Fuerza Aérea de Israel

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ecuatoriano
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Mensaje por ecuatoriano »

Mauricio escribió:Los Re'em no son RC-135, sino B-707. No son iguales - los primeros tienen una sección de fuselaje más estrecha y se construyeron específicamente para misiones no comerciales.

Tampoco esta claro que sean solamente cuatro los aparatos de reconocimiento basados en B-707. Por ejemplo, uno de los tanqueros que recientemete repostó a los F-16 que participaron en Maple Flag tenía al menos dos docenas de antenas y protuberancias del fuselaje, lo que sugiere que cada plataforma Re'em puede tener varias misiones - algunas tan disímiles como repostaje en vuelo y ELINT.


Mauricio

Donde te habias metido???, que gusto volver a leerte :D


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Mudanza reciente, gasté los cuatro centavos que tenía a mi nombre en muebles para el apartamento y no he tenido la platita extra para conectar Internerd.

Ufff... qué falta me hace el foro... :(


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reytuerto
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Mensaje por reytuerto »

Mauricio! Que alegría volver a leerte. Espero que ya hayas colgado el chinchorro para la siesta... si es que las obligaciones laborales y foreras :wink: te dejan tiempo para eso. Un abrazo.
PS: Vemos que estás progresando. Antes hablabas de "tus dos centavos", ahora son 4 !crecimiento geométrico!


La verdad nos hara libres
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pit
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Mensaje por pit »

Bienvenido a casa amigote

:beer::beer::beer::beer:

Espero que todos los inconvenientes puedas resolverlos satisfactoriamente y regreses con nosotros!!

Si no... te apuesto a que cierta motocicleta se puede vender por unos cuantos $$ ;)

Aún cuando creo que no la venderías :D


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

pit escribió:Si no... te apuesto a que cierta motocicleta se puede vender por unos cuantos $$ ;)


Je-je... la motocicleta es justamente parte del problema...

Desde hace un año que he tenido como "proyecto" una restauración completa, pero no a condición original. El plan era convertirla en algo estéticamente más clásico, a lo Steve McQueen en los '60s pero con la fiabilidad de una máquina Japonesa.

Pues bien, un día, hace no mucho, el cable del clutch se rompió. Dado que ya iba a tener que mandarla al taller, de una vez hice el esfuerzo de poner en marcha el proyecto entero.

Compre suspensión nueva. Las piezas que he ido coleccionando a través del año pasado van a ser instaladas, incluyendo reemplazos originales de las cubiertas del clutch, del magneto, etc. Me encanta la pintura original de las primeras Suzuki GS de los '70s así que estoy pintando el tanque de gasolina en fiel reproducción de aquellas Suzuki de antaño. Conseguí también cubiertas originales para el chasis, que van a ser pintadas junto al tanque. Conseguí un sistema de escape usado del tipo megáfono tan famoso en los '80. Un poco de paciencia, unas esponjitas Scotch Brite y las mandé a cromar como si fueran nuevas. Lo mismo con la barra del asiento del pasajero.

Resultado final: una moto desarmada en tres docenas de partes y CERO platita para Internet. Pero cuando la termine de poner junta para fechas de mi cumpleaños... je-je... :mrgreen:

Les pondré fotos... :wink:


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elder
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G550

Mensaje por elder »

Hola a todos:

Leído en el Janes Defence Weekly 6 julio 2005:

Los G550 son 5: 3 en configuracion elint/comint y 2 en configuracion awacs.
Habla además de que reemplazarán y no complementarán la actual
flota de ec707.
La configuracion sema(elint/comint) estará equipada con el complejo aisis, y ambos modelos tendrán 15 horas de autonomía de vuelo.

Confirmado ya los aparatos a reacción, ¿alguien sabe cuáles son las capacidades y númeoro de los ec130 y rc212?

Muchas gracias.


shomer
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Re: G550

Mensaje por shomer »

elder escribió:Hola a todos:

Leído en el Janes Defence Weekly 6 julio 2005:

Los G550 son 5:


Yo creo que hay un error en el articulo de Janes, hasta donde yo se, se encargaron cuatro aparatos y hasta ahora ni se habla de hacer uso de las opciones por otros dos!

A propósito de ello, el primero de los Najshon llegado en junio ha tenido un accidente leve pero costoso, en estos momentos se encuentra en los talleres de IAI en el Aeropuerto Ben Gurion!

Salu2 :?


pit
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Mensaje por pit »

Mauricio escribió:
pit escribió:Si no... te apuesto a que cierta motocicleta se puede vender por unos cuantos $$ ;)


Je-je... la motocicleta es justamente parte del problema...

Desde hace un año que he tenido como "proyecto" una restauración completa, pero no a condición original. El plan era convertirla en algo estéticamente más clásico, a lo Steve McQueen en los '60s pero con la fiabilidad de una máquina Japonesa.

Pues bien, un día, hace no mucho, el cable del clutch se rompió. Dado que ya iba a tener que mandarla al taller, de una vez hice el esfuerzo de poner en marcha el proyecto entero.

Compre suspensión nueva. Las piezas que he ido coleccionando a través del año pasado van a ser instaladas, incluyendo reemplazos originales de las cubiertas del clutch, del magneto, etc. Me encanta la pintura original de las primeras Suzuki GS de los '70s así que estoy pintando el tanque de gasolina en fiel reproducción de aquellas Suzuki de antaño. Conseguí también cubiertas originales para el chasis, que van a ser pintadas junto al tanque. Conseguí un sistema de escape usado del tipo megáfono tan famoso en los '80. Un poco de paciencia, unas esponjitas Scotch Brite y las mandé a cromar como si fueran nuevas. Lo mismo con la barra del asiento del pasajero.

Resultado final: una moto desarmada en tres docenas de partes y CERO platita para Internet. Pero cuando la termine de poner junta para fechas de mi cumpleaños... je-je... :mrgreen:

Les pondré fotos... :wink:


Mauricio, sorry por el off-topic...

Ya te pareces a los chicos esos americanos que hacen motos por encargo :shock: ...

¿No saldría mas barato que te compres una Ducatti?...

No te olvides de las fotos ;).

P.S: ¿Que tal son objetivamete las Honda CBR?...


shomer
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Mensaje por shomer »

F-15's de la HHA durante las maniobras del 2003 con Mig-29's alemanes!

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Salu2


TOPOTAMALDER
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Mensaje por TOPOTAMALDER »

ayer me compre la revista soldiers y venia un reportaje sobre una exposicion de aviones y salia una foto de un prototipo de un avion de entrenamiento y combate lijero israeli a simple vista parece una mezcla de f5 y f18 ¿alguien sabe algo del prototipo?¿el sustituto natural del f5?


elder
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Mensaje por elder »

Supongo que sería el IAI Lavi, un caza basado en el F16, pensado en los 80 para sustituir al A4 Skyhawk y que los americanos hicieron fracasar para que no compitiera en ventas con el F16.
Los israelíes aprovecharon la aviónica e "influenció" a un caza chino, creo que el J10.

Un saludo.


flagon-d
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Mensaje por flagon-d »

salu2:
te refieres a este:



arie


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In the mid-70s a group of IAI (Israel Air Industries) engineers and IAF (Israeli Air Force) officers began a new project to develop an ultra modern Israeli fighter aircraft – a project that was to become a quantum leap for the IAI.

Designed to be the most advanced of its kind in the world by any standards, the Arie (Lion), would give the IAF a reliable option to the advanced US F-15 and F-16. Although it has never came through, the Arie became the cornerstone of another future and most ambitious project ever, an Israeli breakthrough to develop and produce the Lavi, the Israeli dream aircraft to outmatch the F-16.


Background

In response to the French embargo forced upon Israel after the Six-day war in 1967, a decision was made to strive for independence in the development of major weapons systems.

The commander of the IAF (1982-1987), Gen. Amos Lapidot: “The essence was to create a technological infrastructure to develop and manufacture weapons systems in the three major weapons systems platforms – tank, aircraft and ship. Behind that concept, were three basic rationales: First, Israel should not, and could not rely on foreign countries' so volatile foreign policies. Secondly, the Israeli air force always striving to develop and use new war tactics and strategies, was in constant need of new equipment to fulfill those operational objectives. Third, a national strategy to promote Israel 's and IAI's state-of-the-art technological accomplishments.


Development

In 1974, an IAI team was set up to begin the Arie project. As no government approval had yet been received to produce it, the program was codenamed “R&D project”. Ovadia Harrari, who would later become head of the Lavi program, was to lead that endeavor.

The IAI decided to develop the Arie based on the technological knowhow acquired from the Kfir project, particularly from the Kfir-Canard program – Its improved version. In fact, the first proposal which was put on hold by the air force, was to develop an aircraft to be be named “Super Kfir” – a regular Kfir whose original J79 engine was replaced by an F100 model, same as in earlier F-15/F-16s versions. That new engine would substantially increase the Super-Kfir's flying performance. However, due to the Air Force's strict specs requirements, a new draft was called for, inspite of the Kfir/Arie's visual similarities.

Over thirty different configurations were evaluated. The IAI tested several engine models, including the European RB-199, which powered the Tornado aircraft. Soon, the options were reduced to two. The F-100 single engine plane, or a twin-engine version.

The later, codenamed Light Weight Fighter-4 (LWF-4), was to be powered by two General-Electric F-404 engines as in the F-18. “Looking at the different designs of the Arie, one can notice that it is an extensively modified Kfir” explains Harrari ,“ the aircraft is visually different, but its roots are based on the Kfir”.

The new future fighter aircraft, which was now codenamed “Hadish” (innovative), could be described as a single seat light fighter, capable of reaching 2.4 Mach speed, a 75,000 ft altitude ceiling, with a 480 km combat radius. Armamment: 30-mm cal. gun and medium range air-to-air missiles. Avionics would include a radar, a helmet sight and an integral electronic warfare system. In addition, the aircraft would have low optical and radar signatures. Even the US F-15 and F-16 could not match these features at that time.

The outstanding factor: An air-to-air fighter, or an air-to-ground attack aircraft?

During its initial phases, the 1973 Yom-Kippur war broke out, and the Israeli air force focused its attention on the battle proven air-to-air configuration concept, as air power and air superiority consist basically of air-to-air combat missions. Therefore, about 90 percent of the “Hadish” capabilities would be directed for air-to-air combat.


Technologies and Avionics


The Arie had several technological breakthroughs. It was designed to be the first Israeli aircraft to deploy digital fly-by-wire flight control system (at that time, point technology). This fly-by-wire concept, permitted the engineers to design an aerodynamically non-stable platform. Hence, they could achieve a smaller and highly maneuverable aircraft.

In the air-to-air version, to cope with enemy intruder aircrafts, and keeping its air-superiority capabilities, the Arie would be equipped with advanced avionics and special ordnance systems: a highly sensitive Israeli Radar capable of acquiring low-altitude flying targets. Advanced electro-optical systems would enable the Arie to locate ground targets at night.

Another breakthrough, was the pilot's option to use his helmet mounted sight, easing his combat workload. In the mid-70's these systems were nearly nonexistent. For example, it would take another ten years for the helmet mounted sight to become operational in any type of combat aircraft.

The Arie's cockpit resembles to a great extent, that of the F-16's early versions. Besides the Head-up Display (HUD), a Monochromatic Display was mounted in the cockpit for Radar data display.

Pilot's view was close to 360º visibility– a life and death factor in air combats.

The Arie's ordnance would include a 30-mm improved Dapa cannon, assorted air-to-air missiles, iron bombs, and TV and Laser guided ordnance. Max. military load:7 tons.

Although that aircraft was not meant to be a stealth aircraft, some primitive stealth capabilities were studied to give it the option to strike heavily fortified missile zones. This objective was based on the lessons learned during and after the 1973 Yom-Kippur war, when Israeli fighters had to face a huge number of SAMs. The Arie would also be equipped with an advanced Electronic-Warfare system produced by Israel , giving that aircraft an early warning signal to lock on in enemy threats and jam them.

Studies were made to drastically reduce its radar signature, making it extremely difficult to be detected by enemy radar. For example, its bomb load was to be stowed inside a conformal ventral capsule, to reduce its radar cross section.


A Paper's Lion

According to the program timetable, the Arie's initial development phase should be completed by mid 1979. Until then, the IAI would have to complete flight test, select and define all the contractors.

By year's end, an initial test flight was scheduled for the first of three prototypes.

In mid 1980, 10 pre-production aircrafts should be completed, with regular production to begin in the following two years. The Air Force should be receiving the first production Arie by the end of 1983. Delivery of 100 aircrafts would be completed by the end of 1985.

Meanwhile, the IAF was leaning towards the US aircraft option. Rumors indicated that the USA would finally agree to sell Israel F-15s and F-16s. Finally, a decision was made to order the US aircrafts.

In august 1975, the IAF's chief, the (late) Gen. Benny Peled realeased a document defining the IAF's policy in relation to the Arie project. The document favored the US F-15s and F-16s. Based on his assessment, the IAF began a procurement program of F-15s to be delivered by 1976. Moreover, it had been determined that the F-16 in principle, answered Israel 's operational needs for an air superiority aircraft for the 80s. As a result of intense pressure on the IAF, Gen. Benny Peled decided to respond with a letter on May 10, 1976 , stating the reasons not to select the Arie: The US would agree to sell Israel F-16s. It had also been agreed that the US would sell Israel the F-100 engine, and there were no sufficient funds to keep the project moving.

“The fundamental knowledge that led to the development of the Lavi relied on the experience acquired from the “Hadish” and Arie”, says Gen. Lapidot, who created the Lavi project board, and commanded the Israeli Air Force by the time the project was canceled. “It can be definitely stated that the Arie, the Nesher and Kfir programs, added significantly to the development of the Israel Aircraft Industry (IAI), so that when we gave the “go ahead” for the Lavi, we already had a complete infrastructure in place and ready to work. In 1980, we decided to build a smaller version of the Arie. It is not by coincidence that it was named the Lavi. Lavi is a Lion (Arie), although a very young and smaller one”



Type Single-seat, multi-role aircraft
Max. speed 2.4 Mach
Max. altitude 75,000 feet

fuente y mas informacion:www.israeli-weapons.com


shomer
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Mensaje por shomer »

TOPOTAMALDER escribió:ayer me compre la revista soldiers y venia un reportaje sobre una exposicion de aviones y salia una foto de un prototipo de un avion de entrenamiento y combate lijero israeli a simple vista parece una mezcla de f5 y f18 ¿alguien sabe algo del prototipo?¿el sustituto natural del f5?


Supongo que te refieres al Javelin: http://www.iai.co.il/Default.aspx?docID ... &PageNum=2

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Salu2


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moises
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Mensaje por moises »

shomer, este javelin es tan solo un prototipo o se lanzara en produccion como LIfT oficial de la HHA para reemplazar A-4's??

Que avión reemplazara los Fouga Magisters para entrenamiento básico?

saludos,
moises


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Mensaje por TOPOTAMALDER »

si SHOMER a ese prototipo me refiero(JAVELIN)


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