Fuerza Aérea de Israel

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danielcardenas
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Mensaje por danielcardenas »

una pregunta en israel se pueden convertir los f-16 a block 60 o `sufa´


danielcardenas
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Mensaje por danielcardenas »

Silver_Dragon escribió:No es que los puedan convertir, es que ya lo han hecho y han comprado nuevos modelos segun sus especificaciones al fabricante
mi pregunta va embocada mas en el ambito internacinal


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

danielcardenas escribió:
Silver_Dragon escribió:No es que los puedan convertir, es que ya lo han hecho y han comprado nuevos modelos segun sus especificaciones al fabricante
mi pregunta va embocada mas en el ambito internacinal


La industria aeronáutica Israelí si ofrece un upgrade del F-16, inclusive más ambicioso que el famoso MLU, pero que no se ha vendido a nadie. F-16 ACE se llama.


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danielcardenas
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Mensaje por danielcardenas »

y este programa de IAI llevaria el f-16 hasta bloque 50 o sufa


Jose007
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Mensaje por Jose007 »

¿Sabe alguien si dispone Israel o si existen bombas perforantes antibúnker con cabeza nuclear? ¿Creéis que pueden ser utilizadas contra Iran?

Sobre sus efectos, y de manera gráfica (y muy pedagógica, altamente recomendable):

http://www.ucsusa.org/nuclear_weapons_a ... ation.html

Parece que en 2005 se dejó de financiar el proyecto para su construcción en EE.UU. pero existían dudas de si siguió bajo otro nombre:

http://www.janes.com/defence/news/jid/j ... _1_n.shtml

Sobre una descripción de este tipo de bombas:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_bunker_buster


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Jon_FMG
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Mensaje por Jon_FMG »

Saludos a todos.

Quisiera preguntar su opinión sobre el futuro de la industria aeronáutica israelí.

Éxitos técnicos como el radar AESA 2052 de Elta, no podrán dar réditos comerciales, tras la negativa estadounidense de instalarse en los F16.
Leyendo por el foro, parece también difícil que se integre en una plataforma con un gran futuro com el T/F-50 coreano.
Imagino que la labor de I+D se aprovechó en radar Green Pine y en el AEW, como se aprovechó la I+D del Kfir, pero creo que no será suficiente.

Por otro lado, aspectos punteros como los UAVs, parece que ahora tendrán más competencia, con una Europa autosuficiente a medio plazo.

De la misma forma que el radar AESA, los fantásticos equipos EW y aviónica israelí, si no se pueden integrar en el F35, perderán uno de sus principales escaparates.

¿Qué opinan de todo esto?

Muchas gracias.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Jon_FMG escribió:Éxitos técnicos como el radar AESA 2052 de Elta, no podrán dar réditos comerciales, tras la negativa estadounidense de instalarse en los F16.


Hay otros mercados.

Ahora, el 2052 tampoco es una panacea. Sufre de los mismos problemas de disipación de calor que los AESA contemporáneos y por ende hay limitaciones acerca de qué aviones los podrían portar.

Por otro lado no todos los radares sn éxitos comerciales. Del EL/M 2021 nunca se supo más, a pesar que en su día era competitivo.

Leyendo por el foro, parece también difícil que se integre en una plataforma con un gran futuro com el T/F-50 coreano.


Si, pero el contrato para que lleven 2032 está firmado.

Imagino que la labor de I+D se aprovechó en radar Green Pine y en el AEW, como se aprovechó la I+D del Kfir, pero creo que no será suficiente.


Singapur ya compró el CAEW. India es un cliente potencial.

Por otro lado, aspectos punteros como los UAVs, parece que ahora tendrán más competencia, con una Europa autosuficiente a medio plazo.


Con media OTAN usando Herons y Herons TP parece otra cosa. Además, es una "autosuficiencia" muy beneficiosa para la industria Israelí porque paga regalías. El Watchkeeper es un Hermes 450. El SIDM Francés es un Heron. Holanda usa el Aerostar, España el Searcher. Polonia el Orbiter. La mitad del Team OTAN usa Skylarks.

Y los que no, alquilan. Alemania y Canada por ejemplo han arrendado Herons.

De la misma forma que el radar AESA, los fantásticos equipos EW y aviónica israelí, si no se pueden integrar en el F35, perderán uno de sus principales escaparates.


Se van a instalar. Tarde o temprano...

U.S. may allow Israeli upgrades to F-35 fighter jet

By Anshel Pfeffer, Haaretz Correspondent

The United States is expected to ease its opposition to incorporating Israeli systems in the F-35 if Israel expedites its order for the stealth strike fighter. Sources in the defense establishment confirmed Tuesday a Reuters report that the U.S. has offered a version of the F-35 that would include command and control systems developed in Israel, as well as the ability to carry advanced missiles that are made in Israel.


http://www.haaretz.com/hasen/spages/1130481.html


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Jon_FMG
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Mensaje por Jon_FMG »

Saludos a todos.

No era una crítica, señor Mauricio a la fuerza aérea israelí, sino intentar ver por dónde irán sus paso en los próximos 10 años.

Quizá, a medida que el programa F35 vaya avanzando, y si como parece, aviónica israelí puede instalarsele, quien sabe si las versiones más viejas de F16 en servicio, puedan ser mejoradas con el Elta M2052 AESA, dado que los USA ya no tendrán dicho avión para la exportación nuevo (sólo el F35) y sólo ofrecerán F16 de segunda mano.

En el tema UAV a medio plazo, creo que Europa si conseguirá su autonomía, y las ventas se reducirán.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Israel Bolsters KC-707 Refueling Fleet

Jan 14, 2010

By Alon BenDavid
Nevatim AB, Israel

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With the threat of a conflict with Iran looming, the Israeli air force has augmented its fleet of KC-707 (“Re’em”) aerial refueling aircraft with an eighth tanker, bolstering the strike capacity the country would have if it tries to undertake a raid on Teheran’s nuclear facilities.

The $23-million contract to reconfigure the aircraft was awarded to Israel Aerospace Industries (IAI) in late 2008, as part of a strategic effort to rapidly enhance the country’s long-range strike capabilities.

“Many of the air force’s current missions require extended range and that means more fuel,” Lt. Col. Amir, commander of the IAF’s 120 “International” squadron told Aviation Week & Space Technology (for security reasons, Israel does not release last names of operational personnel). Refusing to discuss specific strike scenarios, he added: “I can gladly say that as an organization we have come to a point where we are ready to perform any mission in any range within a very short notice.”

Iran’s nuclear facilities and the conflict such a strike would likely unleash have become the IAF’s primary mission in recent years. As such, IAF fighter squadrons are constantly training in aerial refueling scenarios.

For the last two decades, Israel has been developing its strategic arm by procuring fighter aircraft with long-range strike capabilities, such as the F‑15I and F-16I. Last year, it also qualified its two squadrons of F-15A/B/C/D air-superiority aircraft to carry out ground-attack missions. However, notes Amir, “aerial refueling will allow any fighter, regardless of its range, to carry more munitions instead of fuel.”

Iran has a widely dispersed and deeply buried nuclear program. Whereas Israel was able to destroy Iraq’s Osirak nuclear reactor with a strike package of eight F‑16s with two bombs each (six F‑15As provided fighter support), attacks against Iran would require heavier bunker busters and more aircraft. Owing to the greater distance to Iran, mission duration would also be significantly longer. Such a scenario would stretch the limit of the fighters, placing a premium on the ability to refuel them en route.

In June 2008, Israel held a massive air maneuver above the Mediterranean in what was perceived as a “dress rehearsal” for an attack on Iran. Dozens of F-15s and F-16s participated in the exercise, conducted jointly with Greece, with several KC-707s providing the fuel.

Budgetary constraints, as well as the U.S. Air Force’s long delay in selecting its future aerial tanker, have forced Israel to rely on its existing Boeing 707 platforms, the youngest of which is 36 years old—the oldest just celebrated 50 years of flying. “We realized that we have to make-do with the current fleet for at least another decade,” says Amir.

The IAF launched a life-extension program for the aging fleet in 2004, with IAI as prime contractor replacing the legacy analog cockpit with new six multi-function displays and installing new communications equipment. In addition, the Israeli-designed refueling boom is replaced with a boom identical to the one used by the USAF in its KC-135s.

The first upgraded KC-707 was delivered to the IAF in November 2009, following a series of malfunctions in the new systems that delayed the project. The aircraft is currently being tested by the IAF at Nevatim AB; IAI personnel are attempting to fix the remaining flaws without returning the aircraft to IAI. A second modernized KC-707, originally scheduled for delivery in February, will await the resolution of the problems before it will be delivered.

The IAF embraced aerial refueling relatively late, in the 1980s, when two KC-707s supported eight F-15s in the IAF’s longest strike ever, on Palestine Liberation Organization headquarters in Tunis in 1985, 2,000 km. (1,242 mi.) west of Israel. Ever since, the IAF developed a doctrine for using the KC‑707s not only in safe routes above the Mediterranean, like the route to Tunis, but also above hostile territory.

“Without going into specifics, the idea is to keep the tanker out of harm’s way, yet be able to conduct refueling wherever it is needed,” says Amir. Whether or not the aging, noisy KC-707s are outfitted with protection systems was not disclosed.

The Israeli KC-707s are equipped with a unique system in which additional fuel tanks with a capacity of 30,000 lb. are installed in the 707’s former passenger cabin. With an additional 160,000 lb. of fuel in its internal tanks, the KC-707 has almost 190,000 lb. of fuel available for other aircraft. The Israeli system enables a quick conversion of the aircraft from or to transport configuration. Another singular feature is an electro-optic system enabling the operator to control and guide the refueling boom while monitoring the action on a 3D screen.

The KC-707s are qualified to refuel all IAF F-15, F-16 and C-130E/H transport aircraft.

Amir would not discuss specifics of any operations, but the vast number of Champagne bottles in his office (given in appreciation for successful missions) on which even the inscribed dedication is classified, bespeaks a lot of activity.

Photo credit: Tal Sholam


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Ali Al Saachez
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Mensaje por Ali Al Saachez »

The Israeli KC-707s are equipped with a unique system in which additional fuel tanks with a capacity of 30,000 lb. are installed in the 707’s former passenger cabin. With an additional 160,000 lb. of fuel in its internal tanks, the KC-707 has almost 190,000 lb. of fuel available for other aircraft. The Israeli system enables a quick conversion of the aircraft from or to transport configuration. Another singular feature is an electro-optic system enabling the operator to control and guide the refueling boom while monitoring the action on a 3D screen.


:cool: wow mas el alcance del F15I and F-16I Sufa WOW :shock: :cool:




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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

IAF seeks mission-specific micro-satellites

By YAAKOV KATZ

28/01/2010 05:12

Micro-satellites would provide the IDF with a new level of versatility and enable it to launch satellites for specific missions.

Israel is interested in acquiring micro-satellites, OC Air Force Maj.-Gen. Ido Nehushtan said on Wednesday, at the Ilan Ramon International Space Conference in Herzliya.

Hosted by the Fisher Brothers Institute for Air and Space Strategies Studies, the conference brought experts and leaders in the aerospace industry together to discuss space technology. Also attending was NASA director Charles Bolden, who was on his first visit to Israel.

Rafael Defense Systems Ltd. and Israel Aerospace Industries (IAI) teamed up in 2005 to develop lightweight micro-satellites that could be launched aboard a missile from an F-15 fighter jet and orbit the earth.

Israel already conducts missile defense interception tests with Rafael's Blue Sparrow missile that is fired from an F-15 into space and then reenters the atmosphere, impersonating a ballistic missile.

Micro-satellites, officials said, would provide the IDF with a new level of versatility and enable it to launch satellites for specific missions while leaving its main space assets - the Ofek 5, Ofek 7, and TecSar - for intelligence-gathering and strategic operations.

Also at the conference, Elbit Systems Ltd. unveiled Israel's newest Jupiter space camera. The camera will be installed on a new satellite, under development by IAI and called the Opsat 3000, scheduled to be launched into space later this decade and to be capable of unprecedented optical remote sensing with extremely high resolution.

The Jupiter will be capable of providing 50-centimeter resolution in comparison to the current camera that can observe objects 70 centimeters long.

Meanwhile Wednesday, IAI also unveiled its latest communications satellite, the Amos 4, which it said is one of the most advanced satellites of its kind, weighing 4.2 tons. The satellite has 10 antennas which will provide coverage over Africa, Asia, and Europe.


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Ali Al Saachez
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Mensaje por Ali Al Saachez »

Hermosa y Peligrosa pareja de Vipers .

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Suerte.


Empléame con razón. Enfúndame con honor. Saber y obrar son la misma cosa.
Gus Vasquez
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Mensaje por Gus Vasquez »

Mi interrogante primordial es:
¿Cómo hace el Estado Israelí para sufragar las inversiones multimillonarias y hacer asequibles tanta technología de punta? Incluyendo el costoso mantenimiento, reparaciones, entrenamiento y capacitación, combustible, armamento, financiamiento de infrestructura y gastos miceláneos. Estamos hablando de un Estado con una demográfia en Septiembre del 2009 de tan solo 7,465,500. Imposible que sean solo impuestos. ¿Cómo se colocan fótos? Gracias
Over & Out


karolo
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Mensaje por karolo »

Pues porque no hay como tener buenos amigos y por si no lo sabes Israel tiene muy buenos amigos en USA. Allí no es que no se pueda ser presidente ni senador ni congresista. Es que si no tienes el apoyo judio no puedes ser ni gobernador de un estado y muy probablemente la cadena empieza mucho mas abajo.

Así que el que se presenta ya tiene el visto bueno judío y luego empiezan los donativos para la carrera electoral en los que el apoyo judío sigue siendo fundamental.

Y luego resulta que buena parte de las empresas de electrónica e ingeniería están o tienen fuerte influencia judía (por ejemplo hewlett packard por poner un caso)

De donde sale que en USA nunca hay muchos impedimentos en el congreso y senado para facilitar material o tecnología a Israel. Añade a eso que Israel gasta mucho presupuesto en I+D y que tienen una sociedad muy bien organizada para eso.

Así es como lo hacen y lo cierto es que hacen muchas cosas muy bien y que en algunas están por delante incluso de USA que se dice pronto aunque suelen ir a la par por la razón que te decía antes. Las cosas que se inventan en USA y que tienen interes para Israel tardan muy poco en llegar allí. Añade a eso dinero y una buena organizacion social (sistema educativo, profesional, etc y ahí lo tienes.

:lol:


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

karolo escribió:Pues porque no hay como tener buenos amigos y por si no lo sabes Israel tiene muy buenos amigos en USA. Allí no es que no se pueda ser presidente ni senador ni congresista. Es que si no tienes el apoyo judio no puedes ser ni gobernador de un estado y muy probablemente la cadena empieza mucho mas abajo.


Eso es cierto de exactamente dos (2) estados, medio cierto de otros dos o tres y categóricamente falso del resto.

Así es como lo hacen y lo cierto es que hacen muchas cosas muy bien y que en algunas están por delante incluso de USA que se dice pronto aunque suelen ir a la par por la razón que te decía antes. Las cosas que se inventan en USA y que tienen interes para Israel tardan muy poco en llegar allí. Añade a eso dinero y una buena organizacion social (sistema educativo, profesional, etc y ahí lo tienes.


En realidad no hay ningún gran secreto en cómo hacen para tener las FAS que tienen: gastan cerca de 7% de PIB en defensa, a veces más. Hubo un período de unos 15 años ininterrumpidos en los '50s y '60s en que la cifra rondaba el 10%. Y durante los '80s, hubo un período en que el gasto de defensa rondaba el 25% del PIB.


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