Plan de paz para Palestina

Fuerzas Armadas y conflictos de la zona, desde Marruecos hasta Iran. Israel y el Mundo Árabe. El Problema Palestino. La Guerra de Irak. La primavera árabe.
MedalOfHorror
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Mensaje por MedalOfHorror »

ZULU 031 escribió:¿Buscando el enfrentamiento por parte palestina?


no creo...

http://periodismohumano.com/destacado/l ... iempo.html

...no coment...


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ZULU 031
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Mensaje por ZULU 031 »

NO.

Pues invadiendo otro país, no creo, que sea paz, amor y flores y como comenta Yorktown, Siria con la que tiene....


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Mensaje por Experten »

El reconocer a Palestina como un Estado sería el ejercicio más ridículo y simplón que pudiera presentarse ahora, cada país que reconoce a Palestina reconoce a un territorio sin ley, incapaz de hacer lo más mínimo por poner un poco de orden institucional, y esto, no puede ser, y jamás podrá ser, simplemente porque está mal, si se mantiene este planteamiento que raya en la estupidez, es condenar a los Palestinos a una confrontación con todos, que podría llevar a otra catástrofe.

Para poner un agenda de 3 puntos, hay que aclarar que el Estado Palestino solo podrá presentarse como algo viable si:

-Se desmovilizan y desarman los grupos paramilitares Palestinos que son parte de Hamas, Fatah y otros cuantos.
-Se cree un órgano judicial e imparcial, con capacidad de atender los cientos de problemas sociales a los que se enfrenta día y noche el territorio bandolero que es Gaza.
-Se rechace la intervención de países que nada tienen que ver en la situación como Irán o Siria, y se deje en claro que el Estado Palestino solo se establecerá respetando expresa y oportunamente a sus vecinos israelíes y se quite de la agenda el rechazo al reconocimiento del Estado de Israel.

Si estas condiciones, por lo menos, no se cumplen y suena imposible que así suceda, el apoyar a un Estado Palestino será la peor idiotez que puede hacer un gobierno extrangero. No es posible que se piense en la institución de un estado, que como todos sabemos, los Palestinos tienen todo el derecho de formar, sin que exista un orden mínimo para generar una condición de Estabilidad que se requieren.


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Tom_of_Finland
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Mensaje por Tom_of_Finland »

Egipto abrirá paso fronterizo con Gaza de forma permanente

Con la medida que entra en vigor de este sábado 28 de mayo limita el bloqueo israelí

Afp
Publicado: 25/05/2011 18:02



El Cairo. Egipto abrirá el paso fronterizo con Gaza de forma permanente a partir del sábado, con el fin de limitar el bloqueo israelí de este territorio palestino controlado por los islamistas de Hamas, indicó el miércoles la agencia oficial egipcia MENA.

Las autoridades egipcias abrirán el paso de Rafah de “las 9H00 a las 17H00 (locales) todos los días, salvo los viernes y feriados”, a partir del 28 de mayo, indicó MENA.

El paso de Rafah es el único cruce fronterizo de Gaza que no controla Israel. El Estado israelí mantiene un estricto bloqueo de Gaza.

Esta medida seguramente irritará a las autoridades israelíes, que ya habían mostrado su inquietud tras la decisión de Egipto de abrir asiduamente el paso.

“Las mujeres palestinas de cualquier edad quedarán exentas de visado, al igual que los hombres menores de 18 años y los mayores de 40”, precisó la agencia. La exención también se aplicará a los palestinos que quieran estudiar en Egipto siempre que demuestren haber sido aceptados por una universidad egipcia.

“La apertura del paso forma parte de los esfuerzos egipcios por poner fin a las divisiones entre palestinos y a ayudar a la reconciliación nacional”, según MENA.

Pese a precedentes levantamientos de las restricciones, los palestinos de Gaza continuaban teniendo que coordinar sus entradas en Egipto con los servicios de seguridad o probar que necesitaban ayuda humanitaria.

El 29 de abril, dos días después de que Egipto apadrinara un acuerdo de reconciliación entre los hermanos enemigos palestinos Hamas y Fatah, el ministro de Relaciones Extranjeras egipcio, Nabil al Arabi, anunció que su país se disponía a abrir permanentemente su frontera con Gaza.

Al Arabi destacó que su país no aceptaría más que el paso de Rafah fuese bloqueado y calificó de “vergonzoso” el mantenerlo cerrado.

Después de que el presidente egipcio Hosni Mubarak cediese el poder ante la presión popular el 11 de febrero, las nuevas autoridades egipcias han levantado la presión en el paso de Rafah, que hasta entonces sólo se habría unos días al mes y siempre por cuestiones humanitarias.

El régimen del depuesto Mubarak era acusado con frecuencia de complicidad con el bloqueo israelí por su rechazo a mantener el terminal abierto, una decisión que el régimen justificaba con la lucha contra el tráfico de todo tipo de mercancías con el territorio palestino.

Numerosos túneles se excavaron bajo la frontera entre Egipto y Gaza para poder transportar todo tipo de mercancías, incluidas las armas.

El bloqueo fue impuesto por Israel en junio de 2006 tras el secuestro de un soldado hebreo y se reforzó después de que Hamas tomara el control de la franja en junio de 2007.

Debido a las intensas presiones internacionales tras la muerte de nueve militantes turcos el 31 de mayo de 2010 en el asalto de la marina israelí a una flotilla humanitaria que se dirigía a Gaza, Israel suavizó la medida, pero mantuvo un bloqueo marítimo estricto y la prohibición de las exportaciones.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Con motivo del aniversario de la Guerra de los Seis Días el Profesor Michael Oren escribe una breve nota para Foreign Policy:

http://www.foreignpolicy.com/articles/2 ... ?page=full

El Profesor Oren es autor de lo que es posiblemente el mejor libro escrito sobre el tema - "Six Days of War: June 1967 and the Making of the Modern Middle East". Extraordinario y lectura obligada para los interesados en el tema.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Conmemorando el Farhud:

Recounting ‘Farhud’ that ended 2,400 years of Iraqi Jewry

By SARAH EHRLICH
06/06/2011 23:43

Every year before Shavuot, thousands of Jews of Baghdadi origin commemorate 1941 Nazi-led pogrom during which 700 Jews were murdered.

Each Shavuot, thousands of Jews from Baghdad remember the traumatic day when 2,400 years of Jewish life in Babylon came to an end.

Exactly 70 years ago, on the eve of Shavuot, some 700 Jews in the city were murdered in a Nazi-led pogrom known as the Farhud (“violent dispossession” in Arabic). Inspired by Kristallnacht, it marked the end of one of the oldest Jewish communities in the Diaspora and showed how far Hitler’s hatred of the Jews spread during World War II.

The Jews of Iraq had been living peacefully in Baghdad since the Babylonian era. By 1941, they numbered around 150,000, making up over a third of the population.

Prof. Heskel Haddad, a practicing eye surgeon in Manhattan, was 11 years old at the time and recounts a happy and secure early childhood.

“We had many Jewish and Arab Muslim neighbors, but we didn’t call them Arabs; we called them Muslims,” he recalls. “We were very friendly with them, and actually we felt Iraqi. We never felt in any danger. I used to talk to Muslims in the street. At the end of Pessah, they used to come to our homes and bring us a lot of bread and cakes.

We used to go to their houses also on their holidays. In a way, I was Jewish in religion, but I felt very much Iraqi. I loved Iraq and I loved the people, whether Muslim or Jew.”

The monarchy in Iraq, installed by the British, had been overthrown by the lawyer Rashid Ali al-Gaylani in April 1941, in a violent coup one month before the Farhud. Rashid Ali had strong links to the Nazi Party and the grand mufti, a close ally of Hitler. Rashid Ali indoctrinated the country with Nazi propaganda; children in Iraqi schools were taught to praise Hitler and that Jews were a treacherous enemy, and Radio Berlin had regular broadcasts in Arabic. Supported by the Nazis, he aimed to rid Iraq of the British and to gain access to the huge oil reserves in Kirkuk. An order was issued to Iraq’s air force to destroy the British RAF base in Habbaniyeh, west of Baghdad. Although the RAF was only equipped with planes left over from World War I, the bombing campaign failed drastically, with Iraq’s inept air force shooting down several of its own planes. On May 30, Rashid Ali was forced to flee. With British ground troops advancing on Baghdad and no ruler, the Jewish community was left in a perilous position.


Two days later, on June 1, the observant Jewish community was preparing for Shavuot, oblivious to a huge mob of rampaging Muslims shouting, “Cutal al yehud!” (slaughter the Jews).

Salim Fattal, also 11 years old at the time, was living in the Jewish quarter of Tatran, the center of the terrifying violence, and his testimony gives a glimpse of the horror.

“We didn’t have the slightest clue of the coming massacre. Everything had been quiet that morning, so my two uncles Meir and Naim went with their partner Nahum and his five-year-old son Nissim to relax a bit and see their racehorses in a stable south of Baghdad. On their way back home, their minibus was attacked in Bab e-Sheikh by a huge mob of hooligans armed with knives and axes and even firearms. Rioters grabbed Meir and dragged him out of the bus and immediately stabbed him to death. Nahum sneaked out of the bus through the window to try and save him, but he disappeared beneath the mob and was never seen again. Meanwhile, the driver realized the danger for his passengers and he immediately sped off.”

THE NEWS of the Farhud quickly spread when Fattal’s shaken uncle returned home, but his family was completely unprepared for the violence that hit the city.

“We were hiding with all the children and women in the cellar listening to the whistling of bullets around our house. We had no weapons, and there were four men trying to defend 21 women and children with just some primitive sticks and knives. We knew that we couldn’t defend the house against these armed invaders. It was terrifying.”

With no organized resistance, many of the Jews who survived unscathed bribed Iraqi policemen to stand guard. Fattal’s mother found a policeman near their alley and approached him with a parcel of money. The policeman agreed to stay and protect them until midnight, and the family made sure he had plenty to eat and drink while he stood guard outside their house, also making sure he didn’t fall asleep.

But the violence worsened during the night, and the mob soon numbered in the tens of thousands, targeting every Jewish home in the city. The mufti had made this task simple by advising the chief rabbi to ask the still-trusting Jewish community to paint a red hamsa on the outside of their homes.

Fattal cries quietly as he remembers that night: “We could hear screams from our neighbors, which was a horrifying sound, a sound of agony. All of them all together started to shout and scream and it would last for two minutes or so, and then the sound died. Then the same sound would renew from other directions. Their voices transmitted the tragedy of Jews in our neighborhood, and I can remember it until this day, as these voices have never left me. They were so strong, so close and so clear.”

By the second day, Fattal could see from his balcony that the mob was attacking his neighbor Habas’s house. “We could see them right under our noses, and if they had decided to attack us then, no one could have stopped them, as it was very easy for the rioters to move from roof to roof. So we called our armed policeman from outside and begged him to assume control and fire a few bullets in the air to scare them away. Our policeman insisted on more payment, and my Uncle Na’im argued that they we had already paid him generously. But our policeman kept repeating, ‘How much will you pay?’ while our situation was getting more and more threatening by the minute.

“The policeman kept repeating, ‘One dinar per bullet,’ and Na’im kept saying back that one dinar was enough for 50 bullets and offered him a quarter of a dinar. Finally they agreed upon half a dinar per bullet. Had he refused, we would have taken his gun. The policeman fired two shots and paused, and then two more shots, until he saw the rioters move away.”

While the violence continued unabated, British troops were waiting on the outskirts of the city, forbidden to enter. British historian Tony Rocca, the author of Memories of Eden, explains that according to the archives in Kew, it appears that “Sir Kinahan Cornwallis, Britain’s ambassador in Baghdad, for reasons of his own, held our forces at bay in direct insubordination to express orders from Winston Churchill that they should take the city and secure its safety. While the Farhud raged, Cornwallis went back to his residence and played a game of bridge.”

By the second day of fighting, the mob’s violence had spread to such a degree that Muslim shops were also being looted, and a curfew was eventually called at 5 p.m. Remaining violators on the streets were shot, and a relative calm was soon restored.

Haddad learned that his cousin had been trying to save the life of a fellow Jew and been fatally stabbed in the back.

“I went to my uncle, and as soon as I opened the door, my uncle... was crying, his son was killed. It was very tragic because he was like an older brother to me,” he recounts.

“It felt like the destruction of the Temple, like on [Tisha Be’Av]. I felt the same way because... this city was our Temple. We were living there,” he goes on. “One third of the population of Baghdad were Jews. Baghdad was closed on Saturday, the whole government was closed on Saturday because Jews were the majority in the city. And yet here, I suddenly saw that this city was no longer our Temple. It was their Temple, and they can destroy it... It transformed me completely... From an Iraqi, loving Iraq, loving Muslims as Jews, I became fanatic Jewish, fanatic anti-Iraq.”

Despite the apparent calm in Baghdad, Jews were routinely imprisoned on trumped-up charges. Carrying Jewish prayer books was made illegal, and after the declaration of the birth of Israel in 1948, the situation became treacherous for Jews.

Morris Zebaida, who escaped to Israel illegally in December of that year with his two young sisters, describes the city he left: “We learned to live like mice. If we made any noise, we would be spat upon, beaten or thrown in prison on ridiculous made-up charges.”

WHEN THE State of Israel was created, life in Iraq became unbearable, with public hangings of prominent Jews that shocked the community to new depths. When the Iraqi government finally allowed to Jews to leave in 1950 on condition they forfeit their nationality and all their money and property, the entire community registered en masse, leaving only 2,000 Jews by 1952.

“We were the wealthiest Jewish community in the world,” says Haddad. “We were well-educated, cultured, and 85% were high school graduates, with hundreds of doctors among us. And in order to leave, we had to leave behind all our money, all our property and even our nationality. And that all happened because of the trauma of the Farhud. The Farhud was something that showed us we are not welcome in that country... We lived there for 2,400 years – before Islam, before the Arabs came there, but now it was no longer our home.”

Like many who lived through the Farhud, Haddad still has a love-hate relationship with Iraq, along with a remaining distrust of the British whose forces failed to prevent the massacre.

“I still love Iraqi cooking, I still love Iraqi music,” he says. “From one point, I don’t trust them, and from the other point, I feel I want to help them. I went to Iraq by the invitation of the Iraqi government to help to inspect all the eye departments... I saw the looting there. I said, ‘This is Farhud.’ They said, ‘Yes, this is Farhud – Muslim against Muslim’...

“Patients come from Iraq who are injured by explosions and... I treat them for free,” he adds. “I take them to the hospital and I operate on their eyes. And yet at the same time I have this feeling, distrust, that the Farhud created. It’s an emotional thing that you cannot eradicate that easily.”


http://www.jpost.com/Features/InThespot ... ?id=223975


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Vaya sorpresa... :mrgreen:

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-d ... t-1.367653

Report: Document reveals Nakba Day clashes planned by Syria government

In his blog on the website of the U.K.'s Daily Telegraph newspaper, Michael Weiss reveals official Syrian document describing the dispatch of 20 buses sent to infiltrate Israel's border with Syria on the day when Palestinians mourn the creation of Israel.


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Mensaje por Mauricio »



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Plan de paz para Palestina-2

Mensaje por Mauricio »

Como siempre certeros, oportunos y relevantes...

'UN says Syria allowed Naksa Day border crossings'


http://www.jpost.com/DiplomacyAndPoliti ... ?id=225060


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Mensaje por de guiner »

Hola a todos.

Al haber estado ausente del foro por un tiempo estoy un poco desconectado. He buscado por varios hilos y no he encontrado la noticia. No sabía donde poner este post y he elegido éste en el que se habla de paz.

Scuola Greca de Corfou, día del Pesaj. :cry:

Me han dicho que los incidentes se dieron también en Salónica, aunque no he encontrado noticias sobre ello.

Si no teníamos bastante...

PD: Perdón por este Off Topic pues no sucedió en Oriente Medio pero si que puede tener repercusiones.

Shalom.


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Mensaje por Zabopi »

¡hola! la destrución de las mezquitas y la reconstrucción del templo de Salomón es algo que los judíos ultra-ortodoxos llevan pidiendo desde el 67, pero muy poca gente les hace caso, además la explanada de las mezquitas es patrimonio de la humanidad y el gobierno israelí siempre ha aceptado esa condición, no como los talibanes.


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Mensaje por Experten »

Triple777 escribió:¿Qué pasaría si en Septiembre en la Asamblea Nacional de la ONU casi todas las naciones reconocen al Estado Palestinio, cómo influye en Israel, Su Gobierno?


Ojalá no sucediera, se estaría legitimando ante la comunidad internacional a un Estado sin infraestructura institucional, con lo cual se llevaría a su rotundo fracaso, ojalá, en algún momento, los Palestinos reflexiones y vean que este de verdad el Estado Palestino no puede fundarse en estas condiciones.

Lástima que estados en Sudamérica, África y obviamente casi todo el Medio Oriente, estén a favor de este plan, le estarán haciendo un daño horrible a los Palestinos.


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Mensaje por Zabopi »

¡hola! por desgracia para el pueblo palestino, los que menos quieren la creación del estado palestino son precisamente los que más dicen apoyarlo, en mi opinión, lo que se pretende es tener siempre la justificación del victimismo, es más facil decir que vivo mal por culpa de Israel que por mi propia culpa, el conseguir un objetivo significa el avanzar después del mismo y eso, muchos árabes radicales, no pueden o no se atreven a dar el paso.


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Mensaje por Mauricio »

Triple777 escribió:Será capaz el Gobierno actual de Israel de condicionar la entrada a las Mezquitas de Al-aqsa y la Roca; pues ya entraron por la fuerza con la policía en la primera en Junio?

Para mí el conflicto no tendrá retorno pacífico cuando la derecha más radical de Israel convenza al gobierno de clausurar las Mesquitas de Al-Aqsa y promueva la destrucción de la Roca para Reconstruir el Templo de Salomón a las antiguas medidas ...


No solamente el Gobierno de Israel no contempla "clausurar" las mezquitas en el Monte del Templo, sino que reconoce la autoridad del Waqf como legítimo custodio. De hecho, es ilegal para grupos organizados de Judíos subir al templo y rezar, agitar o en general acceder. Mas o menos como que en la Venezuela Bolivariana solamente se permita el acceso de Adecos y Colombianos a la casa natal de Bolívar.


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Mensaje por Mauricio »

120 años de conflicto destilados a su escencia:

http://www.jpost.com/DiplomacyAndPoliti ... ?id=229493

6 de cada 10 Palestinos rechazan la fórmula de los dos Estados. Solamente 34% acepatría una solución de este tipo. 66% dice que se puede aceptar una fórmula de dos Estados si eventualmente sirve para obtener un solo Estado Palestino. 72% dice que no hay ninguna historia Judía en Jerusalén. 73% apoya la carta de fundación de Hamas y su llamado a matar a los Judíos.

Blanco y en botella.


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