Muy bueno el video, lo que más me gusta del F-35 es su panel de control "táctil" y casi no tiene ningún botón convencional. Es como la cabina de una nave de StarCraft :mrgreen:
Aqui hay un video de demostración de combate del F-35 aunque lo veo algo exagerado, la calidad de la animación está chida.
http://www.youtube.com/watch?v=UzDEsM-CIKo


mma
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Mensaje por mma »

La noticia es un poco antigua.

El dia 9 se paralizó la flota completa y el 15 se autorizó de nuevo el vuelo excepto para tres aviones, el AF-4 (el que tuvo el problema), el CF-1 y el BF-5, que habian recibido una modificación en los generadores.


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Mensaje por flanker33 »

Dudas turcas con los codigos del F-35:

‘Code crisis’ overshadows Turkey’s planned purchase of F-35 jets

y algo curioso, según este periodico, los ingleses se podrían estar planteando salir del programa por el mismo tema:

Though Ankara plans at this point to purchase around 100 of these fighter jets, there is the awareness in the Turkish capital that without the codes in question, possession of the jet planes will only be partial. There are assertions at hand that the F-35s will be controllable from outside sources, that they may be defenseless against electronic warfare and that no changes will be able to be made to their software. At this point, diplomatic circles claim the UK will be withdrawing from the consortium was formed to realize the project for these same reasons.


Saludos.


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Mensaje por flanker33 »

Interesante artículo de Aviation Week de tres paginas:

JSF Cost Predictions Rattle Foreign Customers

Aquí dejo un par de extractos, aunque hay más cosas interesantes:

Adding new concern was congressional testimony by Lt. Gen. Mark Shackleford, military deputy to the assistant secretary of the Air Force for acquisitons, who says that ”we currently expect up to a two-year delay” in fielding the first operational unit, which shifts the date to 2018. The delay is being triggered by the most recent program restructuring.


The cost to Israel will be $145 million each for 19 A-model aircraft. But there is talk of using near-term F-35 funding for other projects. “Despite the F-35’s advantages, it will not be the panacea for Israel’s problems and most of its tasks can be performed with similar effectiveness through existing planes with one upgrade or another,” claims a February report by the Institute for National Security Studies.


Saludos.


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Mensaje por flanker33 »

El Departamento de Defensa continua reestructurando el programa JSF:

Joint Strike Fighter: Restructuring Places Program on Firmer Footing, but Progress Still Lags

Total development funding is now $56.4 billion to complete in 2018, a 26 percent increase in cost and a 5-year slip in schedule compared to the current baseline. DOD also reduced procurement quantities by 246 aircraft through 2016, but has not calculated the net effects of restructuring on total procurement costs nor approved a new baseline.


Only about 4 percent of JSF capabilities have been completely verified by flight tests, lab results, or both.


(EDITOR’S NOTE: According to the GAO (see Table 2 page 7), in 2016 the US Air Force will buy 70 F-35As for $8.5 billion, for an average price of $121.4 million for each aircraft. Note that FY2016 will be the tenth year of JSF production.
That same year the US Navy will buy 20 F-35Cs for $2.9 billion, or $145 million per aircraft, while the Marine Corps plans to buy 18 F-35Bs (assuming this variant survives) for $2.9 billion, or $161 million per aircraft.
These figures are significantly higher than the $60-70 million unit prices quoted by Lockheed Martin to foreign customers.
Elsewhere in this report, GAO notes that “the program has still not fully demonstrated a stable design and mature manufacturing processes as it enters its fifth year of production” and that “testing has been slow and has not demonstrated that the aircraft will work in its intended environment.”


Saludos.


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Mensaje por Coronas »

Pronto empezarán los test del F-35B sobre el mar:


http://www.aviationweek.com/aw/blogs/de ... d=blogDest

STOVL F-35 Makes Headway Towards Sea Trials
Posted by Graham Warwick at 4/5/2011 10:29 AM CDT

In numbers terms, the F-35B STOVL variant of the Joint Strike Fighter has made rapid flight-test progress since the beginning of the year, racking up 61 vertical landings compared with just 10 in 2010. Improving mechanical reliability and adding aircraft to STOVL-mode flight testing appears to be paying off.

There is still work to be done to clear the F-35B for initial sea trials, now planned for late October or early November. According to Lockheed, two more vertical-landing (aka VL) test points are required: a pirouette VL to test side loads on the landing gear; and a 20kt-crosswind VL (for which the weather will have to cooperate).

In addition, 17 more unique short take-offs in different conditions and a fuel-purge test are required before the aircraft can be cleared for sea trials. Ship operability is one of the key characteristics that will determine whether the STOVL F-35 survives the two-year probation period imposed by defense secretary Robert Gates earlier this year.

Probation does not affect testing, but limits F-35B procurement to six each in FY2012 and 2013. Other key characteristics that will drive the decision on whether the F-35B will exit probation near the end of 2012 include weight, and specifically vertical-lift bring-back payload - roughly 3,000lb of unused weapons and fuel. The F-35B is meeting the spec, Lockheed says, but margin is tight.


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Emile Zola
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Mensaje por Emile Zola »

La entrada en grada del F35, una vez más demorada, como lo puntualiza el general interrogado en el artículo ni siquiera es cierto que sea verdaderamente listo en 2016 :

http://www.defensenews.com/story.php?i=6292185&c=AME&s=AIR

Y su coste operacional pudiera ser algo loco :

http://www.bloomberg.com/news/2011-04-21/lockheed-martin-f-35-operating-costs-may-reach-1-trillion.html

Saludos


El éxito es lo de intentar, no lo de lograr (Richard Branson)
dilbert
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Mensaje por dilbert »

US Marine Corps buying 80 F-35Cs

http://air-attack.com/news/article/4414 ... -35Cs.html

WASHINGTON, March 14, 2011 – Navy and Marine Corps leaders today signed an agreement by which the Corps will join the Navy in buying the F-35 joint strike fighter variant designed for aircraft carriers, service leaders announced today.

Navy Secretary Ray Mabus, Chief of Naval Operations Adm. Gary Roughead, and Marine Corps Commandant Gen. James F. Amos signed a memorandum of agreement today on the purchase of F/A-18E/F and F-35B/C fighter jets they say will improve air capabilities for both services.

Under the agreement, the two services will buy 680 F-35s. The Navy will buy 260 of the F-35C carrier variant, and the Marine Corps will buy 80 of the F-35Cs, along with 340 of the F-35Bs, a short-take off, vertical-landing variant. The Corps will assign five of its air squadrons to flying the F-35Cs in the Navy’s carrier air wing, the agreement says.

Defense Secretary Robert M. Gates announced in January that he was placing the F-35B on the equivalent of two years probation due to testing problems with the STOVL aircraft.

Today’s agreement demonstrates the commitment of Gates, Mabus and Roughead to the purchase of the F-35B, Thomas E. Laux, the Navy’s deputy assistant secretary for air programs, said during a press briefing. “These quantities match the fiscal 2012 budget request,” he said.

The F-35Cs will be assigned to the Navy’s aircraft carriers, while the “B” variants are assigned to L-class ships, Laux said. “Our priority is to do testing of the F-35Cs on the carrier,” he said. “We will learn a lot about the F-35Bs on the L ships” to determine if the STOVLs may be used on carriers.

The agreement reflects the “enduring partnership” of Navy and Marine Corps aviation, Laux said. Training for the aircraft will be “completely integrated,” and there will be only one pipeline, he said.

The combination of F-35B and C variants, along with the F-18s, will improve the services’ advance air capabilities, service officials said.

“Together, the Navy and Marine Corps are stronger than they are alone,” Laux said. “Together, we are more formidable than we are apart.”


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