El portaviones de Brasil A-12 São Paulo (archivo)
- ATLANTA
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Ay señor de los señores, Sniper no es que el topic este dificil de debatir sino que es muy dificil hacer entender a varios que el pobre SP actualmente es un mono sin brazos y sin piernas, hablan mucho de los F-18, Rafales y A-4 Modernizados pero de eso que hay ahora: nada de nada, que podría haber en 5 u 8 años algo quizá, pero en ese tiempo la plataforma base, osea el SP, va estar tan pero tan viejo que ni siquiera va poder lanzar un crusaider, además vuelvo a mí punto central, que diantres tiene la MB para proteger el mastodonte , unas muy pero muy viejas Niteroi y de ahí nada de nada, osea defensa e zona un "cero" absoluto o no?, Sniper para cuando, en tus sueños , piensas que la MB va a tener F-18 o Rafales?, cuando va empezar el proceso de modernización de las células de los A-4? y cunato llevará aquello?, cuanto crees tú que se le puede dar de vida útil y operativa al SP?, en fin preguntas que hasta ahora y depues de alrededor de 100 páginas los defensores de este Elefante blanco no pueden responder; ahora y sinceramente que piensan los detractores del mastodonte acerca de coo diablos se defiende tamaño "cacho" sin siquiera contar con un buque decente de defenesa A/A o A/S, y les aseguro que los colegas del Brasil saldran con sus tan esperados proyectos . urquhart resumio birn conciso el problema espero que lo lean y lo entiendan, pues hay respuestas que para los que somos entendidos en el tema naval suenan a charlatenería.
saludos
saludos
\\\\\\\"Mientras más sudor derrames en la paz, menos sangre derramaras en la guerra\\\\\\\\"
- ATLANTA
- General de Brigada
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- Registrado: 25 Ago 2007, 09:46
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En todo caso espero una respuesta fundamentada de porque los "super" A-4 de los años 60 son mejores que los Harrier reponteciados?, recuerden en Brasil que la FACH va a dar de baja sus F-5 mucho más actualizados que los BR por obsoletos y en Brasil se piensa llevar los famososo bichos a ese nivel . Que es lo que hace a los ya tan famosos F-5BR tan superiores a los F-16 o Mig o SU?.
saludos
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- Rotax
- Coronel
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Prezado, prezadísimo Sniper....
Está bien lo de las escoltas, los aviones, la doctrina de coordinación FAB MB EB...
Pero coincidirás conmigo que resulta un poco extraño que un tipo que dice que tiene intenciones de ejercer la medicina en el futuro, comience primero pagando a la asociación de médicos cuando todavía no se ha matriculado en la Universidad. Aunque nos jura y perjura que va a acabar la carrera... Y mientras nos jura y perjura que va a acabar, nos cuenta que, además, va a alternarla haciendo un curso de astronauta en Houston, cosa que hace mucho tiempo que nos cuenta, pero que no acaba de ocurrir...
El caso que ahí tenemos al tipo, pagando religiosamente a la asociación de médicos, pero sin un clavel en el bolsillo para pagarse un fonendo...
Leer, podemos leer lo que quieras. Pero lo que vemos es altamente disonante con lo que leemos. Y claro, nos entra el mareo...
Saludos
Está bien lo de las escoltas, los aviones, la doctrina de coordinación FAB MB EB...
Pero coincidirás conmigo que resulta un poco extraño que un tipo que dice que tiene intenciones de ejercer la medicina en el futuro, comience primero pagando a la asociación de médicos cuando todavía no se ha matriculado en la Universidad. Aunque nos jura y perjura que va a acabar la carrera... Y mientras nos jura y perjura que va a acabar, nos cuenta que, además, va a alternarla haciendo un curso de astronauta en Houston, cosa que hace mucho tiempo que nos cuenta, pero que no acaba de ocurrir...
El caso que ahí tenemos al tipo, pagando religiosamente a la asociación de médicos, pero sin un clavel en el bolsillo para pagarse un fonendo...
Leer, podemos leer lo que quieras. Pero lo que vemos es altamente disonante con lo que leemos. Y claro, nos entra el mareo...
Saludos
Nosotros somos los países auténticos, no las fronteras trazadas en los mapas con los nombres de hombres poderosos.
Katharine Clifton en "El paciente Inglés"
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- Teniente Coronel
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- Registrado: 06 Feb 2007, 19:25
- Ubicación: BRICS
ATLANTA escribió:En todo caso espero una respuesta fundamentada de porque los "super" A-4 de los años 60 son mejores que los Harrier reponteciados?, recuerden en Brasil que la FACH va a dar de baja sus F-5 mucho más actualizados que los BR por obsoletos y en Brasil se piensa llevar los famososo bichos a ese nivel . Que es lo que hace a los ya tan famosos F-5BR tan superiores a los F-16 o Mig o SU?.
saludos
Los F-5M/BR de la FAB son mas modiernos, y mas recientes que los Tiger III de Chile.
A los Harrier, nos referimos a capacidades fisicas de la aeronave. Como no sabemos los equipos ciertos de los Tiger A4M, solo es possible especular cuanto al software.
Saludos
AD ASTRA PER ASPERA
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- General de Ejército
- Mensajes: 11249
- Registrado: 05 Mar 2003, 19:07
Los F-5M/BR de la FAB son mas modiernos, y mas recientes que los Tiger III de Chile.
Lo que no quiere decir que sean mejores, sólo que Brasil ha tardado mucho más en llevar los F5 al nivel al que los llevó Chile hace carios años.
A los Harrier, nos referimos a capacidades fisicas de la aeronave. Como no sabemos los equipos ciertos de los Tiger A4M, solo es possible especular cuanto al software.
¿Como por ejemplo que los A4 brasileños llevan menor carga bélica que los Harrier?
Ningún plan, por bueno que sea, resiste su primer recorte presupuestario.
- jupiter
- Comandante
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- Registrado: 25 Nov 2004, 22:39
Brasil escribió:ATLANTA escribió:En todo caso espero una respuesta fundamentada de porque los "super" A-4 de los años 60 son mejores que los Harrier reponteciados?, recuerden en Brasil que la FACH va a dar de baja sus F-5 mucho más actualizados que los BR por obsoletos y en Brasil se piensa llevar los famososo bichos a ese nivel . Que es lo que hace a los ya tan famosos F-5BR tan superiores a los F-16 o Mig o SU?.
saludos
Los F-5M/BR de la FAB son mas modiernos, y mas recientes que los Tiger III de Chile.
A los Harrier, nos referimos a capacidades fisicas de la aeronave. Como no sabemos los equipos ciertos de los Tiger A4M, solo es possible especular cuanto al software.
Saludos
Pues si eres tan amable,explícanos en que "capacidades físicas" los A4 son superiores a los Harrier,porque en lo que respecta a capacidades de aviónica ,acabas de dejar muy claro que los A4 son superiores "porque lo digo yo".
-
- Sargento Segundo
- Mensajes: 389
- Registrado: 18 Nov 2004, 02:35
- Ubicación: Minas Gerais- BRASIL
ATLANTA escribió:En todo caso espero una respuesta fundamentada de porque los "super" A-4 de los años 60 son mejores que los Harrier reponteciados?, recuerden en Brasil que la FACH va a dar de baja sus F-5 mucho más actualizados que los BR por obsoletos y en Brasil se piensa llevar los famososo bichos a ese nivel . Que es lo que hace a los ya tan famosos F-5BR tan superiores a los F-16 o Mig o SU?.
saludos
Baseado em que afirmas que os F-5 Chilenos são melhores que os Brasileiros?
É ÓBVIO que hoje qualquer Harrier é mais capaz que um A-4 Skyhawk, nunca disse o contrário. Agora é preciso entender também que a MB nunca sequer cogitou a hipótese de operação de um caça STOVL ou qualquer coisa do tipo.
"VER OS OLHOS DO INIMIGO É IMPORTANTE,
PORÉM DEVEMOS ESTAR PREPARADOS
PARA FAZÊ-LOS FECHAREM-SE."
PORÉM DEVEMOS ESTAR PREPARADOS
PARA FAZÊ-LOS FECHAREM-SE."
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- Sargento Segundo
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- Registrado: 18 Nov 2004, 02:35
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ATLANTA escribió:Ay señor de los señores, Sniper no es que el topic este dificil de debatir sino que es muy dificil hacer entender a varios que el pobre SP actualmente es un mono sin brazos y sin piernas, hablan mucho de los F-18, Rafales y A-4 Modernizados pero de eso que hay ahora: nada de nada, que podría haber en 5 u 8 años algo quizá, pero en ese tiempo la plataforma base, osea el SP, va estar tan pero tan viejo que ni siquiera va poder lanzar un crusaider, además vuelvo a mí punto central, que diantres tiene la MB para proteger el mastodonte , unas muy pero muy viejas Niteroi y de ahí nada de nada, osea defensa e zona un "cero" absoluto o no?, Sniper para cuando, en tus sueños , piensas que la MB va a tener F-18 o Rafales?, cuando va empezar el proceso de modernización de las células de los A-4? y cunato llevará aquello?, cuanto crees tú que se le puede dar de vida útil y operativa al SP?, en fin preguntas que hasta ahora y depues de alrededor de 100 páginas los defensores de este Elefante blanco no pueden responder; ahora y sinceramente que piensan los detractores del mastodonte acerca de coo diablos se defiende tamaño "cacho" sin siquiera contar con un buque decente de defenesa A/A o A/S, y les aseguro que los colegas del Brasil saldran con sus tan esperados proyectos . urquhart resumio birn conciso el problema espero que lo lean y lo entiendan, pues hay respuestas que para los que somos entendidos en el tema naval suenan a charlatenería.
saludos
Cara você esta rodando em círculos!
Ja disse milhares de vezes que o A-12 São Paulo passou por reformas e deve voltar ao mar em AGOSTO. Ele docado realmente não vale de nada porém ainda tem no mínimo mais 15 anos de uso após a reforma pela qual passou nos últimos anos.
A MB irá investir em um sucessor do A-12 (A-13?) construido sob licença no Brasil.
A questão das escoltas a mesma coisa: Nova classe de escoltas novas construidas no Brasil com por volta de 6000 ton.
É a última vez que falo nesse assunto. Aos que duvidam, esperem o segundo semestre.
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- Rotax
- Coronel
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Bueno. la verdad es que podemos esperar hasta Agosto. Casi todos los que escribimos en este foro (y no excluiría a Sniper) merecemos un voto de confianza.
Veremos navegar a la vieja dama. Y yo me alegraré por ello, aunque siga pensando que habéis empezado la casa por el tejado... Y que hubieran venido mejor una serie de escoltas ASW/AAW y navíos de desembarco que el SP. Y después, sólo después, hubiera empezado a diseñar uno propio. O me hubiera apuntado al proyecto franco-británico, si es que es tan fundamental para Br. tener un porta "largo". Es posible que hubiera tenido que esperar mas. Es posible que eso hubiese supuesto la muerte momentánea de la aviación naval Brasileira (o no. Si la voluntad es firme, se hubiera podido mantener su calificación apontando en portas amigos. En el Francés, por ejemplo).
En fin. Veremos en que acaba esto... Y te recuerdo, Sniper, que hay un sapo en juego...
PD (Shhh... No se lo digáis. Sniper no sabe que en la costa vasca "sapo" es otra cosa... je, je, je )
Veremos navegar a la vieja dama. Y yo me alegraré por ello, aunque siga pensando que habéis empezado la casa por el tejado... Y que hubieran venido mejor una serie de escoltas ASW/AAW y navíos de desembarco que el SP. Y después, sólo después, hubiera empezado a diseñar uno propio. O me hubiera apuntado al proyecto franco-británico, si es que es tan fundamental para Br. tener un porta "largo". Es posible que hubiera tenido que esperar mas. Es posible que eso hubiese supuesto la muerte momentánea de la aviación naval Brasileira (o no. Si la voluntad es firme, se hubiera podido mantener su calificación apontando en portas amigos. En el Francés, por ejemplo).
En fin. Veremos en que acaba esto... Y te recuerdo, Sniper, que hay un sapo en juego...
PD (Shhh... No se lo digáis. Sniper no sabe que en la costa vasca "sapo" es otra cosa... je, je, je )
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Katharine Clifton en "El paciente Inglés"
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- Teniente Coronel
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Publiqué en lo foro de las FA brasileñas, pero percebi que hay muchass respuesta a este topic, pricipalmiente sobre el PA y sus escoltas. Al contrario de lo que diz Iris, el substituto del A-12 sera un Portaaviones convencional, segun Adm. Antonio Carlos Frade Carneiro, chefe del programa de reequipo de la armada.
Brazil Building Fleet To Protect Resources
DEFENSENEWS -
By christopher p. cavas
Published: 4 May 2009
RIO DE JANEIRO - The Brazilian Navy, like all of the country's military services, is changing, adapting to a new national defense strategy that seeks to protect the country's burgeoning offshore oil fields and focus anew on the sprawling and still largely undeveloped Amazon River basin.
For its new missions, the Navy plans to build a variety of ships, ranging from small, shallow-draft patrol boats to nuclear submarines to big-deck amphibious ships. Funding the fleet will be a continual challenge, but President Lula da Silva's left-leaning government has pledged to support the ambitious expansion plan, which includes a heavy emphasis on importing and developing new technologies.
"The interesting thing is not that the military needs a new fleet, but that the political powers said to us, 'Find a place to build a new naval base,'" observed Rear Adm. Antonio Carlos Frade Carneiro, head of the Navy's re-equipment program.
"This is important," Frade said, "because defense matters are now being discussed in Brazil at the highest levels of our political structure. We are thinking that things are changing in Brazil in the correct way."
Frade spoke during an April 20 interview in his office overlooking the Arsenal de Marinha in downtown Rio. The Arsenal, on a small island first fortified in the 16th century, is Brazil's most modern naval industrial facility. In addition to other ships, the yard has turned out four diesel-electric submarines based on the German Type 209 design, the most recent in 2005.
But a new shipyard that can build conventional and nuclear-powered submarines is to begin construction soon about 300 miles south of Rio at Itaguai. The new Arsenal de Sepetiba shipyard is to build the Brazilian Conventional Submarine - a design based on the DCNS-Navantia Scorpène scheme - and a nuclear-powered attack submarine.
A new submarine base adjacent to the yard also will be constructed and is scheduled to open in 2013, replacing the sub base at Rio.
Environmental assessments of the new site are nearly complete, Frade said.
The submarine deal has captured most recent naval publicity. The Brazilian-French agreement was announced in December for four modified Scorpène subs, all to be built at Sepetiba. The first submarine is to be delivered in 2014, and the rest of the class is to follow at two-year intervals, Frade said.
The submarine program sits atop a list of ambitious projects that Brazil plans to execute over the next 20 years, Frade noted.
In order of priority, the near-term projects are the submarine program, including four conventionally powered subs and a nuclear-powered unit; a patrol vessel program of three different classes: 500 tons, 200 tons and an 1,800-ton Ocean Patrol Vessel (OPV); a new fleet tanker (AOR); an Escort Frigate program of three ships of about 6,000 tons each; and a Multi-Purpose Ship (LPH) of about 20,000 tons.
Longer-term projects include a new class of shallow-draft river patrol boats and, by 2025, a replacement for the full-deck aircraft carrier Sao Paulo.
Replacements for the carrier's A-4 Skyhawk aircraft also will be needed, Frade said, but first, fleet helicopters able to operate from the frigates will be needed to replace the current Super Lynx helos.
The expanded fleet will need more people, Frade admitted, and the Navy is planning to ask Congress to increase the combined number of sailors and Marines beyond the current limit of about 55,000 - a number, Frade said, that hasn't changed since he entered the Navy in 1973.
Submarines
The new arrangement with DCNS will include a heavy emphasis on training Brazilian engineers to design submarines, Frade said, unlike the 1980s-era deal with Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) for the Type 209s that focused on developing an ability to build the ships.
The Brazilian submarines will displace more than a standard Scorpène, he said, and be longer and wider. Unlike other Scorpènes, the ships won't have air-independent propulsion (AIP) because the diesel-electrics will be complemented by the nuclear submarine.
"We need a diesel, conventional submarine for our strategy to use the submarine in the patrol zone near the focus areas and shallow waters," Frade said.
"We need a nuclear submarine because Brazil has a long coast and deep water and we need a submarine with the capacity to go to any part of our waters with agility."
While DCNS will participate in designing the nuclear submarine, Frade said, the nuclear plant will be an all-Brazilian design. A land-based prototype is set to go critical in 2014, and the submarine's reactor is to be ready for installation in 2019.
5 OPVs
Two 500-ton "NAPA 500" - Naval Patrol Boat 500 tons - craft now are under construction at the INACE yard in Fortaleza. Frade said 12 ships are planned, with a set of bids for the next four scheduled to be opened shortly; a contract for that batch should be signed in June. Funding is available for a further group of six patrol boats, with a new round of competition ready to start and contracts scheduled for October or November. The first two NAPA 500s cost $38 million each, Frade said, and he expects the follow-on ships to be cheaper.
A program to procure five 1,800-ton OPVs is scheduled to kick off in 2010, Frade said.
"This ship will have enhanced capability including a helicopter, hangar, a medium-caliber gun, such as a 76mm, and a fast craft launched by the ship."
The OPVs are needed to provide extended search-and-rescue coverage of ocean areas, Frade said, and will need to remain on station 20 days a month.
Construction is to begin next year on a new class of four small NAPA 200 shallow-draft patrol boats designed by the Arsenal de Marinha, Frade said. Although intended for the Amazon region, the craft also will be seagoing. The number of patrol boats could grow.
"The numbers of ships is not a closed matter," he said.
AOR
A new fleet tanker is needed to replace the aging Marajó, Frade said, and the AOR program will begin in 2010. The ship is to have four fuel transfer stations and a dry cargo station, with a flight deck and hangar, an infirmary, and the ability to carry ammunition and other dry goods. The program will seek a foreign shipbuilder to partner with a Brazilian shipyard to build the ship.
Escort Frigates
Brazil has begun discussions with foreign companies to replace its aging fleet of mostly British-built frigates with existing frigate designs. Fincantieri's Andrea Doria Horizon-class design from Italy has attracted Brazilian attention, Frade said, as has the Korean Daewoo firm's KDX-2 design.
"There are many shipyards in the world producing escort ships that fit almost completely our requirements," he said.
Brazil expects that at least the initial ships will be beyond the country's capability to build.
"We need to bring the foreign shipyard to Brazil and associate with a Brazilian shipyard," Frade said. "Maybe Arsenal de Marinha, maybe not."
LPH
The defense strategy calls for a Multi-Purpose Ship with the capabilities of an LPD or LPH - "a new class of ship we don't have," Frade noted. The LPH will have a well deck for small landing craft or amphibious vehicles, a flight deck and hangar, and troop-carrying capacity.
"We need to have this ship," he said, "but we don't have a shipyard able to build it."
Among the designs attracting the country's interest, he said, is the 21,000-ton Mistral design from DCNS.
A Brazilian naval delegation will visit the United States in June, Frade said, and officers will tour Northrop Grumman's shipyards and see the LPD 17-class ship, as well as the U.S. Coast Guard's National Security Cutter.
Frade admitted funding for the new fleet, shipyards and bases will be an issue. The Navy is vying with the other services for defense programs, which include the Air Force's FX-2 fighter program and the Army's VBTP armored vehicle effort. The drop last year in oil prices meant that 2009's acquisition budget was cut 30 percent, he said, but the strategy to tie the new efforts with the need to protect developing industries and regions is a key factor.
"I never listen to the discussion" about whether to fix the defense budget as a percentage of oil revenue, he said. "Two percent, 2 and a half percent, 3 percent - I don't listen to that discussion. I only listen to the fact that Brazil is growing, and it's only natural to put money into many areas. The budget has improved in education, health and other programs, and the military budget has generally been very small."
But an investment in the military is an investment in Brazil, Frade said.
"It's important that the world's shipyards look to Brazil for a business opportunity," he said. "Come to Brazil to participate in our program to build a new fleet." ■
Fonte : http://www.defensenews.com/story.php?i=4070498&c=FEA
Brazil Building Fleet To Protect Resources
DEFENSENEWS -
By christopher p. cavas
Published: 4 May 2009
RIO DE JANEIRO - The Brazilian Navy, like all of the country's military services, is changing, adapting to a new national defense strategy that seeks to protect the country's burgeoning offshore oil fields and focus anew on the sprawling and still largely undeveloped Amazon River basin.
For its new missions, the Navy plans to build a variety of ships, ranging from small, shallow-draft patrol boats to nuclear submarines to big-deck amphibious ships. Funding the fleet will be a continual challenge, but President Lula da Silva's left-leaning government has pledged to support the ambitious expansion plan, which includes a heavy emphasis on importing and developing new technologies.
"The interesting thing is not that the military needs a new fleet, but that the political powers said to us, 'Find a place to build a new naval base,'" observed Rear Adm. Antonio Carlos Frade Carneiro, head of the Navy's re-equipment program.
"This is important," Frade said, "because defense matters are now being discussed in Brazil at the highest levels of our political structure. We are thinking that things are changing in Brazil in the correct way."
Frade spoke during an April 20 interview in his office overlooking the Arsenal de Marinha in downtown Rio. The Arsenal, on a small island first fortified in the 16th century, is Brazil's most modern naval industrial facility. In addition to other ships, the yard has turned out four diesel-electric submarines based on the German Type 209 design, the most recent in 2005.
But a new shipyard that can build conventional and nuclear-powered submarines is to begin construction soon about 300 miles south of Rio at Itaguai. The new Arsenal de Sepetiba shipyard is to build the Brazilian Conventional Submarine - a design based on the DCNS-Navantia Scorpène scheme - and a nuclear-powered attack submarine.
A new submarine base adjacent to the yard also will be constructed and is scheduled to open in 2013, replacing the sub base at Rio.
Environmental assessments of the new site are nearly complete, Frade said.
The submarine deal has captured most recent naval publicity. The Brazilian-French agreement was announced in December for four modified Scorpène subs, all to be built at Sepetiba. The first submarine is to be delivered in 2014, and the rest of the class is to follow at two-year intervals, Frade said.
The submarine program sits atop a list of ambitious projects that Brazil plans to execute over the next 20 years, Frade noted.
In order of priority, the near-term projects are the submarine program, including four conventionally powered subs and a nuclear-powered unit; a patrol vessel program of three different classes: 500 tons, 200 tons and an 1,800-ton Ocean Patrol Vessel (OPV); a new fleet tanker (AOR); an Escort Frigate program of three ships of about 6,000 tons each; and a Multi-Purpose Ship (LPH) of about 20,000 tons.
Longer-term projects include a new class of shallow-draft river patrol boats and, by 2025, a replacement for the full-deck aircraft carrier Sao Paulo.
Replacements for the carrier's A-4 Skyhawk aircraft also will be needed, Frade said, but first, fleet helicopters able to operate from the frigates will be needed to replace the current Super Lynx helos.
The expanded fleet will need more people, Frade admitted, and the Navy is planning to ask Congress to increase the combined number of sailors and Marines beyond the current limit of about 55,000 - a number, Frade said, that hasn't changed since he entered the Navy in 1973.
Submarines
The new arrangement with DCNS will include a heavy emphasis on training Brazilian engineers to design submarines, Frade said, unlike the 1980s-era deal with Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) for the Type 209s that focused on developing an ability to build the ships.
The Brazilian submarines will displace more than a standard Scorpène, he said, and be longer and wider. Unlike other Scorpènes, the ships won't have air-independent propulsion (AIP) because the diesel-electrics will be complemented by the nuclear submarine.
"We need a diesel, conventional submarine for our strategy to use the submarine in the patrol zone near the focus areas and shallow waters," Frade said.
"We need a nuclear submarine because Brazil has a long coast and deep water and we need a submarine with the capacity to go to any part of our waters with agility."
While DCNS will participate in designing the nuclear submarine, Frade said, the nuclear plant will be an all-Brazilian design. A land-based prototype is set to go critical in 2014, and the submarine's reactor is to be ready for installation in 2019.
5 OPVs
Two 500-ton "NAPA 500" - Naval Patrol Boat 500 tons - craft now are under construction at the INACE yard in Fortaleza. Frade said 12 ships are planned, with a set of bids for the next four scheduled to be opened shortly; a contract for that batch should be signed in June. Funding is available for a further group of six patrol boats, with a new round of competition ready to start and contracts scheduled for October or November. The first two NAPA 500s cost $38 million each, Frade said, and he expects the follow-on ships to be cheaper.
A program to procure five 1,800-ton OPVs is scheduled to kick off in 2010, Frade said.
"This ship will have enhanced capability including a helicopter, hangar, a medium-caliber gun, such as a 76mm, and a fast craft launched by the ship."
The OPVs are needed to provide extended search-and-rescue coverage of ocean areas, Frade said, and will need to remain on station 20 days a month.
Construction is to begin next year on a new class of four small NAPA 200 shallow-draft patrol boats designed by the Arsenal de Marinha, Frade said. Although intended for the Amazon region, the craft also will be seagoing. The number of patrol boats could grow.
"The numbers of ships is not a closed matter," he said.
AOR
A new fleet tanker is needed to replace the aging Marajó, Frade said, and the AOR program will begin in 2010. The ship is to have four fuel transfer stations and a dry cargo station, with a flight deck and hangar, an infirmary, and the ability to carry ammunition and other dry goods. The program will seek a foreign shipbuilder to partner with a Brazilian shipyard to build the ship.
Escort Frigates
Brazil has begun discussions with foreign companies to replace its aging fleet of mostly British-built frigates with existing frigate designs. Fincantieri's Andrea Doria Horizon-class design from Italy has attracted Brazilian attention, Frade said, as has the Korean Daewoo firm's KDX-2 design.
"There are many shipyards in the world producing escort ships that fit almost completely our requirements," he said.
Brazil expects that at least the initial ships will be beyond the country's capability to build.
"We need to bring the foreign shipyard to Brazil and associate with a Brazilian shipyard," Frade said. "Maybe Arsenal de Marinha, maybe not."
LPH
The defense strategy calls for a Multi-Purpose Ship with the capabilities of an LPD or LPH - "a new class of ship we don't have," Frade noted. The LPH will have a well deck for small landing craft or amphibious vehicles, a flight deck and hangar, and troop-carrying capacity.
"We need to have this ship," he said, "but we don't have a shipyard able to build it."
Among the designs attracting the country's interest, he said, is the 21,000-ton Mistral design from DCNS.
A Brazilian naval delegation will visit the United States in June, Frade said, and officers will tour Northrop Grumman's shipyards and see the LPD 17-class ship, as well as the U.S. Coast Guard's National Security Cutter.
Frade admitted funding for the new fleet, shipyards and bases will be an issue. The Navy is vying with the other services for defense programs, which include the Air Force's FX-2 fighter program and the Army's VBTP armored vehicle effort. The drop last year in oil prices meant that 2009's acquisition budget was cut 30 percent, he said, but the strategy to tie the new efforts with the need to protect developing industries and regions is a key factor.
"I never listen to the discussion" about whether to fix the defense budget as a percentage of oil revenue, he said. "Two percent, 2 and a half percent, 3 percent - I don't listen to that discussion. I only listen to the fact that Brazil is growing, and it's only natural to put money into many areas. The budget has improved in education, health and other programs, and the military budget has generally been very small."
But an investment in the military is an investment in Brazil, Frade said.
"It's important that the world's shipyards look to Brazil for a business opportunity," he said. "Come to Brazil to participate in our program to build a new fleet." ■
Fonte : http://www.defensenews.com/story.php?i=4070498&c=FEA
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Iris escribió:Ah, que se me olvidaba, no os lo perdáis, en el hilo de las FF.AA. del Brasil, de ésta misma área, el forista "Batalla del Matasiete", afirma haber leído en un medio brasileño ( ), que Brasil tendría en breve tres flotas navales (sí sí, lo que leeis "tres" "3") .
Ah y además en un poco más de tiempo pues al frente de cada una de esas "tres flotas" (sí , 3), pues habria un portaaviones o sea tres portaaviones también, si no os lo creéis, os invito a visitar ese hilo y comprobarlo.
como no sean flotas de patrulleros
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Iris escribió:Sniper, léete el post de ROTAX, eso y sólo eso, por muchas noticias que pongan adornadas de colorines, es lo único que hace la Marinha. Que por cierto los vecinos chilenos, sin tanta algarabía, tienen una armada mucho más moderna, disuasiva, fuerte y capaz que la brasileña, sin lugar a dudas. Saludos.
Opinião é igual bunda, cada um tem a sua.
Quando conseguires me provar isso com fatos e argumentos e sem CHACOTAS E PROVOCAÇÕES, lhe dou a razão.
"VER OS OLHOS DO INIMIGO É IMPORTANTE,
PORÉM DEVEMOS ESTAR PREPARADOS
PARA FAZÊ-LOS FECHAREM-SE."
PORÉM DEVEMOS ESTAR PREPARADOS
PARA FAZÊ-LOS FECHAREM-SE."
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- Teniente Coronel
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Brasil
Hombre Brasil, hace varios meses que no pasaba por aca.... pero veo que insistes con el tema del porta brasilero.... a ver si te entendi bien: ¿para 2025 tendran el reemplazo de A-12?
Eso es dentro de 17 años! Mi hija ya se habra graduado de la Universidad, quizas hasta casado, y yo tendria nietos.
Para esa época el Sao Pablo sera un monumento al Tetano! (si queda algo que la corrosión no se haya comido). Ni Corin Tellado hubiese podido escribir una novela de lagrimas y sufrimiento como esta saga del A-12.
¿Y contra cual amenaza va a proteger el Brasil los campos petroleros de la costa? ¿Para eso necesitan portaviones y submarinos nucleares? Veamos entonces las Amenazas maritimas regionales, que exigen de Brasil el empleo de portas y submarinos nucleares: Uruguay, Paraguay y Guyana Francesa.
Guuuaaauuu!!! estoy impresionado por "tan" terrible amenaza. Pero hablando en serio Brasil, tu todavia de verdad crees que puedes sustentar una tesis tan risible como esa?
Sniper
Bunda = C...&$%/#*. cuidado Sniper, que te cae la censura.
Salud.
Brazil Building Fleet To Protect Resources
DEFENSENEWS -
By christopher p. cavas
Published: 4 May 2009
...by 2025, a replacement for the full-deck aircraft carrier Sao Paulo.
Hombre Brasil, hace varios meses que no pasaba por aca.... pero veo que insistes con el tema del porta brasilero.... a ver si te entendi bien: ¿para 2025 tendran el reemplazo de A-12?
Eso es dentro de 17 años! Mi hija ya se habra graduado de la Universidad, quizas hasta casado, y yo tendria nietos.
Para esa época el Sao Pablo sera un monumento al Tetano! (si queda algo que la corrosión no se haya comido). Ni Corin Tellado hubiese podido escribir una novela de lagrimas y sufrimiento como esta saga del A-12.
The Brazilian Navy, like all of the country's military services, is changing, adapting to a new national defense strategy that seeks to protect the country's burgeoning offshore oil fields
¿Y contra cual amenaza va a proteger el Brasil los campos petroleros de la costa? ¿Para eso necesitan portaviones y submarinos nucleares? Veamos entonces las Amenazas maritimas regionales, que exigen de Brasil el empleo de portas y submarinos nucleares: Uruguay, Paraguay y Guyana Francesa.
Guuuaaauuu!!! estoy impresionado por "tan" terrible amenaza. Pero hablando en serio Brasil, tu todavia de verdad crees que puedes sustentar una tesis tan risible como esa?
Sniper
Opinião é igual bunda, cada um tem a sua.
Bunda = C...&$%/#*. cuidado Sniper, que te cae la censura.
Salud.
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Maya escribió:Guuuaaauuu!!! estoy impresionado por "tan" terrible amenaza. Pero hablando en serio Brasil, tu todavia de verdad crees que puedes sustentar una tesis tan risible como esa?
Para Paraguay hasta 1 (una) bateria ASTROS II es una amenaza terrible.
Pero es esto. Seguimos con nuestros planos de reestruturaccion y quiera o no, el São Paulo entrara de viuelta al servivio este año y prestara muy bien, con todo que tiene a ofrecer sin problemas algunos.
Tienemos planes en Brasil. Al contrario de otros paises. Y lo cumplimos, como fue hecho con los subs y etc... Lo que investimos ultimamiente fueron las mayores compras latinoamericanas de armamientos, 8 mil millones de euros, podiendo ser mas.
Imagine solo esto. Y ahora, si tu pais no puede pagar por una reestruturaccion como esta, paciencia. Brasil pode. Podemos.
Ahora es esperar mas novedades =)
Para esa época el Sao Pablo sera un monumento al Tetano! (si queda algo que la corrosión no se haya comido).
Puedes probar?
no?
Saludos!
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