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Mas situaciones sobre Libia:

http://en.rian.ru/world/20110320/163100677.html

WorldFrance denies reports of losing its warplane over Libya

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The French General Staff denied on Sunday media reports that one of its Air Force planes was shot down, saying that all warplanes returned to their bases.

France Press news agency reported earlier citing reports from the Libyan national television that a French warplane was shot down near the country's capital, Tripoli.

On Thursday the UN Security Council adopted a resolution on Libya. Paris has taken the leading role in coordinating the world's response to the turmoil. U.S., British and French military have all launched strikes against Libyan leader Muammar Gaddafi.

Around 20 French Rafale and Mirage warplanes were sent to patrol the skies over the city of Benghazi. Since the beginning of the attack, the French aviation has destroyed four government tanks in the neighborhoods of the rebellious city.

MOSCOW, March 20 (RIA Novosti)

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Perdón, se me paso la traducción de la noticia anterior:

Francia niega reportes de pérdida de avión sobre Libia

El Estado Mayor francés negó en los medios de comunicación Domingo informa de que uno de sus aviones de la Fuerza Aérea fue derribado, y dijo que todos los aviones regresaron a sus bases.

Francia, la agencia de noticias Press informó anteriormente citando informes de la televisión nacional libio que un avión de combate francés fue derribado cerca de la capital del país, Trípoli.

El jueves el Consejo de Seguridad adoptó una resolución sobre Libia. París ha tomado el papel de liderazgo en la coordinación de la respuesta mundial a la crisis. EE.UU., Gran Bretaña y militares franceses han lanzado ataques contra el líder libio Muammar Gaddafi.

Alrededor de 20 aviones de combate franceses Rafale y Mirage fueron enviados a patrullar los cielos de la ciudad de Bengasi. Desde el comienzo del ataque, la aviación francesa ha destruido cuatro tanques de gobierno en los barrios de la ciudad rebelde.

MOSCÚ, 20 de marzo (RIA Novosti)


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Canada needs two days to prepare jets for Libya

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PARIS, March 19 (Reuters) - Canada backs the idea of taking swift military action in Libya but it would need two days to prepare its military aircraft for an operation, a government spokesman said during international talks in Paris.

"While Canada supports quick action, Canadian fighter jets have just reached the region and will require two days to prepare for any mission," a spokesman for Canadian Prime Minister Stephen Harper told Reuters by email.

Earlier, a source close to the talks said France, Britain and Canada could launch a first wave of air strikes as soon as talks wind up on Saturday afternoon, with the aim of halting Muammar Gaddafi’s latest advance on rebels.


traducción:

Canadá necesita dos dias para preparar Jets para Libia

PARÍS, 19 de marzo (Reuters) - Canadá apoya la idea de tomar una acción rápida militares en Libia, pero que necesitaría dos días para preparar sus aviones militares para una operación, un portavoz del gobierno dijo durante las conversaciones internacionales en París.

"Mientras que Canadá apoya la acción rápida, aviones de combate canadienses acaban de alcanzar la región y se requieren dos días para prepararse para cualquier misión", dijo un portavoz el primer ministro canadiense, Stephen Harper, a Reuters por correo electrónico.

Anteriormente, una fuente cercana a las conversaciones dijo que Francia, Gran Bretaña y Canadá podría lanzar una primera oleada de ataques aéreos tan pronto como las conversaciones terminan en la tarde del sábado, con el fin de detener último avance Muammar Gaddafi a los rebeldes.

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Sole rebel jet is lost in sky over Benghazi

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By SEAN RAYMENT


Sunday March 20 2011

PLUMMETING to earth in flames, this is the dramatic moment when a rebel Libyan fighter jet was apparently brought down over Benghazi.

The jet crashed to the ground yesterday.

Just seconds after an initial explosion, the pilot was seen ejecting from the stricken aircraft, which crashed on the western outskirts of the city.

Rebels said the plane was one under their control and accused Gaddafi's forces of bringing it down.

"From what I hear, the pilot is dead but I cannot confirm that," an official said.

The plane is believed to have been a MiG fighter whose pilot had defected with his aircraft to join the rebels.

Libya had been a large-scale buyer of the Soviet jets and though many are unserviceable, several have been used in the conflict. Libya's air force has two types of MiG -- the MiG-23 and the MiG-21.

Though it was unclear what brought the aircraft down, anti-aircraft gunfire was heard moments before it spiralled out of control and burst into flames.

It is possible it could have been hit by a surface-to-air missile (Sam), such as the Soviet-made SA5 Gammon, which can shoot down a plane at a range of up to 90 miles -- but no vapour trails were seen in the sky prior to the attack.

Although now a relic by modern standards, the SA5 can still fly at four times the speed of sound, out-pacing every Nato combat jet.

It uses radar to search out targets and can destroy aircraft by hitting or exploding in close proximity to the target, peppering it with thousands of steel pellets.

Colonel Gaddafi is thought to have at least nine batteries of SA5 missiles.

- SEAN RAYMENT

Sunday Independent


traducción:

Jet rebelde se pierde en el cielo de Bengasi

[Por Rayment AAE


Domingo 20 de marzo 2011

Caída a la tierra en llamas, este es el momento dramático cuando un avión de combate rebeldes Libia fue aparentemente derribado más de Bengasi.

El avión se estrelló contra el suelo ayer.

Apenas unos segundos después de una explosión inicial, el piloto se vio la expulsión de la aeronave afectada, que se estrelló en las afueras de la ciudad.

Los rebeldes dijeron que el avión era uno bajo su control y acusó a las fuerzas de Gaddafi de llevar hacia abajo.

"De lo que he oído, el piloto está muerto, pero no puedo confirmar eso", dijo un funcionario.

El avión se cree que ha sido un luchador MiG cuyo piloto había desertado con su avión para unirse a los rebeldes.

Libia ha sido un comprador a gran escala de los aviones soviéticos y aunque muchos estén fuera de servicio, varios han sido utilizados en el conflicto. la fuerza aérea de Libia tiene dos tipos de MiG - los 23 MiG-y el MiG-21.

Aunque no estaba claro lo que llevó a la aeronave hacia abajo, armas de fuego antiaéreo se escuchó momentos antes de que una espiral fuera de control y estalló en llamas.

Es posible que podría haber sido alcanzado por un misil tierra-aire (SAM), como el de fabricación soviética Gammon SA5, que puede derribar un avión en un radio de hasta 90 millas - no se encontraban rastros de vapor visto en el cielo antes del ataque.

Aunque ahora una reliquia para los estándares modernos, el SA5 aún puede volar a cuatro veces la velocidad del sonido, fuera de ritmo cada chorro de lucha contra la OTAN.

Se utiliza el radar para buscar objetivos y pueden destruir aviones con golpes o explosión en las proximidades de la meta, salpicando con miles de bolitas de acero.

El coronel Gaddafi se cree que al menos nueve baterías de misiles SA5.

- Sean Rayment

Sunday Independent

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America's Saudi air war

A plan to train Saudi air force pilots in Idaho is turning former allies into bitter enemies.

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Controversy has built around a proposal to bring dozens of Saudi pilots to an Idaho training facility to learn how to pilot F-15E Strike Eagles, 84 of which Saudi Arabia is purchasing in a new arms deal [GALLO/GETTY]

On the morning of September 11, 2001, a Saudi pilot trained to fly in the US slammed a Boeing 757 jetliner into the Pentagon, killing more than 180 people.

Less than a decade later, with the Middle East in a state of upheaval and following the recent arrest of a Saudi college student on bomb charges, the Pentagon is planning to bring dozens of Saudis to the US to train them to fly - and to kill.

Last year, when moderate Muslims announced plans to build a community centre in Lower Manhattan, it created a firestorm as Republican politicians, conservative pundits, right-wing websites and survivors of September 11 lined up to assail the "Ground Zero Mosque".

The group 9/11 Families for a Safe & Strong America called the proposal "a gross insult to the memory of those who were killed on that terrible day." While Peter Gadiel, the president of 9/11 Families for a Secure America, wrote: "The proposed mosque near the site of the 9/11 mass murder is a continuation of Islam's violent history, which promotes destroying prior cultures and building on the ruins."

The choir of Islamophobia

Three of the many who joined the chorus against building an Islamic cultural centre two blocks from where seven Saudi terrorists helped to kill more than 2,700 people were congressman Mike Simpson and senators Jim Risch and Mike Crapo, all from Idaho.

"I do not believe the construction of this Islamic centre so near to Ground Zero is proper," insisted Crapo.

"This construction proposal is proving highly divisive to Americans across the political spectrum who are still seeking to recover fully from the emotional, economic and social scars caused by the terrorist attacks."

Simpson echoed those sentiments, stating: "I think building a mosque at Ground Zero is inappropriate and insensitive."

While Risch put his feelings this way: "Considering what occurred at Ground Zero in New York City I completely sympathise with those who object to a mosque being built in that area."

All three Idaho politicians, however, have come out in favour of hosting hundreds of Saudi military personnel and their families at a US air force base in Idaho where they will be trained by US air force personnel to fly advanced fighter aircraft and learn the fundamentals of aerial combat.

While active-duty military personnel and veterans have also lined up behind the air force plan, some locals, as well as members of the right-wing blogosphere and others who opposed the building of the Islamic cultural centre, have begun to voice outrage.

When I contacted Peter Gadiel, whose son was killed in the World Trade Centre, and asked him about the prospect of the US air force training Saudi pilots in Idaho, he was blunt. "Americans will die and the people in Washington don't give a damn," he said.

This split in opinion over the Pentagon's training plans has set up a potential showdown between former "Ground Zero Mosque" allies.

Their own private Idaho

Last December, amid the holiday rush, the US air force quietly announced that it had selected Mountain Home Air Force Base as the preferred location for the long-term training of a contingent of pilots and flight crews from the Saudi Royal Air Force as part of a $60bn arms deal between the US and the Kingdom of Saudi Arabia announced that autumn.

Under the mammoth military package, Saudi Arabia is set to receive 84 new F-15E Strike Eagles - advanced fighter aircraft designed for air-to-air and air-to-ground combat missions. Capable of flying day or night in all weather conditions and reaching speeds in excess of twice the speed of sound, each F-15, packing missiles, bombs and a 20mm cannon, is a formidable weapon.

Under the air force's proposal, Saudi pilots will learn how to fly the advanced fighters at Mountain Home Air Force Base for five years, from 2014 to 2019, with the possibility of a longer commitment left open.

"Facilitating the modernisation of Royal Saudi Air Force aircraft, as well as providing enhanced air crew and maintenance training, would build partner capacity and contribute to the stability of the [Middle East] region," said Heidi Grant, the deputy undersecretary of the air force for international affairs.

While the arrangement has yet to be finalised - the local community, including the Shoshone-Paiute tribes, have yet to weigh in and an environmental impact assessment has to be carried out - the rough plan is for the first Saudis to arrive in the US in late 2013, with their ranks growing over the next year.

At present, plans call for the Saudi squadron to be composed of roughly 12 aircraft with 50 pilots and 100 to 200 maintenance personnel, some of whom will be accompanied by their families.

"The permanent party would consist primarily of enlisted members and a small cadre of officers," according to an air force spokesperson. "Potential living arrangements for the Saudi personnel are yet to be finalised, but we expect that unaccompanied and accompanied housing both on and off base would be considered by the [Royal Saudi Air Force]."

In a statement put out by the Idaho delegation, Crapo, Simpson and Risch all offered words of support for the project and none backed the criticisms levelled against the training mission by those they supported in opposing the Islamic cultural centre in Manhattan.

"Mountain Home already hosts a similar training mission for Singapore's air force, and the base's abundant ramp space, desert location and premiere training ranges make it the ideal location to host another international partner and ensure interoperability between US forces and our allies," said Risch in the press release.

Mountains of money for Mountain Home?

Mountain Home Army Air Field opened in August 1943 and trained pilots for service in World War II. Today, the base is staffed by 4,000 active-duty airmen and close to 900 more civilians and contractors. It reportedly represents an infusion of about $1bn a year into the local economy.

In 2005, base consolidation efforts nationwide left Mountain Home hobbled as C-135 tanker aircraft, B-1 bombers and F-16 fighter jets departed, leaving only the 366th Fighter Wing and its ageing F-15s behind.

The base had already been passed over as the home for more advanced F-22 and F-35 fighters, so the Saudi squadron, joining a similar-sized training squadron from Singapore already there, would breathe new life into Mountain Home.

Already there is talk of a big influx of Saudi riyals into the economy. Writing for the Idaho Statesman, Kathleen Kreller reported that Idaho governor Butch Otter's special assistant for military affairs, Bill Richey, "said he has heard a wide range - between $50 million and $500 million - in potential construction costs that would be paid by the Saudis".

Additionally, more American trainers will likely be deployed to the base, while the Saudi airmen and their families are already being counted on to provide a boost to local businesses.

"They will come here, and they will need vehicles and clothes and furniture, so there will [be a] definite economic impact," Colonel Pete Lee, a 366th Fighter Wing vice commander, told local television reporter Jamie Grey of KTVB.

Crapo echoed these sentiments to me recently, emphasising that taxpayers will bear none of the burden for the Saudi mission but will reap rewards.

"As such, the Saudis will have to build and pay for their own infrastructure and housing that will enhance the bases' [sic] capacity for many years," he told me by email. "In addition, RSAF members and their families personal spending will boost the local community."

Blowback mountain

Anger at the proposed project, however, is brewing.

At Free Republic, which calls itself "the premier online gathering place for independent, grass-roots conservatism on the web," so-called Freepers from across the country have voiced outrage.

One commenter, who goes by the screen name doc1019, wrote: "Training our future enemies, wonderful."

While LibWhacker mused: "I guess from there they could fly their jets into buildings in Salt Lake City, Portland, maybe Seattle. Who would be surprised if it happened? Oh, that's right. The Pentagon would be surprised. We are so screwed."

On the Patriot Action Network, which bills itself as "the nation's largest conservative social action network," some are similarly up in arms.

"This is out right [sic] treason. State secrets and now weponized access to our interiour [sic]? This is insane! It was Saudis that bombed the world trade towers for Gods sake!!!" fumed one commenter.

While another wrote: "The next bunch of Saudis wishing to blow up American infrastructure won't have to sneak into the country and attend private flying schools. Our Air Force will train them and provide them with military jets and armament to do it with."

These attitudes have also been echoed by some Idahoans.

After Kelly Everitt, the managing editor of the Mountain Home News, posted a preemptory salvo against "irrational people, who've succumbed to blind anti-Muslim hysteria" and might work to derail the deal, numerous anonymous commenters at the newspaper's website spoke out against the proposal.

"Why fight these terrorists if WE are going to train them[?]" asked a reader who goes by the handle OpinionMissy.

Similarly, Bazookaman opined: "I don't really think the Saudi pilots are a threat, but until the killings and bombings ARE over, I'd just feel a whole lot better if we didn't have ''Koran believers'' flying combat jets..."

While one Boise resident wrote, in a letter to the Idaho Statesman:

Has someone in the military conveniently forgot (for the sake of dollar signs, perhaps?) that the vast majority of the men who attacked our country on 9-11-01 were from Saudi Arabia? With the universal goal of trying to prevent another similar attack involving airplanes, how in the world does this plan make any rational or logical sense?

Please, can someone explain to me how training Saudi Arabian fighter pilots at MHAFB [Mountain Home Air Force Base] is any different than if our government had chosen to train Japanese fighter pilots at MHAFB nine years after the Japanese attack on Pearl Harbor? Anyone?


Cultural intermingling

I asked Edmund O'Reilly, a retired air force officer who serves as the president of Mountain Home's local chapter of the Military Officers' Association of America if these opinions were representative of the local community, which is heavy with active duty military and veterans.

"It's a very minority view," he assured me in a telephone interview. O'Reilly himself believes that Saudis training side-by-side with US personnel will be highly beneficial to both countries.

"From a military standpoint, I think it's an awesome thing for the free world forces," he said. "Culturally, it's going to be a great benefit to both cultures to be able to intermingle and learn from each other."

While O'Reilly believes that it is important to remain vigilant, he considers the possibility of untoward acts by Saudi air force personnel to be "remote" and has faith in government security efforts.

Alyssa Wallace, a spokesperson for 366th Fighter Wing Public Affairs office at Mountain Home Air Base echoed these sentiments.

"Facilitating the modernisation of aircraft as well as enhanced training of the Royal Saudi Air Force would contribute to stability in the [Mid-East] region," she told me.

The Saudi training squadron would, she noted, help to strengthen the long-standing relationship between both air forces and enable them to work together more effectively.

She also dismissed security concerns by emphasising the background screenings conducted by the Kingdom of Saudi Arabia and the US state department and a lack of prior incidents.

"Just since 2007 alone, more than 1,000 Royal Saudi Air Force personnel have attended USAF training programmes, including pilot, navigator, logistics, maintenance and explosive ordnance disposal training, as well as professional military education courses."

The air force failed to answer repeated requests for further information about Saudi air combat training and the use of armaments by Saudi pilots flying in the US.

When I brought up the subject of security concerns to Senator Risch, he stayed mum, a spokesman telling me that he "is deferring any comment until a formal announcement is made about the training mission".

But when I posed the question to Senator Crapo, he pointed out that the "US air force has been training members of the Royal Air Force on US soil for over 25 years" and that Saudi Arabia "screens each individual prior to assignment in the US".

Additionally, he told me via email: "Saudi personnel would have already been in the US for between 12 and 24 months attending USAF training at various USAF bases prior to arriving at Mountain Home AFB."

Crapo also highlighted the fact that the Saudi squadron would be commanded by a US air force officer "to facilitate safe and effective training", that Saudi pilots would be subject to the same flight restrictions as US pilots and that "the training squadron would also have US advisers embedded specifically to ensure safety in flight operations".

9/11 Families for a Secure America's Peter Gadiel, who identifies himself as a Republican but finds much fault with both political parties in the US, scoffed when I mentioned government security efforts to him.

"This country has gone insane," he told me, also using the historical analogy of the attack on Pearl Harbour to make his point. "The mentality that we have in this country today would have led to training Japanese pilots up until December 6, 1941."

Right-wing row?

When questioned, back in August 2010, about plans to build the Islamic cultural centre in Lower Manhattan, Risch sounded off. "I hope they listen closely to the families of the victims who died in the terrorist attack," he said.

Congressman Simpson was on the same page when he stated: "I hope the local authorities in New York City, who will ultimately make this decision, will listen to the concerns of millions of Americans and find an alternative site for the construction of this mosque."

Continued unrest in the Middle East already has critics of the 2010 US-Saudi arms deal asking for a second look at the agreement.

"We may think that we're arming this regime but it could wind up in four or five years we could have ended up arming someone else," Democratic congressman Anthony Weiner recently told the Wall Street Journal.

After 20-year-old Saudi college student Khalid Aldawsari was arrested on terrorism charges, Lamar Smith, the Texas Republican who leads the Judiciary Committee, blasted US immigration policy.

"Until we crack down on our immigration laws that allow terrorists to enter the US, history will continue to repeat itself," Smith said, alluding to the attacks of September 11, 2001.

With skepticism and outrage over the training of Saudi airmen at Mountain Home Air Force Base now rising from the very constituencies that concerned Risch and Simpson during the 2010 Islamic cultural centre controversy, the stage is set for a showdown between former allies.

"I suppose things will change if one of them drops a bomb on Washington," Gadiel said to me, emphasising that he did not want such an attack to occur, while expressing his opinion that such an assault would likely be the only occurrence that would open the eyes of Washington's political establishment to what he sees as the inherent dangers of the proposed training mission in Idaho.

With conservative voices in America rising in opposition to the US training Saudi Royal Air Force pilots, will Idaho's Republican legislators reverse course? And if they do, what will it mean for Mountain Home, Idaho? What will it mean for US-Saudi relations? And what will it say about US military and diplomatic efforts in an increasingly volatile Middle East?

Nick Turse is an historian, essayist, investigative journalist, the associate editor of TomDispatch.com, and currently a fellow at Harvard University's Radcliffe Institute. His latest book is The Case for Withdrawal from Afghanistan (Verso Books). He is also the author of The Complex: How the Military Invades Our Everyday Lives. You can follow him on twitter , on Tumblr, and on Facebook. His website is NickTurse.com.


traducción:

guerra aérea saudí de Estados Unidos

Un plan de formación de Arabia pilotos de la fuerza aérea en Idaho se está convirtiendo antiguos aliados en enemigos acérrimos.

En la mañana del 11 de septiembre de 2001, un piloto saudita entrenados para volar en los EE.UU. se estrelló un avión Boeing 757 en el Pentágono, matando a más de 180 personas.

Menos de una década más tarde, con el Oriente Medio en un estado de agitación y tras la reciente detención de un estudiante universitario en Arabia cargas de bombas, el Pentágono tiene previsto llevar a decenas de saudíes a los EE.UU. para enseñarles a volar - y matar .

El año pasado, cuando los musulmanes moderados anunció planes para construir un centro comunitario en el Bajo Manhattan, se creó una tormenta de fuego como los políticos republicanos, comentaristas conservadores, los sitios web de derecha y los sobrevivientes del 11 de septiembre se alinearon para atacar a la "Zona Cero Mezquita".

El grupo 9.11 Familias para una segura y fuerte Latina calificó la propuesta como "un insulto a la memoria de quienes murieron en ese día terrible". Mientras Peter Gadiel, el presidente de las Familias 9 / 11 para una América Segura, escribió: "La mezquita propuesto cerca del lugar del asesinato en masa 9 / 11 es una continuación de la historia violenta del Islam, que promueve la destrucción de las culturas anteriores y sobre la base de las ruinas . "

El coro de la islamofobia

Tres de los muchos que se unió al coro contra la construcción de un centro cultural islámico de dos bloques en los siete terroristas Arabia ayudó a matar a más de 2.700 personas fueron congresista Mike Simpson y senadores Jim Risch y Mike Crapo, todos de Idaho.

"No creo que la construcción de este centro islámico tan cerca de la Zona Cero es correcta", insistió Crapo.

"Esta propuesta de la construcción está resultando altamente divisivo para los estadounidenses en todo el espectro político que todavía están tratando de recuperarse plenamente de las cicatrices emocionales, económicos y sociales causados ​​por los ataques terroristas."

Simpson se hizo eco de esos sentimientos, que indica: ". Creo que la construcción de una mezquita en la Zona Cero es inapropiado e insensible"

Mientras Risch poner sus sentimientos de esta manera: "Teniendo en cuenta lo que ocurrió en la Zona Cero en Nueva York Estoy totalmente de simpatizar con aquellos que se oponen a una mezquita en construcción en esa área".

Los tres políticos de Idaho, sin embargo, han salido a favor de acoger a cientos de Arabia personal militar y sus familias en una base de Fuerza Aérea de EE.UU. en Idaho, donde serán entrenados por personal de EE.UU. de la fuerza aérea para volar aviones de combate avanzados y aprender los fundamentos de la combate aéreo.

Mientras que el personal militar en servicio activo y los veteranos también han alineado detrás del plan de la fuerza aérea, algunos locales, así como los miembros de la blogosfera de derechas y otros que se opusieron a la construcción del centro cultural islámico, han comenzado a expresar indignación.

Cuando entré en contacto con Peter Gadiel, cuyo hijo murió en el World Trade Center, y le preguntó sobre la perspectiva de la fuerza aérea de EE.UU. en Arabia formación de pilotos de Idaho, fue contundente. "Los estadounidenses van a morir y la gente en Washington no les importa un bledo", dijo.

Esta división en la opinión sobre los planes de formación del Pentágono ha puesto en marcha un posible enfrentamiento entre el ex "Zona Cero Mezquita" aliados.

Su propio Idaho privado

En diciembre pasado, en medio de la fiebre del día de fiesta, la fuerza aérea de EE.UU. en silencio anunció que había seleccionado Mountain Home Base de la Fuerza Aérea como el lugar preferido para la formación a largo plazo de un contingente de pilotos y tripulaciones de vuelo de la Fuerza Aérea Real Saudita como parte de un acuerdo de $ 60 mil millones de armas entre los EE.UU. y el Reino de Arabia Saudita anunció que en otoño.

En el marco del paquete de militares mamut, Arabia Saudita está preparado para recibir 84 Strike nuevo F-15E Eagles - aviones de combate avanzado, diseñado para el aire-aire y misiones aire-tierra de combate. Capaz de volar día y noche en todas las condiciones del tiempo y alcanzar velocidades superiores a dos veces la velocidad del sonido, cada F-15, el embalaje misiles, bombas y un cañón de 20 mm, es un arma formidable.

Bajo la propuesta de la fuerza aérea, los pilotos de Arabia aprenderá a volar a los luchadores avanzados en Mountain Home Base Aérea durante cinco años, desde 2014 a 2019, con la posibilidad de un compromiso a más largo se deja abierta.

"Facilitar la modernización de aviones de la Royal Saudi Air Force, así como proporcionar la tripulación de vuelo y una mayor formación y mantenimiento, se basaría capacidad de los asociados y contribuir a la estabilidad de la región [Medio Oriente]," dijo Heidi Grant, el subsecretario adjunto del aire vigente para los asuntos internacionales.

Si bien el acuerdo aún no se ha terminado - la comunidad local, incluyendo las tribus shoshone paiute-, aún tienen que sopesar y una evaluación de impacto ambiental debe llevarse a cabo - el plan bruto es para los saudíes primeros en llegar a los EE.UU. en finales de 2013, con sus crecientes filas durante el próximo año.

En la actualidad, los planes de la escuadra de Arabia Saudita a estar compuesto por alrededor de 12 aviones con 50 pilotos y 100 a 200 el personal de mantenimiento, algunos de ellos acompañados por sus familias.

"El partido permanentes consisten principalmente en los miembros alistados y un pequeño grupo de oficiales", según un portavoz de la fuerza aérea. "Acuerdos potenciales de vida para el personal de Arabia aún no se han finalizado, pero esperamos que la vivienda no acompañados y acompañados, tanto dentro como fuera de la base sería considerado por la [Real Fuerza Aérea Saudí]."

En una declaración difundida por la delegación de Idaho, Crapo, Simpson y todos los Risch ofreció palabras de apoyo para el proyecto y ninguno respaldado las críticas que recibe la misión de entrenamiento de los que apoyaron en su oposición al centro cultural islámico en Manhattan.

"Mountain Home ya acoge a una misión de entrenamiento similar para la fuerza aérea de Singapur, y el espacio de la base de la rampa abundante, ubicación en el desierto y va estreno de formación que sea el lugar ideal para acoger otro socio internacional y garantizar la interoperabilidad entre las fuerzas de EE.UU. y nuestros aliados", dijo Risco en el comunicado de prensa.

Montañas de dinero para Mountain Home?

Mountain Home Army Air Field abrió sus puertas en agosto de 1943 y pilotos entrenados para servir en la Segunda Guerra Mundial. Hoy en día, la base está compuesta por 4.000 aviadores en servicio activo y cerca de 900 civiles más y contratistas. Según se informa, representa una inyección de alrededor de $ 1bn de un año a la economía local.

En 2005, los esfuerzos de la base de consolidación a nivel nacional dejó Mountain Home cojeando como aviones cisterna C-135, bombarderos B-1 y F-16 aviones de combate partió, dejando sólo la 366a ala del combatiente y su envejecimiento F-15 por detrás.

La base ya había sido pasado por alto como el hogar de más avanzados F-22 y cazas F-35, por lo que el escuadrón de Arabia, unirse a un escuadrón de entrenamiento de tamaño similar de Singapur ya está ahí, sería insuflar nueva vida en Mountain Home.

Ya se habla de una gran afluencia de riales saudíes en la economía. Escribir para el Idaho Statesman, Kathleen Kreller informó que el ayudante especial de Idaho gobernador Butch Otter para asuntos militares, Bill Richey, "dijo que ha escuchado una amplia gama - entre $ 50 millones y $ 500 millones - en los costos de construcción potenciales que serían pagados por los saudíes ".

Además, más entrenadores estadounidenses probablemente será enviado a la base, mientras que los aviadores Arabia Saudita y de sus familias ya se contaba para dar un impulso a las empresas locales.

"Van a venir aquí, y se necesitan vehículos, ropa y muebles, así que habrá [un] impacto económico definitivo", dijo el coronel Pete Lee, vice comandante de la 366a Fighter Wing, reportero de la televisión local Jamie Grey de KTVB.

Crapo se hizo eco de estos sentimientos que me hace poco, haciendo hincapié en que los contribuyentes tienen nada de la carga de la misión de Arabia, pero cosechará recompensas.

"Como tal, los saudíes se han de construir y pagar por su propia infraestructura y vivienda que aumentará la capacidad de las bases" [sic] por muchos años ", me dijo por e-mail. "Además, los miembros RSAF y sus familias el gasto personal impulsará la comunidad local".

Blowback montaña

La ira en el proyecto propuesto, sin embargo, se está gestando.

En Free Republic, que se autodenomina "el lugar principal de reunión en línea para el conservadurismo independientes, de base en la web," Freepers llamados de todo el país han expresado su indignación.

Un comentarista, que se conoce con el nombre de pantalla doc1019, escribió: "La formación a nuestros enemigos futuro maravilloso".

Mientras LibWhacker reflexionó: "Creo que desde allí podía volar sus aviones en los edificios en Salt Lake City, Portland, a lo mejor de Seattle que le sorprendería si hubiera sucedido Oh, es cierto, el Pentágono se sorprendería Estamos tan jodidos.?... "

En la Red de Acción Patriótica, que se anuncia como "la más grande nación de la red de acción social conservadora," algunos son similares en los brazos.

"Esto está fuera derecho traición a la patria [sic]. Secretos de Estado y el acceso ahora a nuestro weponized interiour [sic]? Esto es una locura! Se saudíes que bombardeó las torres del comercio mundial por el amor de Dios!" pirólisis un comentarista.

Mientras que otro escribió: "El grupo siguiente de saudíes que desean explotar la infraestructura de América no tendrá que infiltrarse en el país y asistir a las escuelas privadas que vuelan Nuestra Fuerza Aérea entrenarlos y darles aviones militares y armamento para hacerlo con.. "

Estas actitudes también se han hecho eco de algunos habitantes de Idaho.

Después de Kelly Everitt, el jefe de redacción de las noticias de Mountain Home, publicado una salva perentoria en contra de "la gente irracional, que han sucumbido a la histeria ciega contra los musulmanes" y podría funcionar con descarrilar el acuerdo, numerosos comentaristas anónimos en el sitio web del periódico habló contra de la propuesta.

"¿Por qué luchar contra estos terroristas, si vamos a capacitarlos [?]", Preguntó un lector que va por el mango OpinionMissy.

Del mismo modo, Bazookaman opinó: "Yo no creo realmente que los pilotos de Arabia son una amenaza, pero hasta los asesinatos y atentados se han acabado, me siento mucho mejor si no tienen los creyentes del Corán''''que vuelan aviones de combate ... "

Mientras que un residente de Boise escribió, en una carta a el Idaho Statesman:

Tiene a alguien en las fuerzas armadas convenientemente olvidado (por el bien de signos de dólar, tal vez?) Que la gran mayoría de los hombres que atacaron a nuestro país el 9-11-01 eran de Arabia Saudita? Con el objetivo universal de tratar de evitar otro ataque similar en los aviones, cómo en el mundo hace este plan tiene sentido racional o lógico?

Por favor, alguien puede explicarme cómo los pilotos de combate de entrenamiento Arabia Saudita en MHAFB [Mountain Home Base Aérea] es diferente que si había escogido a nuestro gobierno para entrenar a pilotos de combate japoneses en MHAFB nueve años después del ataque japonés a Pearl Harbor? ¿Alguien?


Mezcla cultural

Le pregunté a Edmund O'Reilly, un oficial retirado de la fuerza aérea que sirve como el presidente del capítulo local de Mountain Home de la Asociación de Oficiales Militares de Estados Unidos si estas opiniones eran representativas de la comunidad local, que está cargado de militares en servicio activo y veteranos.

"Es un punto de vista minoría", me aseguró en una entrevista telefónica. O'Reilly se cree que el entrenamiento de los saudíes de lado a lado con el personal de EE.UU. será muy beneficioso para ambos países.

"Desde un punto de vista militar, creo que es una cosa impresionante de las fuerzas del mundo libre", dijo. "Culturalmente, que va a ser un gran beneficio para ambas culturas para poder mezclarse y aprender unos de otros."

Mientras O'Reilly cree que es importante mantener una actitud vigilante, que considera la posibilidad de actos desfavorables por parte de Arabia personal de la fuerza aérea para ser "a distancia" y tiene fe en los esfuerzos de seguridad del gobierno.

Alyssa Wallace, portavoz de la 366a ala de combate oficina de Asuntos Públicos en la Base Aérea de Mountain Home se hizo eco de estos sentimientos.

"Facilitar la modernización de las aeronaves, así como una mejor formación de la Real Fuerza Aérea Saudí contribuirá a la estabilidad en el [Medio Oriente] región", me dijo.

El escuadrón de entrenamiento saudita, señaló, ayudará a fortalecer la larga relación entre ambas fuerzas aéreas y que puedan trabajar juntos con mayor eficacia.

También rechazó las preocupaciones de seguridad, haciendo hincapié en las proyecciones de fondo realizado por el Reino de Arabia Saudita y el Departamento de Estado de EE.UU. y la falta de incidentes previos.

"Sólo desde el año 2007, más de 1.000 Royal Saudi Air personal de la Fuerza ha asistido a la USAF programas de capacitación, incluyendo piloto, navegante, logística, mantenimiento y formación desactivación de artefactos explosivos, así como cursos de educación profesional militar."

La fuerza aérea no respondió a repetidas solicitudes para obtener más información sobre el entrenamiento de combate aéreo saudí y el uso de armamento por los pilotos que vuelan Arabia en los EE.UU..

Cuando traje a colación el tema de las preocupaciones de seguridad para el senador Risch, se quedó mamá, me dice un portavoz que "se aplaza cualquier comentario hasta que un anuncio formal se hace sobre la misión de entrenamiento".

Pero cuando hice la pregunta del senador Crapo, señaló que la "Fuerza Aérea de EE.UU. ha estado entrenando a miembros de la Royal Air Force en territorio de EE.UU. por más de 25 años" y que Arabia Saudita "pantallas de cada individuo antes de la asignación en los EE.UU. ".

Además, me dijo a través de correo electrónico: "El personal de Arabia que ya han estado en los EE.UU. de entre 12 y 24 meses de asistir a la capacitación en diversas bases de la USAF Fuerza Aérea de EE.UU. antes de llegar a Mountain Home AFB."

Crapo también resaltó el hecho de que la escuadra Arabia sería comandado por un oficial de Fuerza Aérea de EE.UU. "para facilitar el entrenamiento seguro y eficaz", que los pilotos Arabia estaría sujeto a las restricciones mismo vuelo que los pilotos de EE.UU. y que "el escuadrón de entrenamiento también han asesores de EE.UU. incorporado específicamente a garantizar la seguridad en las operaciones de vuelo ".

11.9 Las familias de Pedro un Estados Unidos Seguro de Gadiel, quien se identifica como republicano, pero encuentra gran parte culpa de los dos partidos políticos en los EE.UU., se burlaba cuando menciona los esfuerzos de seguridad del gobierno para él.

"Este país se ha vuelto loca", me dijo, también está usando la analogía histórica del ataque a Pearl Harbour a hacer su comentario. "La mentalidad que tenemos en este país hoy en día se han llevado a la formación de pilotos japoneses hasta el 06 de diciembre 1941."

fila de derecha?

Cuando se le preguntó, en agosto de 2010, sobre los planes para construir el centro cultural islámico en el Bajo Manhattan, Risch sonaba apagado. "Espero que escuchar con atención a las familias de las víctimas que murieron en el ataque terrorista", dijo.

Simpson fue congresista en la misma página cuando dijo: "Espero que las autoridades locales en la ciudad de Nueva York, que en última instancia, tomar esta decisión, va a escuchar las preocupaciones de millones de estadounidenses y encontrar un sitio alternativo para la construcción de esta mezquita. "

los continuos disturbios en el Oriente Medio ya tiene a los críticos de la 2010 brazos Unidos y Arabia Saudita acuerdo pidiendo una segunda mirada al acuerdo.

"Podemos pensar que estamos armando este régimen, pero que podría terminar en cuatro o cinco años podríamos haber terminado armando a alguien más", el congresista demócrata Anthony Weiner dijo recientemente el Wall Street Journal.

Después de 20 años de edad, estudiante universitario saudí Khalid Aldawsari fue arrestado por cargos de terrorismo, Lamar Smith, republicano de Texas que encabeza el Comité Judicial, criticó la política de inmigración de EE.UU..

"Hasta que acabar con nuestras leyes de inmigración que permitan a los terroristas para ingresar a los EE.UU., la historia seguirá a repetirse", dijo Smith, refiriéndose a los ataques del 11 de septiembre de 2001.

Con el escepticismo y la indignación por la formación de aviadores Arabia en Mountain Home Base Aérea de ahora el aumento de las circunscripciones electorales mismo de que se trate Risch y Simpson durante el 2010 controversia centro cultural islámico, el escenario está listo para un enfrentamiento entre los antiguos aliados.

"Supongo que las cosas van a cambiar si uno de ellos cae una bomba en Washington", dijo Gadiel a mí, haciendo hincapié en que no quería este tipo de ataque que se produzca, al tiempo que expresó su opinión de que tal asalto probable sería el único caso que abrir los ojos del establishment político de Washington sobre lo que él ve como los peligros inherentes de la misión de capacitación propuesto en Idaho.

Con las voces conservadoras en Estados Unidos el aumento en oposición a los EE.UU. de formación Arabia pilotos de la Royal Air Force, que los legisladores republicanos de Idaho supuesto inverso? Y si lo hacen, lo que significa para Mountain Home, Idaho? ¿Qué significará para las relaciones Estados Unidos-Arabia? ¿Y qué decir acerca de los esfuerzos militares de EE.UU. y diplomáticos en un cada vez más volátil Medio Oriente?

Nick Turse es un historiador, periodista, ensayista, investigador, editor asociado de TomDispatch.com, y en la actualidad un compañero en la Universidad de Harvard Radcliffe Institute. Su último libro es El caso de retirada de Afganistán (Verso Books). También es el autor de El Complejo: ¿Cómo el Ejército invade nuestra vida cotidiana. Lo puedes seguir en Twitter, en Tumblr, y en Facebook. Su sitio web es NickTurse.com.

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Iran Announces first all-Iranian aircraft squadron

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Iran Designed and Built Jet Fighter 'Saeqeh' Enters Air Force Service

Iran Announces first all-Iranian aircraft squadron.

(SALEM, Ore.) - Iran takes a unique step forward in the world of military aviation with the announcement of the country's first jet fighter squadron comprised of all Iranian aircraft.

The HESA Saeqeh jet fighter; Iranian built and designed- now has become part of Iran's Air Force.

Saeqeh means 'Thunderbolt' in Iran and that name was applied to what was undoubtedly one of the best American WWII fighters, the P-47 Thunderbolt which had a ridiculous amount of horsepower toward the end of the war.

The name Thunderbolt is legendary in military aviation.

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“The production of this kind of aircraft has been developing at high speed … and a fighter squadron of these fighter jets has been launched at one of the bases and is now flying,” The Iranian News Agency quoted Islamic Republic of Iran Air Force (IRIAF) Deputy Commander for Operations General Mohammad Alavi as saying on Saturday[1].

He says Iran will mass-produce the fighter jets, and that IRIAF, outfitted with revamped equipment, "was well prepared to defend the skies of the country."

General Alavi also talked about Iran's development of strategic weapons, which are 'smart' and capable of pinpointing objects. This technology would allow the Iranian jets the same general capabilities of western jet fighters.

Israel is still relying largely on the aging American F-16 single engine jet fighter that was the first 'fly by wire' jet fighter employing full computerization to activate flight surfaces and actually control the plane in flight. It certainly isn't Israel's only jet, but the F-16' are Israel's primary weapon when carrying out frequent deadly raids on civilian targets in Gaza.

Perhaps it is Israel and the U.S. specifically that have driven Iran to design and produce this seemingly cutting-edge aircraft. Wikipedia explains that is the Saeqeh is actually the second generation of the Iranian Azarakhsh fighter:

"Saeqeh fighter planes tested successfully in Iran 20 September 2007. The Saeqeh is a joint product of the Islamic Republic of Iran Air Force and the Iranian Ministry of Defense." [2]

While there is little information on the specifications of the Saeqeh, my sense of 'aircraft awareness' was rewarded when I read that the two aircraft I immediately identified in looking at the Saeqeh, could not have been more on target. I was a U.S. Marine when the FA/18 Hornet first arrived at Marine Corps Air Station El Toro and all of us who were there will never forget how completely advanced this plane was next to our F-4 Phantoms and A-4 Skyhawks, which the Hornet replaced.

The similarity to the F/A-18 is easy to see; the trim design and twin boom tail and twin engine jet outlet located in the center of the aircraft are all very close. But this Iranian plane has an even sleeker and more sexy look on one hand, and that is where I spotted what I have to call my 'favorite' western jet fighter and that is the F-5 Tiger of Vietnam War fame that was originally designed to simulate eastern bloc MiGs.

This is the plane that the movie "Top Gun" used and called 'MiG-28's' (which do not and never did exist; they were saying without saying, 'MiG'29' as that was the elusive Soviet plane that was of much concern to western air forces in the mid-80's.) that were painted black with the essential red stars painted on the tails and wings.

According to Wikipedia, "Iranian officials have claimed that the Saeqeh is similar to the US-built F/A-18, although it is modeled after the US F-5E/F Tiger II and its outer appearance is similar to the latter."

The Managing Director of the Aviation Organization of the Ministry of Defense and Logistics of the Armed Forces, Majid Hedayat, described the Saeqeh as a logistic and combat plane with high maneuvering capability and an ability to bombard close targets. The Marine Corps F/A-18 is designated as a fighter and attack aircraft which is what the Iranians mean when they discuss their plane's ability to carry heavy bombs and also fly as a maneuverable, what we might call 'dog fighter' in the west.

As far as the data on the Saeqeh goes, there is no independent corroboration of Iran's technical data on the plane and therefore no way to verify "official" claims. Iran announced in 2008 that the aircraft has a range of 3,000 kilometers, and the ability to track down enemy aircraft, engage them in combat, target ground attack locations, while carrying an assortment of weapons and ammunition.

And in case you are wondering, the distance between Tehran and Tel Aviv is 1,590 km., so in theory these planes could easily reach and attack Israel, but they would lack the fuel to return to Tehran[3].

According to General Alavi, in addition to the production of guided missiles similar to cruise missiles, Iran has also managed to revamp ground-based missiles that can be mounted on bombers.

He added that the Islamic Republic has also produced heavy high tonnage bombs with high destructive capabilities. "These bombs are also capable of pinpointing objects", according to the Iranian commander.

He added that the Iranian Army has successfully ended the first stage of the mass-production of the bombs and it was now working to upgrade their efficiency.

I am anxious to see what other military aviation students, enthusiasts and participants have to say about this new advent in military aviation.


traducción:

Irán anuncia el primer escuadrón de aviones de todo-iraní

Irán Diseñado y construido 'Saeqeh' Jet Fighter entra en servicio de la Fuerza Aérea

Irán anuncia el primer escuadrón de aviones de todo-iraní.

(SALEM, Oregon) - Irán da un paso hacia adelante única en el mundo de la aviación militar con el anuncio del primer escuadrón del jet de combate del país compuesta por todas las aeronaves iraníes.

El caza HESA Saeqeh chorro; iraní construido y diseñado, ahora se ha convertido en parte de la Fuerza Aérea de Irán.

Saeqeh significa "rayo" en Irán y que el nombre se aplicó a lo que fue, sin duda, uno de los mejores combatientes de la Segunda Guerra Mundial estadounidense, el P-47 Thunderbolt, que había una cantidad ridícula de caballos de fuerza hacia el final de la guerra.

El nombre de Rayo es legendaria en la aviación militar.

"La producción de este tipo de aviones se ha venido desarrollando a alta velocidad ... y un escuadrón de combate de estos aviones de combate se ha iniciado en una de las bases y está volando ahora", se cita a la agencia de noticias iraní República Islámica del Irán de la Fuerza Aérea (IRIAF ) Segundo Comandante de Operaciones el general Mohammad Alavi dijo el sábado [1].

Él dice que Irán producir en masa los aviones de combate, y que IRIAF, dotada de equipo renovado, "estaba bien preparado para defender los cielos del país".

General Alavi también habló sobre el desarrollo de Irán de armas estratégicas, que son "inteligentes" y capaz de identificar objetos. Esta tecnología permitiría a los aviones iraníes las mismas capacidades generales de cazas occidentales.

Israel sigue siendo en gran medida con el envejecimiento de América F-16 solo motor de jet de combate que fue el primer "fly by wire" de aviones de combate que emplean la informatización completa para activar las superficies de vuelo y de hecho el control del avión en vuelo. Ciertamente, no es único reactor de Israel, pero el F-16 'son el arma principal de Israel en el ejercicio de las frecuentes incursiones mortales contra objetivos civiles en Gaza.

Tal vez es Israel y los EE.UU. en particular que han llevado a Irán para diseñar y producir este avión, aparentemente de vanguardia. Wikipedia explica que es el Saeqeh es en realidad la segunda generación del luchador iraní Azarakhsh:

"Los aviones de combate Saeqeh probado con éxito en Irán 20 septiembre de 2007. Saeqeh es un producto conjunto de la República Islámica del Irán, la Fuerza Aérea y el Ministerio iraní de Defensa". [2]

Aunque hay poca información sobre las especificaciones del Saeqeh, mi sentido de la "conciencia de aeronaves fue recompensado cuando leí que los dos aviones inmediatamente me identifiqué en la búsqueda en el Saeqeh, no podría haber sido más en el blanco. Yo era un infante de marina de EE.UU. cuando el Hornet FA/18 llegó por primera vez en el Marine Corps Air Station de El Toro y todos los que estaban allí nunca se olvidará por completo la forma avanzada de este avión estaba al lado de nuestros F-4 Phantom y A-4 Skyhawks, que Hornet sustituye.

La similitud con el F/A-18 es fácil de ver, el diseño del ajuste y doble tubo de cola y la salida de dos motores a reacción situado en el centro de la aeronave están muy cerca. Pero este avión iraní tiene un aspecto aún más elegante y atractivo más, por un lado, y ahí es donde vi lo que tengo que llamar a mi peleador favorito de 'jet occidental y que es el F-5 Tiger Guerra de Vietnam la fama que fue diseñado originalmente para simular MiG este bloque.

Este es el plano que la película "Top Gun" utilizado y llamado "MiG-28" (que no es y nunca lo hizo existir, sino que estaban diciendo sin decir, 'MiG'29 "como que fue el avión soviético que fue difícil de alcanzar de gran parte preocupación para las fuerzas aéreas occidentales a mediados de los años 80.) que fueron pintados de negro con las estrellas esenciales roja pintada en la cola y las alas.

Según Wikipedia, "Las autoridades iraníes han afirmado que el Saeqeh es similar al F/A-18 de fabricación estadounidense, a pesar de que sigue el modelo de los EE.UU. F-5E / F Tiger II y su apariencia externa es similar a este último."

El Director General de la Organización de Aviación del Ministerio de Defensa y Logística de las Fuerzas Armadas, Majid Hedayat, describió el Saeqeh como un plano logístico y de combate con capacidad de maniobra de alta y una capacidad para bombardear objetivos cercanos. El F/A-18 del Cuerpo de Marines ha sido designada como un avión de combate y ataque, que es lo que los iraníes quieren decir cuando la capacidad de discutir su avión para transportar bombas pesadas y volar como un "luchador perro maniobrable, lo que podríamos llamar, en el oeste .

En cuanto a los datos de la Saeqeh va, no hay confirmación independiente de los datos técnicos de Irán en el plano y por lo tanto no hay forma de verificar "oficial", afirma. Irán anunció en 2008 que la aeronave tiene un alcance de 3.000 kilómetros, y la capacidad para rastrear aviones enemigos, hacerlos participar en el combate, lugares de destino de ataque a tierra, en el ejercicio de una variedad de armas y municiones.

Y en caso de que usted se está preguntando, la distancia entre Teherán y Tel Aviv es 1.590 kilometros., Así que en teoría estos aviones podrían fácilmente alcanzar y atacar a Israel, pero que carecen de combustible para regresar a Teherán [3].

Según el general Alavi, además de la producción de misiles similares a los misiles de crucero, Irán también ha logrado renovar misiles basados ​​en tierra que se puede montar en los bombarderos.

Añadió que la República Islámica también ha producido grandes bombas de gran tonelaje con alta capacidad destructiva. "Estas bombas son también capaz de identificar objetos", según el comandante iraní.

Añadió que el ejército iraní ha terminado con éxito la primera etapa de la producción en masa de las bombas y que estaba trabajando para mejorar su eficiencia.

Estoy ansioso por ver lo que otros estudiantes de la aviación militar, los entusiastas y los participantes tienen que decir acerca de este nuevo advenimiento de la aviación militar.

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Gadhafi vows 'long war' after US, allies strike

By HADEEL AL-SHALCHI and RYAN LUCAS
Associated Press




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Inside Libya

Interactives
Initial bombing called successful; endgame unclear
Chavez: Libya airstrikes claiming civilian victims

3 foreign reporters missing in Libya

Italy tug apparently seized by Libya military

Gadhafi vows 'long war' after US, allies strike

Joy in rebel stronghold after Western attack

France: Qatar to join Libya operation within hours

Pope urges military to consider safety of Libyans

Glance of assets for Libya military action

Arab League criticizes allied airstrikes on Libya

Tutu: Africa must hold Gadhafi accountable

NATO considers joining Libya strikes

World intervenes in Libya, with unusual speed

China expresses regret over allied strike on Libya

First wave of allied assault: 112 cruise missiles






Buy AP Photo Reprints






Multimedia
Libya Opening Doors to Tourists




TRIPOLI, Libya (AP) -- Anti-aircraft fire erupted in the Libyan capital on Sunday, marking the start of a second night of international strikes as a defiant Moammar Gadhafi vowed a "long war." The U.S. military said the allied bombardment so far, using a rain of Tomahawk cruise missiles and strikes by long-range bombers, had been successful in diminishing Gadhafi's air defenses.

Libya's rebels were jubilant after the first round of strikes before dawn on Sunday, which came as the overwhelming firepower of Gadhafi's forces had threatened to crush their month-old uprising.

The strikes gave immediate, if temporary, relief to the besieged rebel capital, Benghazi, in eastern Libya, which the day before had been under a heavy attack that killed at least 120 people.

Airstrikes early Sunday, apparently from French aircraft, devastated a Libyan tank force 12 miles (20 kilometers) south of Benghazi. At least seven demolished tanks were still smoldering in a field hours later, five of them with their turrets and treads blown off, alongside two charred armored personnel carriers and around a dozen damaged jeeps and SUVs of the type often used by Gadhafi fighters.

Rebel fighters climbed on the remains on the tanks, shooting assault rifles in the air in celebration. It was not known how many people were killed in the strike - any bodies had been taken away in the morning - but shredded boots and foam mattresses and tomato paste cans strewn around the scene suggested the Gadhafi forces had been camped at the site when they were hit.

"It was a matter of minutes and Gadhafi's forces would have been in Benghazi," said Akram Abdul-Wahab, a 20-year-old butcher in the city.

Soon after nightfall Sunday, heavy anti-aircraft fire rattled over Tripoli, with tracer fire arching into the sky, punctuated by the explosion of shells. The fire suggested a second night of strikes had begun, but it was not immediately known what they targeted.

On state TV, the Libyan armed forces repeated its claim that it ordered a cease-fire - though it appeared that its units continued fighting after a similar cease-fire call the night before.

The rebels hope that the allied intervention will turn the tide in Libya's conflict, breaking sieges by Gadhafi's forces on several opposition-held cities and eventually leading to the Libyan leader's ouster after nearly 42 years in power.

But the Western allies have sent mixed signals over their vision for the end game of their intervention in Libya. France has taken the most aggressive tone, with its U.N. ambassador saying the ultimate goal was to get rid of Gadhafi.

But the top U.S. military officer took a more cautious stance, reflecting American worries about getting dragged deeper into the conflict.

Asked on NBC's "Meet the Press" whether it was possible that the mission's goals could be achieved while leaving Gadhafi in power, Adm. Mike Mullen said, "That's certainly potentially one outcome." Pressed on this point later in an interview on CNN's "State of the Union," Mullen was more vague, saying it was too early to speculate. He said the Libyan leader is "going to have to make some choices about his own future" at some point.

Libya said 48 people were killed in the first round of strikes, including many civilians. That brought criticism of the campaign from the head of the Arab League, which last week took the unprecedented step of calling for a no-fly zone. On Sunday, Arab League chief Amr Moussa criticized the allied strikes, saying they went beyond what the Arab body had supported.

"What happened differs from the no-fly zone objectives," Moussa told reporters in Cairo. "What we want is civilians' protection not shelling more civilians."

Nevertheless, France on Sunday said warplanes in the Arab Gulf nation of Qatar would participate in the air campaign, a sign of continued Arab support.

The U.N. resolution authorizing military action in Libya allows "all necessary means" to protect civilians. That goes far beyond a simple no-fly zone, giving the U.S. and Europeans a free hand in the next stages to attack Gadhafi's ground forces besieging rebel cities or other military targets.

The first night of strikes began with assaults by French warplanes, followed by a barrage of 112 cruise missiles fired by U.S. and British warships and submarines in the Mediterranean targeting radar systems, communications centers and surface-to-air missile sites. A wave of bombings mainly from American aircraft - including B-2 stealth bombers and F-15 and F-16 fighter-bombers - then targeted Libyan ground forces and air defenses, the U.S. military said. One senior military official said the early judgment was that the attacks had been highly successful, while not fully eliminating the threat posed by Libyan air defenses. The official spoke on condition of anonymity to discuss intelligence data.

The strikes early Sunday hit one of Libya's main air bases, on Tripoli's outskirts, the opposition said. Also hit, it said, was an air force complex outside Misrata, the last rebel-held city in western Libya - which has been under siege the past week by Gadhafi forces. Those forces have been bombarding the city from the complex, which houses an air base and a military academy.

Despite the strikes, Gadhafi forces resumed bombarding Misrata after daylight on Sunday, said Switzerland-based Libyan activist Fathi al-Warfali.

"Misrata is the only city in western Libya not under Gadhafi's control; he is trying hard to change its position," said al-Warfali, who told The Associated Press he was in touch with residents in the city.

Gadhafi vowed to fight on. In a phone call to Libyan state television Sunday, he said he would not let up on Benghazi and said the government had opened up weapons depots to all Libyans, who were now armed with "automatic weapons, mortars and bombs." State television said Gadhafi's supporters were converging on airports as human shields.

"We promise you a long war," he said.

He called the international assault "simply a colonial crusader aggression that may ignite another large-scale crusader war."

Throughout the day Sunday, Libyan TV showed a stream of what it said were popular demonstrations in support of Gadhafi in Tripoli and other towns and cities. It showed cars with horns blaring, women ullulating, young men waving green flags and holding up pictures of the Libyan leader. Women and children chanted, "God, Muammar and Libya, that's it!"

"Our blood is green, not red," one unidentified woman told the broadcaster, referring to the signature color of Gadhafi's regime. "He is our father, we will be with him to the last drop of blood. Our blood is green with our love for him."

In Benghazi, the rebel capital and first city to fall to the uprising that began Feb. 15, people said the strikes happened just in time. Libyan government tanks and troops on Saturday had reached the edges of the city in eastern Libya in fierce fighting that killed more than 120 people according to Gibreil Hewadi, a member of the rebel health committee in Benghazi. He said the dead included rebel fighters and civilians, among them women and children.

Sunday, the city was quiet. As part of the international assault, French warplanes hit targets in the Benghazi area.

Mohammed Faraj, 44, a former military man who joined the rebels, held a grenade in each hand as he manned a checkpoint on the outskirts of the city.

"Me and all of Benghazi, we will die before Gadhafi sets foot here again," Faraj told The Associated Press. "Our spirits are very high."

Asked on ABC's "This Week" if the allied effort aimed to get rid of Gadhafi, France's ambassador to the United Nations, Gerard Araud, said "We want the Libyan people to be able to express their will, I've said ... and we consider that it means that Gadhafi has to go."

Still, the top U.S. military officer said the goals of the international campaign are "limited" and won't necessarily lead to the ousting of Gadhafi.

Asked on NBC's "Meet the Press" whether it was possible that the mission's goals could be achieved while leaving Gadhafi in power, Adm. Mike Mullen said, "That's certainly potentially one outcome." Pressed on this point later in an interview on CNN's "State of the Union," Mullen was more vague, saying it was too early to speculate. He said the Libyan leader is "going to have to make some choices about his own future" at some point.

---

Lucas reported from Benghazi, Libya. Associated Press writers Maggie Michael in Cairo and Lolita C. Baldor and Robert Burns in Washington contributed to this report.


traducción:

Gadafi votos "larga guerra" después de EE.UU., aliados huelga

Por Hadeel LUCAS AL-SHALCHI y RYAN
The Associated Press

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Dentro de Libia

Interactivos
bombardeo inicial llamado éxito; juego final claro
Chávez: Libia ataques aéreos que causaron víctimas civiles

3 periodistas extranjeros desaparecidos en Libia

Italia tira aparentemente capturado por militares de Libia

Gadafi votos "larga guerra" después de EE.UU., aliados huelga

Alegría en el bastión de los rebeldes después de un ataque occidental

Francia: Qatar para unirse a la operación de Libia en cuestión de horas

Papa insta a militares a considerar la seguridad de los libios

Vistazo de los activos de Libia acción militar

Liga Árabe critica los ataques aéreos aliados sobre Libia

Tutu: África debe tener Gadafi responsables

La OTAN considera unirse a la huelga Libia

Mundial interviene en Libia, con una velocidad inusual

China expresa su pesar por la huelga de aliada a Libia

La primera ola de asalto aliado: 112 misiles de crucero


TRIPOLI, Libia (AP) - El fuego antiaéreo estalló en la capital libia el domingo, marcando el inicio de una segunda noche de la huelga internacional en su desafiante Muammar Gadhafi prometió una "larga guerra". El ejército de EE.UU. dijo que los bombardeos aliados hasta el momento, con una lluvia de misiles de crucero Tomahawk y las huelgas de los bombarderos de largo alcance, han tenido éxito en la disminución de las defensas de Gadafi aire.

rebeldes de Libia estaban exultantes después de la primera ronda de ataques antes del amanecer del domingo, que vino como el poder de fuego abrumador de las fuerzas de Gadafi había amenazado con aplastar a su levantamiento meses de edad.

Las huelgas dio inmediata, si el alivio temporal, a los sitiados capital rebelde, Benghazi, en el este de Libia, que el día anterior había estado bajo un fuerte ataque que mató al menos a 120 personas.

Ataques aéreos de la madrugada del domingo, al parecer desde un avión francés, devastó una fuerza de tanques de Libia 12 millas (20 kilómetros) al sur de Bengasi. Al menos siete tanques fueron demolidos aún ardiendo en un campo de hora más tarde, cinco de ellos con sus torres y pisa arrancado, junto a dos calcinados vehículos blindados y alrededor de una docena de jeeps y camionetas dañadas del tipo de uso frecuente por los combatientes de Gadafi.

Los combatientes rebeldes se subió a los restos de los tanques, disparando rifles de asalto en el aire de celebración. No se sabe cuántas personas murieron en la huelga - cualquier cuerpos habían sido trasladados en la mañana - pero las botas rallado y colchones de espuma y las latas de pasta de tomate sembrado alrededor de la escena sugiere las fuerzas Gadafi había estado acampando en el lugar cuando se éxito.

"Fue cuestión de minutos y las fuerzas de Gadafi habría sido en Benghazi", dijo Akram Abdul-Wahab, un carnicero de 20 años de edad en la ciudad.

Poco después del anochecer el domingo, un intenso fuego antiaéreo sacudió en Trípoli, con fuego marcador arco en el cielo, salpicado por la explosión de los depósitos. El fuego se sugirió una segunda noche de la huelga había comenzado, pero no se supo de inmediato qué objetivo.

En la televisión estatal, las fuerzas armadas libias reiteró su afirmación de que se ordenó un alto el fuego - a pesar de que parecía que sus unidades continuaron luchando después de una llamada similar de alto el fuego la noche anterior.

Los rebeldes esperan que la intervención aliada a su vez, la marea en los conflictos de Libia, rompiendo asedios por Gadafi fuerzas en varias ciudades por la oposición y, finalmente, conducen a derrocamiento del líder libio, después de casi 42 años en el poder.

Pero los aliados occidentales han enviado señales mixtas sobre su visión para el juego final de su intervención en Libia. Francia ha tomado el tono más agresivo, con su embajador ante la ONU dijo que el objetivo final era deshacerse de Gadafi.

Sin embargo, el alto oficial militar de EE.UU. adoptó una postura más cautelosa, lo que refleja las preocupaciones estadounidenses acerca de cómo obtener arrastrado más en el conflicto.

Preguntado en la cadena NBC "Meet the Press" si era posible que los objetivos de la misión podría lograrse dejando Gadafi en el poder, el almirante Mike Mullen, dijo, "Eso es sin duda uno de los resultados posibles." Interrogado sobre este punto más adelante en una entrevista en la CNN de "Estado de la Unión", fue Mullen más vago, diciendo que era demasiado pronto para especular. Dijo que el líder libio "va a tener que tomar algunas decisiones sobre su propio futuro" en algún momento.

Libia dijo que 48 personas murieron en la primera ronda de ataques, entre ellos muchos civiles. Que la crítica traído de la campaña de la cabeza de la Liga Árabe, que la semana pasada dio el paso sin precedentes de convocatoria de una zona de exclusión aérea. El domingo, el jefe de la Liga Árabe, Amr Moussa, criticó a los aliados huelgas, diciendo que iba más allá de lo que el cuerpo árabes habían apoyado.

"Lo que pasó es diferente de la prohibición de vuelos objetivos de la zona", dijo Moussa a periodistas en El Cairo. "Lo que queremos es la protección de los civiles no bombardear a más civiles."

Sin embargo, Francia dijo el domingo que aviones de guerra en el país árabe del Golfo de Qatar participará en la campaña aérea, un signo de apoyo árabe continuó.

La resolución de la ONU que autoriza la acción militar en Libia permite que "todos los medios necesarios" para proteger a los civiles. Que va mucho más allá de una simple zona de exclusión aérea, lo que los EE.UU. y los europeos las manos libres en las próximas etapas para atacar a las fuerzas de tierra de Gadafi sitiando ciudades rebeldes u otros objetivos militares.

La primera noche de la huelga comenzó con ataques por aviones de guerra francés, seguido de una lluvia de 112 misiles de crucero lanzados por los buques de guerra de EE.UU. y británicos y submarinos en el Mediterráneo, centrado en los sistemas de radar, centros de comunicación y sitios de misiles tierra-aire de misiles. Una ola de atentados principalmente de aviones estadounidenses - incluyendo bombarderos Stealth B-2 y F-15 y F-16 caza-bombarderos - entonces dirigido las fuerzas de tierra de Libia y de defensa antiaérea, los militares de EE.UU., dijo. Un funcionario militar de alto rango dijo que la sentencia inicial fue que los ataques habían sido un gran éxito, aunque no enteramente la eliminación de la amenaza planteada por la defensa aérea libia. El funcionario habló bajo condición de anonimato para discutir los datos de inteligencia.

Las huelgas de la madrugada del domingo se estrelló contra las bases aéreas principales de Libia, en las afueras de Trípoli, la oposición, dijo. También se estrelló, dijo, era un complejo de la fuerza aérea fuera Misrata, la última ciudad por los rebeldes en el oeste de Libia - que ha estado bajo sitio la semana pasada por las fuerzas de Gadafi. Esas fuerzas han estado bombardeando la ciudad desde el complejo, que alberga una base aérea y de una academia militar.

A pesar de los ataques, las fuerzas de Gadafi se reanuda bombardeo Misrata después del amanecer del domingo, dijo el activista con sede en Suiza libio Fathi al-Warfali.

"Misrata es la única ciudad en el oeste de Libia no está bajo control de Gadafi, que está tratando de cambiar su posición", dijo al-Warfali, quien dijo a The Associated Press que estaba en contacto con los residentes en la ciudad.

Gadafi prometió seguir luchando. En una llamada telefónica a la televisión estatal libia domingo, dijo que no dejaría hasta en Benghazi y dijo que el gobierno había abierto los depósitos de armas para todos los libios, que ahora estaban armados con "armas automáticas, morteros y bombas." La televisión estatal dijo que los partidarios de Gadafi se convergen en los aeropuertos como escudos humanos.

"Le prometemos una guerra larga", dijo.

Llamó al asalto internacional "simplemente una agresión colonial que los cruzados pueden encender otra guerra de los cruzados a gran escala".

Durante todo el día domingo, la televisión libia mostró una corriente de lo que dijo eran manifestaciones populares en apoyo de Gadafi en Trípoli y otras ciudades. Se mostraron los coches con los cuernos a todo volumen, ullulating las mujeres, los hombres jóvenes con banderas verdes y sosteniendo imágenes del líder libio. Las mujeres y los niños gritaban: "Dios, y Libia Muammar, eso es todo!"

"Nuestra sangre es de color verde, no rojo", dijo una mujer no identificada de la emisora, en referencia al color de la firma del régimen de Gadafi. "Él es nuestro padre, vamos a estar con él hasta la última gota de sangre. Nuestra sangre es de color verde con nuestro amor por él."

En Bengasi, la capital rebelde y la primera ciudad en caer a la sublevación que comenzó el 15 de febrero la gente dijo que los ataques ocurrió justo a tiempo. los tanques y las tropas del gobierno de Libia el sábado había llegado a los bordes de la ciudad en el este de Libia en la lucha feroz que mató a más de 120 personas de acuerdo a Gibreil Hewadi, miembro del comité de salud de los rebeldes en Bengasi. Dijo que entre los muertos combatientes rebeldes y civiles, entre ellos mujeres y niños.

Domingo, la ciudad estaba en silencio. Como parte del asalto internacional, aviones de combate franceses atacar objetivos en el área de Bengasi.

Mohammed Faraj, de 44 años, un ex militar que se unió a los rebeldes, que se celebró una granada en cada mano mientras tripulada un puesto de control en las afueras de la ciudad.

"Yo y todos los de Bengasi, que morirán antes de Gadafi pone un pie aquí de nuevo", dijo Faraj The Associated Press. "Nuestro espíritu es muy alto."

Preguntado por la cadena ABC "This Week" si los aliados esfuerzo encaminado para librarse de Gadafi, el embajador de Francia ante las Naciones Unidas, Gerard Araud, dijo: "Queremos que el pueblo libio para poder expresar su voluntad, me he dicho ... y consideramos que esto significa que Gadafi tiene que ir. "

Sin embargo, el alto oficial militar de EE.UU. dijo que las metas de la campaña internacional es "limitado" y no necesariamente conduce a la salida de Gadafi.

Preguntado en la cadena NBC "Meet the Press" si era posible que los objetivos de la misión podría lograrse dejando Gadafi en el poder, el almirante Mike Mullen, dijo, "Eso es sin duda uno de los resultados posibles." Interrogado sobre este punto más adelante en una entrevista en la CNN de "Estado de la Unión", fue Mullen más vago, diciendo que era demasiado pronto para especular. Dijo que el líder libio "va a tener que tomar algunas decisiones sobre su propio futuro" en algún momento.

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Lucas informó de Bengasi, Libia. Periodistas de la AP Maggie Michael en El Cairo y Lolita C. Baldor y Robert Burns en Washington contribuyeron con este despacho.

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Qatar Sending Fighter Jets to Help Enforce Libya No-Fly Zone

PARIS – Qatar is to send four Mirage 2000 fighter jets to contribute to operations enforcing a no-fly zone over Libya and to protect civilians, the French ministry of defense spokesman said March 20.

The Qatari military participation came amid reports of criticism by the Arab League of the British and U.S. cruise missile attacks against Libyan air defense targets March 19.

"I would like to draw your attention to an absolutely crucial point in the overall measures, in line with an announcement by the Qatari authorities: the deployment decided by Qatar of four aircraft in the zone in order to participate in the operations," Laurent Teisseire told a press conference.

"This illustrates the Arab participation in this international operation of protection of civilian population," Teisseire said.

The announcement of the Qatari deployment came on a second day of French operations over Libyan airspace, aimed at denying Tripoli the use of air superiority and armor against the resistance based in Benghazi.

Qatar operates French-built Mirage 2000 aircraft, Teisseire said. As France is a longstanding strategic defense partner of Qatar, Paris has decided to deploy on the same territory as Qatar a certain number of aircraft in order to operate jointly with the Qatari Air Force, he said.

Privately, a French defense executive guessed the Qatari Mirages would fly to France and operate out of the French air force base 126 at Solenzara, on the island of Corsica.

The French Air Force is expected to operate increasingly from Solenzara.

Asked why the American and British forces did not hit the Libyan air defenses before the French jets flew into the operational area, Teisseire said: "If the joint staffs acted in this way together, it was because they together thought it was the right way to go.

"The actions were coordinated. The French aircraft were in the zone and completed a first mission in the face of an acknowledged threat to the civilian population," he said.

"The strikes came a few hours after by our American and British partners. The results were achieved, that's what is important," he said.

The spokesman for the Joint Staff, Army Col. Thierry Burkhard said French warplanes destroyed four Libyan armored vehicles on March 19.

Some 15 French Air Force aircraft flew missions March 20 to maintain the no-fly zone and provide ground strike capabilities, Burkhard said. One of the patrols included a reconnaissance mission by two Rafales, one equipped with the Reco NG intelligence gathering pod, intended to assess the damage of the Tomahawk cruise missile strikes by the British and U.S. forces, he said.

There were no reports of the French aircraft firing on Libyan targets, which Teisseire said showed the protective measures were working.

Work, meanwhile, is going on to build an integrated command structure among the allies, who have up to now coordinated their actions but have operated on a national basis, Teisseire said.

As announced, the Charles de Gaulle carrier left Toulon March 20, and would take on board its Fleet Air Arm consisting of eight Rafales and six Super Etendard fighters, two Dauphin helicopters and two Hawkeye surveillance aircraft. For combat search and rescue, two Caracal and one Puma helicopter would also be shipped onboard.

Burkhard said the carrier and its task force had deployed as rapidly as possible, in view of the ship's return on Feb. 22 from a deployment in the Indian Ocean, providing support for the Afghan campaign.

On the cruise missile strikes, Arab League Secretary General Amr Moussa said, "What is happening in Libya differs from the aim of imposing a no-fly zone, and what we want is the protection of civilians and not the bombardment of more civilians," the BBC reported.

Teisseire said that in accordance with the Security Council resolution 1973, the allies had to notify all military actions to the U.N. Secretary General and the Arab League.


traducción:

Qatar envia aviones de combate para ayudar a hacer cumplir Libia zona de exclusión aérea

PARIS - Qatar es el envío de cuatro aviones de combate Mirage 2000 para contribuir a las operaciones de la aplicación de una zona de exclusión aérea sobre Libia y proteger a los civiles, el portavoz del ministerio francés de Defensa dijo que 20 de marzo.

La participación de Qatar militar produjo en medio de informes de la crítica por la Liga Árabe de los británicos y los ataques de EE.UU. con misiles crucero contra objetivos de defensa aérea libia 19 de marzo.

"Me gustaría llamar su atención sobre un punto absolutamente esencial en las medidas generales, de acuerdo con un anuncio hecho por las autoridades de Qatar: el despliegue decidió por Qatar de cuatro aviones en la zona con el fin de participar en las operaciones", Laurent Teisseire dijo en una conferencia de prensa.

"Esto ilustra la participación árabe en esta operación internacional de protección de la población civil", dijo Teisseire.

El anuncio de la implementación de Qatar llegó en un segundo día de operaciones francesas sobre el espacio aéreo de Libia, Trípoli, destinada a negar el uso de la superioridad aérea y la armadura contra la resistencia basada en Bengasi.

Qatar opera de fabricación francesa aviones Mirage 2000, Teisseire, dijo. Dado que Francia es un socio desde hace mucho tiempo la defensa estratégica de Qatar, París ha decidido desplegar en el mismo territorio como Qatar un cierto número de aeronaves para operar en forma conjunta con la Fuerza Aérea de Qatar, dijo.

En privado, un ejecutivo de la defensa francesa adivinado los Mirages Qatar volaría a Francia y operar fuera de la base de la fuerza aérea francesa 126 en Solenzara, en la isla de Córcega.

El Ejército del Aire francés se espera que opere cada vez más de Solenzara.

Al preguntarle por qué las fuerzas estadounidenses y británicas no golpeó las defensas aéreas de Libia antes de los aviones franceses volaban en la zona de operaciones, Teisseire, dijo: "Si los estados mayores conjuntos actuado de esta manera juntos, era porque así pensaba que era la forma correcta de ir.

"Las acciones fueron coordinadas. Los aviones franceses estaban en la zona y completó una primera misión en la cara de una amenaza reconocida para la población civil", dijo.

"La huelga llegó pocas horas después por nuestros socios estadounidenses y británicos. Los resultados se lograron, eso es lo que es importante", dijo.

El portavoz del Estado Mayor Conjunto, coronel Thierry Burkhard dijo que aviones de combate franceses destruyeron cuatro vehículos blindados de Libia el 19 de marzo.

Unos 15 aviones de la Fuerza Aérea Francesa voló misiones de 20 de marzo para mantener la zona de exclusión aérea y proporcionar capacidades de tierra huelga, dijo Burkhard. Una de las patrullas incluyó una misión de reconocimiento por dos Rafales, uno equipado con la vaina Reco GN recopilación de inteligencia, a fin de evaluar el daño de los ataques con misiles de crucero Tomahawk por los británicos y las fuerzas de EE.UU., dijo.

No hubo informes de los disparos de aviones franceses sobre los objetivos de Libia, que dijo Teisseire mostraron las medidas de protección estaban trabajando.

Trabajo, por su parte, se va a construir una estructura de mando integrada entre los aliados, que hasta ahora han coordinado sus acciones, pero han operado a nivel nacional, dijo Teisseire.

Tal como se anunció, el Charles de Gaulle compañía dejó Toulon 20 de marzo, y que tener en cuenta su Flota Aérea que consta de ocho Rafales y seis cazas Super Etendard, dos helicópteros Dauphin y dos aviones de vigilancia Ojo de Halcón. Para la búsqueda y rescate en combate, dos Caracal y un helicóptero Puma también se entregará a bordo.

Burkhard, dijo la compañía y su grupo de trabajo había desplegado tan pronto como sea posible, en vista del retorno de la nave el 22 de febrero de un despliegue en el Océano Índico, el apoyo a la campaña afgana.

En los ataques con misiles de crucero, la Liga Arabe, Amr Moussa, Secretario General dijo: "Lo que está ocurriendo en Libia difiere del objetivo de imponer una zona de exclusión aérea, y lo que queremos es la protección de los civiles y no el bombardeo de más civiles", informó la BBC.

Teisseire, dijo que, de conformidad con la resolución del Consejo de Seguridad de 1973, los aliados tuvieron que notificar a todas las acciones militares al Secretario General de la ONU y la Liga Árabe.

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Seguimos con los acontecimientos del conflicto aéreo en Libia

Surrender of loyalist troops key to success

THE first phase of the operation appears to have gone to plan.
Strikes hit Libyan surface-to-air missile sites around Tripoli and the western city of Misratah.

Although US aircraft were not used in the initial raid, they joined in early yesterday and included the B-2 stealth bombers from Missouri. At least 20 air-defence sites were hit, all of them surface-to-air missile batteries posing the gravest risk to coalition aircraft that will be involved in combat patrols over Libya.

Reconnaissance aircraft with high-resolution cameras have been deployed to assess the damage. Phase two of the mission will be to return to targets that were hit, but escaped serious damage. It will focus also on tanks, artillery and pro-regime ground-force concentrations that are deemed to be posing a threat to civilians in Benghazi, Misratah and other towns in the west.

The Libyan forces have mobile as well as static air-defence systems and Admiral Samuel Locklear, US commander of the no-fly zone, who is based in Naples, will want to remove the missile systems of greatest concern before launching round-the-clock combat air patrols.

If pro-Gaddafi forces continue to attack Benghazi with tanks and artillery, coalition aircraft are mandated to target them, but every precaution has to be taken to avoid civilian casualties.

The coalition will be wary of attempts by troops loyal to Muammar Gaddafi to create human shields using civilians.

Phase three is likely to switch to the towns previously attacked by Gaddafi's forces, such as Ajdabiya and Brega, to force the troops to retreat and allow the civilian population to return.

This could be the longest stage of the campaign and no senior Pentagon officials have been willing or able to predict how long the war will last.

After the raids began, there was an overpowering sense of deja vu: Saddam Hussein, like Gaddafi, promised a long war and vowed "a mother of all battles".

Saddam failed to deliver and there is little likelihood the Libyan leader will be able to fulfil his pledge to fight on, whatever the coalition throws at him. The next few days will see persistent air and cruise missile strikes against Libyan targets, but unless Gaddafi surrenders a stalemate could develop, with no political solution emerging. Military operations are always unpredictable, even when the intervening force has such superior firepower.

This war could last for a few weeks or stretch into months.

Washington, London, Paris and the Arab states in support know that to give Libya a chance of a safer and more democratic future Gaddafi cannot remain as the leader in Tripoli. Cruise missiles and precision-guided bombs cannot be guaranteed to achieve that unspoken objective unless the forces that are loyal to Gaddafi turn against him.

The Times


traducción:

Rendición de las tropas leales clave del éxito

La primera fase de la operación parece haber ido al plan.
Las huelgas golpeó Libia emplazamientos de misiles tierra-aire alrededor de Trípoli y la ciudad occidental de Misratah.

A pesar de aviones de EE.UU. no se utilizaron en el ataque inicial, se unieron en la madrugada de ayer y contó con la bombarderos B-2 Stealth de Missouri. Por lo menos 20 sitios de defensa aérea fueron afectados, todos ellos de superficie a baterías de misiles aire-plantear el grave riesgo para aviones de la coalición que participarán en patrullas de combate en Libia.

avión de reconocimiento con cámaras de alta resolución han sido desplegados para evaluar los daños. La segunda fase de la misión será la de volver a los objetivos que se vieron afectados, pero no sufrió daños graves. Se centrará también en los tanques, la artillería y las concentraciones a favor del régimen vigente en tierra que se consideran una amenaza para los civiles en Bengasi, Misratah y otras ciudades en el oeste.

Las fuerzas libias han comandante móvil de los EE.UU., así como los sistemas estáticos de defensa aérea y el almirante Samuel Locklear, de la zona de exclusión aérea, que tiene su sede en Nápoles, se quiere eliminar los sistemas de misiles de mayor preocupación antes de lanzar durante todo el día- patrullas de combate aéreo.

Si las fuerzas pro-Gaddafi continúan atacando a Bengasi con tanques y artillería, aviones de la coalición tienen la obligación de dirigirse a ellos, pero todas las precauciones que deben adoptarse para evitar víctimas civiles.

La coalición va a tener cuidado con los intentos de las tropas leales a Muammar Gaddafi para crear escudos humanos con civiles.

La tercera fase es probable que cambie a los pueblos previamente atacado por las fuerzas de Gadafi, como Ajdabiya y Brega, para obligar a las tropas a retirarse y permitir que la población civil para volver.

Esta podría ser la etapa más larga de la campaña y no altos funcionarios del Pentágono han estado dispuestos o en condiciones de predecir cuánto tiempo durará la guerra.

Después de la redada comenzó, había una abrumadora sensación de déjà vu: Saddam Hussein, como Gadafi, prometió una guerra larga y prometió "la madre de todas las batallas".

Sadam no ha emitido y es poco probable que el líder libio será capaz de cumplir su promesa de lucha, cualquiera que sea la coalición lanza hacia él. Los próximos días veremos persistente de aire y golpea con misiles crucero contra objetivos libios, pero a menos que se rinde a un punto muerto Gaddafi podría desarrollar, sin solución política emergente. Las operaciones militares son siempre imprevisibles, incluso cuando la fuerza de intervención tiene tal poder de fuego superior.

Esta guerra puede durar unas semanas o en meses estiramiento.

Washington, Londres, París y los Estados árabes en apoyo de saber que para dar Libia la oportunidad de un futuro más seguro y más democrático Gadafi no puede permanecer como líder en Trípoli. Los misiles de crucero y bombas guiadas de precisión no se puede garantizar para lograr ese objetivo a menos tácito de las fuerzas que son leales a su vez Gadafi en su contra.

The Times

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Libya uprising
Leaders agree on need for prudence

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French Dassault Rafale combat aircraft taking off from Saint-Dizier military base, eastern France, at noon on Saturday, on a mission to overfly Libya following UN Security Council resolution. Photo: Sebastien Dupont/ ECPAD/AFP

Prime Minister Lawrence Gonzi and Opposition Leader Joseph Muscat took a common stand yesterday on the need for prudence in the ongoing Libya uprising while keeping national safety as the country’s top priority.

Speaking on their respective political party radio stations, they both described Malta’s role as a humanitarian one.

“We have consensus about foreign policy – the Prime Minister and I have independently declared that Malta should not be used as a military base,” Dr Muscat said on One Radio.

Malta should serve, as it had already done so far, as a humanitarian hub to provide and send help in this crucial moment. The country’s role was not a military one but it would also have to abide by the decisions taken by the United Nations Security Council, Dr Muscat said.

As French fighter jets took the first steps to enforce UN Resolution 1973 on Saturday, aiming to establish a no-fly zone and protect civilians, the Maltese government was criticised by some quarters for barring military aircraft from using Malta International Airport to launch attacks against Libya.

But Dr Muscat called for “prudence”, pointing out that one must keep in mind Malta’s geographic location, its size and historic mission. “Prudence requires that less is said.”

In fact, he refrained from commenting about the possible effects the uprisings would have on the Maltese economy, especially because of the local investment and Maltese who worked there.” While the State should not act as Big Brother to businesses and employees, they should not be brushed off,” was all he said.

The country’s pivotal role in providing humanitarian aid to evacuate foreigners could not be forgotten by other EU countries. “I expect this same solidarity to be shown by other European countries if there is another influx of immigration from other countries – it will be a crucial test for European solidarity,” he said.

The national interest and safety of Maltese families should be at the forefront. “The way we have acted so far – prudently – should remain so in the coming days,” Dr Muscat said.

This call was echoed by Dr Gonzi who called on everyone to be prudent in what was said and written so that the best decisions could be taken in the country’s best interests.

Speaking in a phone interview on Radio 101, Dr Gonzi said he had cancelled yesterday’s weekly political meeting to hold a meeting at Castille in light of the “serious situation”.

Dr Gonzi said he made it clear to Libyan Prime Minister Baghdadi Mahmoud in a phone call on Friday that a ceasefire was never going to be credible unless it was accompanied by the total withdrawal of government forces.

“When the news emerged that Malta was being asked to monitor and implement a ceasefire, the government had not received such an invitation and we had denied this,” he said.

Then, later that day, Libyan Foreign Minister Moussa Koussa said Libya wanted Malta, Turkey, Germany and China to monitor its ceasefire. But this was not going to happen unless specifically requested by the UN council, Dr Gonzi said.

“We will never allow Malta to be used as a military base unless there are special reasons for it to be used so. We took a position with the UN Security Council – I have the interest of my people first and foremost,” he said.

The government has cited the neutrality clause in the Constitution, which makes it clear that no foreign military base will be permitted on Maltese territory and that no military facilities in Malta may be used by any foreign forces.

Malta only had one airport, a “national asset”, which could not be endangered. Also, there was a military airport in Sicily “a few seconds away” that could be used, Dr Gonzi said.

“Our position is simple and reasonable and doesn’t obstruct the UN security council’s decision,” he said.

However, providing humanitarian assistance was something that Malta did without any UN resolution because these were the country’s values.

He also pointed out that he had been among the first to condemn the violence in Libya and that the end of the reign of Muammar Gaddafi was “inevitable”.

It had also been of great significance that Arab leaders strongly condemned his actions and requested the no-fly zone when they met other leaders at the recent Paris summit that gave the go-ahead for military intervention in Libya.

Dr Gonzi appealed to everyone, including businesses and employees who had jobs in Libya, not to give up. “I remain optimistic – we managed to overcome all types of challenges... we will get through this difficult moment.”


traducción:

Los líderes están de acuerdo sobre la necesidad de la prudencia

El primer ministro Lawrence Gonzi, y líder de la oposición Joseph Muscat tomó ayer una posición común sobre la necesidad de prudencia en el actual levantamiento de Libia mientras se mantiene la seguridad nacional como la principal prioridad del país.

Hablando en sus respectivas estaciones de radio de los partidos políticos, que tanto se describe el papel de Malta como humanitario.

"Tenemos un consenso sobre la política exterior - el Primer Ministro y yo hemos declarado independiente de que Malta no debe ser utilizado como una base militar", dijo el doctor Muscat en una radio.

Malta debería servir, como ya lo había hecho hasta ahora, como un centro humanitario para proporcionar y enviar ayuda en este momento crucial. El papel del país no fue un militar, sino que también tendría que someterse a las decisiones adoptadas por el Consejo de Seguridad de las Naciones Unidas, el Dr. Muscat dijo.

Como aviones de combate franceses dieron los primeros pasos para hacer cumplir la Resolución 1973 el sábado, con el objetivo de establecer una zona de exclusión aérea y proteger a los civiles, el Gobierno de Malta ha sido criticada por algunos sectores de restricción del uso de aviones militares aeropuerto internacional de Malta para lanzar ataques contra Libia .

Pero el doctor Muscat pidió "prudencia", señalando que hay que tener en cuenta la ubicación geográfica de Malta, su tamaño y su misión histórica. "La prudencia exige que menos se dice."

De hecho, se abstuvo de comentar sobre los posibles efectos de los levantamientos tendría en la economía maltesa, sobre todo debido a la inversión local y de Malta que trabajaban allí. "Si bien el Estado no debe actuar como el Big Brother a las empresas y los empleados, no deben se sacudió ", fue todo lo que dijo.

papel fundamental del país en la prestación de ayuda humanitaria a evacuar a los extranjeros no pueden ser olvidados por los países de la UE. "Espero que esta misma solidaridad que se muestra por otros países europeos si hay otra entrada de la inmigración procedente de otros países - que será una prueba crucial para la solidaridad europea", dijo.

El interés nacional y la seguridad de las familias maltesas deben estar a la vanguardia. "La forma en que han actuado hasta ahora - con prudencia - así debe seguir siendo en los próximos días", dijo el doctor Muscat.

La presente convocatoria se hizo eco por el Dr. Gonzi que llamó a todos a ser prudentes en lo que fue dicho y escrito de manera que las mejores decisiones que podrían tomarse en el mejor de los intereses del país.

Hablando en una entrevista telefónica en Radio 101, el Dr. Gonzi dijo que había cancelado ayer la reunión semanal de política para sostener una reunión en Castilla a la luz de la "grave situación".

Dr Gonzi dijo que dejó en claro que el primer ministro libio Baghdadi Mahmud en una llamada telefónica el viernes que un alto el fuego nunca iba a ser creíble a menos que fuera acompañada de la retirada total de las fuerzas del gobierno.

"Cuando surgió la noticia de que Malta se pide para supervisar y aplicar un alto el fuego, el gobierno no había recibido tal invitación y que había negado esto", dijo.

Luego, ese mismo día, el canciller de Libia, dijo Moussa Koussa Libia quería Malta, Turquía, Alemania y China para supervisar el alto el fuego. Pero esto no iba a suceder a menos que se solicite el Consejo de la ONU, el Dr Gonzi dijo.

"Nunca permitiremos Malta para utilizarlo como base militar a menos que existan razones especiales para que pueda ser utilizado para. Hemos tomado una posición con el Consejo de Seguridad de la ONU - que tienen el interés de mi pueblo, ante todo, "dijo.

El gobierno ha citado a la cláusula de neutralidad en la Constitución, que deja claro que ninguna base militar extranjera se permitirá en el territorio de Malta y que no hay instalaciones militares en Malta puede ser utilizado por todas las fuerzas extranjeras.

Malta sólo había un aeropuerto, un "bien nacional", que no podía estar en peligro. Además, hubo un aeropuerto militar en Sicilia "unos segundos de distancia" que podría ser utilizado, el Dr Gonzi dijo.

"Nuestra posición es simple y razonable y que no dificulte la decisión del Consejo de Seguridad de Naciones Unidas", dijo.

Sin embargo, la prestación de asistencia humanitaria era algo que Malta hizo sin ninguna resolución de la ONU debido a que estos fueron los valores del país.

También señaló que había sido uno de los primeros en condenar la violencia en Libia y que el fin del reinado de Muammar Gaddafi era "inevitable".

Había sido también de gran importancia que los líderes árabes condenó enérgicamente sus acciones y pidió a la zona de exclusión aérea cuando se reunieron los líderes de otros en la reciente cumbre de París que le dio el visto bueno para la intervención militar en Libia.

Dr Gonzi hizo un llamamiento a todos, incluyendo a las empresas y los empleados que trabajaban en Libia, no darse por vencidos. "Sigo siendo optimista - hemos logrado superar todo tipo de desafíos ... nos pondremos en contacto a través de este difícil momento

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Russia not to participate in no-fly zone operations in Libya - Medvedev

Russia will not participate in any operations in regard to the no-fly zone in Libya, Russian President Dmitry Medvedev said on Monday.

"We will not participate in any of the no-fly zone operations [in Libya], we will not send any troops, if, God forbid, this operation goes on the ground, which I cannot rule out," the president said.

Medvedev also said that the international community should consolidate their efforts to end the conflict in Libya through negotiations.

The situation in Libya was caused by the crimes made by the country's leadership against its own people, Medvedev said.

"Everything that is happening in Libya was caused by the outrageous behavior of the Libyan leadership and the crimes that were committed against its own people. This should not be forgotten, all the rest is the consequence," he said.

Medvedev said that it is inadmissible to compare the UN resolution on Libya with a medieval crusade call.

Russian Prime Minister Vladimir Putin earlier on Monday likened the UN Security Council resolution on Libya to a medieval crusade call.

In response to Putin's comments, Medvedev said the comparison was "inadmissible."

"It is absolutely inexcusable to use expressions that in effect lead to a clash of civilizations - such as 'crusades,' and so on - that is unacceptable," Medvedev said.

Otherwise "everything could end up in far worse shape than it is now," he warned. "It is important to remember this."

In a rare faceoff with Putin, Medvedev said he stood by Moscow's decision not to veto the UN Security Council resolution on Libya.

"Russia did not exercise [the veto power] for one reason: I do not consider this resolution to be wrong. Moreover, I believe that this resolution generally reflects our understanding of what is going on in Libya," Medvedev said.

Russia abstained from a UN Security Council resolution adopted on Thursday imposing a no-fly zone over Libya and measures to protect civilians from leader Muammar Gaddafi's forces.



GORKI (Moscow Region), March 21 (RIA Novosti)


traducción:

Rusia no participará en ninguna operación en lo que respecta a la zona de exclusión aérea en Libia, el presidente ruso Dmitry Medvedev dijo el lunes.

"No vamos a participar en cualquiera de las de prohibición de vuelos operaciones de la zona [en Libia], no vamos a enviar tropas, si, Dios no lo quiera, esta operación va en el suelo, que no se puede descartar", dijo el presidente.

Medvedev también dijo que la comunidad internacional debe consolidar sus esfuerzos para poner fin al conflicto en Libia a través de negociaciones.

La situación en Libia fue causado por los delitos cometidos por los dirigentes del país contra su propio pueblo, dijo Medvedev.

"Todo lo que está sucediendo en Libia fue causado por el comportamiento escandaloso de los dirigentes libios y los crímenes que se cometieron contra su propio pueblo. Esto no se debe olvidar, todo el resto es la consecuencia", dijo.

Medvedev dijo que es inadmisible comparar la resolución de la ONU a Libia con una llamada cruzada medieval.

El primer ministro ruso Vladimir Putin el lunes temprano comparó la resolución del Consejo de Seguridad de la ONU a Libia que una llamada cruzada medieval.

En respuesta a los comentarios de Putin, Medvedev dijo que la comparación era "inadmisible".

"Es absolutamente inexcusable de utilizar expresiones que se traduzcan en realidad en un choque de civilizaciones - tales como" cruzadas ", y así sucesivamente - que es inaceptable", dijo Medvedev.

De lo contrario "todo lo que podría terminar en un estado mucho peor de lo que es ahora", advirtió. "Es importante recordar esto."

En un faceoff raras con Putin, Medvedev dijo que él estaba junto a la decisión de Moscú de no vetar la resolución del Consejo de Seguridad de la ONU contra Libia.

"Rusia no hizo uso de [el poder de veto] por una razón:. No creo que la presente resolución a un error Por otra parte, creo que esta resolución general, refleja nuestra comprensión de lo que está pasando en Libia", dijo Medvedev.

Rusia se abstuvo de una resolución del Consejo de Seguridad de la ONU adoptó el jueves se establece una zona de exclusión aérea sobre Libia y las medidas para proteger a los civiles de las fuerzas del líder Muammar Gaddafi.

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Spanish fighter jets join Libya mission

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Three Spanish warplanes on Monday took part in the Western-led Operation Odyssey Dawn to enforce a no-fly zone in Libya, Italian media reported citing undisclosed military sources.

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Spanish Prime Minister Jose Luis Rodriguez Zapatero said earlier in the day Spain would contribute four F-18 fighter jets to carry out air patrol missions and also send an F-100 frigate and a submarine for maritime surveillance to help impose an international arms embargo on the Muammar Gaddafi regime.

"The Libyan regime has not complied with the UN resolution, but the opportunity remains for them to do so immediately," he said.

Operation Odyssey Dawn was launched on Saturday to enforce a UN Security Council resolution imposing a no-fly zone over Libya, as well as to stop Muammar Gaddafi's forces from bombing civilians.

Spain is part of the coalition, along with Italy, Belgium, Denmark, Qatar and Canada. On Sunday, British Defense Secretary Liam Fox called for NATO to take over Odyssey Dawn.

Italian Foreign Minister Franco Frattini backed the idea on Monday, suggesting that NATO should take over the command of the military operation against Libya.

However, a consensus is hampered by Turkey, which is opposed to armed intervention, and its position shared by Germany, DPA reported.

France is another impediment, arguing that the Western military alliance has "a bad reputation" in the Arab world and could antagonize public opinion.

Libyan television has reported that at least 50 civilians have been killed and over 150 wounded in the strikes and that many health and education facilities have been destroyed.

ROME/MADRID, March 21 (RIA Novosti)


traducción:

aviones de combate español unirse a la misión de Libia

Tres aviones de guerra español el lunes participó en la Odisea Operación occidental liderada por Alba para hacer cumplir una zona de exclusión aérea en Libia, informaron medios italianos citando fuentes militares no divulgada.

El primer ministro español José Luis Rodríguez Zapatero, dijo esta mañana que España contribuirá cuatro F-18 aviones de combate para llevar a cabo misiones de patrulla aérea y también enviar una fragata F-100 y un submarino de vigilancia marítima para ayudar a imponer un embargo internacional de armas en la Muammar Gaddafi régimen.

"El régimen libio no ha cumplido con la resolución de la ONU, pero la oportunidad que les queda para hacerlo de inmediato", dijo.

Operación Amanecer Odyssey fue lanzada el sábado para hacer cumplir una resolución del Consejo de Seguridad de la ONU se establece una zona de exclusión aérea sobre Libia, así como para detener las fuerzas de Muammar Gaddafi de bombardeo de civiles.

España forma parte de la coalición, junto con Italia, Bélgica, Dinamarca, Qatar y Canadá. El domingo, el secretario de Defensa británico Liam Fox llama a la OTAN para hacerse cargo de Aurora Odisea.

El canciller italiano, Franco Frattini, respaldó la idea de el lunes, lo que sugiere que la OTAN debe asumir el mando de la operación militar contra Libia.

Sin embargo, el consenso se ve obstaculizada por Turquía, que se opone a la intervención armada, y su posición compartida por Alemania, informó DPA.

Francia es otro impedimento, con el argumento de que la alianza militar occidental tiene "mala fama" en el mundo árabe y podría antagonizar la opinión pública.

televisión libia ha informado de que al menos 50 civiles han muerto y más de 150 heridos en los ataques y que la salud y muchos centros de enseñanza han sido destruidas.

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Qatar fighter jets expected at Greek base

ATHENS, March 21 (Reuters) - Greece expects four fighter aircraft from Qatar to land at a military base on the island of Crete on Monday or Tuesday, a Defence Ministry official told Reuters.
"We are expecting four Mirage jets from Qatar at the Souda base in Crete today or tomorrow. We were asked to facilitate them," said the official, who declined to be named.

The official would not say what their mission would be but Western officials have said that Qatari aircraft would join the operation enforcing a no fly zone over Libya. (Reporting by Dina Kyriakidou; Writing by Ingrid Melander)


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Sweden's house backs Libya involvement

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The Swedish government can count on the broad support in parliament to send Jas Gripen aircraft to assist the UN-backed Libyan operation, with only the Sweden Democrats expressing a dissenting opinion.

The last Swedish fighter aircraft saw action was almost 50 years ago.

It is reported that NATO may soon approach Sweden with to participate in the international effort against the Libyan regime. The defence alliance however spent the day discussing which nation was best equipped to lead the operation.

"We must wait and see what NATO is up to. This is of significance," foreign minister Carl Bildt said.

If NATO is unable to agree Bildt has not ruled out Sweden being able to take part in an operation led by a group of countries, including France, the United States and Britain, although Sweden would be in unfamiliar position.

The first few days of the air operation against the rule of Muammar Qaddafi have been led by a coalition led by France, Britain and the US. France and Turkey are said to be opposed to NATO taking over the operation.

For Sweden it would be easier to take part within a NATO-led effort, despite not being a formal member of the alliance as the military is familiar with procedures following previous cooperation.

Swedish participation would require a swift decision in parliament and according to a review of the positions of parliamentary parties, a government proposition would receive the broad support of the Riksdag.

The Social Democrats have expressed their firm support for a Swedish contribution to the operation.

"For me, it is irrelevant if the request comes from France, the United Nations or from NATO. The UN has called for the mission," said the party's foreign policy spokesperson Urban Ahlin.

Left Party leader Lars Ohly said that he was cautiously positive to sending the Jas Gripen fighter into combat.

The Sweden Democrats, who currently hold 19 votes in parliament, expressed their opposition to a Swedish contribution to the military effort preferring instead to spend the money on measures to address a feared refugee crisis.

The last time Swedish fighter aircraft participated in battle was almost 50 years ago, when J 29 "Flying Barrel" planes fought in the Congo in the early 60's.

The Swedish Armed Forces have informed the government that it can send up to eight Jas Gripen planes to Libya.

The aircraft form part of the Nordic battle group, the most well-trained air force unit in Sweden, and fully compatible with NATO.

According to Anders Silwer at the armed forces the unit could be deployed to the combat zone - for example at air bases in Sicily and Crete - "days" after a political decision.

TT/The Local/pvs ([email protected])


traducción:

La Casa de Suecia apoya la participación en Libia

El gobierno sueco puede contar con el amplio apoyo en el parlamento para enviar aviones Jas Gripen para contribuir a la Libia respaldado por la ONU, con sólo los Demócratas de Suecia expresar una opinión disidente.

El último avión de combate sueco vio acción fue hace casi 50 años.

Se ha informado de que la OTAN pronto podrá dirigirse a Suecia para participar en el esfuerzo internacional contra el régimen libio. La alianza de defensa sin embargo, pasó el día discutiendo qué país estaba mejor equipado para dirigir la operación.

"Debemos esperar y ver lo que la OTAN está haciendo. Esto tiene un significado," ministro de Relaciones Exteriores Carl Bildt dijo.

Si la OTAN no es capaz de llegar a un acuerdo Bildt no ha descartado Suecia poder participar en una operación llevada a cabo por un grupo de países, entre ellos Francia, Estados Unidos y Gran Bretaña, Suecia, aunque sería en la posición poco familiar.

Los primeros días de la operación aérea contra el Estado de Muamar Gadafi ha sido dirigido por una coalición liderada por Francia, Gran Bretaña y los EE.UU.. Francia y Turquía se dice que se opone a la OTAN hacerse cargo de la operación.

Para Suecia sería más fácil para tomar parte en un esfuerzo de la OTAN, a pesar de no ser un miembro formal de la alianza que el ejército está familiarizado con los procedimientos siguientes cooperación anterior.

participación sueca requeriría una decisión rápida en el parlamento y de acuerdo con una revisión de las posiciones de los partidos parlamentarios, una proposición del gobierno recibiría el amplio apoyo del Riksdag.

Los socialdemócratas han expresado su firme apoyo a una contribución de Suecia a la operación.

"Para mí, es irrelevante si la solicitud proviene de Francia, las Naciones Unidas o de la OTAN. La ONU ha llamado para la misión", dijo que el partido de la política exterior portavoz de Urban Ahlin.

El líder del Partido Izquierda, Lars Ohly dijo que era cautelosamente positiva para el envío de la caza Jas Gripen en combate.

Los Demócratas de Suecia, que actualmente tienen 19 votos en el Parlamento, expresó su oposición a una contribución de Suecia con el esfuerzo militar sino que prefiere gastar el dinero en medidas para hacer frente a una crisis de refugiados se temía.

El avión de combate sueco última vez que participó en la batalla de hace casi 50 años, cuando J 29 "Flying barril" aviones combatieron en el Congo a principios de los años 60.

Las Fuerzas Armadas suecas han informado al gobierno que puede enviar hasta ocho aviones Jas Gripen a Libia.

Estos equipos forman parte del grupo de batalla de los países nórdicos, la unidad de la fuerza aérea más bien entrenados en Suecia, y es totalmente compatible con la OTAN.

Según Anders Silwer en las fuerzas armadas puede ser la unidad desplegada en la zona de combate - por ejemplo, en las bases aéreas en Sicilia y Creta - "días" después de una decisión política.

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U.S. Air Force aircraft strike Libya

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RAMSTEIN AIR BASE, Germany (AFNS) - U.S. Air Force B-2 Spirits, F-15E Strike Eagles and F-16CJ Fighting Falcons launched during the early hours of March 20 in support of Operation Odyssey Dawn to enforce U.N. Security Council Resolution 1973, which is centered on protecting Libyan citizens from any further harm from Libyan leader Moammar Gadhafi's regime.

Following the initial launch of Tomahawk missiles, three U.S. Air Force B-2 Spirit aircraft from Whiteman Air Force Base, Mo., led strikes on a variety of strategic targets over Libya. U.S. fighter aircraft created airspace where no enemy forces could advance on Libyan opposition troops.

"It was a spectacular display of Airmenship watching this coalition come together the way it did to execute the first air strikes on behalf of the Libyan people," said Maj. Gen. Margaret H. Woodward, Operation Odyssey Dawn Joint Force Air Component Commander. "Our bombers and fighters performed magnificently and we are fully behind protecting the innocent Libyan citizens while ensuring the safety of coalition aircraft."

Joint Task Force Odyssey Dawn is the U.S. Africa Command task force established to provide operational and tactical command and control of U.S. military forces supporting the international response to the unrest in Libya and enforcement of United Nations Security Council Resolution 1973. UNSCR 1973 authorizes all necessary measures to protect civilians in Libya under threat of attack by Qadhafi regime forces. JTF Odyssey Dawn is commanded by U.S. Navy Admiral Samuel J. Locklear, III.

(Courtesy of Joint Force Air Component Command Odyssey Dawn Public Affairs)


traducción:

Aviones de la Fuerza Aérea de EE.UU. atacan Libia

Base Aérea Ramstein, Alemania (AFNS) - Fuerza Aérea de EE.UU. Licores B-2, F-15E Strike Eagles y Combate a la F-16CJ Falcons en marcha durante las primeras horas del 20 de marzo en apoyo de la Odisea de la Operación Amanecer para hacer cumplir la Resolución 1973, que se centra en la protección de los ciudadanos libios de cualquier daño adicional del régimen líder libio Muammar Gadafi.

Tras el lanzamiento inicial de los misiles Tomahawk, tres de la Fuerza Aérea de los EE.UU. B-2 Spirit aviones de la Base Aérea de Whiteman, Missouri, dirigido ataques contra una variedad de objetivos estratégicos en Libia. aviones de combate EE.UU. creó el espacio aéreo en las fuerzas enemigas no pudo avanzar a las tropas la oposición libia.

"Fue una exhibición espectacular de Airmenship viendo esta coalición se unen la manera que lo hizo para ejecutar los ataques aéreos por primera vez en nombre del pueblo libio", dijo el mayor general Margaret H. Woodward, Odisea Operación Amanecer Conjunto de las Fuerzas Comandante del Componente Aéreo. "Nuestros bombarderos y cazas realizó magníficamente y estamos completamente detrás de la protección de los ciudadanos libios inocentes al tiempo que garantiza la seguridad de los aviones de la coalición."

Fuerza de Tarea Conjunta Odyssey Dawn es los EE.UU. Comando África grupo de trabajo establecido para proporcionar el mando operativo y táctico y el control de las fuerzas militares de EE.UU. apoyar la respuesta internacional a los disturbios en Libia y la ejecución de las Naciones Unidas la Resolución 1973. Resolución 1973 autoriza a todas las medidas necesarias para proteger a los civiles en Libia bajo la amenaza de ataque por fuerzas del régimen Gadafi. JTF Odyssey Dawn está al mando de Marina de los EE.UU. almirante Samuel J. Locklear, III.

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