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Taiwan Compensated For Flaws In Mirage Jets

AGENCE FRANCE-PRESSE

TAIPEI - Taiwan's air force said March 21 that it had received more than $3 million worth of parts and maintenance service because of a flaw in the island's French-made Mirage fighter fleet.

The Air Force had been effectively compensated in November over cracks in the blades of several Mirage engines, which had prompted the Air Force to reduce the time of training and various flight missions for the fleet.

"Since then, the combat readiness rate of the Mirage fleet has rebounded to reach the standards targeted by the defense ministry," the air force said.

Dassault Aviation makes the jet, but it was another firm responsible for the engines that paid the costs, the Air Force said, without elaborating.

Taiwan's air force has 56 Mirages.


traducción:

Taiwán compensados por las fallas en Mirage Jets

Agence France-Presse

TAIPEI - La fuerza aérea de Taiwán 21 de marzo, dijo que había recibido más de $ 3 millones de dólares en piezas y servicio de mantenimiento a causa de un error en la isla francesa de fabricación de la flota de combate Mirage.

La Fuerza Aérea había sido efectivamente compensados en noviembre sobre las grietas de las hojas de varios motores de Mirage, que ha llevado a la Fuerza Aérea para reducir el tiempo de formación y misiones de vuelo diferentes para la flota.

"Desde entonces, el tipo de preparación para el combate de la flota de Mirage se ha recuperado para alcanzar las normas dirigidas por el ministerio de defensa", la fuerza aérea, dijo.

Dassault Aviation hace que el avión, pero era otra empresa responsable de los motores que pagó los gastos, la Fuerza Aérea dijo, sin dar más detalles.

De la fuerza aérea de Taiwán cuenta con 56 Mirage

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'Maneuverable' Missile Test A Success, India Says

AGENCE FRANCE-PRESSE

NEW DELHI - India has successfully tested a new "maneuverable" version of the BrahMos supersonic cruise missile it developed with Russia, a report says.

The missile was fired March 21 from a naval ship in the Bay of Bengal off India's east coast, BrahMos aerospace chief A. Sivathanu Pillai told the Press Trust of India news agency.

"The missile ... maneuvered, successfully hitting the target ship. It was a perfect hit and a perfect mission," he said.

India has thus become one of the few countries to possess such a "maneuverable supersonic cruise missile," he said.

The BrahMos can carry a 440-pound (200-kilogram) conventional warhead and has a range of 175 miles (280 kilometers). Indian and Russian experts started development work on the missile in 2001.

A variant of the missile, which gets its name from the rivers of India's Brahmaputra and Russia's Moskva, has been in use with the Indian military since 2007.


traducción:

'Misiles Maniobrables' simulacro fue un éxito, la India dice

Agence France-Presse

NUEVA DELHI - India ha probado con éxito un nuevo "manejable" la versión del misil de crucero supersónico BrahMos se desarrolló con Rusia, un informe dice.

El misil fue lanzado 21 de marzo de un buque naval en la Bahía de Bengala frente a la costa este de India, el jefe de BrahMos aeroespacial A. Sivathanu Pillai dijo a la agencia Press Trust of India.

"El misil ... maniobrado con éxito golpear la nave de destino. Fue un golpe perfecto y una misión perfecta", dijo.

La India se ha convertido en uno de los pocos países que poseen un "maniobrable misil de crucero supersónico", dijo.

El BrahMos puede llevar a 440 libras (200 kilogramos) ojiva convencional y tiene un alcance de 175 millas (280 kilómetros). Expertos de la India y de Rusia comenzó a trabajar en el desarrollo de misiles en 2001.

Una variante del misil, que debe su nombre a los ríos Brahmaputra, India y Rusia, Moscú, ha estado en uso con los militares de la India desde 2007.

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Eurocopter Unit Opens New Factory In Brazil

AGENCE FRANCE-PRESSE

RIO DE JANEIRO, Brazil - Helibras, the Brazilian unit of EADS's Eurocopter, broke ground March 19 on a new $400 million facility in Brazil that will play a larger role in manufacturing and design.

Eurocopter president and chief executive Lutz Bertling said the expansion "increases the engineering capacity of Helibras so that it can completely make helicopters in Brazil."

The new facility would contribute to a government strategy to become more self-reliant in the defense sector, Brazilian Defense Minister Nelson Jobim said.

"This is a starting point so that 10 years from now, the country will have the largest production of helicopters that is totally Brazilian," he said.

The number of jobs at the facility will double to 700 as Helibras gears up to produce the EC-725, the most recent version of the Cougar helicopter - a contract worth some $3 billion.

The first of these will be built by Eurocopter in France and delivered to Brazil later this year, the company said.


traducción:

Eurocopter inaugura su nueva Unidad de fábrica en Brasil

Agence France-Presse

RIO DE JANEIRO, Brasil - Helibras, la unidad brasileña de Eurocopter, EADS, abrió 19 de marzo en una instalación de 400 millones dólares nuevos en Brasil, que jugará un papel más importante en la fabricación y diseño.

Presidente y jefe ejecutivo de Eurocopter, Lutz Bertling dijo que la expansión "aumenta la capacidad de ingeniería de Helibras, de modo que puede hacer completamente helicópteros en Brasil."

Las nuevas instalaciones contribuirán a una estrategia del gobierno para ser más autosuficientes en el sector de la defensa, el ministro de Defensa brasileño Nelson Jobim, dijo.

"Este es un punto de partida para que 10 años a partir de ahora, el país tendrá la mayor producción de helicópteros que es totalmente brasileño," dijo.

El número de puestos de trabajo en la planta se duplicará a 700 Helibras se prepara para producir la CE-725, la versión más reciente del helicóptero Cougar - un contrato por valor de unos US $ 3 mil millones.

El primero de ellos será construido por Eurocopter en Francia y entregado a Brasil a finales de este año, dijo la compañía.

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Australia Unruffled By F-35 Delays

By GREGOR FERGUSON

SYDNEY - Australia's minister for defense, Sen. John Faulkner, is unruffled by the latest cost and schedule difficulties afflicting the Joint Strike Fighter program. And senior defense officials in Canberra say they believe that Australia's plans to acquire up to 100 F-35A Lightning II aircraft aren't much affected by the JSF project's cost overruns.

That's because of budget and schedule buffers built into the Royal Australian Air Force's New Air Combat Capability (NACC) program, which is buying the planes, he said.

A senior defense official in Canberra said March 18 that Australia's budget for the program, and the timing of its orders, are based on the NACC program office's own independent estimates of the JSF program's cost and schedule. These take into account the estimates from the Joint Program Office in Washington and from Lockheed Martin, the JSF's prime contractor, but they include a contingency margin, he said.

So the NACC program office's conservative estimates mean that Australia doesn't really need to take any action or change any of its plans as a result of the JSF program's Nunn-McCurdy breach.

In a March 12 statement, Faulkner stood by the F-35A, calling it the right choice for the RAAF, and saying that it will enable the Australian Defence Force to keep "a strategic air combat capability advantage" until 2030.

"As with all highly complex and cutting-edge projects, risks are to be expected," Faulkner said. "The Australian government's staged acquisition strategy for the JSF includes significant cost and schedule buffers to deal with project risks which will ensure initial operational capability in 2018 is met."


traducción:

Australia sin inmutarse por F-35 Retrasos

Por Gregor FERGUSON

SYDNEY - El ministro de Australia para la defensa, el senador John Faulkner, es imperturbable por el último costo y las dificultades que aquejan al programa de Joint Strike Fighter programa. Y altos funcionarios de Defensa en Canberra dicen que creen que los planes de Australia para adquirir hasta el 100 F-35 Lightning II, aeronave no son mucho más afectadas por los sobrecostos del proyecto JSF.

Eso es porque el presupuesto y el calendario de buffers integrados en el nuevo Real Fuerza Aérea Australiana de Combate Aéreo de Capacidad (NACC), el cual es la compra de los aviones, dijo.

Un alto funcionario de defensa en Canberra, 18 de marzo, dijo que el presupuesto de Australia para el programa y el calendario de sus órdenes, se basan en las estimaciones de la Oficina del Programa NACC independiente del costo del programa JSF y horario. Estos toman en cuenta las estimaciones de la Oficina del Programa Conjunto en Washington, y de Lockheed Martin, contratista principal del JSF, pero que incluyen un margen de contingencia, dijo.

Así las estimaciones conservadoras de la oficina del programa NACC significa que Australia no tiene realmente necesidad de tomar medidas o cambiar cualquiera de sus planes como consecuencia de que el programa Nunn-JSF violación McCurdy.

En una declaración del 12 de marzo, Faulkner estaba por el F-35A, pidiendo que sea la elección correcta para la Real Fuerza Aérea Australiana, y diciendo que va a permitir a la Fuerza de Defensa de Australia para mantener "una ventaja estratégica de lucha contra el aire la capacidad de" hasta 2030.

"Como con todas las de gran complejidad y proyectos de vanguardia, los riesgos son de esperar", dijo Faulkner. "El gobierno de Australia en la estrategia por etapas para la adquisición de JSF incluye costo significativo y topes calendario para hacer frente a los riesgos del proyecto que garantizará la capacidad operativa inicial en 2018 se cumple".

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GAO Proposals on F-35 Parallel Pentagon Steps

By JOHN REED

A Government Accountability Office (GAO) report released March 19 examining the cost growth and schedule delays afflicting the F-35 Joint Strike Fighter agrees with the steps the Pentagon has already begun to take to get the program back on track.

The 54-page report first calls for the Defense Department to implement a top-to-bottom review of program costs - from the jet's inception throughout its operational life - so that it can accurately budget for the plane. Pentagon acquisition chief Ashton Carter announced March 11 that such a move was already underway and would be completed by June.

The GAO goes on to recommend that the Pentagon "reassess warfighter requirements and, if necessary, defer some compatibilities to future increments" of the jet. Pentagon officials agreed with the GAO's findings in the report's comments section, noting how U.S. operators of the jet are reviewing their initial operational capability (IOC) dates for the F-35.

Carter announced that the U.S. Air Force and U.S. Navy have indeed slipped their IOC dates for the jet to 2016, a delay of three years for the Air Force and two years for the Navy.

The report urges DoD to explain to lawmakers how it plans to mitigate future cost hikes in the program and what are the merits of using a cost-reimbursable - often known as cost-plus - contract structure versus fixed-price contracts for early buys of the jet. DoD also should explain how the Pentagon plans to transition from cost-plus contracts to a fixed-price structure, the report says.

The Defense Department responded by saying cost-reimbursable contracts for early jets "provide the best balance of cost and risk," adding that it plans to move toward "fixed-price incentive contracts as soon as possible and earlier than expected."


traducción:

Las propuestas de la GAO sobre F-35 del Pentágono paralelo Pasos

Por John Reed

La Oficina de Responsabilidad Gubernamental (GAO), informe publicado el 19 de marzo de examinar el crecimiento de los costes y retrasos en los plazos que afligen a los F-35 Joint Strike Fighter está de acuerdo con las medidas que el Pentágono ya ha comenzado a tomar para conseguir el programa de nuevo en marcha.

Las primeras convocatorias informe de 54 páginas del Departamento de Defensa para aplicar un principio a un examen exhaustivo de los costos del programa - desde la creación del avión a lo largo de su vida útil - lo que puede precisar con exactitud el presupuesto para el avión. Jefe del Pentágono, Ashton Carter anunció la adquisición de 11 de marzo que esta medida ya estaba en marcha y se completará en junio.

La GAO también recomienda que el Pentágono "evaluar las necesidades de guerrero y, si es necesario, el aplazamiento de algunas compatibilidades para incrementos futuros" de la reacción. Los funcionarios del Pentágono estuvo de acuerdo con las conclusiones de la GAO, en la sección del informe de observaciones, tomando nota de cómo los operadores del chorro de EE.UU. están revisando su capacidad operativa inicial (IOC), las fechas para el F-35.

Carter anunció que la Fuerza Aérea de los EE.UU. y la Marina de EE.UU. han hecho soltar las fechas de la COI para el avión a 2016, un retraso de tres años para la Fuerza Aérea y dos años para la Armada.

El informe insta a los del Departamento de Defensa para explicar a los legisladores la forma en que los planes para mitigar los aumentos de costos en el futuro en el programa y cuáles son las ventajas de utilizar un costo reembolsable - a menudo conocido como "cost-plus - Estructura de contrato frente a contratos de precio fijo para la compra anticipada de la reacción. Departamento de Defensa también debe explicar cómo el Pentágono planes para la transición de contratos de margen fijo a una estructura fija de precios, dice el informe.

El Departamento de Defensa respondió diciendo que los costos no reembolsables para los contratos de primeros jets "ofrecer el mejor equilibrio entre costo y riesgo", y añadió que los planes de avanzar hacia "los contratos de incentivos de precios lo antes posible y antes de lo esperado".

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Combatant Commanders Want C-130s for Afghanistan

By KATE BRANNEN

Following a successful demonstration in Iraq, commanders in Afghanistan are going to request more C-130 aircraft to be used for time-sensitive, mission-critical cargo delivery, the U.S. Army's top logistician said.

"We're about to get a request for it," Lt. Gen. Mitchell Stevenson, deputy chief of staff for logistics, said March 17.

After the 2010 budget decision transferred the Joint Cargo Aircraft and its mission to the Air Force, the Army and the Air Force wrote a new concept of employment for how the aircraft would be operated now that it would no longer be in the Army's inventory.

Last year, Defense Secretary Robert Gates pledged that the Army would not suffer in terms of support because of the decision, "and the Air Force would be just as responsive as if we owned the aircraft ourselves," Stevenson said.

That new concept of employment was tested in Iraq, using the C-130 as a surrogate for the Joint Cargo Aircraft, last October through December.

"It worked just like we wanted it to," Stevenson said.

After the demo, the Army told commanders in Afghanistan that it could relieve some of the burden being placed on CH-47 Chinook helicopters, which are seeing record use in theater, by providing more C-130s, Stevenson said.

"The last I checked, the Air Force has about 400 C-130s and we have less than 50 in Southwest Asia today," he added.

During a video teleconference about a week ago, commanders in Afghanistan said that the idea made sense to them and they are going to send a request through U.S. Central Command, Stevenson said.

Once a request is received, the approval could happen in a matter of weeks, he said.

"Then the question would be how quickly can the aircraft be called up," Stevenson said. "We're talking about probably reserve crews - Air Guard crews - because the Air Force doesn't have a lot of active-component C-130 capability. So they'll have to notify the unit that they're being called up."

In Afghanistan, the Army spends just under $8 million a month on contractor fixed-wing and rotary-wing air support. The introduction of more C-130s is intended to bring that cost down.

"That's exactly why we proposed it, because we're interested in doing two things: saving a little bit of money and taking a load off of CH-47s," Stevenson said.


traducción:

Comandantes Combatientes quieren más C-130 para Afganistán

Por KATE BRANNEN

Tras una demostración con éxito en Iraq, los comandantes en Afganistán van a pedir más avión C-130 que se utilizará para el tiempo-sensible, de misión crítica de entrega de carga, logística superior del Ejército de EE.UU., dijo.

"Estamos a punto de conseguir una solicitud para ello," el teniente general Medina Soto, subjefe de personal de logística, dijo el 17 de marzo.

Tras la decisión del presupuesto 2010 el avión de carga transferida Común y su misión a la Fuerza Aérea, el Ejército y la Fuerza Aérea escribió un nuevo concepto de empleo de cómo el avión se administraría ahora que ya no estaría en el inventario del Ejército.

El año pasado, el secretario de Defensa Robert Gates prometió que el Ejército no sufren en términos de apoyo a causa de la decisión ", y la Fuerza Aérea sería tan sensible como si la aeronave de propiedad de nosotros mismos", dijo Stevenson.

Ese nuevo concepto de empleo ha sido probado en Irak, con el C-130 como un sustituto de la Joint Cargo Aircraft, el pasado octubre a diciembre.

"Todo funcionó como queríamos hacerlo", dijo Stevenson.

Después de la demostración, el Ejército dijo a los comandantes en Afganistán que podría aliviar algo de la carga de puesta en helicópteros CH-47 Chinook, que son ya utilizar el expediente en el teatro, ofreciendo más C-130, dijo Stevenson.

"La última vez que se selecciona, la Fuerza Aérea tiene cerca de 400 C-130 y tenemos menos de 50 en el suroeste de Asia hoy", agregó.

Durante una teleconferencia de vídeo hace una semana, los comandantes en Afganistán dijo que la idea tiene sentido para ellos y que van a enviar una solicitud a través de Comando Central de EE.UU., dijo Stevenson.

Una vez recibida la solicitud, la aprobación podría ocurrir en cuestión de semanas, dijo.

"Entonces la pregunta sería qué tan rápido puede el avión ser llamado", dijo Stevenson. "Estamos hablando probablemente de reservas tripulaciones - Air tripulaciones de la Guardia - porque la Fuerza Aérea no tiene una gran cantidad de activos componente C-130 de capacidad. Así que tendrán que notificar a la dependencia que están siendo llamados a filas. "

En Afganistán, el ejército gasta poco menos de $ 8 millones al mes en el contratista de ala fija y helicópteros de apoyo aéreo de ala. La introducción de más C-130 está destinado para que ese coste abajo.

"Eso es exactamente por eso que propone, porque estamos interesados en hacer dos cosas: ahorro de un poco de dinero y teniendo un peso de encima de CH-47", dijo Stevenson.

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Russian strategic bombers complete 3-day efficiency drills

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MOSCOW, March 19 (RIA Novosti) - Russian Tu-95MS Bear strategic bombers have completed a series of efficiency drills, an Air Force spokesman said on Friday.

"During three-day exercises, Tu-95MS Bear strategic bombers and Il-78 aerial tankers practiced various types of flight drills, including in-flight refueling," Lt. Col. Vladimir Drik said.

The flights were conducted in poor weather conditions over the Arctic from air bases in Engels in the Volga region and Ryazan located in central Russia.

Russia resumed strategic bomber patrol flights over the Pacific, Atlantic and Arctic oceans in August 2007, following an order from then-President Vladimir Putin.


traducción:

Bombarderos estratégicos rusos completa 3-ejercicios de eficiencia días

MOSCU, 19 mar (RIA Novosti) - Rusia Tu-95MS bombarderos estratégicos han completado una serie de ejercicios de la eficiencia, un portavoz de la Fuerza Aérea, dijo el viernes.

"Durante tres días de ejercicios, Tu-95MS bombarderos estratégicos y Il-78 petroleros aéreas practicado distintos tipos de ejercicios de vuelo, incluyendo el reabastecimiento en vuelo", el teniente coronel Vladimir Drik, dijo.

Los vuelos se realizaron en las malas condiciones meteorológicas en el Ártico desde las bases aéreas de Engels en la región del Volga y Riazán situado en el centro de Rusia.

Rusia reanudó los vuelos de patrulla de bombarderos estratégicos sobre el Pacífico, Atlántico y Ártico en agosto de 2007, tras una orden del entonces presidente Vladimir Putin.

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Brazil jet contenders pass final test

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BRASILIA, Brazil, March 19 (UPI) -- The Brazilian air force has given its technical nod of approval to all three fighter jets competing in the country's ambitious, multibillion-dollar contest for a fresh batch of fighter jets.

The foreign aerospace giants competing for the Brazilian sale of 36 combat aircraft are France's Dassault with its Rafale fighter, Sweden's Saab with the Gripen NG aircraft, and U.S. company Boeing with the F/A-18 Super Hornet.

By some accounts, the contract for the initial 36 planes could rise to more than 120.

The aircraft are expected to renew Brazil aging fleet of combat aircraft. It has long been suggested that France's pride, the Rafale fighter, stands as the preferred pick of the Latin American country.

Earlier this month, Brazil's defense ministry said it would release final details of the estimated $6 billion procurement deal during the week of April 5.

All the contenders have met technical specifications and relevant reports have been delivered to the defense ministry, O Estado de Sao Paulo reported.

Still, the paper and politicians added, the final decision will rest with the country's political leaders, mainly that of President Luiz Inacio Lula da Silva who has insisted that his pick would be based on "political and strategic" reasons -- not just the price tag.

Officials details concerning the bids have been scarce but local media have long reported that the Dassault bid remains the most expensive at about $10 billion, including maintenance costs.

The Boeing package is valued at $7.6 billion and the Saab offer at $6 billion, Folha da S. Paolo reported.

What makes the French bid attractive, experts say, is France's sweetener of transferring all technology related to the supersonic Rafale so that Brazil, bent on becoming the lead military power in South America, could assemble most of the jets itself and sell them regionally.

Brazil has already signed a deal with the French for the construction of five submarines in Brazil. The deal also includes building a nuclear-powered vessel.

French President Nicolas Sarkozy has personal prestige knotted into the deal. In September 2009, Sarkozy and his Brazilian counterpart looked locked in a deal, issuing a statement that negotiations for the purchase had begun when the tender process had not been concluded.

Sarkozy has rallied to the support of Dassault's export prospects.

"The sale of combat planes is a political act," Dassault Chief Executive Officer Charles Edelstenne said from the company's headquarters outside Paris. "The Elysee is doing a superb job," he said, referring to the French presidential palace.

The aerospace company has taken orders for 180 Rafales, but all of those are destined for the French air force.

Should the deal succeed with Brazil, it will mark Rafale's first export order.


traducción:

Contendientes por el jet de Brasil pasan la prueba final

BRASILIA, mar 19 (UPI) - La Fuerza Aérea de Brasil ha dado su asentimiento a la aprobación técnica de los tres aviones de combate que compiten en ambiciosos del país, concurso de miles de millones de dólares para un nuevo lote de aviones de combate.

Los gigantes de la industria aeroespacial extranjeras que compiten por la venta de Brasil de 36 aviones de combate Dassault de Francia con su caza Rafale, Saab de Suecia con aviones de la GN Gripen, EE.UU. y la empresa Boeing con el F/A-18 Super Hornet.

Según algunas versiones, el contrato para los primeros 36 aviones podría elevarse a más de 120.

El avión se espera para renovar flota de Brasil, el envejecimiento de las aeronaves de combate. Desde hace tiempo se ha sugerido que el orgullo de Francia, el caza Rafale, se erige como la selección preferida de los países de América Latina.

A principios de este mes, Brasil, del Ministerio de Defensa dijo que entregaría los detalles finales del estimado de $ 6 mil millones contrato de adquisición durante la semana del 5 de abril.

Todos los candidatos han cumplido con las especificaciones técnicas y los informes pertinentes se han entregado al Ministerio de Defensa, O Estado de Sao Paulo.

Sin embargo, el papel y los políticos añadido, la decisión final recaerá en los dirigentes políticos del país, principalmente el del presidente Luiz Inácio Lula da Silva, que ha insistido en que su selección se basaría en la "política y estratégica" razones - no sólo el precio etiqueta.

Funcionarios de los detalles relativos a las ofertas han sido escasos, pero la prensa local informó de que desde hace mucho tiempo la oferta de Dassault sigue siendo el más caro en alrededor de $ 10 mil millones, incluidos los costes de mantenimiento.

El paquete de Boeing está valorado en 7,6 mil millones dólares y la oferta de Saab en $ 6 mil millones, da Folha de S. Paolo informó.

¿Qué hace que la candidatura francesa atractivo, dicen los expertos, es edulcorante de Francia de transferir toda la tecnología relacionada con el supersónico Rafale para que Brasil, empeñado en convertirse en el principal poder militar en América del Sur, podría reunir la mayoría de los aviones en sí y los venden a nivel regional.

Brasil ya ha firmado un acuerdo con los franceses para la construcción de cinco submarinos en Brasil. El acuerdo también incluye la construcción de un buque de propulsión nuclear.

El presidente francés, Nicolas Sarkozy, ha reconocido prestigio personal anudadas en el acuerdo. En septiembre de 2009, Sarkozy y su homólogo brasileño parecía encerrado en un acuerdo, la emisión de un comunicado que las negociaciones para la compra había comenzado cuando el proceso de licitación no se hubiera celebrado.

Sarkozy se ha reunido con el apoyo de las perspectivas de exportación de Dassault.

"La venta de aviones de combate es un acto político", Dassault CEO Charles Edelstenne, dijo desde la sede de la compañía fuera de París. "El Elíseo está haciendo un trabajo magnífico", dijo, refiriéndose al palacio presidencial francés.

La compañía aeroespacial ha recibido pedidos de 180 Ráfales, pero todos los que están destinados a la fuerza aérea francesa.

En caso de que el acuerdo tenga éxito con Brasil, que marcará el fin de la primera exportación Rafale.

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Israeli aircraft violate Hungary airspace

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Two Israeli military aircraft have been sighted flying at a low altitude over the Hungarian capital unbeknown to the country's defense ministry and the civilian and military secret services.

Hungarian Defense Minister Imre Szekeres on Friday urged follow-up action on the Wednesday flight over Budapest's international airport which was reported by the Magyar Nemzet newspaper, the German Press Agency DPA reported.

He said it is imperative by the regulations that the ministry be notified of such practices.

Reacting to the issue, Szekeres is to ask the central government to revive a Military Aviation Authority.

Prime Minister Gordon Bajnai has also demanded an immediate investigation into the matter.

The Israeli ambassador to Budapest Aliza Bin-Noun, though, claimed that the flight had been a "routine" one for which the National Transport Authority had issued the relevant permission.


traducción:

Aviones israelíes violan el espacio aéreo de Hungría

Dos aviones militares israelíes han sido vistos volando a baja altura sobre la capital húngara, a espaldas del Ministerio de Defensa del país y los servicios secretos civiles y militares.

El ministro de Defensa húngaro Imre Szekeres exhortó el viernes a las medidas de seguimiento sobre el vuelo del miércoles en el aeropuerto internacional de Budapest, que fue reportado por el periódico Nemzet Magyar, la Agencia Alemana de Prensa DPA.

Dijo que es imperativo por las normas que el ministerio de ser notificado de tales prácticas.

Como reacción a la cuestión, Szekeres es pedir al gobierno central para revivir a una Autoridad de Aviación Militar.

El primer ministro británico, Gordon Bajnai también ha exigido una investigación inmediata sobre el asunto.

El embajador israelí en Budapest Aliza Bin-nombre, sin embargo, alegó que el vuelo había sido una "rutina" para que la Autoridad Nacional del Transporte había emitido el permiso correspondiente.

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Italian firm to supply PAF with new training planes

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CLARK FREEPORT, Pampanga, Philippines—The government has decided to proceed with a $13.1-million Italian contract that would supply the Armed Forces of the Philippines with 18 new training planes by yearend.

The contract of Italian aircraft manufacturer Alenia Aermacchi S.p.A was approved in 2008, but the firm began assembling SF-260 planes only late last year due to undisclosed complications.

Teresa Parian, chief operating officer of the Aerotech Industries Philippines Inc. (AIPI), Aermacchi's local partner, said the Department of National Defense had agreed to reconstitute the project and to obtain a fresh mandate from government in late 2009.

"We're fast-tracking the assembly of these aircraft to meet the needs of the military," Parian said.

"These are training aircraft and we are trying to satisfy the [country's] medium-lift requirement, meaning we [should be able to] transport troops when needed especially in times of conflict and disaster," said Defense Secretary Norberto Gonzales.

Gonzales inspected a set of trainer jets being assembled here that Aermacchi claimed were 40 percent complete.

He said Congress should be thanked for allowing the military to proceed with the multi-year obligation contract when it released military funds far earlier than expected.

"We are trying to do what we need for the next 10 years [because] we are in a stage [when] we have to take care of both internal and a little bit [of the] external defense [of the country]," he said.

"We are discussing a few contracts which I hope will be seen in the next 100 days… about some requirements [for] our combat capabilities."

When asked to clarify, Gonzales said details about the proposed equipment build-up are a "secret for now," although it would be useful in curbing smuggling and illegal lumber activities.

Aside from the new planes that Gonzales said would boost training of pilots, combat helicopters, medium lift capabilities and surveillance equipment in the air will be given to the military.

The Aermacchi contract requires the firm to provide the military with a complete training support package, which includes pilots, technical and maintenance training and spare-parts guarantees.

Each aircraft costs government $700,000. The manufacturer will hand over the planes in batches of four beginning July.


traducción:

Empresa italiana de suministra FAF con aviones de nueva formación

CLARK FREEPORT, Pampanga, Filipinas-El gobierno ha decidido proceder con $ 13.1 millones de italianos contrato de suministro que las Fuerzas Armadas de Filipinas, con 18 nuevos aviones de entrenamiento antes de que termine.

El contrato del italiano fabricante de aviones Aermacchi SpA fue aprobado en 2008, pero la empresa comenzó a ensamblar aviones SF-260 sólo a fines del año pasado debido a las complicaciones no divulgada.

Teresa Parián, jefe de operaciones de las industrias de Aerotech Philippines Inc. (AIPI), socio local Aermacchi, dijo que el Departamento de la Defensa Nacional había acordado en la reconstitución del proyecto y para obtener un nuevo mandato de gobierno a finales de 2009.

"Estamos acelerado el montaje de estos aviones para satisfacer las necesidades de los militares", dijo el Parián.

"Estos son aviones de entrenamiento y estamos tratando de satisfacer el [país] requisito de medio de elevación, lo que significa que nosotros [debería poder] transporte de tropas cuando sea necesario, especialmente en tiempos de conflicto y de desastre", dijo el secretario de Defensa, Norberto Gonzales.

Gonzales inspeccionó una serie de aviones de entrenamiento que se reunieron aquí que Aermacchi reclamadas eran 40 por ciento completa.

Dijo que el Congreso debe ser agradecido por permitir a los militares para proceder con la obligación de contrato de varios años cuando se transfieran los fondos militares mucho antes de lo esperado.

"Estamos tratando de hacer lo que tenemos para los próximos 10 años [porque] estamos en una etapa [cuando] hay que tener cuidado de los internos y un poco [de la defensa del] externos [del país]", , dijo.

"Estamos discutiendo algunos contratos que espero que se verá en los próximos 100 días ... sobre algunos de los requisitos [de] nuestra capacidad de combate".

Cuando se le preguntó a aclarar, Gonzales dijo que los detalles sobre el equipo que se propone la acumulación es un "secreto por ahora", a pesar de que sería útil para frenar el contrabando y las actividades madereras ilegales.

Aparte de los nuevos aviones que Gonzales dijo que impulsaría la formación de los pilotos, helicópteros de combate, la capacidad de carga mediana y equipos de vigilancia en el aire, se le dará a los militares.

Aermacchi El contrato obliga a la empresa para proporcionar a los militares con un paquete completo de formación de apoyo, que incluye a pilotos, técnicos y de formación de mantenimiento y de piezas de repuesto de garantías.

Cada una aeronave de un costo de $ 700.000. El fabricante entregará los aviones en los lotes de cuatro a partir de julio.

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UAE becomes fourth-biggest arms buyer

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ABU DHABI - The UAE is near the top of a list of the world’s biggest weapons importers and is set to continue increasing its hi-tech defensive capabilities, according to a new report on international arms transfers.

Analysts say the purchase of the weapons systems sends a message that the country is capable of protecting its territorial integrity while confirming that its posture is defensive.

The report, by the Stockholm International Peace Research Institute (Sipri), which for 44 years has tracked armaments and military spending, ranked the UAE in fourth place worldwide in 2009 arms imports, with spending of US$6.5 billion (Dh23.9bn). Only China, India and South Korea spent more.

The UAE was ahead of Israel, in sixth place. The nearest Arab country was Egypt, in 15th place, with $2.5 billion in imports.

The United States is by far the biggest supplier of arms to the UAE, the third-largest US weapons client.

The UAE is also France’s biggest arms export destination. The majority of the UAE’s spending is on aircraft from the US and France, followed by missiles and air defence systems.

From 2005 to 2009, the UAE received deliveries of 34 Mirage 2000 combat aircraft from France and 72 F-16 fighters from the US.

The UAE is poised to strengthen its position as a top importer with the delivery of Patriot-3 surface to air missile systems as well as transport aircraft and other missile-defence systems from the US, France and Russia.

However, the report shows a decline in UAE military imports for four consecutive years.

“The important issue to stress is the fact that UAE has significantly increased its military arsenal in both technical quality and quantity,” said Pieter Wezeman, a senior researcher at Sipri’s arms transfers programme and an author of the report.

“The decline in the imports since 2006 cannot be seen as an indication that the UAE is toning down its efforts to build up advanced armed forces with a considerable reach.”

While the UAE had been absorbing the advanced weaponry it had already bought, such as by training military personnel and deployment, it was negotiating “new major arms procurement projects”, said Mr Wezeman.

The weapons systems purchased by the UAE were primarily defensive, but the country was capable of long-range precision strikes, which acted as a deterrent to regional rivals, he said.

A report by Sipri last April showed that the UAE was the world’s third-biggest importer of arms, from 2004 to 2008, accounting for six per cent of all purchases.

Paul Burke, a security and intelligence expert based in Abu Dhabi, said the country “sends a message – we have a capability in place that makes it difficult to invade and take control of any islands”.

Another reason for the build-up was to supplement the UAE’s role in international operations.

“The UAE is one of the most active GCC countries in terms of participation in international operations,” said Justin Crump, an security expert based in London.

“For example, troops and planes are currently deployed in Afghanistan, and the Emirates’ Special Forces have won plaudits for their role in tackling foreign fighters there. This is why transport planes are an essential purchase.”

US military support for the GCC was intended mainly as a way to contain Iran, Mr Wezeman said. “The question here is to what extent Iran, which has not bought so many advanced conventional weapons in the past 10 years, is at a disadvantage,” he said.

Despite Iran’s public condemnation of US arms sales to GCC countries, Mr Burke believed that the Iranian government had bigger concerns. They included its nuclear programme and hostile borders with Afghanistan and Iraq.

“I don’t think Iran will see GCC arms purchases as a threat. No matter what they say in public, the Iranian government privately knows that the GCC countries would not attack them,” he said.


traducción:

Emiratos Árabes Unidos se convierte en cuarto mayor comprador de armas

ABU DHABI - Los Emiratos Árabes Unidos está cerca de la cima de una lista de los más grandes del mundo importadores de armas y se espera que continúe aumentando su hi-tech capacidad defensiva, según un nuevo informe sobre transferencias internacionales de armas.

Los analistas dicen que la compra de los sistemas de armas envía un mensaje de que el país es capaz de proteger su integridad territorial, al tiempo que confirmó que su postura es defensiva.

El informe, por el Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), que durante 44 años ha seguido a los armamentos y gastos militares, clasificados en los Emiratos Árabes Unidos en todo el mundo el cuarto lugar en 2009 las importaciones de armas, con un gasto de 6,5 mil millones dólares EE.UU. (Dh23.9bn). Sólo China, India y Corea del Sur pasó más.

Los Emiratos Árabes Unidos estaba por delante de Israel, en sexto lugar. El país más cercano Árabe de Egipto, en el puesto 15, con US $ 2,5 mil millones en importaciones.

Los Estados Unidos es por mucho el mayor proveedor de armas a los Emiratos Árabes Unidos, el tercero más grande de armas de EE.UU. cliente.

Los EAU es también más grande de Francia destino de las exportaciones de armas. La mayoría del gasto de los EAU está en los aviones de los EE.UU. y Francia, seguidos por los misiles y los sistemas de defensa aérea.

De 2005 a 2009, los Emiratos Árabes Unidos recibió la entrega de 34 aviones de combate Mirage 2000 de Francia y 72 cazas F-16 de los EE.UU..

Los Emiratos Árabes Unidos se prepara para fortalecer su posición como principal importador, con la entrega de los Patriot-3 superficie a los sistemas de misiles, así como aviones de transporte de misiles y otros sistemas de defensa de los EE.UU., Francia y Rusia.

Sin embargo, el informe muestra una disminución en las importaciones de los EAU militar durante cuatro años consecutivos.

"Lo importante a destacar es el hecho de que los Emiratos Árabes Unidos ha aumentado considerablemente su arsenal militar, tanto en calidad técnica y cantidad", dijo Pieter Wezeman, investigador senior en programas del SIPRI las transferencias de armas y autor del informe.

"El descenso en las importaciones desde 2006 no puede considerarse como una indicación de que los Emiratos Árabes Unidos está atenuando sus esfuerzos para construir las fuerzas armadas avanzada con un alcance considerable."

Si bien los Emiratos Árabes Unidos habían estado absorbiendo el armamento avanzado ya había comprado, por ejemplo, la formación del personal militar y el despliegue, que estaba negociando "nuevas grandes proyectos de compra de armas", dijo el señor Wezeman.

Los sistemas de armas adquiridos por los Emiratos Árabes Unidos eran principalmente defensiva, pero el país era capaz de ataques de precisión de largo alcance, que actuó como un elemento de disuasión frente a sus rivales regionales, dijo.

Un informe de Sipri de abril pasado puso de manifiesto que los Emiratos Árabes Unidos fue el tercero del mundo, mayor importador de armas, desde 2004 hasta 2008, lo que representa el seis por ciento de todas las compras.

Paul Burke, un experto en seguridad y de inteligencia con sede en Abu Dhabi, dijo que el país "envía un mensaje - tenemos una capacidad en el lugar que hace difícil para invadir y tomar el control de las islas".

Otra razón de la acumulación era complementar el papel de los EAU en las operaciones internacionales.

"Los EAU es uno de los países más activos del GCC en términos de participación en operaciones internacionales", dijo Justin Crump, un experto en seguridad con sede en Londres.

"Por ejemplo, las tropas y aviones se encuentran actualmente desplegados en Afganistán, y los Emiratos 'Fuerzas Especiales han ganado los aplausos por su papel en la lucha contra los combatientes extranjeros allí. Esta es la razón por aviones de transporte son una adquisición imprescindible. "

Apoyo a militares de EE.UU. para los países del CCG se destina principalmente como una manera de contener a Irán, el Sr. Wezeman dijo. "La pregunta aquí es hasta qué punto Irán, que no ha comprado tantas armas convencionales avanzadas en los últimos 10 años, está en desventaja", dijo.

A pesar de la condena pública de Irán de la venta de armas EE.UU. a los países del CCG, Sr. Burke cree que el Gobierno iraní había grandes preocupaciones. Entre ellos su programa nuclear y hostil con las fronteras de Afganistán e Irak.

"No creo que Irán se vea GCC compras de armas como una amenaza. No importa lo que digan en público, el gobierno iraní privada sabe que los países del CCG no los atacaran ", dijo.


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Canada needs to update its aging fleet of CF-18s, but when will Ottawa get around to it?

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Think of a paper clip, suggests retired Lieutenant-Colonel Billy Allen. Just as you can only bend one so many times before it breaks, you can only push an aircraft beyond the speed of sound so many times before some crucial part gives out on you.

"You can take a handful of paper clips and they're all going to break at about 16 bends," said Lt. Col. Allen, an asscociate professor at the Royal Military College and an expert on Canada's past aircraft acquisitions.

The air force's frontline fleet of CF-18 fighter-bombers is on its 15th bend; just 80 remain flyable from the original 138 delivered during the 1980s, and yet Canada and Japan remain the only G7 countries not to have designated successors to their primary fighters of the 1970s/1980s generation. The Harper government, Industry Canada and the Department of National Defence have maintained a stealthy uncommunicativeness about the selection process, let alone the choice of aircraft. Meanwhile, a long tarry by Ottawa could mean the last, tired Hornet will not be able to fly off into the sunset around 2020 as planned.

"We're hoping that [a decision is] getting close. Their current timeline to actually buy the airplane [leads to] 2016 deliveries, which would mean you'd have to place an order by 2014 and have a down payment in 2013," said Tom Burbage, executive vice-president for F-35 Program Integration at Lockheed Martin, maker of the presumptive front-runner.

"The next formal decision point, in my understanding, is a Cabinet endorsement of the candidate replacement for the F-18. Hopefully it'll be this year. It's hard to predict the Canadian process."

The hazard for the Harper government lies in announcing a defence program with a final cost likely to land in the range of $10-billion. Choosing a fighter to patrol Canada's skies and fulfill its NATO obligations in the coming decades entails making probably the largest military acquisition in Canadian history.

Meanwhile, last week's federal budget included a plan to trim $2.5-billion from the defence budget over the next five years. It is not known what effect the austerity plan will have on the fighter replacement program.

Last fall, air force officers told Canwest News Service that they worried any competition to proceed on the replacement for the CF-18 would be delayed by a federal election, or at least threats of a federal election. No government wants to announce a multi-billion project to buy new fighter jets when the public is focused on health care, unemployment and other concerns, they said.

Since Canada's 2002 investment of US$160-million in the U.S.-British program, Lockheed Martin's Joint Strike Fighter (JSF) or F-35 Lightning II, has been the leading candidate. The many-talented stealth warplane is being developed to serve as NATO's air backbone for decades to come.

Canada's JSF commitment was simply the ante; going all-in and buying the F-35 would give the Canadian air force its first stealth aircraft. It boasts a radar signature the size of a golf ball.

In some respects the F-35 can be regarded as a shrunken, exportable version of the dominating F-22 Raptor, the high-performance U.S. stealth fighter that costs at least US$140-million per unit -- so expensive that President Barack Obama thought even the United States could not afford any more of them, and capped the purchase at 187 units.

"If you were to ask me, ‘Will the F-35 be the world's best multi-mission aircraft?' I have no doubt that that will be the case," said Baker Spring, a research fellow in security policy at the Washington-based Heritage Foundation. However, Mr. Spring said, by being jack of all trades the F-35 may not be master of any.

Last November, Australia announced a A$16-billion ($14.9-billion) contract for 100 Joint Strike Fighters, implying a price tag that approaches $10-billion for a Canadian fleet of 65.

(A staffer in Defence Minister Peter MacKay's office told the Post that Canada will procure 65 new fighters. That's down from the 80 CF-18s now operating; 80 was also the number of replacements quoted when Canadian Forces created an office to work on the replacement in 2007.)

Should the Harper government decide to purchase the JSF, it could find itself in a similar position to Australia's Labour administration, which has been dogged in Parliament and the press with criticism that the fighter program is late, over budget and will result in a slow, mediocre airplane. Some have questioned whether the F-35, with its modest maximum speed of Mach 1.6, would be capable of defending Australian airspace against advanced Russian or Chinese weaponry. The question is a pertinent one for a Harper government keen to be regarded as defenders of Canada's sovereignty over the Arctic.

Last week, the Pentagon told Congress its estimates for the massive American order of 2,400 F-35s had climbed 50% higher than a 2002 estimate, triggering an automatic review under U.S. legislation.

"The JSF program has fallen short on performance over the past several years," Ashton Carter, undersecretary of defense for acquisition, told the Senate Armed Services Committee. The average price per airplane is now expected to range from US$80-million to US$95-million in 2002 dollars.

As for talk of the program dragging behind schedule, Lockheed Martin's Tom Burbage said the F-35 was at worst 13 months delayed, and the first aircraft will be delivered to customers on time.

Amid the controversy, aerospace industry sources said last year that a plan to sole source a Canadian purchase of the JSF -- that is, award a contract to Lockheed Martin without formally entertaining competing proposals -- is no longer on the table.

Still, a decision remains out of visual range.

Competitors to the JSF on the radar include Boeing, maker of the F/A-18 E/F Super Hornet, an advanced cousin to the CF-18, and the Eurofighter consortium, which builds the high-performance, European-made Typhoon. Both manufacturers are growing impatient for Ottawa to announce a competition between bidders, or even just to spell out its requirements for a new fighter. The Swedish Saab Gripen, already in service in a few small countries, is also reportedly under consideration.

The potential competitors want the Department of National Defence to pit the aircraft programs against each other for the contract, as was done during the late 1970s when Canada last chose a fighter.

In the absence of any published requirements from Ottawa spelling out what its new fighter must be able to do, potential contractors can only refer to the Canada First Defence Strategy, a set of military modernization goals announced by Stephen Harper in 2008.

"What Boeing is really communicating in Canada is they really ought to go to a competition for the next-generation fighter. Only in a competition will they get all the real facts and data and the real capabilities of the aircraft," said Mike Gibbons, Super Hornet program manager for Boeing, in a recent interview.

There is evidence that the Eurofighter Typhoon seems to be in the running. The Post has learned that Canadian officials visited the United Kingdom during the past week to take a closer look at the program. Sources with knowledge of the fighter-selection process said an Industry Canada delegation spoke with BAE Systems, one of the four members of the European consortium that builds the aircraft, about potential benefits to the Canadian aerospace industry should National Defence choose the Typhoon.

Ottawa is not just being asked to choose between different airplanes, it must also endorse a major industrial effort to build and maintain them. Critics often regard fighter planes as flying pork barrels, with plenty of contracts for parts and maintenance to spread around in the purchasing country.

Unlike its rivals, the JSF program comes packaged with no "offsets," or guarantees for the amount of industrial activity for customers. Instead, it offers subcontractors in those countries access to a common, competitive marketplace for parts and maintenance contracts. With perhaps 3,500 JSFs to be manufactured for various countries in the years to come, the sky is the limit in terms of potential benefits to Canada's aerospace industry - but only if it signs on to buy F-35s.

"We really need to make a decision very quickly. The worst situation would be to not make a decision," said Claude Lajeunesse, president of the Aerospace Industries Association of Canada, which has urged the Harper government to find a fighter replacement soon. "You're talking billions of dollars."

Whatever National Defence's plan, continuing to fly the CF-18 much beyond 2020 is not an option, said the RMC's Lt.-Col. Allen. Notwithstanding a $2.6-billion modernization program wrapping up this spring, the fleet is scheduled to be retired starting in 2017. By that time some of the airframes will be 35 years old. Dozens of CF-18s have already been cannibalized for parts.

"The ones that are flying have had their hip replacements," Lt.-Col. Allen said.

The Canadian Forces' 80 remaining CF-18s have served the country well since first being delivered in 1982. Said the retired colonel, "History has shown that Canada's choice was very wise."


traducción:

Canadá necesita actualizar su envejecida flota de CF-18, pero cuando se Ottawa moverse a ella?

Teniente Piense en un clip de papel, sugiere coronel retirado Billy Allen. Del mismo modo que sólo se puede doblar una tantas veces antes de romperse, sólo se puede impulsar una aeronave más allá de la velocidad del sonido tantas veces una parte fundamental da hacia fuera en usted.

"Usted puede tomar un puñado de clips de papel y todos van a romper en alrededor de 16 curvas", dijo el teniente coronel Allen, profesor asscociate en el Royal Military College y experto en adquisiciones de aeronaves pasado de Canadá.

Flota de primera línea de la fuerza aérea de la CF-18 cazabombarderos está en su 15 ª curva, sólo 80 permanecen Flyable de los 138 originales entregadas durante la década de 1980, y sin embargo, Canadá y Japón siguen siendo los países del G7 sólo no han designado a sus sucesores combatientes primaria de la generación 1970s/1980s. El gobierno de Harper, de Industria de Canadá y el Departamento de la Defensa Nacional han mantenido un uncommunicativeness sigiloso sobre el proceso de selección, por no hablar de la elección de los aviones. Mientras tanto, un detienen mucho por Ottawa podría significar el último, el Hornet cansado no será capaz de volar hacia la puesta del sol alrededor de 2020 como estaba previsto.

"Estamos esperando que [una decisión] cerca. Su línea de tiempo actual para realmente comprar el avión [lleva] a 2.016 entregas, lo que significaría que habría que hacer un pedido en 2014 y tiene un pago inicial en 2013, ", dijo Tom Burbage, vicepresidente ejecutivo de F-35 Programa de Integración de Lockheed Martin, fabricante del claro favorito.

"El siguiente punto de decisión formal, a mi entender, es un respaldo del Gabinete de la sustitución de candidatos para el F-18. Espero que sea este año. Es difícil predecir el proceso de Canadá."

El peligro para el gobierno de Harper se encuentra en el anuncio de un programa de defensa, con un costo final probablemente a la tierra en el rango de $ 10-millones de dólares. La elección de un combate para patrullar los cielos de Canadá y cumplir con sus obligaciones de la OTAN en los próximos decenios implica hacer probablemente la mayor adquisición militar en la historia canadiense.

Mientras tanto, el presupuesto federal la semana pasada incluyó un plan para recortar $ 2.5 mil millones del presupuesto de defensa durante los próximos cinco años. No se sabe qué efecto el plan de austeridad tendrá en el programa de sustitución de combate.

El otoño pasado, funcionarios de la Fuerza Aérea dijo CanWest News Service que preocupa cualquier competencia para proceder a la sustitución para el CF-18 se retrasaría una elección federal, o al menos la amenaza de una elección federal. Ningún gobierno quiere anunciar un proyecto de varios miles de millones para comprar nuevos aviones de combate cuando el público se centra en la atención de la salud, el desempleo y otros problemas, dijeron.

Desde 2002 la inversión de Canadá de dólares de los EE.UU. de 160 millones de dólares en el programa US-británico, conjunta de Lockheed Martin Strike Fighter (JSF) o F-35 Lightning II, ha sido el principal candidato. El avión de combate Stealth muchos talentos está siendo desarrollado para servir como columna vertebral aérea de la OTAN para las próximas décadas.

El compromiso de Canadá de JSF fue simplemente el ante; va all-in y la compra de los F-35 daría a la Fuerza Aérea Canadiense de sus aviones stealth primero. Se cuenta con una firma de radar del tamaño de una pelota de golf.

En algunos aspectos, el F-35 puede considerarse como una versión minimizada, exportable del F-22 Raptor que domina, el alto rendimiento de EE.UU. Stealth Fighter que los costos de dólares de los EE.UU. por lo menos 140 millones de dólares por unidad - tan caro que el presidente Barack Obama pensamiento incluso los Estados Unidos no podía permitirse más de ellos, y cerró la compra de 187 unidades.

"Si usted me pregunta, '¿Los F-35 se multi mejores del mundo, aviones de misión?" No tengo ninguna duda de que ese será el caso ", dijo Baker Spring, investigador en la política de seguridad en la sede en Washington, la Fundación Heritage. Sin embargo, el Sr. de primavera, dijo, por Jack bienestar de todos los oficios del F-35 no puede ser dueño de todo.

En noviembre pasado, Australia anunció un US $ 16 millones de dólares (14,9 millones de dólares) contrato de 100 combatientes Joint Strike, lo que implica un precio que se aproxima a $ 10 millones de dólares para una flota de Canadá de 65 años.

(Un miembro del personal en la oficina de ministro de Defensa, Peter MacKay dijo al Post que Canadá adquirirá 65 nuevos combatientes. Eso es por debajo de los 80 CF-18 que ahora operan, 80 fue también el número de sustituciones citado cuando las fuerzas canadienses creó una oficina para trabajar en la sustitución en 2007.)

Si el gobierno de Harper decide adquirir el JSF, podría encontrarse en una posición similar a la administración de Australia del Trabajo, que ha sido perseguido en el Parlamento y la prensa con la crítica de que el programa de combate es tarde, sobre el presupuesto y tendrá como resultado un proceso lento, avión mediocre. Algunos han cuestionado si el F-35, con su velocidad máxima de Mach 1,6 modesta, sería capaz de defender el espacio aéreo de Australia contra el armamento ruso o chino avanzado. La pregunta es pertinente para un gobierno de Harper desean ser considerados como defensores de la soberanía de Canadá sobre el Ártico.

La semana pasada, el Pentágono le dijo al Congreso sus estimaciones para el orden americano masivo de 2.400 F-35 había subido un 50% superior a la estimación del 2002, lo que provocó una revisión automática en virtud de la legislación de EE.UU..

"El programa JSF se ha quedado corta en el rendimiento durante los últimos años", Ashton Carter, subsecretario de Defensa para la adquisición, dijo al Comité de Servicios Armados del Senado. El precio medio por avión ahora se espera que van desde EE.UU. 80 millones de dólares de dólares de los EE.UU. de 95 millones de dólares en 2002.

En cuanto a hablar del programa de arrastre de retraso, Lockheed Martin, Tom Burbage, dijo el F-35 fue en el peor de 13 meses retrasados, y el primer avión será entregado a los clientes a tiempo.

En medio de la polémica, fuentes de la industria aeroespacial, dijo que el año pasado un plan para una compra única fuente canadiense de la JSF - es decir, adjudicar un contrato a Lockheed Martin sin competir formalmente propuestas de entretenimiento - ya no está en la mesa.

Sin embargo, la decisión sigue estando fuera del alcance visual.

Competidores del JSF en el radar incluyen Boeing, fabricante del F/A-18 E / F Super Hornet, un primo de avanzada para el CF-18, y el consorcio Eurofighter, que se basa el alto rendimiento, de fabricación europea Typhoon. Tanto los fabricantes son cada vez más impaciente de Ottawa para anunciar una competencia entre los oferentes, o incluso sólo para precisar sus necesidades para un nuevo caza. El Saab Gripen sueco, ya en servicio en algunos países pequeños, también se informó que se trate.

Los competidores potenciales desea que el Departamento de Defensa Nacional para enfrentar a los programas de aviones entre sí para el contrato, como se hizo durante la década de 1970 cuando Canadá se eligió un último combate.

En ausencia de cualquier requisito de publicación de Ottawa en que se hace de su nuevo caza debe ser capaz de hacer, los posibles contratistas sólo puede referirse a la Argentina la primera defensa de la Estrategia, un conjunto de objetivos de la modernización militar anunciada por Stephen Harper en el 2008.

"Lo que Boeing está comunicando realmente en Canadá es que realmente debería ir a un concurso para la caza de próxima generación. Sólo en una competencia que todos los hechos reales y datos y la capacidad real de la aeronave", dijo Mike Gibbons, director del programa Super Hornet de Boeing, en una entrevista reciente.

Hay pruebas de que el Eurofighter Typhoon parece estar en la carrera. El Post ha sabido que los funcionarios canadienses visitaron el Reino Unido durante la semana pasada para tomar una mirada más cercana en el programa. Fuentes con conocimiento del proceso de selección de combate, dijo a una delegación de Industria de Canadá habló con BAE Systems, uno de los cuatro miembros del consorcio europeo que construye la aeronave, acerca de los beneficios potenciales para la industria aeroespacial de la Defensa Nacional de Canadá deben elegir el Typhoon.

Ottawa no es sólo que se le pide que elija entre aviones diferentes, también debe apoyar un esfuerzo industrial importante para construir y mantener ellos. Los críticos suelen considerar que los aviones de combate como el vuelo de barriles de carne de cerdo, con un montón de contratos de piezas y mantenimiento de difundir a su alrededor en el país de compra.

A diferencia de sus rivales, el programa JSF no viene empaquetado con "compensaciones", o garantías para la cantidad de actividad industrial para los clientes. En su lugar, ofrece los subcontratistas en los países el acceso a un mercado común, competitiva para las partes y los contratos de mantenimiento. Tal vez con 3.500 JSFs a ser fabricado por varios países en los próximos años, el cielo es el límite en términos de beneficios potenciales para la industria aeroespacial de Canadá - pero sólo si los signos de comprar F-35.

"Realmente necesitamos tomar una decisión rápidamente. La peor situación sería la de no tomar una decisión", dijo Claude Lajeunesse, presidente de la Asociación de Industrias Aeroespaciales de Canadá, que ha instado al gobierno de Harper para encontrar un reemplazo de combate pronto. "Estamos hablando de miles de millones de dólares".

Sea cual sea el plan de Defensa Nacional, continuando a enarbolar el CF-18 mucho más allá de 2020 no es una opción, dijo el teniente de la RMC-Col. Allen. A pesar de US $ 2.6 mil millones del programa de modernización envolver esta primavera, la flota está programada para ser retirados a partir de 2017. En ese momento algunas de las células de aeronaves será de 35 años de edad. Decenas de CF-18 ya han sido para extraer piezas.

"Los que vuelan han tenido sus prótesis de cadera," el teniente coronel. Dijo Allen.

80 Las Fuerzas Armadas españolas 'CF restante de 18 años han servido bien al país desde su primera entrega en 1982. , Dijo el coronel retirado, "La historia ha demostrado que la elección de Canadá fue muy sabio."

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Obama blocks delivery of bunker-busters to Israel

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WASHINGTON — The United States has diverted a shipment of bunker-busters designated for Israel.

Officials said the U.S. military was ordered to divert a shipment of smart bunker-buster bombs from Israel to a military base in Diego Garcia. They said the shipment of 387 smart munitions had been slated to join pre-positioned U.S. military equipment in Israel Air Force bases.

"This was a political decision," an official said.

In 2008, the United States approved an Israeli request for bunker-busters capable of destroying underground facilities, including Iranian nuclear weapons sites. Officials said delivery of the weapons was held up by the administration of President Barack Obama.

Since taking office, Obama has refused to approve any major Israeli requests for U.S. weapons platforms or advanced systems. Officials said this included proposed Israeli procurement of AH-64D Apache attack helicopters, refueling systems, advanced munitions and data on a stealth variant of the F-15E.

"All signs indicate that this will continue in 2010," a congressional source familiar with the Israeli military requests said. "This is really an embargo, but nobody talks about it publicly."

Under the plan, the U.S. military was to have stored 195 BLU-110 and 192 BLU-117 munitions in unspecified air force bases in Israel. The U.S. military uses four Israeli bases for the storage of about $400 million worth of pre-positioned equipment meant for use by either Washington or Jerusalem in any regional war.

In January 2010, the administration agreed to an Israeli request to double the amount of U.S. military stockpiles to $800 million. Officials said the bunker-busters as well as Patriot missile interceptors were included in the agreement.

The decision to divert the BLU munitions was taken amid the crisis between Israel and the United States over planned construction of Jewish homes in Jerusalem. The administration, including Secretary of State Hillary Clinton, has warned that Washington could reduce military aid to Israel because of its construction policy.

In 2007, after its war in Lebanon, Israel requested 2,000 BLU-109 live bombs from the United States. The 2,000-pound bomb, produced by Boeing and coupled with a laser guidance kit, was designed to penetrate concrete bunkers and other underground hardened sites.

Israeli ambassador to the United States, Michael Oren, was quoted as saying that his country faced its biggest crisis with the United States since 1975. A pro-Israel lobbyist said Oren was referring to the current U.S. embargo, which echoed a decision taken 35 years ago by then-President Gerald Ford after Israel's refusal to withdraw from Egypt's Sinai Peninsula. Oren has since denied the remark.


traducción:

Obama bloquea la entrega de anti-búnker a Israel

WASHINGTON - Estados Unidos ha desviado un embarque de bunker-busters designado para Israel.

Las autoridades dijeron que los militares de EE.UU. se ordenó desviar un envío de combustible inteligente bombas revienta de Israel a una base militar en Diego García. Se dijo que el envío de 387 municiones inteligentes había sido programada para unirse a preposicionado equipo militar de EE.UU. en Israel, las bases de la Fuerza Aérea.

"Esta fue una decisión política", dijo un funcionario.

En 2008, los Estados Unidos aprobó una petición israelí de bunker-busters capaz de destruir las instalaciones subterráneas, incluidos los sitios de armas nucleares iraníes. Las autoridades dijeron que la entrega de las armas se llevó a cabo por la administración del presidente Barack Obama.

Desde que asumió el cargo, Obama se ha negado a aprobar las solicitudes principales de Israel de armas de EE.UU. o las plataformas de sistemas avanzados. Las autoridades dijeron que esta propuesta incluye la contratación de Israel de AH-64D, helicópteros de ataque Apache, los sistemas de abastecimiento de combustible, municiones avanzadas y los datos en una variante del stealth del F-15E.

"Todo parece indicar que esta tendencia continuará en 2010," dijo una fuente del Congreso familiarizarse con las peticiones del ejército israelí dijo. "Este es realmente un embargo, pero nadie habla de ello en público."

Bajo el plan, los militares de EE.UU. se han almacenado a 195 BLU-110 y 192 BLU-117 municiones, sin especificar en las bases de la fuerza aérea de Israel. El ejército de EE.UU. utiliza cuatro bases de Israel para el almacenamiento de alrededor de $ 400 millones de dólares en pre-posicionado equipo destinado para su uso por Washington o en Jerusalén, en una guerra regional.

En enero de 2010, el gobierno accedió a una solicitud de Israel al doble de la cantidad de las reservas militares de EE.UU. a US $ 800 millones de dólares. Funcionarios dijeron que el anti-búnker, así como interceptores de misiles Patriot fueron incluidos en el acuerdo.

La decisión de desviar las municiones BLU fue tomada en medio de la crisis entre Israel y los Estados Unidos sobre planes de construcción de viviendas judías en Jerusalén. La administración, incluido el secretario de Estado, Hillary Clinton, ha advertido de que Washington podría reducir la ayuda militar a Israel por su política de construcción.

En 2007, después de su guerra en el Líbano, Israel pidió 2.000 bombas BLU-109 en directo desde los Estados Unidos. La bomba de 2.000 libras, producido por Boeing y, junto con un kit de guía láser, fue diseñado para penetrar búnkers de hormigón y otros sitios subterráneos endurecido.

Embajador de Israel en los Estados Unidos, Michael Oren, fue citado diciendo que su país se enfrenta a su peor crisis con los Estados Unidos desde 1975. Un grupo de presión pro-Israel dijo Oren se refería al embargo de EE.UU. actual, que se hizo eco de una decisión adoptada hace 35 años por el entonces presidente Gerald Ford, después de la negativa de Israel de retirarse de la península del Sinaí. Oren desde entonces ha negado el comentario.

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Lord Edwin
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Mensaje por Lord Edwin »

que hacen aviones israelies en hungria?? :confuso: :conf: :shot:


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Iris
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Mensaje por Iris »

ISRAEL FIRMA CONTRATO POR TRES C-130J

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Israel firmará un contrato por la compra de tres aviones de transporte táctico, de Lockheed Martin, C-130J a principios de abril, con una opción por seis más. La fuerza aérea del israelí planea recibir su primer C-130J en el 2013. Según las fuentes, los aviones serán entregados con una configuración de tres tripulantes en la carlinga, similar a algunos ejemplares usados por las fuerzas especiales de los Estados Unidos.

Los nuevos transportes también serán modificados para la instalación futura de algunos sistemas Israelíes, incluyendo equipo clasificado. Israel tiene una flota activa de 11 transportes C-130E/H, más cinco reabastecedores KC-130H. Su modelo Hércules E será eliminado con la nueva adquisición, mientras que las Industrias Aeroespaciales de Israel (IAI) conducirán los trabajos estructurales para ampliar las vidas de servicio de su flota más joven de C-130H.

http://www.espejoaeronautico.com/index. ... ws&id=7778

.- Saludos.


Compañero forista fallecido el 16 de julio de 2011. Ver homenaje en el FMG

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