Indian Test Pilots Flying Tejas LCA
BENGALURU, India — Test pilots from India’s National Flight Test Center (NFTC) are currently familiarizing themselves with the Tejas Light Combat Aircraft (LCA) and learning techniques used by the Indian Air Force’s frontline squadrons.
Program Director for Combat Aircraft and Aeronautical Development Agency Director P.S. Subramanyam tells AVIATION WEEK that the NFTC team should gain enough expertise from the current mission to give Tejas the best pilot-vehicle interface.
“Our pilots and other experts from NFTC are trying to consolidate from all the available aircraft so as to make Tejas the best flying platform,” Subramanyam says.
“The current familiarization mission will give the test pilots the feel of the latest technologies in some of the frontline aircraft,” an IAF official says. “Tejas will have to eventually fly along with Su-30 MKIs, Mirages and the MiG 29s. The team will update themselves with the latest philosophies and compatibility in a combat environment.”
ADA and Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL), which developed Tejas, is preparing the limited series production (LSP-5) aircraft for its first flight in the next two or three weeks.
“The LSP-5 will be a complete, final-configuration platform. We are making slight modifications to the cockpit in consultations with the NFTC test pilots in making Tejas a complete services version,” Subramanyam says.
Air Marshal P.K. Barbora, vice chief of IAF, told AVIATION WEEK earlier that it is important for any fighter jet program to develop a cockpit that will suit a pilot’s needs.
“It’s all about how fast you can execute a mission,” Barbora says. “Here the hand-eye coordination becomes crucial and you should also be able to make the decisions and move around your hands the way you normally do.”
LSP-5 will be the 11th LCA to join the flight line. “We are right on the money and the morale of the Tejas team is as high as ever as we approach the crucial initial operational clearance phase,” Subramanyam adds.
traducción:
Los pilotos de pruebas indios vuelan el Tejas LCA
Bangalore, la India - los pilotos de prueba desde el Centro Nacional de la India de Ensayos en Vuelo (NFTC) En este momento se familiaricen con los tejas avión de combate ligero (LCA) y técnicas de aprendizaje utilizadas por escuadrones de primera línea de la Fuerza Aérea India.
Director de Programas de Aviones de Combate y PS Aeronáutica Director Agencia de Desarrollo Subramanyam Aviation Week dice que el equipo debe ganar NFTC experiencia suficiente de la actual misión de dar la mejor interfaz Tejas piloto a bordo de vehículos.
"Nuestros pilotos y otros expertos de NFTC están tratando de consolidar de todos los aviones disponibles a fin de que Tejas es la mejor plataforma de vuelo", dice Subramanyam.
"La misión de familiarización actual dará a los pilotos de pruebas la sensación de las últimas tecnologías en algunos de los aviones de primera línea", dice un funcionario de la IAF. "Tejas tendrá que volar finalmente junto con el Su-30 MKIS, Mirages y el MiG 29s. El equipo ponerse al día con las últimas filosofías y compatibilidad en un entorno de combate. "
ADA y Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL), que desarrolló Tejas, está preparando la producción en serie limitada (aviones LSP-5) para su primer vuelo en los próximos dos o tres semanas.
"El LSP-5 será una plataforma completa, definitiva-de configuración. Estamos haciendo ligeras modificaciones a la cabina en las consultas con los pilotos de prueba en la toma de Tejas NFTC una versión completa de servicios ", dice Subramanyam.
Mariscal del Aire P.K. Barbora, subjefe de la FAI, dijo a SEMANA DE LA AVIACIÓN anterior de que es importante para cualquier programa de aviones de combate para desarrollar una cabina que se ajuste a las necesidades de un piloto.
"Se trata de lo rápido que puede ejecutar una misión", dice Bárbara. "Aquí, la coordinación ojo-mano se vuelve crucial y también debe ser capaz de tomar las decisiones y se mueven alrededor de la mano de la manera que normalmente lo hace."
LSP-5 será el 11 de ACV para unirse a la línea de vuelo. "Estamos justo en el dinero y la moral del equipo de Tejas es tan alta como nunca, ya que nos acercamos a la crucial fase inicial de liquidación operacional", añade Subramanyam.
slds,
moises