Armada de Gran Bretaña
- Kalma_(FIN)
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Foto: submarino de propulsión nuclear británico "HMS Superb".
El submarino de esa foto es claramente ruso, seguramente algún Schuka,y no un Swiftsure como sugieren.
"Guarda con ello, como un tesoro, los nombres de los miles de héroes que cayeron por Marruecos y no contra Marruecos". General Alfredo Paniagua.
- ATLANTA
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- ferreret
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IvMaMe escribió:¿¿¿comparar una F-100 con una Horizon???
¿es una coña marinera o que?
la F-100 es muy superior, AEGIS, Tomahawk, diseño que le proteje mejor de ataques submarinos (etc...)
en resumen, una maravilla...
¿Me puedes explicar porqué una F100 está más protegida que una Horizon de un ataque submarino? Según tengo entendido las F100 precisamente tienen su talón de aquiles en la lucha anti-submarina.
-
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[quote="ferreret"][quote="IvMaMe"]¿¿¿comparar una F-100 con una Horizon???
¿es una coña marinera o que?
la F-100 es muy superior, AEGIS, Tomahawk, diseño que le proteje mejor de ataques submarinos (etc...)
en resumen, una maravilla... [/quote]
¿Me puedes explicar porqué una F100 está más protegida que una Horizon de un ataque submarino? Según tengo entendido las F100 precisamente tienen su talón de aquiles en la lucha anti-submarina.[/quote]
he leido esto de las f-100:
Son los primeros buques españoles con el nuevo casco de protección balística de acero de alta resistencia. Completa su protección con motores montados sobre piezas elásticas, que no transmiten ruido al casco, por lo que son más difícilmente detectables por submarinos. Durante la fase de desarrollo, se puso especial énfasis en el diseño de las formas del buque con el objetivo de minimizar su "eco" de radar.
Mi hermano esta en la armada y dice que son una maravilla y que se lo ponen muy dificil a los americanos en los combates simulados...
¿es una coña marinera o que?
la F-100 es muy superior, AEGIS, Tomahawk, diseño que le proteje mejor de ataques submarinos (etc...)
en resumen, una maravilla... [/quote]
¿Me puedes explicar porqué una F100 está más protegida que una Horizon de un ataque submarino? Según tengo entendido las F100 precisamente tienen su talón de aquiles en la lucha anti-submarina.[/quote]
he leido esto de las f-100:
Son los primeros buques españoles con el nuevo casco de protección balística de acero de alta resistencia. Completa su protección con motores montados sobre piezas elásticas, que no transmiten ruido al casco, por lo que son más difícilmente detectables por submarinos. Durante la fase de desarrollo, se puso especial énfasis en el diseño de las formas del buque con el objetivo de minimizar su "eco" de radar.
Mi hermano esta en la armada y dice que son una maravilla y que se lo ponen muy dificil a los americanos en los combates simulados...
- Ismael
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IvMaMe escribió:Perdona, pero soy nuevo en este foro, como lo hago para que se vea en un cuadrito pequeño lo que tu has escrito, y que debajo se vea mi respuesta?
De varias maneras: encima y a la derecha de cualquier mensaje del hilo hay un cuadro que pone "citar", pincha en él para responder a ese mensaje, y aparecerá el texto del mismo ya "preparado" para lo que quieres.
Otra manera de hacerlo sería con códigos. Mira lo que he escrito en mi mensaje para que aparezca tu texto de esa manera (también ves cómo se pone una imagen ):
Y hasta hay una tercera forma de hacerlo: en la ventana de edición tienes arriba otra casilla que pone "quote": fíjate:
Escribes otra vez, o copias y pegas, el texto que quieres citar, lo seleccionas con el ratón, pinchas en la casilla "quote", y ya te lo hace él sólo.
Un saludo
PD: Hay una sección del foro para estas preguntas.
Si Dios me hubiere consultado sobre el sistema del universo, le habría dado unas cuantas ideas (Alfonso X el Sabio)
Debemos perdonar a nuestros enemigos, pero nunca antes de que los cuelguen (H.Heine)
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- Franx3
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- maximo
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Menos mal que se hicieron las F-100 antes de la crisis!!! Si nos hubiéramos decantado por un proyecto de este tipo, nos habría pillado la crisis y a saber cuántos buques tendríamos al final, dos? tres?
No exageremos. ¡Ay, la juventud!
En realidad, las F-100 se diseñaron y encargaron durante la crisis anterior a esta.
\\"Un cerdo que no vuela solo es un cerdo\\"
Marco Porcellino.
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[quote="Franx3"]se lo ponen dificil que quiere decir que podemos superarles en un combate 1:1? o que solo somos capaces de ponerselo dificil?[/quote]
Hombre, mi hermano me ha contado que en un combate simulado conseguimos hundir 3 o 4 fragatas americanas (alguna triconderoga entre ellas), dañar a un portaviones americano y destruir algunos aviones del mismo...
y la F-100 intacta...
Hombre, mi hermano me ha contado que en un combate simulado conseguimos hundir 3 o 4 fragatas americanas (alguna triconderoga entre ellas), dañar a un portaviones americano y destruir algunos aviones del mismo...
y la F-100 intacta...
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- Coronel
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Manufacture of Royal Navy's New Carriers Begins
(Source: UK Ministry of Defence; issued July 7, 2009)
Construction began on the Royal Navy's new aircraft carriers, their largest ever warships, today with Her Royal Highness The Princess Royal performing the initial steel-cutting for the first of the ships.
The steel-cutting ceremony took place at BVT Surface Fleet's shipyard in Govan, today, Tuesday 7 July 2009.
The Queen Elizabeth (QE) Class carriers, together with the Joint Strike Fighter aircraft and the brand new Type 45 destroyers, will form the cornerstone of Britain's future ability to jointly project airpower worldwide from land or sea at a time and place of the UK's choosing.
Minister for Defence Equipment and Support Quentin Davies said:
"The MOD is committed to ensuring the UK's Armed Forces are modern, versatile and well equipped for present and future operations. The versatility of the design together with the long service life of these ships will ensure that we will be able to deal with the uncertainties of the future for years to come, and they will deliver the support to deployed UK forces around the globe.
"It is an honour to mark this historic moment with Her Royal Highness here in Govan. We also must not forget the ongoing work of legions of people in industry in regions across the country who are all delivering vital elements of this truly national project."
First Sea Lord Admiral Sir Jonathon Band said:
"The QE Class, together with the supporting aircraft forming the Carrier Strike, represent a step change in Defence's capability, enabling Britain to deliver airpower from the sea wherever and whenever it is required. This strategic effect, influence and, where necessary, direct action will give us an unprecedented range of options to deal with the challenges of an uncertain world at a time and place of our choosing.
"These ships are not just spare airfields, they are an instrument of national power: the 'big stick' which can be waved by the Government in areas of strategic interest to influence, coerce and deter."
Guided by Scott Ballingal, a 21-year-old BVT apprentice from Erskine who will be working on the carriers, Rear Admiral The Princess Royal pushed the button to start the computer-guided laser that cut the first piece of steel for the hull of these immense new ships.
Scott is one of 70 new apprentices who have been taken on by BVT to support work on the carriers. The programme has reinvigorated apprenticeship schemes at the prime shipyards and provides a solid workload for the coming years.
Three other major sections (called lower blocks) of the ship will be assembled at yards at Portsmouth and Rosyth. Other fabrication work will be done at the Appledore shipyards in Devon. Each block will be transported to Rosyth dockyard where they will be joined together to form the hull of the ship.
Manufacturing activity is continuing across the country, with the assembly of the bow for the Queen Elizabeth well underway at Appledore and work on the aircraft lifts progressing in Rosyth.
While the hull construction is just beginning, the project has moved on apace since the manufacture contract was signed in July last year, with £700m worth of sub-contracts placed for the equipment and furnishings that will kit out the ships from the weapons systems to the galleys and cabins.
UK industry has also benefited from the development phase of the Joint Strike Fighter aircraft and is well placed to win further work as this programme progresses well into the 21st century.
http://www.defense-aerospace.com/articl ... riers.html
se confirman los nuevos portaaviones para la poderosa Royal Navy
(Source: UK Ministry of Defence; issued July 7, 2009)
Construction began on the Royal Navy's new aircraft carriers, their largest ever warships, today with Her Royal Highness The Princess Royal performing the initial steel-cutting for the first of the ships.
The steel-cutting ceremony took place at BVT Surface Fleet's shipyard in Govan, today, Tuesday 7 July 2009.
The Queen Elizabeth (QE) Class carriers, together with the Joint Strike Fighter aircraft and the brand new Type 45 destroyers, will form the cornerstone of Britain's future ability to jointly project airpower worldwide from land or sea at a time and place of the UK's choosing.
Minister for Defence Equipment and Support Quentin Davies said:
"The MOD is committed to ensuring the UK's Armed Forces are modern, versatile and well equipped for present and future operations. The versatility of the design together with the long service life of these ships will ensure that we will be able to deal with the uncertainties of the future for years to come, and they will deliver the support to deployed UK forces around the globe.
"It is an honour to mark this historic moment with Her Royal Highness here in Govan. We also must not forget the ongoing work of legions of people in industry in regions across the country who are all delivering vital elements of this truly national project."
First Sea Lord Admiral Sir Jonathon Band said:
"The QE Class, together with the supporting aircraft forming the Carrier Strike, represent a step change in Defence's capability, enabling Britain to deliver airpower from the sea wherever and whenever it is required. This strategic effect, influence and, where necessary, direct action will give us an unprecedented range of options to deal with the challenges of an uncertain world at a time and place of our choosing.
"These ships are not just spare airfields, they are an instrument of national power: the 'big stick' which can be waved by the Government in areas of strategic interest to influence, coerce and deter."
Guided by Scott Ballingal, a 21-year-old BVT apprentice from Erskine who will be working on the carriers, Rear Admiral The Princess Royal pushed the button to start the computer-guided laser that cut the first piece of steel for the hull of these immense new ships.
Scott is one of 70 new apprentices who have been taken on by BVT to support work on the carriers. The programme has reinvigorated apprenticeship schemes at the prime shipyards and provides a solid workload for the coming years.
Three other major sections (called lower blocks) of the ship will be assembled at yards at Portsmouth and Rosyth. Other fabrication work will be done at the Appledore shipyards in Devon. Each block will be transported to Rosyth dockyard where they will be joined together to form the hull of the ship.
Manufacturing activity is continuing across the country, with the assembly of the bow for the Queen Elizabeth well underway at Appledore and work on the aircraft lifts progressing in Rosyth.
While the hull construction is just beginning, the project has moved on apace since the manufacture contract was signed in July last year, with £700m worth of sub-contracts placed for the equipment and furnishings that will kit out the ships from the weapons systems to the galleys and cabins.
UK industry has also benefited from the development phase of the Joint Strike Fighter aircraft and is well placed to win further work as this programme progresses well into the 21st century.
http://www.defense-aerospace.com/articl ... riers.html
se confirman los nuevos portaaviones para la poderosa Royal Navy
"Los tiranos no pueden acercarse a los muros invencibles de Colombia sin expiar con su impura sangre la audacia de sus delirios."...Simón Bolívar
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- Coronel
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- Registrado: 22 Abr 2003, 05:41
a) Si la pregunta se hiciera en Italia o en Francia, quizá otro gallo cantaría.
Aun así, el número de armas antisubmarinas de la F-100 es, si no recuerdo mal, superior al de los Burke Flight I. Si uno descarta montar ASROC en VLS, al menos.
b) Es posible que sin la crisis nos hubiéramos quedado en 4 F-100. Quizá 5. Hay que dar trabajo a los astilleros.
Aun así, el número de armas antisubmarinas de la F-100 es, si no recuerdo mal, superior al de los Burke Flight I. Si uno descarta montar ASROC en VLS, al menos.
b) Es posible que sin la crisis nos hubiéramos quedado en 4 F-100. Quizá 5. Hay que dar trabajo a los astilleros.
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