Fuerza Aérea India

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Anderson
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Mensaje por Anderson »

Mauricio escribió:TIMES NOW REPORT: MMRCA Secret File Found On The Roadside

http://livefist.blogspot.com/2011/01/ti ... -file.html

:N2:


Parece una trama hecha a propósito, no Mauricio?

Esto se puede prestar para que los perdedores demanden una vez se halla tomado la decisión.

:?


Tierra de héroes anónimos y espíritus libres...
f.plaza
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Mensaje por f.plaza »

¿Para que quieren que se acabe? Pues obviamente no quieren. Sale mejor dejar correr el asunto y que soborno tras soborno el proyecto se rentabilice solo.

Todo es filtrar a quien le va bien para que venga otro y me caliente el bolsillo. Entonces filtro lo nuevo y viene el anterior y me calienta el otro.

Igualico igualico que los brasilitos y su FX-? Ahora que tienen nueva administración el principal problema es saber a quien hay que sobornar. En la india no hay ese problema.


alejandro_
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Mensaje por alejandro_ »

Un piloto de la Luftwaffe (y NVA) con experiencia en el MiG-29 narra un vuelo con el Su-30MKI:

http://www.luftwaffe.de/portal/a/luftwa ... eaderblock


Saludos.


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

Lapidario... "MiG-21 ++"... :mrgreen:

IAF Grudgingly Accepts Tejas IOC, Wants 83 Mk-IIs

On a painfully sunny day at Bangalore's old HAL airport, India's Tejas light combat aircraft achieved initial operational clearance (IOC) today for induction into the Indian Air Force. With two aircraft to be delivered to the IAF in June and two more by December, the IAF for the first time has full access to the aircraft. But IAF chief Air Chief Marshal PV Naik was visibly more subdued than any of the others today, and despite the supposed sanctity of the ceremony (for some idiotic reason, an MLA and an MP were felicitated instead of the scientists), he chose to give voice to his irritation a few yards away from two Tejases gleaming in the sun -- a fighter and a trainer.

"There are some areas where work still needs to be done. There are aspects that need to be improved. We have agreed to a list of concessions for IOC. But we are sure that ADA will fulfil those by June, with full operational clearance in a couple of years. The refinements we are looking for include wake penetration tests, all weather clearance, lightning clearance, etc. Some parameters have only been partly tested. After all, we've waited a long time for the Tejas. We don't want a partial platform. We want everything fully operational," he said.

Shortly after two Tejases roared into the sky for a quick flight display, Naik went on to describe the Tejas as a "MiG-21++" fighter, and went on to say, "At present it is not a fourth generation aircraft. It will come up, but at present it is not." He also indicated that the Tejas Mk-II would not only be powered by the F414 engine, but would incorporate airframe design changes and newer avionics. A statement issued today by ADA today said that the IAF had projected a need for 83 Tejas Mk-II aircraft (which would give the IAF a fleet of 123 aircraft in total -- far less than projected). The first flight of the Mk-II is scheduled for December 2014. Indigenous content on the Mk-II will be 75 per cent according to the HAL chief.

HAL chairman Ashok Nayak said that the company's capacity to churn out ten Tejas fighters a year could be ramped up if the need arose -- current capacity jointly shared by the Hawk and Tejas lines could be made into a dedicated Tejas line, he said. The unit cost of a Tejas will be between Rs 180-200 crore.

ADA said in a statement that the following would bridge the gap between initial and final operational clearance: integration of beyond visual range weapons, gun, rockets, guided and unguided bombs, and the further expansion of its flight envelope to -3.5 to 8G (-2 to 6G for IOC) and 24-degrees angle of attack (22 for IOC).


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ASCUA
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Mensaje por ASCUA »

Madre mia, que nivel Maribel.
Estas cosas hay que hacerlas de a poquito en poquito...

¿Está preparada esta industria para "aceptar" un nivel de cofabricación occidental?


Mas vale que los licitantes en el MMRCA mediten muy bien las "contraprestaciones"...
Depende de lo que se ofrezca, el programa para el ganador se puede convertir en 10 segundos de alegría y 30 años de dolores de cabeza...

No hay mas que ver lo que les pasa con los Sukhoi, pues parecido, pero corregido y aumentado.


A España, servir hasta morir.
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Anderson
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Mensaje por Anderson »

Y miren el precio y la paupérrima cantidad a construir :roll: .

En fin, otro avioncito mediocre y costoso que tampoco lo quieren sus propios padres. Y obviamente, con escasísimas posibilidades de venta al exterior.

Saludos!


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Mauricio
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Mensaje por Mauricio »

ASCUA escribió:Madre mia, que nivel Maribel.
Estas cosas hay que hacerlas de a poquito en poquito...

¿Está preparada esta industria para "aceptar" un nivel de cofabricación occidental?


Mas vale que los licitantes en el MMRCA mediten muy bien las "contraprestaciones"...
Depende de lo que se ofrezca, el programa para el ganador se puede convertir en 10 segundos de alegría y 30 años de dolores de cabeza...

No hay mas que ver lo que les pasa con los Sukhoi, pues parecido, pero corregido y aumentado.


Es que con el cuento de la independencia tecnológica les meten cualquier cosa. Se acaban haciendo unos avioncitos 30 años desfasados y que podríamos llamar F/A-36, porque acaban costando lo que dos Hornets. Y mira que la independencia tecnológica tiene valor, pero es uno de muchos factores en la elección de un avión de combate. El primero y principal siempre debe ser cuáles son sus bondades intrínsecas del perol y cómo afecta su adquisición al conjunto de la fuerza. Si para hacerse de un avión propio gastan el doble o triple de lo que cuesta uno COTS ya vamos bastante mal. Y si encima no hace todo lo que si hace el otro... un desastre, vamos.

:mrgreen:


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Anderson
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Mensaje por Anderson »

Por aquí más información mis estimados amigos:

http://timesofindia.indiatimes.com/indi ... 254769.cms

27 years, 3000% cost hike later, Tejas takes off

BANGALORE:
After a tortuous journey of 27 years, with over 1,500 flight-tests and almost 3,000% jump in overall developmental costs, the much-touted but long-delayed Tejas Light Combat Aircraft has finally taken the first step towards induction as a supersonic fighter into IAF.

Amid much fanfare and back-slapping, defence minister A K Antony handed over the Tejas initial operational clearance (IOC) certificate to IAF chief Air Chief Marshal P V Naik at a ceremony here on Monday.

The IOC basically means that the largely homegrown fighter is now fully airworthy, in its initial configuration, to be flown by IAF pilots but not all weapon and other systems have been fully integrated into the platform. That will happen only by December 2012 when the single-engine, multi-role fighter gets the final operational clearance (FOC).

"Today is a historic day...A state-of-the-art indigenous combat aircraft will go a long way in enhancing national security,'' said Antony, showering praise on the entire LCA team led by Aeronautical Development Agency, Defence Research and Development Organisation and Hindustan Aeronautics Ltd.

The euphoria was somewhat justified, given that the supersonic fighter has been built from scratch in a country with an extremely poor defence-industrial base and in the face of international sanctions for several years.

But there has to be a reality check, even if it seems harsh. Even Antony admitted that Tejas had reached just "the semi-final stage'' at this point. As was first reported by TOI earlier, the overall developmental cost of the Tejas project, including the naval variant and trainer, has zoomed up to Rs 17,269 crore from the initial Rs 560 crore earmarked for it in 1983. With each Tejas to cost around Rs 200 crore over and above this, India will end up spending well over Rs 25,000 crore on the programme.

Moreover, the real induction of the first 40 Tejas jets will begin only towards end-2013, with the first two squadrons becoming fully operational at the Sulur airbase (Tamil Nadu) by 2015 or so, a full three decades after the LCA project was first sanctioned to replace the ageing MiG-21s.

That's not all. The first test-flight of the Tejas Mark-II version, with more powerful American GE F-414 engines, will be possible only by December 2014, with its production beginning in June 2016. And even then, the Tejas will just be a medium to low-end fighter, not a high-end air dominance one.

ACM Naik, in fact, described Tejas as a "MiG-21 plus-plus'', and made it clear that it was not even a fourth-generation fighter at present but would be in the future, indicating it will primarily be used to plug the gap in numbers.

Consequently, India's frontline combat fighters will the 270 Russian-origin Sukhoi-30MKIs already being inducted for around $12 billion, the 126 new medium multi-role combat aircraft to be acquired in the $10.4 billion MMRCA project and the 250 to 300 fifth-generation fighter aircraft to be built with Russia in the gigantic $35 billion project.

Yes, there is no getting away from the critical fact that India has to be self-reliant in military hardware and software if it wants to emerge as a superpower on the global stage. But the Tejas saga puts serious question marks on the defence indigenisation model being followed. The fighter, for instance, is still only around 60% indigenous despite being 27 years in the making. It, for example, is powered by American GE engines, with the indigenous Kaveri engine failing to pass muster despite Rs 2,839 crore being spent on it since 1989.



Sólo construirán 123, les tomó 27 años desarrollarlo (todavía faltan cuatro para que el primer escuadrón alcance foc), sólo el 60% del aparato es indígena, sobrecostos superiores al 3000%, todo para construir un MiG-21 ++

Muy comprensible que el comandante de la IAF no haya celebrado nada. :roll:


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Mensaje por Mauricio »

India to order 42 more HAL-produced Su-30MKIs

By Greg Waldron

Hindustan Aeronautics expects the Indian air force to order an additional 42 locally produced Sukhoi Su-30MKIs.

The possible order would come on top of the 180 Su-30MKIs HAL is already producing for the air force, says company chairman Ashok Nayak.

About 105 aircraft from the 180-strong order have been delivered so far, Nayak says. In addition, in mid-2010, India ordered 40 Su-30MKIs as flyaways from Russia's Sukhoi.


Although the in-service aircraft receives less publicity than the air force's medium multi-role combat aircraft competition or indigenously produced Tejas light combat aircraft, the Su-30MKI is the service's backbone and has represented India in several international exercises.

HAL rolled out its first completed Su-30MKI in November 2004.


Interesante noticia, confirma el número de aviones entregados así como del total pedido.


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Mensaje por Mauricio »

Imagen

Confirmada la participación en AeroIndia.


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Mensaje por Mauricio »

HA! La foto que estaba buscando...

Miren el Super Hornet que Boeing está ofertando para el MMRCA.

Imagen

- Dos CFTs para un total de 3000 libras adicionales de combustible, a grosso modo equivalente a dos tanques subalares de 480 galones. Con los CFTs el radio de combate se extiende a los - cita textual - "high 700s". O sea rozando las 800 millas náuticas. Con los CFTs y el tanque ventral son 800+.

- Nótese el IRST interno montado en la pequeña canoa en el morro. La canoa aloja la óptica del IRST, la unidad de procesamiento va detrás en el morro.

- Motores F-414 EPE, 20% de empuje adicional por sobre el F-414-400 en los SH del Navy. La sección caliente del motor tiene vida de 6000 horas, que para los Indios va a ser una revelación acostumbrados como están a turbinas Rusas tan intensivas en mantenimiento.

- Nueva aviónica. El panel de instrumentos está dominado por una sola pantalla "touch screen" de 19 x 11 pulgadas que presenta datos e imágenes recogidas por los sensores a bordo y sensores remotos en red en 3D, algo que el departamento de mercadeo de Boeing llama "God's Eye View" ( Imagen ). No me pregunten cómo, no tengo NPI... lo que si van a tener que ser más específcos porque los Indios tienen como 2000 Dioses. La idea es que el piloto va acomodando con los dedos la información que le interesa en el momento, agrandado y achicando las ventanas de modo muy similar a como se hace en un iPhone.

- Nuevos sistemas de alerta con cobertura 360º, el equipo lo provee una compañía Israelí e incluye el sistema de apertura distribuída, RWR, alertador láser y alertador de aproximación de misiles.

- Finalmente ese pod grandote en la estación ventral. Aloja cuatro AMRAAMs o un loadout mixto para misiones de ataque. Configuraciones típicas serían:

a) Dos AMRAAMs y una bomba de 2000 libras
b) Dos AMRAAMs y una bomba de 1000 libras
c) Dos AMRAAMs y dos bombas de 500 libras
d) Dos AMRAAMs y cuatro SDBs

En general está der carajo como decimos en mi pueblo. Con razón el USN dice que puede esperar por el F-35C. Con alternativas así...


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Mensaje por Malcomn »

Preguntilla, ¿lleva el AN/APG-79?


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Anderson
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Mensaje por Anderson »

Y otra preguntilla... los 41 aviones que acaba de contratar la USN vendrán con ésta configuración? :conf:


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Mensaje por Mauricio »

Malcomn escribió:Preguntilla, ¿lleva el AN/APG-79?


Si

Anderson escribió:Y otra preguntilla... los 41 aviones que acaba de contratar la USN vendrán con ésta configuración? :conf:


No


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Mensaje por Jon_FMG »

¿No es un poco engendro?

El F18 no es un prodigio de maniobravilidad, y esos CFT le penalizarán aún más.
Recuerdo que había un mensaje del máster Tayun sobre CFT y F18...

¿Ese pod de armemento pretende suplir la falta de bahía interna de armamentos?
¿Se usa en algún aerodino más?

¿No aumentará más las anticapacidades engendro de esta versión?


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