Fuerzas Armadas de Marruecos
-
- Sargento Segundo
- Mensajes: 330
- Registrado: 27 Ene 2008, 02:04
El rey de Marruecos les cuesta a los bolsillos de los marroquíes 976.100 dólares al día, al mismo tiempo que una quinta parte del pueblo vive con menos de un dólar al día. The Tegraph, London
El rey de los pobres les cuesta a los marroquíes 353 millones de dólares al año, 18 veces más que la reina de Gran Bretaña. Forbes Magazine.
El salario de cada miembro de la familia gobernante cobra 183.200 dólares al mes.
El rey de Marruecos posee el 60% de las acciones de la bolsa de Casablanca. Times Magazine.
El 55% de los marroquíes no saben ni leer ni escribir. El refrán marroquí dice: convierte tu pueblo en tonto y te seguirá.
La tercera parte de los habitantes de las ciudades viven sin trabajo, los del campo, ni qué decir.
Segun el informe de la ONU sobre el Desarrollo Humano , Marruecos ocupa la posición 123 de entre 177 países.
Desde el año 1998 han muerto 10.000 marroquíes en su búsqueda de una vida digna en la otra orilla.
Todo esto no es sino una gota de agua del régimen faraónico...
¿QUIÉN ES EL RESPONSABLE?
El hipócrita sin vergüenza y sus allegados y los que le rodean.
¡Estos son algunos artículos de la constitución real marroquí!
El rey de los pobres les cuesta a los marroquíes 353 millones de dólares al año, 18 veces más que la reina de Gran Bretaña. Forbes Magazine.
El salario de cada miembro de la familia gobernante cobra 183.200 dólares al mes.
El rey de Marruecos posee el 60% de las acciones de la bolsa de Casablanca. Times Magazine.
El 55% de los marroquíes no saben ni leer ni escribir. El refrán marroquí dice: convierte tu pueblo en tonto y te seguirá.
La tercera parte de los habitantes de las ciudades viven sin trabajo, los del campo, ni qué decir.
Segun el informe de la ONU sobre el Desarrollo Humano , Marruecos ocupa la posición 123 de entre 177 países.
Desde el año 1998 han muerto 10.000 marroquíes en su búsqueda de una vida digna en la otra orilla.
Todo esto no es sino una gota de agua del régimen faraónico...
¿QUIÉN ES EL RESPONSABLE?
El hipócrita sin vergüenza y sus allegados y los que le rodean.
¡Estos son algunos artículos de la constitución real marroquí!
- Ismael
- General
- Mensajes: 20002
- Registrado: 28 Ene 2003, 13:20
- Ubicación: Por ahí.
Leo Africanus escribió: Dicho esto me gustaria que, por favor con datos, me indicases una sola resolucion de la ONU que no haya sido cumplida por Marruecos
En http://www.fpif.org/commentary/2002/0210unres.html tienes una lista de resoluciones del Consejo de Seguridad de la ONU que no han sido cumplidas. Las que tienen que ver con Marruecos son:
377 (1979) Morocco
Calls on countries to respect the right of self-determination for Western Sahara.
379 (1979) Morocco
Calls for the withdrawal of foreign forces from Western Sahara.
380 (1979) Morocco
Reiterates the need for compliance with previous resolutions.
658 (1990) Morocco
Calls upon Morocco to "cooperate fully" with the Secretary General of the United Nations and the chairman of the Organization of African Unity "in their efforts aimed at an early settlement of the question of Western Sahara."
690 (1991) Morocco
Calls upon both parties to cooperate fully with the Secretary General in implementing a referendum on the fate of the territory.
725 (1991) Morocco
"Calls upon the two parties to cooperate fully in the settlement plan."
809 (1992) Morocco
Reiterates call to cooperate with the peace settlement plan, particularly regarding voter eligibility for referendum.
973 (1995) Morocco
Reiterates the need for cooperation with United Nations and expediting referendum on the fate of Western Sahara.
995 (1995) Morocco
Calls for "genuine cooperation" with UN efforts to move forward with a referendum.
1002 (1995) Morocco
Reiteration of call for "genuine cooperation" with UN efforts.
1017 (1995) Morocco
Reiterates the call for "genuine cooperation" with UN efforts and to cease "procrastinating actions which could further delay the referendum."
1033 (1995) Morocco
Reiterates call for "genuine cooperation" with UN efforts.
1056 (1996) Morocco
Calls for the release of political prisoners from occupied Western Sahara.
1185 (1998) Morocco
Calls for the lifting of restrictions of movement by aircraft of UN peacekeeping force.
1215 (1998) Morocco
Urges Morocco to promptly sign a "status of forces agreement."
1359 (2001) Morocco
Calls on the parties to "abide by their obligations under international humanitarian law to release without further delay all those held since the start of the conflict."
Un saludo
Si Dios me hubiere consultado sobre el sistema del universo, le habría dado unas cuantas ideas (Alfonso X el Sabio)
Debemos perdonar a nuestros enemigos, pero nunca antes de que los cuelguen (H.Heine)
Debemos perdonar a nuestros enemigos, pero nunca antes de que los cuelguen (H.Heine)
-
- Soldado
- Mensajes: 36
- Registrado: 09 Ene 2008, 03:22
- Ubicación: London
Me vais a perdonar ambos, pero nada en la lista responde a lo que decis. En lo referente a Marruecos la lista no es mas que un cumulo de llamamientos del Secretario General a colaborar o a colaborar mas, pero en ningun caso es una resolucion contra Marruecos por no cumplir una resolucion anterior de las NNUU. Ademas esta lista esta redactada por un privado que no aporta cual fue la reaccion de Marruecos ante dichos llamamientos. La dichosa lista se hace publica ante la guerra de Irak y solo se menciona en ella a los aliados de los EEUU, podria seguir, me gustaria que este foro no se pudriese, como otros siguiendo este tipo de juegos de Marruecos bueno, Argelia-Polisario buenos porque perderiamos la esencia del mismo cual es analizar el desarrollo del las FF AA marroquies. Asi que por lo que estoy aprendiendo en este foro y especialmente de vosotros aqui doy por terminado este asunto.
Gracias por responder <como el rayo> a ambos.
Gracias por responder <como el rayo> a ambos.
La verdad os hara libres.
- FuerzaTranquila
- Soldado
- Mensajes: 27
- Registrado: 30 Abr 2007, 14:32
Aqui teneis un informe interesante preparado por un Coronel americano sobre el papel de la fuerza aeria contra las guerrillas. El ejemplo de la guerra del Sahara esta bastante documentado. Hay muchas criticas pero se puede destacar que la RMAF supo adaptarse, mas o menos con exito, a las evoluciones del conflicto, y jugar un papel importante en el balance de las fuerzas.
El informe se ha escrito en 1985. Hubo muchas mejoras después. La RFAM adapto nuevas tacticas para escapar a los SA-6 y recibio ECM pods italianos y israelies.
A prinicipios de los años 80 hubo una falta de pilotos porque el proceso de formacion era bastante largo. Sin embargo, el autor cualifica los pilotos de combate marroquies de "excelentes alumnos", "inteligentes", "convencidos", y de "personal de calidad".
http://aupress.maxwell.af.mil/Books/Dea ... an_LIC.pdf
El informe se ha escrito en 1985. Hubo muchas mejoras después. La RFAM adapto nuevas tacticas para escapar a los SA-6 y recibio ECM pods italianos y israelies.
A prinicipios de los años 80 hubo una falta de pilotos porque el proceso de formacion era bastante largo. Sin embargo, el autor cualifica los pilotos de combate marroquies de "excelentes alumnos", "inteligentes", "convencidos", y de "personal de calidad".
http://aupress.maxwell.af.mil/Books/Dea ... an_LIC.pdf
Vive la Résistance
-
- Recluta
- Mensajes: 18
- Registrado: 01 Oct 2005, 08:04
UNITED STATES GOVERNMENT AWARDS LOCKHEED MARTIN CONTRACT TO BEGIN PRODUCTION OF ADVANCED F-16 AIRCRAFT FOR MOROCCO
FORT WORTH, Texas, June 6th, 2008 -- The United States government awarded Lockheed Martin [NYSE:LMT] an Undefinitized Contract Authorization (UCA) for the production of 24 Advanced F-16 Block 52 aircraft for Morocco, making the Kingdom of Morocco the 25th nation to select the F-16.
Morocco will acquire a Block 52 configuration of the F-16C/D aircraft tailored to meet the specific requirements of the Royal Moroccan Air Force (RMAF). The sale will include the aircraft, mission equipment and a support package provided by Lockheed Martin and other U.S. and international contractors. The new aircraft will supplement the RMAF’s existing fleet of fighter aircraft and will contribute to the upgrade and modernization of the RMAF.
Lockheed Martin is being awarded a contract totaling $233.6 million to begin production of 24 aircraft, along with associated support equipment, alternate mission equipment and other support elements for Morocco. This effort will support the Foreign Military Sales program for Morocco.
“We are pleased the Royal Moroccan Air Force selected the F-16 to modernize its fighter force and look forward to working with them as the newest member of the F-16 family,” said John Larson, vice president of Lockheed Martin Aeronautics’ F-16 program. “The F-16 provides the Kingdom of Morocco with the world’s most affordable and technologically advanced multirole fighter available today, with the added benefit of interoperability with the U.S. Air Force and many other air forces.”
The F-16 provides advanced technology and capability across all missions, and its operations and maintenance costs for the life of the aircraft are the best value available today. Operating day and night in all environments and weather, the F-16 remains the safest multirole fighter in U.S. Air Force history. The F-16 will continue to be the backbone of the U.S. Air Force for many years to come, assuring proven support and sustainment throughout the life of Morocco’s F-16 program.
The Moroccan announcement adds to the F-16’s reputation as the world’s most sought-after multi-role fighter. More than 4,400 F-16 aircraft have been delivered to date and production is expected to continue beyond 2012, with major upgrades being incorporated for all F-16 versions.
More than 4,400 aircraft have been delivered worldwide from assembly lines in five countries. The F-16 program has been characterized by unprecedented international cooperation among governments, air forces and aerospace industries. Major upgrades to all F-16 versions are being incorporated to keep the fleet modern and fully supportable over the aircraft’s long service life.
Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin employs about 140,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The corporation reported 2007 sales of $41.9 billion.
The United States government awarded Lockheed Martin [NYSE:LMT] an Undefinitized Contract Authorization (UCA) for the production of 24 Advanced F-16 Block 52 aircraft for Morocco, making the Kingdom of Morocco the 25th nation to select the F-16.
Morocco will acquire a Block 52 configuration of the F-16C/D aircraft tailored to meet the specific requirements of the Royal Moroccan Air Force (RMAF). The sale will include the aircraft, mission equipment and a support package provided by Lockheed Martin and other U.S. and international contractors. The new aircraft will supplement the RMAF’s existing fleet of fighter aircraft and will contribute to the upgrade and modernization of the RMAF.
Lockheed Martin is being awarded a contract totaling $233.6 million to begin production of 24 aircraft, along with associated support equipment, alternate mission equipment and other support elements for Morocco. This effort will support the Foreign Military Sales program for Morocco.
“We are pleased the Royal Moroccan Air Force selected the F-16 to modernize its fighter force and look forward to working with them as the newest member of the F-16 family,” said John Larson, vice president of Lockheed Martin Aeronautics’ F-16 program. “The F-16 provides the Kingdom of Morocco with the world’s most affordable and technologically advanced multirole fighter available today, with the added benefit of interoperability with the U.S. Air Force and many other air forces.”
The F-16 provides advanced technology and capability across all missions, and its operations and maintenance costs for the life of the aircraft are the best value available today. Operating day and night in all environments and weather, the F-16 remains the safest multirole fighter in U.S. Air Force history. The F-16 will continue to be the backbone of the U.S. Air Force for many years to come, assuring proven support and sustainment throughout the life of Morocco’s F-16 program.
The Moroccan announcement adds to the F-16’s reputation as the world’s most sought-after multi-role fighter. More than 4,400 F-16 aircraft have been delivered to date and production is expected to continue beyond 2012, with major upgrades being incorporated for all F-16 versions.
More than 4,400 aircraft have been delivered worldwide from assembly lines in five countries. The F-16 program has been characterized by unprecedented international cooperation among governments, air forces and aerospace industries. Major upgrades to all F-16 versions are being incorporated to keep the fleet modern and fully supportable over the aircraft’s long service life.
Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin employs about 140,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The corporation reported 2007 sales of $41.9 billion.
F-16 is a registered trademark of Lockheed Martin Corp.
http://www.lockheedmartin.com/news/press_releases/2008/060608ae_f16morocco.html
FORT WORTH, Texas, June 6th, 2008 -- The United States government awarded Lockheed Martin [NYSE:LMT] an Undefinitized Contract Authorization (UCA) for the production of 24 Advanced F-16 Block 52 aircraft for Morocco, making the Kingdom of Morocco the 25th nation to select the F-16.
Morocco will acquire a Block 52 configuration of the F-16C/D aircraft tailored to meet the specific requirements of the Royal Moroccan Air Force (RMAF). The sale will include the aircraft, mission equipment and a support package provided by Lockheed Martin and other U.S. and international contractors. The new aircraft will supplement the RMAF’s existing fleet of fighter aircraft and will contribute to the upgrade and modernization of the RMAF.
Lockheed Martin is being awarded a contract totaling $233.6 million to begin production of 24 aircraft, along with associated support equipment, alternate mission equipment and other support elements for Morocco. This effort will support the Foreign Military Sales program for Morocco.
“We are pleased the Royal Moroccan Air Force selected the F-16 to modernize its fighter force and look forward to working with them as the newest member of the F-16 family,” said John Larson, vice president of Lockheed Martin Aeronautics’ F-16 program. “The F-16 provides the Kingdom of Morocco with the world’s most affordable and technologically advanced multirole fighter available today, with the added benefit of interoperability with the U.S. Air Force and many other air forces.”
The F-16 provides advanced technology and capability across all missions, and its operations and maintenance costs for the life of the aircraft are the best value available today. Operating day and night in all environments and weather, the F-16 remains the safest multirole fighter in U.S. Air Force history. The F-16 will continue to be the backbone of the U.S. Air Force for many years to come, assuring proven support and sustainment throughout the life of Morocco’s F-16 program.
The Moroccan announcement adds to the F-16’s reputation as the world’s most sought-after multi-role fighter. More than 4,400 F-16 aircraft have been delivered to date and production is expected to continue beyond 2012, with major upgrades being incorporated for all F-16 versions.
More than 4,400 aircraft have been delivered worldwide from assembly lines in five countries. The F-16 program has been characterized by unprecedented international cooperation among governments, air forces and aerospace industries. Major upgrades to all F-16 versions are being incorporated to keep the fleet modern and fully supportable over the aircraft’s long service life.
Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin employs about 140,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The corporation reported 2007 sales of $41.9 billion.
The United States government awarded Lockheed Martin [NYSE:LMT] an Undefinitized Contract Authorization (UCA) for the production of 24 Advanced F-16 Block 52 aircraft for Morocco, making the Kingdom of Morocco the 25th nation to select the F-16.
Morocco will acquire a Block 52 configuration of the F-16C/D aircraft tailored to meet the specific requirements of the Royal Moroccan Air Force (RMAF). The sale will include the aircraft, mission equipment and a support package provided by Lockheed Martin and other U.S. and international contractors. The new aircraft will supplement the RMAF’s existing fleet of fighter aircraft and will contribute to the upgrade and modernization of the RMAF.
Lockheed Martin is being awarded a contract totaling $233.6 million to begin production of 24 aircraft, along with associated support equipment, alternate mission equipment and other support elements for Morocco. This effort will support the Foreign Military Sales program for Morocco.
“We are pleased the Royal Moroccan Air Force selected the F-16 to modernize its fighter force and look forward to working with them as the newest member of the F-16 family,” said John Larson, vice president of Lockheed Martin Aeronautics’ F-16 program. “The F-16 provides the Kingdom of Morocco with the world’s most affordable and technologically advanced multirole fighter available today, with the added benefit of interoperability with the U.S. Air Force and many other air forces.”
The F-16 provides advanced technology and capability across all missions, and its operations and maintenance costs for the life of the aircraft are the best value available today. Operating day and night in all environments and weather, the F-16 remains the safest multirole fighter in U.S. Air Force history. The F-16 will continue to be the backbone of the U.S. Air Force for many years to come, assuring proven support and sustainment throughout the life of Morocco’s F-16 program.
The Moroccan announcement adds to the F-16’s reputation as the world’s most sought-after multi-role fighter. More than 4,400 F-16 aircraft have been delivered to date and production is expected to continue beyond 2012, with major upgrades being incorporated for all F-16 versions.
More than 4,400 aircraft have been delivered worldwide from assembly lines in five countries. The F-16 program has been characterized by unprecedented international cooperation among governments, air forces and aerospace industries. Major upgrades to all F-16 versions are being incorporated to keep the fleet modern and fully supportable over the aircraft’s long service life.
Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin employs about 140,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The corporation reported 2007 sales of $41.9 billion.
F-16 is a registered trademark of Lockheed Martin Corp.
http://www.lockheedmartin.com/news/press_releases/2008/060608ae_f16morocco.html
-
- Recluta
- Mensajes: 18
- Registrado: 01 Oct 2005, 08:04
RMAF select Goodrich DB-110 reconnaissance pod
July 14, 2008 (by Asif Shamim) - Goodrich Corporation has received a contract from the US Air Force to provide its advanced DB-110 airborne reconnaissance system for the Royal Moroccan Air Force's (RMAF) F-16 block 52 aircraft.
The Foreign Military Sale (FMS) contract calls for Goodrich to provide four F-16 reconnaissance pods, data links, multiple ground exploitation systems and related support services. Work will be performed by the company's ISR Systems teams in Chelmsford, USA. and Malvern, UK.
Goodrich's DB-110 allows pilots to capture images day or night using electro-optical sensors. Images can then be transmitted back for real time analysis. The system is in use on F-16s operated by the Hellenic (HAF) and Polish (PolAF) Air Forces.
Tom Bergeron, President, ISR Systems, Goodrich, said, "The DB-110 system represents the highest reconnaissance capabilities within NATO and provides full interoperability among NATO nation operators. Successful experience on F-16 aircraft in both Greece and Poland assures that the RMAF can expect to receive a high-performance, low-risk proven solution."
The DB-110 is deemed to be the most advanced electro-optical infrared (EO/IR) reconnaissance pod available for the F-16. It provides long-range, high-resolution, stand off imaging capabilities. The on-board system can be operated autonomously, with the DB-110 being controlled by the pod's reconnaissance management system.
Imagery obtained can be viewed on the F-16's cockpit video display, enabling the pilot to verify targets and conduct tasks such as battle damage assessment. The real-time display also gives the aircrew the ability to seek out targets of opportunity or select alternate route to a specific target.
Morocco is acquiring 24 Lockheed Martin block 52+ F-16 advanced multi-role fighters under the FMS program.
PolAF F-16C block 52 #4040 seen operating the Goodrich DB-110 EO/IR reconnaissance pod on December 12th, 2006.
http://www.f-16.net/news_article2966.html
Pratt & Whitney F100 Engine Exceeds 22 Million Flight Hours
FARNBOROUGH, England, July 14 /PRNewswire/ -- FARNBOROUGH AIR SHOW --
The Pratt & Whitney F100 engine family -- which includes the PW-100, -200,
-220 and -229 engine models -- recently surpassed 22 million operational
flight hours. The F100 engine powers the F-16 and F-15 military fighter
jets operated by the U.S. Air Force, U.S. Navy and air forces in 22
nations. Morocco will become the 23rd nation to operate the F100 engine
when delivery of its F100 powered F-16s begins in 2010. Pratt & Whitney is
a United Technologies Corp. (NYSE: UTX) company.
"The F100 propulsion system has proven its reliability, dependability
and exceptional performance time and time again in military forces around
the world," said Warren Boley, vice president, Pratt & Whitney Military
Programs and Customer Support. "We strive to provide our customers not only
the highest quality products, but an unmatched level of service and support
so they can successfully accomplish their critical missions. And we're
proud to celebrate 22 million hours of doing just that."
The F100 engine entered service in 1974 and is expected to remain
operational through 2035. Pratt & Whitney has delivered 7,170 F100 engines
to customers around the world and currently has firm commitments for 149
more.
The F100-PW-229 Engine Enhancement Package (EEP) is the latest
evolution of the F100 family of fighter aircraft engines, the safest
fighter engines in U.S. Air Force history. Through the incorporation of
technology developed for the F135 and F119, the world's only fifth
generation fighter jet engines, the PW-229 EEP engine will provide
advanced, dependable power for F-15 and F-16 fighter aircraft around the
world. The development of the PW-229 EEP was initiated to increase the
engine depot inspection interval from 4,300 to 6,000 cycles, while
maintaining the 29,100 pound thrust rating. This increase is equivalent to
extending the depot maintenance interval from seven years to 10 years, a 30
percent life cycle cost reduction over the life of a PW-229 EEP engine. The
F100-PW-229 EEP engine is the only fighter engine funded and qualified by
the U.S. Air Force to the 6,000 cycle capability.
Pratt & Whitney military engines include the F100 that powers the F-16
and F-15; the F135 for the F-35 Lightning II; F119 for the F-22 Raptor;
F117 for the C-17 Globemaster III; J52 for the EA-6B Prowler; TF33 powering
AWACS, Joint STARS, B-52, and KC-135 aircraft; TF30 for the F-111; PT6 for
T-6A and UH-1N aircraft; and JT15 for the T-1A trainer.
Pratt & Whitney is a world leader in the design, manufacture and
service of aircraft engines, space propulsion systems and industrial gas
turbines. United Technologies, based in Hartford, Conn., is a diversified
company providing high technology products and services to the global
aerospace and commercial building industries.
http://www.prnewswire.com/cgi-bin/stories.pl?ACCT=104&STORY=/www/story/07-14-2008/0004848038&EDATE=
-
- Coronel
- Mensajes: 3478
- Registrado: 14 Jul 2007, 20:59
-
- Soldado
- Mensajes: 36
- Registrado: 09 Ene 2008, 03:22
- Ubicación: London
-
- Coronel
- Mensajes: 3478
- Registrado: 14 Jul 2007, 20:59
Hombre, lo faraónico va más por la calidad que por la cantidad con que se van a quedar. Serán una cincuentena de aviones, pero visto todo lo que traen los F-16 (AIM-120C, AIM-9M, AGM-88, AGM-65H, JDAMs, GBUs...) y lo que contempla la modernización de los Mirages (MICA, AM-39, AASM, pods Damocles y Corail...) se queda una fuerza más que respetable.
-
- Sargento Segundo
- Mensajes: 316
- Registrado: 03 Ago 2006, 17:33
Hola que interesante post.
Me lleva a hacerme unas reflexiones:
¿ Como encajaria Argelia la provision de armamento español aunque sea a pequeña escala a Marruecos?
¿ Como afectaria a nuestros intereses en el actual teatro de operaciones del mediterraneo, una escala Armamentistica / militar entre Argelia y Marruecos?
¿ Cual es la Opcion francesa - supongo que la Argelina- por naturalmente la pasta.
Evidentemente el gas natural es un motivo sobrado para España para hacer funanbulismo estrategico? o quiza no?
¿ Es de verdad una operacion renove de EA Marroqui? o quiza se esconde el interes de que el amigo americano pase a ser socio en la zona o incluso sustituto del gendarme frances?- llamemoslo- mediante la construccion de bases para la Navy?
Un saludito
Me lleva a hacerme unas reflexiones:
¿ Como encajaria Argelia la provision de armamento español aunque sea a pequeña escala a Marruecos?
¿ Como afectaria a nuestros intereses en el actual teatro de operaciones del mediterraneo, una escala Armamentistica / militar entre Argelia y Marruecos?
¿ Cual es la Opcion francesa - supongo que la Argelina- por naturalmente la pasta.
Evidentemente el gas natural es un motivo sobrado para España para hacer funanbulismo estrategico? o quiza no?
¿ Es de verdad una operacion renove de EA Marroqui? o quiza se esconde el interes de que el amigo americano pase a ser socio en la zona o incluso sustituto del gendarme frances?- llamemoslo- mediante la construccion de bases para la Navy?
Un saludito
-
- General de Brigada
- Mensajes: 5890
- Registrado: 30 Nov 2006, 13:50
- Ubicación: Melmak
Leo Africanus escribió:Los F5 han sido modernizados a Tiger3, la modernizacion de los F1 sigue adelante y los F16 empezaran a ser recibidos en 2010.
No es nada faraonico pero es interesante analizar como con reducidos medios pueden mantener un decente ejercito del aire.
Si no te importa, ¿podrias ampliar esas informaciones?
En la prensa especializada no se ha publicado absolutamente nada de la modernizacion de los F-5 asi que, ¿quien la ha llevado a cabo, cuando, con que presupuesto, cuantos aviones han pasado por ella?
Lo mismo ocurre con la del F-1, desde el momento de la firma del contrato no se ha vuelto a saber nada y eso que las noticias decian que ya debia estar volando el avion de preserie para validacion de sistemas y que antes de final de año debian empezar a entregar aviones. Las noticias siempre dijeron que era la opcion elegida al no poder comprar F-16, asi que como al final los han comprado la cosa tiene malas pintas. Tambien hay quien dice que estaba supeditada a la compra de los Rafale que se ha suspendido. Asi que, ¿que ocurre en realidad con esta modernizacion, existe o no?¿ Donde se va a hacer, cuantos aviones han ido a la fabrica para empezar, ha volado alguno, cuanto empezaran a entregar los aviones, cuales son los plazos?
No es por poner en duda tus palabras pero es bastante facil que entre unas cosas y otras los Mirage se queden como estan, bastante mal, y los F-5 que quedan vayan al desguace sin modernizacion ninguna y sean sustiruidos por los F-16. Por lo pronto, segun me comentaron, en las ultimas Atlas los Mirage y F-5 participantes eran como siempre y no daban por segura ni la modernizacion de los F-1.
-
- Soldado
- Mensajes: 36
- Registrado: 09 Ene 2008, 03:22
- Ubicación: London
La modernizacion del F5 marroqui a Tiger IIIes algo que no deberia extranaros. No hay mucha informacion sobreel tema porque los marroquies lo consideran "secret defense". Esto tambien sirve para no hacer publico la cooperacion israeli en el "update". La unica duda es el radar. Hay fotografias publicadas en revistas especializadas, las ultimas fueron tomadas en la aeroexpo de Marrakech. En lo referente a la modernizacion de los F1, lo de los MICA es oficial y para saber mas sobre la modernizacion solo hay que buscar en la pagina oficial de ASTRAC.
En cuanto a la relacion con Francia, tras la compra de los F16 50/52+, los marroquies miran ahora hacia el Rafale. Con esto quiero decir que Marruecos ha hecho de Francia y USA aliados estrategicos.
La situacion en el mediterraneo occidental se esta moviendo y creo que tanto politica como militarmente Espagna esta actuando inteligentemente para mantener su posicion de liderazgo en la zona.
En cuanto a la relacion con Francia, tras la compra de los F16 50/52+, los marroquies miran ahora hacia el Rafale. Con esto quiero decir que Marruecos ha hecho de Francia y USA aliados estrategicos.
La situacion en el mediterraneo occidental se esta moviendo y creo que tanto politica como militarmente Espagna esta actuando inteligentemente para mantener su posicion de liderazgo en la zona.
La verdad os hara libres.
-
- General de Brigada
- Mensajes: 5890
- Registrado: 30 Nov 2006, 13:50
- Ubicación: Melmak
total, nada, dicho sea sin animo de ofender.
Cuando se hacen compras y ventas de material militar hay ciertas normas que cumplir, y los norteamericanos son bastante dados a hacerlo. Y para la modernizacion de los F-5 esos pasos no se han dado a pesar de que su actuacion y su material es basico para poder hacerla, nadie tiene informacion sobre ello ni el gobierno marroqui ha firmado ningun contrato con nadie. Ellos puede que no lo digan por mantener un secreto pero los demas suelen hacerlo y nadie ha dicho nada. Y los F-5 desplazados a España hace un mes escaso no eran Tiger III, eran los mismos de toda la vida.
Sobre el Mirage lo mismo, la unica noticia que da Astrac sobre el tema es la informacion publicada hace casi un año sobre la firma del contrato. Y nada mas. No se ha cumplido ninguno de los pasos previstos y la pagina oficial de la empresa esta muerta desde entonces.
A la vista de las informaciones me temo que lo de los F-5 no es mas que otra leyenda urbana de las muchas que pululan por los foros.
Cuando se hacen compras y ventas de material militar hay ciertas normas que cumplir, y los norteamericanos son bastante dados a hacerlo. Y para la modernizacion de los F-5 esos pasos no se han dado a pesar de que su actuacion y su material es basico para poder hacerla, nadie tiene informacion sobre ello ni el gobierno marroqui ha firmado ningun contrato con nadie. Ellos puede que no lo digan por mantener un secreto pero los demas suelen hacerlo y nadie ha dicho nada. Y los F-5 desplazados a España hace un mes escaso no eran Tiger III, eran los mismos de toda la vida.
Sobre el Mirage lo mismo, la unica noticia que da Astrac sobre el tema es la informacion publicada hace casi un año sobre la firma del contrato. Y nada mas. No se ha cumplido ninguno de los pasos previstos y la pagina oficial de la empresa esta muerta desde entonces.
A la vista de las informaciones me temo que lo de los F-5 no es mas que otra leyenda urbana de las muchas que pululan por los foros.
-
- Soldado
- Mensajes: 36
- Registrado: 09 Ene 2008, 03:22
- Ubicación: London
Bueno para ti firmar un contrato con Astrac es nada, pues vale. Con eso rompes cualquier tipo de discusion como si las transacciones en materia de defensa fuesen semejantes a las de otro tipo. En fin que quieres que te haga de machaca y te lo ponga a punto de caramelo, pues vale otra vez. Cuando tenga un ratito te lo publico.
Ten un buen dia
Ten un buen dia
La verdad os hara libres.
¿Quién está conectado?
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados